divendres, 26 de febrer de 2010

Instal·lació de linkat


Dimarts dia 22 de desembre del 2009, el IES PUIG CARGOL es va efectuar un taller que era anomenat la instal·lació del Linkat. Aquest taller es va fer perquè quasi tots el centres de Catalunya, en els seus ordinadors tenen instal·lat el Linkat. L'activitat consistia en instal·lar aquest sistema operatiu en el teu propi ordinador portàtil. Hi havia dos professors que eren els que s'encarregaven de coordinar l' operació, Albert Bach i Josep Almar. Va haver-hi dos alumnes interessats en aquesta instal·lació. La finalitat d'aquest taller és que els alumnes tinguin una mica de pràctica amb el seu ordinador, i també per passar una bona estona amb els seus companys. Si us pregunteu què és el linkat, us podem dir que és un projecte de programari educatiu de forma que tots els centres educatius, però també tota la societat, tinguin accés a un conjunt molt ampli d'aplicacions de forma legal, gratuïta (sense el pagament de cap llicència per part de l'usuari final), amb suport professional i en llibertat, que inclou aplicacions d'ofimàtica, d'internet, jocs, multimèdia, i sobretot aplicacions educatives. El projecte forma part d'una actuació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya per impulsar l'ús del programari lliure que comporta, entre altres avantatges, l'extensió de l'alfabetització digital respectant la legalitat, la promoció dels principis del treball col·laboratiu, tan necessaris perquè la societat del coneixement avanci pels camins de la garantia de la igualtat d'oportunitats i l'efectiva llibertat de tria al mercat.Tècnicament, Linkat és una distribució GNU/Linux basada en Novell Linux Desktop 9 (Linkat 1.0 i Linkat 1.1) i en Suse Linux Enterprise Desktop 10 (Linkat 2) que incorpora aplicatius de la distribució d'openSUSE i d'altres de propis, com el Jclic.

Judith Morgal & Nekane Palomo

Papiroflèxia, una manualitat amb art

Dimarts 22 de desembre del 2009 el nostre institut, va organitzar uns tallers per celebrar l'arribada de les festes de nadal.

El taller de papiroflèxia va consistir a fer figures de paper. El taller es va realitzar a l'aula d'expressió i el van organitzar els professors, Mariona Bohigas i Vicenç Reglà. Van decidir fer aquest taller perquè els va semblar interessant que féssim activitats manuals ja que avui en dia ja no les practiquem.

El primer pas que van fer va ser dissenyar una “pajarita”, després van elegir un model per a cada professor i per últim van ensenyar a fer-lo. Després, quan els alumnes van saber fer la “pajarita” els professors van ensenyar altres figures.

La activitat es va realitzar bé, els alumnes van aprendre i els va agradar. Es possible que l'any que ve es torni a fer el taller de papiroflèxia.

ANDREA ALAMINOS I JESSICA PÉREZ




Experiències intenses a la neu

Veiem tots els alumnes, professors i monitors ben satisfets després d'una gran esquiada.


