divendres, 21 de maig de 2010

Els nous premis literaris de Sant Jordi


El dia 23 d'abril va ser el dia de Sant Jordi, i alguns del alumnes de l'institut van fer uns poemes i narracions, i alguns van obtenir premi gràcies al seu gran esforç. Els premis s'organitzaven en categories segons el curs de 1r a 4t d'ESO o BATXILLERAT i la llengua (en català o castellà)
De català dels cursos 1r i 2n d'ESO van ser:
1r premi: Àlex Garcia, amb el poema: “Calonge” (1r B) 2n premi: Mia Sanmartí, amb el poema: “Un poble salvat per cavaller ben plantat” (1r B) 3r premi: Laia Pallí, amb el poema: “La llegenda de sant Jordi” (2n B)
De castellà de 1r i 2n d'ESO van ser: 1r premi: Maiol Espuña, amb el poema: “Amor en el tiempo” (2n C)
2n premi: Agostina Sola, amb el poema; “ El amor duele si no te corresponde” (1r B)
3r premi: Aina Oriol, amb el poema: “Anónimo de un desconocido” (1r B)
De castellà de 3r i 4t d'ESO van ser: 1r premi: Ivette Idelfonso, amb el poema: “Quiero” (3r B) 2n premi: Khadija Dahman, amb el poema: “ La amistad” (4t C)
De castellà de Batxillerat van ser: 1r premi: Jordi Gafas, amb el poema: ''Suave voz'' (2n BAT)
2n premi: Zaira Melero, amb el poema: ''Sant Jordi i la Gastroenteritis'' (1r BAT)
La institució de Calonge ''Colonico'' va organitzar un concurs de poesia en català i com a premi va donar un lot de llibres. Tots els premiats dels 1rs i 2ns premis, tant en català com en castellà, van rebre un MP3 i una rosa. Aquest any ha estat el primer en què es donen premis, també és el primer en què va haver-hi diferents categories per als participants.

Ivette Idelfonso, Laura Cama & Jessica Orozco

Alerta, que ens mengen!


El dia de Sant de Jordi, vàrem gaudir de la presència del drac que ens van preparar els alumnes de 4t amb l'ajuda d'en Jaume Giró i la Mònica Marull.
Per fer-lo, s'ha fet servir una estructura de fullola, després, per sobre, hi van posar una malla metàl·lica, paper de maixé, i a continuació, el guix amb pintura acrílica per acabar. Per fer tot això, es van estar més o menys unes 4 setmanes, 8 o 10 hores cada setmana. El drac mesura uns 4 metres de llarg, i dos d'alt i està situat a sobre d'una planxa de fusta amb rodes per poder moure'l.
Els inconvenients del drac és que el guix pesa molt i dóna poca resistència, però tot i així ha quedat un drac meravellós i espectacular!
Aleix Jaime i Marta García


Rum, rum direcció a Barcelona


El passat 6 d'abril els alumnes de 3r d'ESO vam anar direcció a Terrassa les 8:30 del matí. Els professors acompanyants van ser la Mariona Bohigas, la Mònica Marull, la Montse Fauria i la Lluïsa Ros.
Aquesta sortida va ser possible gràcies al departament de tecnologia i ViP ( visual i plàstica ). Vam arribar a Terrassa a les 11:00, al Museu de Ciència i Tecnologia. L'edifici que acull el museu va ser construït entre 1907 i 1908 i es obra de Lluís Muncunill. Allà, ens van ensenyar que gràcies a la circulació de l'aigua també es produïa electricitat.
Més tard, ens vam desplaçar al centre de Barcelona i vam dinar amb un temps d'una hora i mitja. Després vam anar al Museu Picassó en dos grups separats. vam veure unes diapositives relacionades amb el que es pintava i els diferents estils.
Pablo Picassó va néixer a Màlaga, el 25 d'octubre de 1881 i va morir a França 8 d'abril de 1973. El museu té més de 3.800 obres, Picasso va desenvolupar el cubisme a partir de 1908 un dels primers quadre és l'Ofrena.
Ens van ensenyar un parells de quadres i ens els van analitzar i explicar. També ens van donar un dossier on havíem que pintar de diferents maneres; amb la mà esquerre, sense aixecar el llapis del paper i sense mirar el paper, etc.
I després d'un llarg dia en què vam aprendre molt, vam arribar a les 7:30 a Calonge.
PAU FONALLERES & YASMIN STOLL


dimarts, 18 de maig de 2010

Mediació: una altra solució!

