divendres, 30 d’abril de 2010

L'estil a les teves mans


Amb tots els alumnes que hi ha a l'institut podem veure un estil molt variat de roba.
Al passadís és un bon lloc on pots observar les diferent peces que porten els estudiants.
Des de portar xandall i anar totalment informal i còmode, a portar els millors pantalons de l'armari amb un polo Ralph Laurent La imatge és una cosa que preocupa a molta gent, i n'hi ha molta.
A l'institut tot i que hi ha molts estils tots són més o menys semblants: molts van d'esport, amb xandall i ben còmodes, d'altres van amb pantalons texans, alguns per sota del cul, perquè se'ls vegin els calçotets i d'altres per amunt.
Altres van amb samarretes amples i amb palestines, un mocador que s'ha posat molt de moda aquest curs.
Als nois, pot semblar que no els preocupi gaire el seu aspecte, però cada cop són més els nois que es posen cremes i colònies, que es depilen i que cuiden la marca de roba en la qual es gasten els diners.
Les sabates que més es porten entre els nois, són les d'estil skater.
Algunes de les marques de bambes més usuals dels nois són les Vans, les Nike 6.0, Etnies... Les marques preferides de roba dels alumnes més presumits de l'IES són: JACK&JONES, EL NIÑO, DC SHOES, BILLABONG, NIKE, QUICKSILVER...
Molts alumnes s'afaiten, es pentinen, es posen laca i gomina per així anar més guapos i sentir-se millor.
Aquí ensenyem diferents conjunts que porten alguns nois:

JOANNA ROMANÍ & RAÚL DORREGO


La nova estructura de les PAU

NOEMÍ PÉREZ & FLOR LAIÑO

Les PAU (proves d'accés a la universitat), tindran una nova estructura a partir de l’any 2010. La convocatòria de juny serà la primera en instaurar aquest nou model, derivat, del batxillerat LOE. La nota final de les PAU juntament amb la mitjana del batxillerat serà la que els alumnes tindran en compte a l'hora de triar una carrera.

D'aquesta prova d'accés desapareixen les vies d’examen i, per tant, les matèries obligatòries de modalitat. Cada estudiant tria el seu propi perfil d’accés.

La fase general consta de cinc proves obligatòries: llengua catalana, llengua castellana, llengua estrangera, història o filosofia i una matèria de batxillerat triada per l'estudiant. En aquesta la puntuació màxima que es pot obtenir és de 10 punts.

En la fase específica cada estudiant pot examinar-se de qualsevol matèria de modalitat de segon de batxillerat, però diferent a la de la fase general. Els alumnes només podran obtenir un màxim de 4 punts.

Els estudiants poden escollir un màxim de tres matèries de modalitat, entre les quals es troben:

-Anàlisi musical -Biologia, ciències de la terra i del medi ambient -Cultura audiovisual-Dibuix artístic -Dibuix tècnic -Disseny -Economia de l'empresa -Electrotècnia -Física -Geografia -Grec -Història de l'art -Literatura catalana -Literatura castellana -Llatí -Matemàtiques aplicades a les ciències socials -Matemàtiques -Química -Tecnologia industrial

Aquestes proves tindran lloc els dies: 8,9 i 10 de juny on cada un dels exàmens tindrà una durada d'una hora i mitja. Els alumnes que hagin suspès aquestes proves o que vulguin pujar nota es podran presentar a la convocatòria de setembre, els dies 7,8 i 9.




dimarts, 27 d’abril de 2010

Perquè ser adolescent tampoc és fàcil...

En la nostra etapa de l'adolescència hi ha situacions que algunes persones no entenen: la forma de vestir, de pensar, de ser, els amors i desamors... .


Ells sempre intenten ajudar ja que també han passat per aquesta etapa, ens donen molts consells però hi ha coses de què no pots parlar perquè tens vergonya : sexe, drogues, amor...


A la majoria dels adolescents el tema que més ens toca és el dels sentiments cap una altra persona, sigui del sexe que sigui.

És un tema del qual és molt difícil parlar i expressar-ho, tant amb els adults com amb la persona que ens atrau. En una situació com aquesta ets molt reservat, es fa molt difícil expressar-ho a la persona estimada, fins que arriba un dia que ''explotes'' perquè ja no pots ocultar tot el que sents. Més tard és quan arriben les sorpreses, pot ser bona o dolenta, ja se sap el que és..., busques una resposta ja que a vegades no és pot obtenir.