Els alumnes de tercer d'ESO vam anar a esquiar a Llívia, del dia 12 fins al dia 15 de gener. Vam sortir d'aquí a les 5:40 de la matinada i vam arribar a Llívia a les 9:30.
El primer dia vam anar a esquiar a St. Pierre de Forcats, fins a la tarda. Aquí ens van ensenyar les tècniques principals d'esquí. A la tarda, vam anar a l'hotel l'Esquirol a instal·lar-nos.
Vam sopar a l'hotel i després ens van una deixar estona lliure, fins les 11:00 h. A aquella hora havíem de ser a l'habitació amb el pijama posat, preparats per al concurs de Miss i Míster Pijama.
El dimecres ens vam quedar al restaurant de l'hotel per esmorzar a les 8:30 i marxar cap a les pistes de Porté Puymorens. Vam estar esquiant tot el matí, fins a la una, que vam dinar allà mateix i a les 14:00 h començàvem un altre cop a esquiar fins les 16:30 h. Després vam marxar a l'hotel. Un cop allà teníem una estona per fer un volt per Llívia, anar al super a comprar el berenar, estar a l'hotel... fins l'hora de sopar les 21:00 h. Després teníem una mica d'esbarjo fins a les 23:00 h.
El dijous teníem les mateixes activitats que el dimecres, però les pistes eren unes altres: Les Angles. Per la tarda ens van portar a la piscina municipal de Puigcerdà. Va estar molt bé. A la piscina, s'hi banyava qui volia, hi havia una piscina gran i un jacuzzi, i a dalt tenien uns vidres on es podia veure com ens banyàvem. Ens va agradar perquè vam poder anar amb el amics de classe, ja que, fora del centre no ho podem fer.
A la nit després de sopar vam anar a la discoteca de Puigcerdà, de 22:00 h a 12:00 h.
La discoteca era un recinte petit, però va estar bé ja que vam començar tots a ballar, amb els amics i van venir nois i noies de altres instituts.
El divendres era l'últim dia: tots estàvem cansats. Vam esmorzar a l'hotel més tard que els altres dies. Després vam esquiar fins a la 13:00h, vam dinar i esquiar una estona més fins les 15:00h. Vam recollir-ho tot i vam marxar cap a Sant Antoni. A l'autobús ens van donar els premis de Miss i Míster Pijama i Elegància: Miss i Míster pijama el van guanyar: l'Aleix Rodríguez i Nahikari López, i Miss i Míster Elegància el van guanyar: en Ricard Garroset i la Noemí Pérez i en segon lloc, l'Eva Álvarez, que van guanyar una bossa de llaminadures. Vam arribar a les 20:00 h.
Hi havia dues classes de monitors: el que era “enrotllat”, guapo, simpàtic, jove, el monitor dels nostres somnis i després hi havia l'altre tipus de monitor: que era avorrit, no era “enrotllat”, era un home gran, exigent i no era tan guapo com l'altre. Per tant no era el monitor dels nostres somnis!
Durant aquesta estada hem après a esquiar però sobretot a caure i a tornar-nos a aixecar.
Van ser les colònies de 3r més divertides i inoblidables per a tothom.
Aquí veiem algunes alumnes emocionades amb el monitor més guapo de França.

NATALIA ALFAYA & NAHIKARI LOPEZ


L'enciam per als cargols i el rastre del recorregut

Dilluns, dimarts i dijous ens alimentem al menjador de l'institut d'una a dues o de dues a un quart de quatre. També agafem el transport escolar (privat) per anar i per tornar de l'institut. El Consell Comarcal s'encarrega d'aquests dos serveis.
Però sabem d'on ve realment el menjar?
Ve d'una empresa que s'anomena Scolarest.
I tot i que ens han dit que el menjar està molt controlat, cada x temps detectem població a les amanides. Hi ha menjar acceptable i bo però la sopa, per exemple, no té gust.

L'autobús funciona de les vuit (que ja hem d'estar a la parada) fins a dos quarts de nou. I d'un quart de sis a les cinc i quaranta (que arribem a casa). Hi ha tres autobusos: un va a sant Nazari, al Pijoan i a la trobada. Aquest, té com acompanyant a la Mònica. El següent va a les dues entrades del Mas Pere i a la plaça de la Concòrdia i té com acompanyants la Maria (a l'anada) i a l'Antònia (a la tornada). L'últim va al Mas Ambrós i té com acompanyant la Maria Cruz.

Eva Álvarez i Laura Cama

dimarts, 23 de febrer de 2010

Professors vs alumnes


El 22 de desembre del 2009, a l'IES Puig Cargol, varem presenciar el partit més esperat de la temporada 09-10! PROFESSORS contra ALUMNES!

Va ser el partit amb més rivalitat, intensitat i sobretot professionalitat! Varem veure grans jugadors com Lluís Feliu, Ferran o en Xavi R. per part del professors i per part dels alumne, grans estrelles com: Carlos Gómez, Pere Simón i M. Maya defensant la porteria. Un partit així necessitava professionalitat a l'hora d'arbitrar, així que ho va fer el millor àrbitre amb què comptàvem: Silverio Guallar.

El partit va durar una mitja hora, en la qual el públic va gaudir d'una deliciosa tassa de xocolata. Durant la primera part, semblava que els alumnes dominaven el partit, però els professors no es van rendir en cap moment. I gràcies a això i a les seves característiques habilitats amb la pilota, varen guanyar 5-2.


Aleix Jaime, 3r C

Quizshow: Resposta correcta


El dimarts 22 de desembre del 2009 es van fer els tallers de nadal que es celebren cada any, de les 9 fins a les 11 del matí. Aquests tallers es celebren l'últim dia de classe de l'any per canviar la rutina.