El dia 15 d'abril del 2010, vam fer una sortida els alumnes mediadors de l'institut amb les professores Elsa Anton, Dolors Guash, Sònia Quiles, Anna de Riba i en Toni Cañada: l'educador social.

A les 8:30h vam sortir de l'institut per anar cap a Torroella de Montgrí amb un autocar que venia a buscar a tots els alumnes dels instituts seleccionats.

En arribar ens van fer firmar una inscripció on i constaven noms, cognoms i adreces electròniques.

Tot seguit, vam entrar en una sala d'actes on vam assistir a una conferència sobre la mediació, que va durar una hora aproximadament.

Després, l'ajuntament ens va convidar a un esmorzar al mateix museu: vam tenir temps lliure i vam aprofitar per conèixer gent.

El tornar a entrar a la sala, tots els instituts ens havien d'explicar les seves experiències amb la mediació al seu centre.

El primer a fer-ho va ser el nostre, l'institut Puig Cargol, amb el nostre creatiu vídeo realitzat per diferents alumnes de l'institut, anomenat “Tots els colors al camp” i coordinat per la Dolors Guash, la Elsa Anton i la Mònica Marull.

A tothom li va agradar molt, i ens van felicitar.

Els següents van ser els de l'institut Sant Elm, que encara que no tenien gaire experiència ens

van explicar com s'ho feien per donar a conèixer la mediació al seu centre. I a part ens van ensenyar un vídeo d'animació sobre la mediació.

Després, va venir l'institut de Torroella de Montgrí, els quals ens van entusiasmar amb una funció teatral i una composició musical molt ben preparades.

Els darrers van ser els de l'institut de Palafrugell. Que també ens van sorprendre amb un vídeo molt real sobre el proces que té la mediació.

Vam fer una roda de preguntes i a continuació vam sortir a dinar.

En acabat, tots els alumnes mediadors vam fer una taller de risoterapia mentre que els profes se'n van anar a fer-ne un altre.

El taller constava de tres parts. La primera era un joc de ballar; la segona era el joc de les cadires; el tercer consistia en estirar-nos al terra amb les tovalloles uns sobre dels altres, i ens posaven una música i ens feien dir el nom amb la boca completament oberta.

Tot molt divertit i interactiu.

A les cinc, ja havíem tornat a l'institut i vam anar a una classe a comentar la sortida i a celebrar l'èxit de la presentació del vídeo. El taller, en resum, va ser una sortida molt interessant, que ens va servir molt per poder comprendre més i millor el món de la mediació.