No només és difícil pels sentiments, sinó que també és difícil amb els pares. Et trobes en una etapa en què vols fer el que vols tu i no que et manin, també perquè vols sortir...

En resum no tenir responsabilitats. Alguns es queixen que no fem res, bé, que com diuen ells som uns “vagos” però també han d'entendre que som adolescents.


Com hem dit abans ser adolescent tampoc és fàcil.


Amanda Mora i Ester Pérez.


divendres, 23 d’abril de 2010

Apunta't a la diversió!

La setmana del 22 al 26 de febrer, van passar una enquesta als alumnes de tercer
d' ESO fins als alumnes de segon de Batxillerat.

Amb l'objectiu que donem noves propostes per millorar l'espai jove, ja que el traspassen al centre del poble de Calonge, on es podran fer diverses activitats a altres espais de Calonge i a Sant Antoni.

L'enquesta ens proposava que enumeréssim activitats que ens agradaria fer, quins llocs ens agraden del poble, i els que no ens agraden. Si tinguéssim l'Espai Jove què hi faríem allà, els horaris que ens anirien bé per anar-hi,etc.

Peró no només es faran activitats divertides en aquest Espai Jove, sinó que també ens ajudaran, ens donaran informació sobre qualsevol dubte que tinguem sobre l'alimentació, drogues, sexe...

El follet de l'imprès de l'enquesta era molt cridaner d'un blau molt fort, amb un eslògan de lletres taronges i amb un dibuix d'un casset tatxat que significava un canvi, una millora, una renovació del centre.

Estem molt contents ja que per fi podrem gaudir d'un espai en bones condicions i amb activitats innovadores, que ens faran passar una bona estona, ja que el centre jove que tenim ara no està en gaires bones condicions i està allunyat del centre del poble.

NATALIA ALFAYA


dimarts, 20 d’abril de 2010

Necessitem la llar de foc

Aquesta catàstrofe del dia 8 de març, que ha estat la més impactant de la història de la Costa Brava, ha potenciat la llar de foc.

La majoria de la gent d'algunes zones on hi havia manca de llum ha utilitzat la llar de foc. Així, a part d'escalfar-nos, podíem cuinar, ja que molta gent té vitro ceràmica i assecar la roba, que ens quedava molla.

Com anècdota, un cas particular ha estat una família que ha utilitzat per primera vegada en catorze anys la llar de foc.

Un altre cas, que ha passat a força gent ha estat que no van voler construir una llar de foc per no haver de netejar. i aquests dies de neu s'han penedit perquè han passat molta fred.

EVA ÁLVAREZ RUIZ & LAURA CAMA

Entrevista a la vetlladora


Aquest any hi ha una persona nova entre nosaltres. Es diu Olga Rodríguez Sánchez i és a l´IES Puig Cargol des de principi de curs.

Què és treballar de vetlladora?

És vetllar per la seguretat i la integració del nen o nena a la classe.

Qui et va contractar?

L'empresa Escola l'esplai.

Quantes hores fas?

Faig15 hores.

Quants anys has estudiat per ser vetlladora?

Vaig fer 1 any d'estudis.

Quins estudis s´han de tenir?

Formació professional Fp2.

Per què has triat ser vetlladora i no una altra feina?

Perquè m'agrada ensenyar als adolescents. M´ aporta una vitalitat i unes inquietuds importants.

Què és el millor i el pitjor de la teva feina (vetlladora)?

El pitjor és quan hi ha un conflicte entre companys. El millor és ensenyar que respectin el seu entorn.

Creus que funciona ser de vetlladora? Sí que funciona. Estic molt satisfeta de l´acolliment que m´ha fet l´equip de professors.

A continuació, detallem aspectes importants de la feina de vetlladora.

Objectius a treballar en el curs

-Aconseguir que l'alumne sigui el més autònom possible.
-Potenciar la relació amb els seus companys.
-Procurar que segueixi el ritme de classe.
-Respectar el seu ritme adaptat a les activitats,assolir els teus.
-Respectar els professors.
-Respectar els companys.
-Respectar les interrelacions.
Com evitar els conflictes
-Tenir empatia
- Intel·ligència emocional.
-Posar-li espais perquè pensi.
-Promouré seguretat per millorar els seu comportament.
-Reflexionar, assessorar.