A l'aula de 2n A de l'IES Puig Cargol hi havia el taller “Quizshow”. Es tracta d'un concurs, semblant al trivial. Feien preguntes sobre política, futbol, TV... El controlaven la Sílvia Busquets i l'Anna Fuentes. Estava organitzat en 4 grups de 2 o 3 persones, separats en taules i la Sílvia controlava l'ordinador on estava el joc i amb el projector ho projectaven.

El premi per al guanyador era una bossa de llaminadures, per motivar el joc.

JOANNA ROMANÍ & ANA MARIA ORTIGOSA

Dames i reis



El dimarts dia 22 de desembre, a la biblioteca de l'IES Puig Cargol, de les 8:30 a les 10, el professor Francesc Fernàndez i 12 alumnes de l'institut varen participar el primer taller d'escacs del dia.

Hi havia 6 taulells, algun alumne principiant, però també algun amb futur. Les partides eren sense temps, a menys que algú demanes un rellotge, i sense apuntar perquè jugàvem partidetes sense importància. Tampoc es va jugar cap campionat, tothom jugava contra qui volia. Va ser una classe molt estupenda ja que ningú parlava en veu alta ni s'aixecava sense motiu.

En Francesc va fer el taller d'escacs perquè “arrassava” en totes les partides, ja que és molt bon jugador, i la millor anècdota va ser quan en Francesc va fer una partida d'esquenes sense mirar el taulell i dient la peça, la lletra i el número a on moure i un altre alumne movia les peces.







JOAQUIM SALVADÓ



Moda a l'IES Puig Cargol



El passat dia 22 de desembre del 2009 es van fer tallers de nadal a l' IES Puig Cargol per celebrar l' últim dia de classe abans de les vacances de Nadal.

Per exemple, hi ha havia el taller de bijuteria que es va realitzar en el taller de tecnologia.

La Mònica Marull i la Lluïsa Ros, que eren les monitores del taller, van ensenyar com fer arracades, collarets i braçalets amb material reciclat (càpsules de Nespresso, fil d'acer, silicona, botons, llapis de colors, fils de llana...).
Concretament, per fer arracades de càpsules de Nespresso el procés era el següent: Tallaves el fil d'acer a la mida que volies l'arracada de llarg, s'havia de enroscar-lo per quan posessis la silicona entre les dues càpsules de Nespresso fos més gruixut i no es desenganxés amb facilitat i seguidament es posava la tanca i es cargolava de nou. Els colors disponibles de les càpsules eren: negre, vermell fosc, rosa, marró, verd fosc i verd clar.
També podies fer arracades de llapis. Els llapis ja estaven tallats amb un forat al mig per després passar-hi el fil d'acer mig i posar la tanca de l'arracada.
Va ser molt entretingut i molt divertit, fins i tot va haver-hi professores que van acabar amb algunes joies que van fer elles mateixes o bé els van regalar els mateixos alumnes.

Andrea Rodríguez, 3r A


Aquí podem veure algunes professores lluint les creacions

La xocolatada


El dimarts 22 de desembre a l' IES Puig Cargol es van fer diversos tallers de nadal i a l'hora de l'esbarjo, van oferir a tots els alumnes de l'IES xocolata desfeta.
Els alumnes de la UAC, l' Alex Martínez, l'Ignasi Mònaco i l' Àlex Sánchez amb l' ajuda de la Marta i la Mireia, les monitores de la UAC, per acabar d'animar l'ambient van preparar una xocolatada gratuïta per a tothom. Van fer com una paradeta al pati i van repartir-la a alumnes i professors. Com a anècdota podem dir que un d'ells, volia vendre-la a un professor, però al final va haver de tornar-li l'euro.
Pels comentaris que fan la xocolata era espessa, però molt bona.

DOUNIA SAIDI & FLOR LAIÑO

Brillem per la pau

Quan va ser el Dia de la Pau, la professora Mònica Marull de ViP (Visual i Plàstica) va fer un mural a l'entrada de l'IES perquè tots els alumnes en poguessin gaudir.
Aquest mural s'anomena: “Brillem per la Pau”. Consisteix en unes fotos d' escultures, com la de la seu de la ONU, i imatges de quadres, tots de Picasso, relacionats amb la pau. També hi ha petites historietes gracioses relacionades amb la pau, en què hi surten personatges famosos com en Micky Mouse o el colom de la pau. Per últim, la Mònica va emplenar el fons amb mans de paper a mida real de tots colors sobre un fons negre.
Es pot gaudir d'aquest mural cada dia a partir del Dia de la Pau fins que es retiri per col·locar un altre mural. Possiblement per Sant Jordi.