JOANNA ROMANÍ & RAÚL DORREGO

divendres, 14 de maig de 2010

UNA SETMANA DE VIATGE A PRAGA I SALZBURG

Dilluns, 15 de març
Avui no és un dia com un altre. M'he aixecat a les 6:15 h, “una mica” més aviat de l'habitual. La veritat és que estava més nerviosa ahir a l'hora d'adormir-me que aquest matí mentre anàvem cap a l'aeroport de Barcelona. Un cop a l'aeroport tenia por que la meva maleta pesés més del permès. L'avió cap a Praga des de la T1 ha sortit a les 12:00 h, i hem arribat aquí a les 14:00 h. El vol ha sigut bastant desastrós. Jo pensava que ens renyarien, perquè tothom estava cridant i fent el burro de l'emoció, suposo. Hem aterrat i hem anat amb un autobús fins a l'hotel.
Quan hem arribat a l'hotel hi ha hagut una mica de “merder”.
Al principi, tot ha anat bé. Just quan ens acabàvem d'instal·lar ens han deixat una mica de temps lliure i hem donat voltes per l'hotel per veure a quina habitació estava cadascú. Hem anat al Mc Donald's a dinar i ens hem fet fotos pels voltants de l'hotel, on hi havia una de les moltes esglésies que hi ha a Praga. Hem tornat a l'hotel a l'hora acordada i hem anat a sopar al restaurant. Hem tornat a l'hotel i ens hem dutxat. Ha vingut gent d'altres habitacions i hem jugat a cartes. Ara ja només quedem nosaltres cinc que estem totes escrivint.
P.D.: hi ha hagut un “petit” incident amb una porta que no explicaré perquè no m'hi vull posar pel mig.
Dimarts, 16 de març
Ens hem aixecat a les 7:00 h, ens hem vestit i hem anat cap a baix per esmorzar. Quan hem acabat hem pujat a les habitacions agafar les nostres coses. Hem agafat el tramvia,i ens hem dirigit al centre. Hem fet una visita guiada per Praga bastant cansada. Hem visitat el pont de Carles IV, que travessa el riu Moldava, un afluent de l'Elba.
La guia ens ha dit que també és conegut amb el nom del pont d'ous i també ens ha explicat perquè quasi totes les estàtues de Praga són de color negre. Hem visitat la Ciutat Vella de Praga i hem anat a veure la famosa torre dels rellotges: és una torre amb dos rellotges enormes, on hi ha el símbol del zodíac en què ens trobem, la fase lunar...
Després ens han deixat temps lliure i hem anat a dinar. Després vam andar a un centre comercial (Palladium) on hi havia 200 botigues! A les 17:00 h ens hem trobat amb els profes davant la torre dels rellotges i hem tornat cap a l'hotel amb tramvia. Un cop allà els profes ens han renyat pel soroll que vam fer ahir a la nit i per la porta. Hem pujat cap a dalt i ens hem començat a arreglar per anar a la discoteca després de sopar. He descobert que els txecs són una mica rates perquè m'he comprat una beguda que valia 35 Kc i jo n'hi he donat 40 Kc i la dona que m'ha atès no em volia tornar el canvi perquè deia que era per la propina, però com que jo crec que la propina és voluntària i a més a més sóc catalana li he demanat.
A la discoteca els puigcargolins hem triomfat!
Dimecres, 17 de març
Ens hem aixecat a tres quarts de set i tothom tenia bastanta “ressaca”. Hem anat caminant fins a la torre dels rellotges, que queda bastant lluny de l'hotel i ens han donat temps lliure fins a les 12:30 h i, evidentment ens n'hem anat “de compres”. Ens hem tornat a trobar a la plaça amb els profes i ens han deixat més temps lliure per anar a dinar. Com no, hem anat a dinar al Mc Donald's. A les tres, ens hem trobat amb l'Inka, i hem pujat en un vaixell per veure Praga des del riu. Hem anat d'una punta a l'altra de ciutat i quan ja estàvem arribant l'Inka ens ha donat una sorpresa: ens ha cantat una cançó a capella (I will always you-Whitney Houston), que ha sigut la banda sonora del nostre viatge. Hem deixat a la guia i hem anat caminant fins a dalt de tot d'un turó on hi havia un castell. Ha sigut molt cansat, però ha valgut la pena perquè hi havia molt bones vistes. Hem anat a l'hotel a canviar-nos i hem anat a sopar. A la nit, a molta gent li surten grans que els hi piquen molt i els hi fan mal. Quan hem entrat a l'hotel, ens hem quedat parats. Com que és St. Patrick's Day, i aquí ho celebren molt, el restaurant estava ple de gent vestida de color verd amb trèbols i coses per l'estil.
Dijous, 18 de març
Ens hem aixecat molt aviat per dutxar-nos, agafar l'autobús i anar cap al camp de concentració nazi de Mauthausen.
El viatge, tot i que ha durat més o menys quatre hores, no s'ha fet gaire pesat perquè he dormit tot el camí, això sí, quan m'he despertat em feia un mal el clatell impresionant. Cap a la una ha començat la visita. La nostra guia ens ha ensenyat el camp dels malalts, els barracons dels deportats, la situació dels barracons de les SS, les càmeres de gas, la pedrera, les instal·lacions esportives de les SS, les estàtues commemoratives dels països que van tenir presos allà... Personalment, el que m'ha impressionat més han estat les dutxes “normals”: a fora anàvem amb màniga curta i en baixar a les dutxes ens hem hagut de posar l'anorac i, tot i així, feia molta fred. Si al mes de març hi fa aquesta fred no hem vull ni imaginar la fred que hi devia fer al mes de gener quan tot estava nevat.
La visita ha acabat cap a les tres i hem anat a dinar tots a un McDonald's, que curiós... A les 18:00 h hem arribat a l'hotel de Salzburg, que era molt millor que el de Praga. Hem anat a sopar al restaurant de l'hotel, que com era d'esperar estava dolentíssim. Després, hem anat a la bolera que teníem al costat de l'hotel. Hem jugat una partida ràpida i hem mirat com jugaven els altres. Quan ens hem cansat hem tornat a l'habitació, on han vingut noies d'altres habitacions. Hem trucat als telèfons de les habitacions on hi tenim companys i com que no feien res de bo a la tele, per riure, hem posat el canal 12 (...).
Divendres, 19 de març
Ens hem tornat a aixecar aviat per anar a visitar Salzburg. Almenys, l'esmorzar d'aquest hotel és més bo que el de Praga. Ens hem trobat amb el nostre guia, en Pablo, a l'hotel mateix i ens hem dirigit amb l'autobús cap al centre de Praga. Hem visitat uns jardins molt bonics, els de Mirabell, hem vist la casa natal de Mozart, hem entrat a la catedral de Salzburg, en Pablo ens ha ensenyat com indicaven abans a les botigues què hi venien... Després, hem agafat un funicular per pujar en una fortalesa que hi ha a dalt de tot d'una muntanya des d'on hi ha unes vistes precioses. Ens hem fet fotos, hem vist Salzburg des de les alçades i hem baixat.
Els professors ens han deixat temps lliure per comprar i menjar i, encara que sembli estrany, aquesta vegada no hem anat a cap McDonald's, tot al contrari, hem anat a una pizzeria i hem menjat totes una pizza que estava boníssima. Hem tornat a l'hotel, hem sopat i ens hem arreglat per tornar al centre a un pub. Hem entrat en un pub irlandès on ens han dit que ens podíem quedar fins a les 22:00 h perquè desprès ja no deixaven entrar a menors.
A les deu hem marxat i hem anat a buscar un altre pub on ens deixessin entrar, però no n'hem trobat cap, així que hem tornat cap a l'hotel, però encara no hem anat a dormir: hem anat a la bolera i hem mirat com jugaven els professors i els nois i després sí que hem tornat a l'hotel. Hem fet les maletes, ara estem mirant una estona la tele i de seguida anirem a dormir. Dissabte, 20 de març Ens hem aixecat a les 5:15 h per marxar a les 6:00 h cap a l'aeroport de Munic. Quan ha sigut hora de facturar les maletes tots espantats per el pes de les maletes. El vol de tornada ha sigut normalet, l'únic és que teníem en Lluís Feliu al seient de davant i s'ha passat tot el viatge explicant els seus acudits, que són tan bons... Hem arribat a l'aeroport i a l'hora de recollir les maletes n'hi havia una que no sortia i tots ens hem espantat bastant, però finalment ha sortit. Hem agafat un autobús que ens ha portat cap a l'institut, on ens hem retrobat amb els pares i tothom ha tornat cap a casa. I aquí s'acaba el nostre viatge irrepetible de final de curs de 4rt!