Chayma Dairak

divendres, 16 d’abril de 2010

El Baix Empordà disfressat de blanc


El dia 8 de març a tots ens va sorprendre la gran nevada.
A les 13:00 del migdia ens van desallotjar del institut, perquè la neu va començar a quallar i abans que no fos massa tard, per no tenir problemes a la carretera. Però creiem que ho van fer massa tard, s'hauria d'haver fet mes aviat, ja que va haver-hi massa problemes. Molta gent es va quedar en mig de la neu col·lapsat, o en el pitjor dels casos, sense gasolina.
Quan vam arribar a casa vam notar que ja no hi havia llum; vam pensar que seria per un moment, però no. No va ser un dia, ni dos, sinó que fins a 1 setmana en alguns llocs.
A Palamós i Sant Antoni va arribar dimecres; a Calonge, divendres, i en alguns llocs menys poblats van arribar després d'una setmana. Ens vam adonar que sense la llum, no som persones. No sabem què fer. Estàvem sense calefacció, ni televisió, sense poder cuinar...Tot era una desesperació. Ens va fer gràcia que nevés, però quan se'n va anar la llum ja no en va fer tanta!
Aquells dies se'ns van fer molt, però que molt llargs. Ja era insuportable. Tothom indignat pels carrers, cridant que tornés la llum. Fins que divendres a la nit va tornar la llum a Calonge, tot eren alegries.
Esperem que això que no torni a passar...




Ana Marzo i Marta Garcia.


Els de tercer comencen a preparar el seu viatge!

Els alumnes de 4t, ja han fet el seu viatge de final de curs. Ara toca que els de 3r comencin a fer activitats per guanyar diners perquè sigui més econòmic.
Els professors de 3r ja han començat a informar-los sobre algunes de les activitats que poden anar preparant.
Els han explicat que és una activitat no obligatòria, que ho poden fer tots, vagin o no vagin al viatge de fi de curs. Si no hi van estaria bé que participessin per ajudar als que si que van.
Una de les activitats que se han començat a parlar, és la venda de roses per Sant Jordi. Més o menys haurien de vendre 6 roses per alumne, però els que vulguin més també ho poden fer. Les vendrien pel col·legi, als familiars i fins i tot sortiran al carrer.
També vendre coques a les hores del patí. Els alumnes hi estaven d'acord, però han proposat que en compte de vendre tres dies a la setmana, vendre cada dia tota la setmana. Però encara ho havien de parlar més.
També els han explicat que tot això no s'ho han de prendre com un joc, perquè si no, no trauran benefici.
Gran part dels alumnes hi han participat, alguns no en les dues activitats però si en una; d'altres que no van al viatge hi han participat i d'altres com que no hi aniran,no.
Els tutors de 3r també els ajudaran en tot el que puguin.
NAHIKARI LÓPEZ BLÁZQUEZ


dimarts, 13 d’abril de 2010

Entrevista a Antonio Cañada

Antonio está con nosotros en el instituto desde hace poco, y es educador social.
¿En qué consiste tu trabajo?
Consiste en ayudar a los alumnos a relacionarse con otras personas y crear un ambiente mejor.

¿Cuántas horas trabajas al día?
Trabajo 6 horas: 4 horas por la mañana, y 2 por la tarde.
¿Por qué te gusta este trabajo?
Sí me gusta porque trabajo para que las personas mejoren en su confianza, en su relación con los demás,en su vida cotidiana y en sus estudios.

¿Te gusta mucho hablar con los alumnos de sus cosas? Sí me gusta hablar y así conocerlos mejor para poder ayudarlos.

¿En cuántos institutos has trabajado? Antes trabajaba con personas discapacitadas y es la primera vez que trabajo en un instituto

¿Alguna vez has tenido algún problema con algún o alumno-a? Desde que he comenzado no he tenido ningún problema. De momentos estoy conociendo a los alumnos.

¿Qué aportas a estos jóvenes? Intento que tengan motivación para los estudios y para el trabajo, y tenga una buena convivencia en el centro

¿Te gustaría ayudar a más jóvenes en tu tiempo libre? Sí me gusta, pero también necesito tiempo para mí.

¿Con qué personas del instituto te reúnes? Con el equipo docente para determinar cómo van los alumnos y qué actuaciones han de hacer. Con los alumnos para conocerlos y poder ayudarlos y asesorar.

Kevin León León y Jesús Duran Alaminos