JOAQUIM SALVADÓ & PAU FONALLERAS, 3r B

Viatge a Roma

El passat 5 de febrer de 2010, els alumnes del batxillerat humanístic i del social van anar a Roma en un sol dia. Marxaven el divendres al matí i s'hi estaven fins la nit: va ser una excursió diferent a les que s'han fet fins ara.
El professor que ho va organitzar va ser el Vicenç Reglà i el va acompanyar també l'Albert Bach.
En un principi, hauria d'haver estat per als alumnes que feien llatí, però després van decidir ampliar-ho als del social.
El preu era de 100€. Incloïa els bitllets d'avió + l'entrada al Colosseu.
Hi van anar 26 alumnes + 2 professors.

ITINERARI:
7:30 Arribada a l'aeroport de Girona de tot l'alumnat. La facturació ja es fa prèviament via internet,però cal un temps prudencial d'arribada.
9:05 Surt el vol direcció Roma- Ciampino.
10:40 Arribada a l'aeroport de Ciampino
11:10 Sortida de l'aeroport i pujada al bus.
11:50 Arribada a Termini.
12:05 Arribada al Colosseu.
13:30 Sortida del recinte. Entrada al fòrum.
15:00 Sortida del Fòrum i ruta al Panteó.
15:20 Dinar i esbarjo a la Piazza Rotonda.
16:40 Visita al Panteó.
17:00 Visita a la Fontana de Trevi.
17:30 Tornada a Termini.
18:00 Arribada a Termini. Temps d'esbarjo i compres per la zona.
19:40 Sortida de l'autobús de l'estació de Termini.
20:20 Arribada a l'aeroport.
21:30 Sort ida del vol Ciampino- Girona.
23:10 Arribada a l'aeroport de Girona.
23:30 Sortida de l'aeroport. Recollida dels pares.

Andrea Rodríguez, 3r A


Ara us oferim un text d'un dels alumnes, en Jordi Gafas de 2n de batxillerat

EXCURSIÓ A ROMA LA CIUTAT

Roma és una ciutat que no oblides, meravellosa malgrat els seus contrastos. Només d'arribar, a les afores, trobes pancartes electorals en les parades d'autobús, en les botigues, al metro, al costat dels bars... i fins i tot davant d'unes barraques que en realitat acabes descobrint que són les cases de la gent més pobra, que viu a les rodalies de la ciutat.

Contràriament, el centre és ple de zones comercials i per un moment t'oblides de tot allò que has vist a la zona perifèrica de la ciutat, gràcies als centres comercials, als restaurants (on hi podràs menjar unes pizzes delicioses i a bon preu, sempr e que sàpigues on anar), els museus i els monuments, les ruïnes, les botigues de souvenirs (que en realitat són trampes per atrapar alguna que altra noia adolescent despistada i foradar-li les butxaques) i les gelateries.

Aquest fet queda molt reflectit en l'estat i la conservació dels carrers. Quan ets a la zona pobra passes per uns carrers bastant estrets, amb construccions decaigudes i la pulcritud i la netedat tampoc són característiques pròpies d'aquesta zona. En afegit, la conducció és caòtica i es fa impossible quan circula algun camió o autobús.

Pense s que això és un problema d'infraestructures però aquest pensament canvia quan arribes al centre de la ciutat: et trobes en unes carreteres molt més amples i en alguns casos doblades, els edificis són immensos i hi abunden els restaurants i els centres comercials; tot i així, la conducció segueix sent un caos i acabes descobrint que la majoria de conductors no respecten gaire el codi de circulació (per dir-ho amb algun eufemisme).

Els serveis públics i d'atenció als usuaris segueixen bastant aquesta línia (la de l'eufemisme) i en certs casos es podrien arribar a classificar de tercermundistes (¿des de quan fas una reserva d'autobús per una hora en concret i deixen pujar a qualsevol que es coli menys a tu que has fet la reserva? Algú m'ho explica?).

En conclusió regna un clima de tensió, de nerviosisme i d'estrès i al visitant li acaba d on ant la sensació que potser els italians i els romans s'haurien de relaxar i gaudir una mica més de la seva meravellosa ciutat.