GEMMA SIERRA, 4t

Les modalitats del nostre futur

Els professors de 3r han començat a parlar als seus alumnes dels tres tipus de modalitats que poden triar per fer 4t. Però aquestes modalitats només els poden triar els de 3rB i 3rC, ja que els de 3rA no tenen cap oportunitat de triar res.
Hi ha tres tipus: el tecnològic, el científic i l'humanístic-social.
Al tecnològic les assignatures que treballen són TECNOLOGIA, FÍSICA O QUÍMICA i INFORMÀTICA.
En el científic, CIÈNCIES EXPERIMENTALS, FÍSICA O QUÍMICA i INFORMÀTICA.
I per últim, l'humanístic-social les assignatures que fan són llatí, VISUAL I PLÀSTICA o FRANCÈS i INFORMÀTICA.
Ens han explicat que si al principi de trimestre no els agrada l'itinerari triat estan encara a temps per canviar-se.
La majoria dels alumnes han triat l'humanístic-social perquè diuen que és el més fàcil, i d'altres han agafat el que més els agrada, no s'han posat a mirar si era més difícil o més fàcil.
Aquestes modalitats són per començar a plantejar-se el seu futur, ja que els que segueixen estudiant a Batxillerat també hauran de triar entre: el científic i el tecnològic, l'humanístic-social i el d'arts, però aquest últim al nostre institut no es fa.
Aquest és un moment important de les nostres vides per començar a pensar a que ens dedicarem i el que més ens agrada fer.
NAHIKARI LÓPEZ BLAZQUEZ

dimarts, 11 de maig de 2010

'' La Huérfana ''

La pel·lícula ''La Huérfana'' tracta sobre la història d'una família que té dos fills i perden el tercer que esperaven i adopten una nena, l'Esther , que sembla tenir gran maduresa i humilitat. Però quan arribi a la casa començarà a tenir una actitud inquietant, només aportarà a la família: problemes, morts, baralles... El que ells no saben és que ella amaga un passat terrible.
Es una pel·lícula de terror produïda als Estats Units, amb moltes escenes de violència i sang, dirigida per Jaume Collet-Serra. Es va estrenar el 16 d'octubre de 2009, amb gran èxit a Espanya.

