PRAGA & SALZBURG 15 a 20 de març de 2010

Dia 1 (dilluns 15)
A les set del matí estàvem tots al pàrquing del Pavelló de l'Institut, preparats per marxar fins a l'aeroport i d'allà a Praga. A les 9:30 vam arribar a l'aeroport i a les 11:30 ens enlairàvem per la pista de la nova terminal de l'aeroport del Prat. El vol va ser molt agradable i no hi va haver cap imprevist. En arribar allà, vam recollir les maletes i ens vam dirigir cap a la sortida, on ens esperava un autocar per deixar-nos a l'hotel. En un principi l'hotel no ens va agradar gaire, perquè les dutxes eren comunitàries i n'hi havia molt poques. Després de deixar les coses a l'habitació vam anar a dinar al McDonald's, perquè eren les cinc de la tarda i teníem molta gana. Un cop vam acabar de dinar i ja teníem la panxa plena, vam anar a recórrer carrers i a mirar botigues fins a les 7:30 on ens havíem de trobar a l'hotel per anar a sopar. El sopar em va agradar molt, estava molt bo. En tornar cap a l'hotel molts ens vam dutxar i en general tot va anar bé fins a l'hora de dormir, quan cadascú va anar a la seva habitació, uns a fer tertúlia i els altres a dormir.


Dia 2 (dimarts 16)
Em vaig llevar amb dificultats, perquè tenia son i havíem d'esmorzar a les vuit. L'esmorzar és le que em va agradar més de l'hotel, perquè tenia molta varietat. Quan vam acabar ens vam trobar amb la guia i vaDia 1 (dilluns 15) m agafar el tramvia fins al centre de Praga, on vam visitar les diferents esglésies, el mur de John Lennon, el barri dels jueus i el pont Carles. Després vam tenir temps lliure fins a les cinc per dinar i fer voltes per la ciutat, la majoria de la tarda la vaig passar al Newyorker, una botiga molt gran on em vaig comprar diverses peces de roba. Llavors vam anar fins a l'hotel per poder-nos arreglar per anar a la discoteca després de sopar. El sopar aquest dia no era gaire diferent al nostre, perquè ens van posar pollastre a la planxa amb patates. Un cop vam sortir de sopar ens vam dirigir cap a la discoteca. Era molt gran i tenia tres pisos, i a cada pis hi posaven tipus de música diferent. Finalment hem tornat a quarts de dues, ja que ens han deixat una estona més.


Dia 3 (dimecres 17)
Em va costar molt aixecar-me del llit, ja que estava molt cansat de la nit anterior a la discoteca, però finalment em vaig llevar i em vaig dutxar per despertar-me i anar a esmorzar. L'esmorzar era el mateix que el dia anterior però estava prou bé. Vam anar caminant fins a la plaça del rellotge, al centre de Praga i gairebé ens arrossegàvem per terra. Llavors ens van deixar temps lliure fins a les dues del migdia per dinar. En arribar la tarda, ens vam trobar a la plaça del rellotge amb la mateixa guia que el dia anterior, per anar amb vaixell a recórrer el riu Moldava, on la guia ens va cantar una cançó, concretament “I will always love you”. Seguidament vam anar al Castell de Praga, que és el que em va agradar més de la ciutat. Però, abans d'arribar-hi, hi havia molta pujada caminant i vaig acabar ben cansat. Finalment vam agafar el tramvia fins a l'hotel per anar a sopar i poder veure el Barça-Stuttgart, però al final no el vam poder veure. Això sí, al final va guanyar 4-0. I a dormir!


Dia 4 (dijous 18)
Em vaig aixecar com cada dia a la mateixa hora per anar a esmorzar, però a diferència dels altres dies havíem de baixar amb l'habitació neta i les maletes fetes perquè marxàvem cap a Mauthausen i Salzburg. El viatge per a molts va ser pesat, però per mi no perquè vaig estar dormint tres hores de les quatre que hi havia de viatge. Un cop a Mauthausen vam trobar-nos amb un guia, curiosament la mateixa guia que van tenir els de quart de fa dos anys quan hi van anar. El camp de concentració em va agradar molt, però a la mateixa vegada em va impactar força ja que no em podia imaginar a mi allà dins fent tot el que els obligaven a fer als presoners. Després de Mauthausen vam tornar a agafar l'autobús per anar cap a l'hotel de Salzburg. Aquesta vegada l'hotel ja em va agradar moltíssim des d'un principi, les habitacions eren de dues o tres persones i teníem dutxes a dins de les habitacions. Com que ja havíem sopat però era molt aviat els professors ens van proposar d'anar a fer una bolera ja que la teníem just al costat de l'hotel, i tots vam anar-hi. Finalment, tothom va tornar cap a les seves habitacions a dormir.


Dia 5 (divendres 19)
Després d'haver-me aixecat em vaig dutxar i vaig baixar a esmorzar amb en Pau. L'esmorzar d'aquest hotel em va agradar més, tot i que el del primer em va agradar molt. Encara tenia més varietat d'aliments i ben diferents. Llavors vam anar amb un guia a visitar la ciutat de Salzburg, que personalment em va agradar més que Praga quant a monuments i edificis. Vam visitar la casa de Mozart, el carrer de les botigues, el cementiri més important de la ciutat, els jardins de Salzburg, el castell, per on vam pujar amb funicular i tenia molt bones vistes de la ciutat i dels Alps, i la catedral, l'edifici que em va impactar més, amb cinc òrgans molt grans, moltes pintures i escultures. Després d'això ens van deixar temps lliure per dinar i aquesta vegada no vam anar al McDonald's com els altres dies, sinó que vam dinar en una pizzeria molt bona, just davant de la casa de Mozart. Després, a la tarda, vam tenir temps lliure, i vam visitar la majoria de botigues de roba i accessoris d'esport del carrer principal. Finalment vam anar cap a l'hotel a sopar i després volíem anar a un pub, però no en vam trobar cap i vam anar cap a la bolera, i després a dormir.


Dia 6 (dissabte 20
)
A les sis del matí estàvem tots a la recepció de l'hotel molt cansats esperant per pujar a l'autobús que ens portaria cap a l'aeroport, però vam tenir la mala sort que el vol sortia a les 12:40 i ens vam estar tres hores a l'aeroport esperant el nostre avió. Un cop a Girona vam anar amb autobús fins a Sant Antoni on ens esperaven els pares. I fins aquí el meu viatge de final de curs de 4t d'ESO a Txèquia i Àustria.

Isaac Planelles

4t ESO C

Comentaris