ELS MONUMENTS QUE VAM VISITAR
El Colosseu romà va ser acabat el 80 d.C. en l'època de Tit Flavi (en ple Imperi). Tenia una capacitat de 50.000 espectadors i s'hi
organitzaven lluites entre gladiadors i lluites de gladiadors contra feres i algunes recreacions històriques. Edifici d'u na gran magnitud i d'una bona conservació, que va viure la seva màxima esplendor en l'apoteosi dels jocs, que servien perquè la gent no estigués entretinguda i no fos crítica amb la gestió de Roma.


El fòrum era el centre d'activitat romà. Allà hi havia els temples per retre culte a les divinitats, les zones de comerç i el senat. Va ser construït en terreny pantanos, que va haver de ser drenat amb la Cloaca Maxima. El paviment és datat de l'època de Cèsar August (segle I d.C. aprox.) però l'últim monument construït és del 608 d.C., la Columna de Focas. Per això, trobem algunes zones més ben conservades que altres, tot i que pel que fa a la conservació no es pot comparar al panteó.

El Panteó deu ser probablement el complex arquitectònic romà més ben conservat, degut al seu ús que se n'ha fet i que encara es fa d'església. La seva construcció data del 27 a.C. i s'atribueix al consolat de Marc Vispani Agripa. Va ser fundat per retre culte a tots els déus, en una religió politeista com era la romana, on era freqüent l'absorció dels déus d'altres cultures.


Jordi Gafas

El cas Millet

Una cosa que m'ha impactat últimament ha estat la corrupció que hi ha hagut al Palau de la música. I és que aquí s'han de criticar dues coses: l'actuació d'en Fèlix Millet i l'actuació de la gent del voltant.

El senyor Millet, que tenia cura del Palau de la Música, gràcies a una herència, es va aprofitar de tots nosaltres. No en tenia prou amb el que cobrava, que no era poc, sinó que va començar a agafar els nostres diners. Amb ells va comprar tot el que li venia de gust per a ell i per a la seva família; per exemple, entre els anys 2003 i 2004 va aconseguir robar 2.000.000 euros.

I ara la gran pregunta és: què va passar amb la gent del voltant? No va haver-hi prou temps, en trenta anys perquè algú se n'adonés? És que la gent que movia els diners que no era de la família, no es preguntava d'on sortien?
La meva resposta és que potser hi havia molta gent implicada a qui en Millet pagava una petita part; esclar, amb tot els diners que tenia, no li venia d'això.

Eva Alvarez, 3r

“ Per un fill: la vida es bella ”


El divendres dia 29 a l'institut de l'IES Puig Cargol vàrem fer unes activitats relacionades amb la pau, una de les quals era veure una pel·lícula anomenada: “La vida es bella”. La pel·lícula anava sobre la guerra contra els nazis. Comença a Itàlia on un noi s'enamora d'una noia rica, al cap del temps tenen un fill, els nazis el rapten a ell i al seu pare (Guido) per portar-los a un camp de concentració. Allà el pare intenta que la situació sigui com un joc per al seu fill (Josuè). Al final només sobreviuen la mare (Dora) i el fill, la guerra ja acabà per fi, però la ràbia d'aquest succés tan trist encara viu. Per sort, la pel·lícula no esta basada en fets reals.
Trobo que la pel·lícula està molt bé en el sentit que cal ensenyar a disfressar les desgràcies de la vida.

Director: Roberto Benigni
Producció: Elda Ferri Gianluigi Braschi
Actors: Roberto Benigni Nicoletta braschi Giorgio Cantarini Giustino Durano

La pel·lícula es de gènere: comèdia dramàtica i dura 116 min.

Lidia Duran Vicente 3rA

dimarts, 9 de febrer de 2010

Explosió de color



Els alumnes i professors del IES Puig Cargol van posar-se d'acord per fer decoracions per nadal, però amb material de reciclatge.
A l'entrada de l'institut han fet un arbre de nadal amb rotlles procedents de paper higiènics o de paper de cuina, pintats de verd i el tronc marró.
En el sostre, han penjat una mena d'estrelles amb culs de llaunes retallades i penjades.
També, els alumnes vam fer uns punts de llibre, que van ser enganxats al costat de l'arbre de nadal.
A les ampolles de plàstic, els vam retallar els culs, els vam pintar i els vam penjar a las finestres del davant de la biblioteca.
La professora Mònica Marull de visual i plàstica va ser la que va estar organitzant tota la decoració i va col·laborar en tot.
CÈLIA FORNAGUERA & ANA MARZO

Habbo.es espai virtual d'Internet no gratuït

Habbo.es és un hotel, és un espai virtual, on pots fer vida quotidiana amb el teu usuari.
Pots obtenir peces de mobiliari, animals domèstics... però no són gratuïts.