La pel·lícula és molt bona; el personatge d'Esther està ben fet ja que té detalls que la fan maligna. Retrata els nevats de Canadà i la música li dóna gran efecte a les imatges tan violentes.
La parella sembla bastant perfecta, amb problemes que s'havien oblidat però Ester els hi recordarà. La filla està sorda però es un gran exemple del que qualsevol persona faria; callar les matances i els problemes que està portant Esther i defensar-la perquè si no, ella seria la pròxima víctima.
Yasmin Stoll


Qui guanyarà la lliga?

Jo crec que guanyarà el Barça perquè de moment té un punt de diferència, encara que si el Barça perd un partit i el Madrid guanya ja està: la lliga esta perduda.

Si el Madrid empata, el gol a Verage donaria la victòria al Barça. Encara que això no importa gaire perquè el Barça té una plantilla molt bona i també té en Messi.

Queden dues jornades de lliga i el Barça juga contra el Sevilla i el Valladolid; el Sevilla es un rival dur, però el Valladolid no tan i estan en zona de descens: aniran tots els jugadors preparats per guanyar al Barça, però amb amb els jugadors motivats per guanyar la lliga no serà gaire difícil guanyar. En canvi,el Madrid té l'Atlètic de Bilbao i el Màlaga, quasi igual que el Barça. El Bilbao pot causar problemes, però Màlaga està en zona de descens i no serà gaire difícil que el Madrid el guanyi.

La lliga està molt renyida, però amb els culés motivant els jugadors, Messi pressionant la porteria contaria, Puyol parant els davanters contraris i Valdès arreglant les possibles errades de la defensa enemiga no es pot perdre cap partit més.

JOAQUIM SALVADÓ

La meva opinió es que guanyarà el Reial Madrid. Aquestes dues últimes jornades de lliga el Barça i el Madrid tenen partits molt semblants. Els merengues reben al Athletic de Bilbao a casa. Un partit complicat per l'equip de Pelegrini, però es juga al Bernabéu, on l'equip només ha perdut un cop en tota la campanya de lliga. En canvi, els culés visiten el Sànchez Pizjuan. Un camp sempre difícil per l'equip de Guardiola on ja ha perdut un cop aquest any. El Sevilla ve de golejar al Racing i es juga la plaça de champions. La última jornada de lliga el Madrid visita el José Zorrilla. El Màlaga es juga el descens i no hi ha dubte que plantejarà un partit complicat per al Reial Madrid. Però el Màlaga porta vuit partits sense saber què és la victòria, en canvi, el Madrid porta una ratxa golejadora molt important. Marca un gol cada trenta-tres minuts, una mitjana de tres gols per partit. El Barça rep el Valladolid de Clemente que també flirteja amb el descens. No tinc cap dubte que els culés hauran de suar molt per aconseguir treure els tres punts.

A més, el Madrid té un Cristiano Ronaldo sotaescrivíssim que porta cinc gols en dos partits. A tot això hem de sumar que el Barça està afluixant el seu nivell aquest últims partits. Tot el contrari que el Reial Madrid, que amb cada partit es creix més i més.

AZAMAT KINZYABAEV

Les meravelles de Sant Jordi!!!

Per celebrar el dia de Sant Jordi a l'institut Puig Cargol els alumnes de 2n A , 3r C , tot 4t juntament amb la Mònica Marull, la professora de VIP, van crear una decoració per aquest dia.
Les lletres, les van fer els alumnes de 2n A, que es poden veure a les escales del segon pis enganxades a la paret. Cada alumne va elegir dues o tres lletres amb una tipografia diferent i després feien el disseny de com decorar-les. Els material i tècniques que feien servir varen ser: cartró ondulat, temperes, llapis de color, ceres i retoladors. Van aprofitar el tema del color i les textures per fer tot aquest treball.

Els vitralls de Sant Jordi, els van fer els de 2n A i 4t A. Els materials varen ser pintures i un paper transparent. Cada alumne feia una part dels vitralls: dibuixar i els altres les van pintar.
Les làmines, les van fer els alumnes de 3r C, i estan exposades a l'entrada. El material que van utilitzar va ser: llapis, retoladors, aquarel·la.

Per últim, els alumnes que feien optativa de VIP 4t B i 4t C van presentar propostes per al disseny de la portada de la mostra literària per al dia de Sant Jordi i el guanyador va ser Mimoun El Bassi.

Tots els alumnes que han participat el dia de Sant Jordi han deixat l'institut amb molt de color.

RAÚL ALMENDARIZ & MARC MIQUEL

Aquí veiem la professora de VIP:
Mònica Marull


“Tots els colors al camp”

El servei de mediació de l'Institut Puig Cargol vam fer una pel·lícula per representar la mediació del nostre institut a la Segona Trobada de mediadors de l'Alt i el Baix Empordà. La trobada va ser al Museu de la Mediterrània a Torroella de Montgrí. Van anar-hi uns quants alumnes de l'institut de Palafrugell, del de Sant Feliu de Guíxols, del de Torroella de Montgrí i del nostre.
A la pel·lícula han participat alumnes de tots els cursos, però els papers principals els van protagonitzar els alumnes de 3r i 4t.

Primer de tot la Dolors Guasch i l'Elsa Anton van pensar la idea i van fer el guió de la pel·lícula. Després van repartir els papers dels personatges que sortien i van assajar el guió un parell de vegades, ja que no hi havia gaire temps.
Els ambients de la pel·lícula són: l'aula de 2n A, el passadís de la primera planta, al camp de futbol, l'aula de tutoria/mediació i altres passadissos.
La Mònica Marull va filmar i realitzar el muntatge de la pel·lícula. Per fer-ho, va utilitzar uns vídeos d'Internet i els fragments que va gravar.
La idea que vol transmetre el vídeo és que cal evitar les confrontacions en el polèmic món de l'esport. Per això l'Institut Puig Cargol reuneix jugadors de futbol de diferents colors perquè juguin en un mateix equip, per deixar enrere les rivalitats, les baralles, les discussions, el racisme, les diferències, les confrontacions...
La pel·lícula es va mostrar a la reunió de mediadors, però com va tenir èxit, també la van emetre el dia de Sant Jordi, a la sala polivalent de l'institut. Als alumnes els va agradar molt.


En aquesta imatge podem veure
la Joanna i en Mohamed en un moment de la pel·lícula

ANDREA ALAMINOS & ANA MARIA ORTIGOSA



Sant Jordi entre els cargols



El 23 d'abril és el dia de Sant Jordi, i nosaltres a l'institut vam voler celebrar-ho com cada any.

A la sala polivalent van posar unes cadires de fusta plegables perquè tots els alumnes poguessin seure, però malauradament no n'hi havia suficients per tothom.
L'acte va començar a les 12h i les dues presentadores, Dúnia García i Beth Sabrià de 2n de Batxillerat ens van fer una breu presentació.
Els alumnes podien seguir el desenvolupament de l'acte a través de un llibret on hi constaven tots els escrits.
Vam començar amb dues lectures, una de les quals era de J.Maragall, en honor del seu centenari. Després els alumnes de 1r van tocar una cançó :Technomania. Interpretada amb flautes, bongos, carillons, xilofons, metalofons, un aro, i un pandero.
Seguidament, es van llegir tres poemes més i els alumnes de 1r van tornar a tocar una altre cançó, Oda a l'alegria.
A continuació es van llegir cinc escrits més, seguits d'una altra cançó: Fira, aquest cop interpretada per els alumnes de 2n d'ESO.
Uns altres tres poemes més es varen llegir i després els alumnes de 2n d'ESO van tornar a tocar una altre cançó: Titànic.
Seguidament amb un projector ens van mostrar el vídeo de mediació, "Tots els colors al camp", que va causar molta expectació i va tenir molt èxit.
Després van tornar a llegir tres poemes més, seguits de la cançó de 2n d'ESO: Mamma mía. Arribant així a la una i vint, va començar el lliurament de premis per part del director i dels membres de l'equip directiu del centre.
No tots els guanyadors llegien els seus poemes, però tot i així van sortir a l'escenari, a recollir el premi, que era un MP3. Van haver-hi en total deu guanyadors, d'entre tots els cursos.
I la diada, la vam acabar amb la darrera cançó dels alumnes de 2n : Bondia.
Cal dir que totes les cançons eren dirigides per en Jaume Mas, el professor de música.
Es van repartir unes 45 roses entre els alumnes guanyadors, els alumnes que llegien i els professors encarregats de l'acte, és a dir: en Silverio Guallar, l'Anna Fuentes, la Montse Carré, la Mònica Marull, en Jaume Mas, en Jaume Giró i la Rosa Massallé.
En definitiva, l'acte va transcórrer sense cap imprevist, i el més important vam acabar a l'hora programada.