Hi ha molts usuaris registrats, habitualment hi ha uns 20.000 que es connecten diàriament, la majoria joves.
Per aconseguir cada moble o qualsevol cosa es pot fer mitjançant una paysafecard (targeta de prepagament) o per missatge.
La recarrega mínima és de 10 euros, i cada missatge val 1,70 més o menys.
Un cop comences a jugar, t'hi enganxes i comences a gastar més i més per tenir furnis (mobles).
També hi ha altres mètodes per tenir mobles: acumulant punts, treballant a restaurants de Habbo..
Quan t'adones que és una “estafa”, els diners gastats ningú te'ls torna. Fins i tot altra gent de Habbo pot robar-te i quedar-se amb els teus diners.
Opino que aquest espai hauria de ser gratuït, perquè no tothom pot permetre's gastar-se diners per un espai virtual.
Els mobles de Habbo no serveixen per res i és una ximpleria que cada objecte equivalgui a 1 euro i pot arribar fins i tot als 100.
Per acabar, la gent que roba o estafa, hauria de ser castigada traient-li l'usuari, expulsar-la de l'hotel... Alguna cosa perquè no ho tornin a fer.
Javi Rodriguez 3r C

divendres, 5 de febrer de 2010

Sense confiança

Avui, en treure el coberts del rentavaixelles, he descobert que dos dels ganivets tenien restes d'òxid, m'he sorprès perquè en l'anunci deia: “Amb aquest rentavaixelles mai et quedaran restes d'òxid, és el millor del mercat”.
Crec que molts anuncis de la tele són molt enganyosos, venen un producte que en realitat no és el que diu, perquè només tenen un objectiu: vendre el màxim de productes que anuncien.
La gent mira l'anunci i compra el producte, més tard de la realitat: no tenen res a veure ni tenen la mateixa eficàcia.
Crec que tothom hauria de guardar-se els tiquets i plantar-se al taulell de reclamacions i demanar que ens tornin l'import o el coberts.
Però això no és el pitjor:
Qui ens torna la confiança en els que vetllaven perquè això no passes?

Jessica Pérez, 3r C

dimarts, 2 de febrer de 2010

El mini LAS VEGAS


El dimarts, 22 de desembre de 2009, es va fer el taller de pòquer. Dels professors, hi varen participar el Jordi Ferrer i el Xavi Saguer. A més hi havia molts alumnes, com Javi Fajardo i Samu, pels quals era el primer cop que van jugar a pòquer i a sobre van ser els finalistes! Per fer-ho més ràpid, els alumnes es varen dividir en tres taules, d'unes sis persones per taula.

Varen utilitzar cartes que eren mig cartes de pòquer, mig cartes de baralla espanyola. Les fitxes eren les de pòquer de veritat; bé, algunes. La majoria eren rosques. La veritat és que no ens podem queixar de res, perquè va ser molt divertit.

El joc consisteix en aconseguir la millor combinació de cartes possible. Les combinacions possibles són: A,K,Q,J,10 (escala); A,A,K,K,K (full); 9,7,A,A,A (trio); A,K,K,Q,Q (doble parella); 10,8,6,J,J (parella);J,8,5,A,K (res). Aquestes són algunes de les moltes possibles combinacions.

Un dels jugadors més destacats va ser Miguel Maya, que va guanyar una gran suma de fitxes. El jugador més decebedor va ser Jordi Ferrer, que no estava a l'alçada de les seves expectatives. El taller va acabar amb partides amistoses i amb molts somriures.

A la imatge podem veure alguns jugadors amb les fitxes.

AZAMAT KINZYABAEV 3B





Visca el teatree!


El passat dia 22 de desembre es van fer diversos tallers durant les dues primeres hores.

El taller de teatre es va realitzar a l'aula de 2n de batxillerat. Els professors eren en Xavi Roca i Ferran Marjanedes. El taller es basava en fer imitacions i simulacions de diverses situacions per les quals passem durant el dia com: nerviós, trist, content, alegre...

S' havia de portar algun complement per disfressar-se.

Va ser un taller molt distret i molt divertit. Et relacionaves molt amb els companys dels altres cursos, també ajudava a treure't la vergonya.

El teatre va ser molt interessant i tothom en va sortir molt satisfet.

RICARD GARROSET VIÑAS & JUANITO COST PALOMO