JOANNA ROMANÍ & RAÚL DORREGO


Aquí podem veure
les presentadores de l'acte: la Dúnia i la Bet


PRAGA & SALZBURG 15 a 20 de març de 2010

Dia 1 (dilluns 15)
A les set del matí estàvem tots al pàrquing del Pavelló de l'Institut, preparats per marxar fins a l'aeroport i d'allà a Praga. A les 9:30 vam arribar a l'aeroport i a les 11:30 ens enlairàvem per la pista de la nova terminal de l'aeroport del Prat. El vol va ser molt agradable i no hi va haver cap imprevist. En arribar allà, vam recollir les maletes i ens vam dirigir cap a la sortida, on ens esperava un autocar per deixar-nos a l'hotel. En un principi l'hotel no ens va agradar gaire, perquè les dutxes eren comunitàries i n'hi havia molt poques. Després de deixar les coses a l'habitació vam anar a dinar al McDonald's, perquè eren les cinc de la tarda i teníem molta gana. Un cop vam acabar de dinar i ja teníem la panxa plena, vam anar a recórrer carrers i a mirar botigues fins a les 7:30 on ens havíem de trobar a l'hotel per anar a sopar. El sopar em va agradar molt, estava molt bo. En tornar cap a l'hotel molts ens vam dutxar i en general tot va anar bé fins a l'hora de dormir, quan cadascú va anar a la seva habitació, uns a fer tertúlia i els altres a dormir.


Dia 2 (dimarts 16)
Em vaig llevar amb dificultats, perquè tenia son i havíem d'esmorzar a les vuit. L'esmorzar és le que em va agradar més de l'hotel, perquè tenia molta varietat. Quan vam acabar ens vam trobar amb la guia i vaDia 1 (dilluns 15) m agafar el tramvia fins al centre de Praga, on vam visitar les diferents esglésies, el mur de John Lennon, el barri dels jueus i el pont Carles. Després vam tenir temps lliure fins a les cinc per dinar i fer voltes per la ciutat, la majoria de la tarda la vaig passar al Newyorker, una botiga molt gran on em vaig comprar diverses peces de roba. Llavors vam anar fins a l'hotel per poder-nos arreglar per anar a la discoteca després de sopar. El sopar aquest dia no era gaire diferent al nostre, perquè ens van posar pollastre a la planxa amb patates. Un cop vam sortir de sopar ens vam dirigir cap a la discoteca. Era molt gran i tenia tres pisos, i a cada pis hi posaven tipus de música diferent. Finalment hem tornat a quarts de dues, ja que ens han deixat una estona més.


Dia 3 (dimecres 17)
Em va costar molt aixecar-me del llit, ja que estava molt cansat de la nit anterior a la discoteca, però finalment em vaig llevar i em vaig dutxar per despertar-me i anar a esmorzar. L'esmorzar era el mateix que el dia anterior però estava prou bé. Vam anar caminant fins a la plaça del rellotge, al centre de Praga i gairebé ens arrossegàvem per terra. Llavors ens van deixar temps lliure fins a les dues del migdia per dinar. En arribar la tarda, ens vam trobar a la plaça del rellotge amb la mateixa guia que el dia anterior, per anar amb vaixell a recórrer el riu Moldava, on la guia ens va cantar una cançó, concretament “I will always love you”. Seguidament vam anar al Castell de Praga, que és el que em va agradar més de la ciutat. Però, abans d'arribar-hi, hi havia molta pujada caminant i vaig acabar ben cansat. Finalment vam agafar el tramvia fins a l'hotel per anar a sopar i poder veure el Barça-Stuttgart, però al final no el vam poder veure. Això sí, al final va guanyar 4-0. I a dormir!


Dia 4 (dijous 18)
Em vaig aixecar com cada dia a la mateixa hora per anar a esmorzar, però a diferència dels altres dies havíem de baixar amb l'habitació neta i les maletes fetes perquè marxàvem cap a Mauthausen i Salzburg. El viatge per a molts va ser pesat, però per mi no perquè vaig estar dormint tres hores de les quatre que hi havia de viatge. Un cop a Mauthausen vam trobar-nos amb un guia, curiosament la mateixa guia que van tenir els de quart de fa dos anys quan hi van anar. El camp de concentració em va agradar molt, però a la mateixa vegada em va impactar força ja que no em podia imaginar a mi allà dins fent tot el que els obligaven a fer als presoners. Després de Mauthausen vam tornar a agafar l'autobús per anar cap a l'hotel de Salzburg. Aquesta vegada l'hotel ja em va agradar moltíssim des d'un principi, les habitacions eren de dues o tres persones i teníem dutxes a dins de les habitacions. Com que ja havíem sopat però era molt aviat els professors ens van proposar d'anar a fer una bolera ja que la teníem just al costat de l'hotel, i tots vam anar-hi. Finalment, tothom va tornar cap a les seves habitacions a dormir.


Dia 5 (divendres 19)
Després d'haver-me aixecat em vaig dutxar i vaig baixar a esmorzar amb en Pau. L'esmorzar d'aquest hotel em va agradar més, tot i que el del primer em va agradar molt. Encara tenia més varietat d'aliments i ben diferents. Llavors vam anar amb un guia a visitar la ciutat de Salzburg, que personalment em va agradar més que Praga quant a monuments i edificis. Vam visitar la casa de Mozart, el carrer de les botigues, el cementiri més important de la ciutat, els jardins de Salzburg, el castell, per on vam pujar amb funicular i tenia molt bones vistes de la ciutat i dels Alps, i la catedral, l'edifici que em va impactar més, amb cinc òrgans molt grans, moltes pintures i escultures. Després d'això ens van deixar temps lliure per dinar i aquesta vegada no vam anar al McDonald's com els altres dies, sinó que vam dinar en una pizzeria molt bona, just davant de la casa de Mozart. Després, a la tarda, vam tenir temps lliure, i vam visitar la majoria de botigues de roba i accessoris d'esport del carrer principal. Finalment vam anar cap a l'hotel a sopar i després volíem anar a un pub, però no en vam trobar cap i vam anar cap a la bolera, i després a dormir.


Dia 6 (dissabte 20
)
A les sis del matí estàvem tots a la recepció de l'hotel molt cansats esperant per pujar a l'autobús que ens portaria cap a l'aeroport, però vam tenir la mala sort que el vol sortia a les 12:40 i ens vam estar tres hores a l'aeroport esperant el nostre avió. Un cop a Girona vam anar amb autobús fins a Sant Antoni on ens esperaven els pares. I fins aquí el meu viatge de final de curs de 4t d'ESO a Txèquia i Àustria.

Isaac Planelles

4t ESO C

Setmana de neu

Va començar el dilluns dia 8 de març, al migdia va caure neu i poc a poc a les carreteres s'hi veia menys. I per sort no ens vam quedar a l' institut perquè si no ens quedàvem encallats. A Calonge, on jo visc va ser pitjor el temporal: van caure més de 40 cm de neu i no es podia anar en cotxe. El dia següent, els pals de la llum estaven trencats i per mala sort van caure damunt dels cotxes que estaven aparcats. Al carrer Gelabert de Cruïlles on visc jo, hi ha un camp i ens tiràvem amb snow. A amb la ximpleria vam començar a fer salts i també vam posar dos pals per lliscar. Dia a dia el fèiem més gran i era un Snow Park. Cada dia hi estàvem des del matí fins la nit amb els amics i rèiem molt tot el dia de les caigudes, fins i tot venien amb esquís. Va ser una setmana molt divertida.
Jesús Duran Alaminos 3A

divendres, 7 de maig de 2010

És atractiva una persona foradada?


A l'institut Puig Cargol, cada dia en arribar et trobes a més gent foradada.
Trobo que la moda de portar piercings (segons a quins llocs) és una cosa antiestètica i antihigiènica.
Cada dia la gent està més obsessionada en fer-se un i un cop se'l fan, esperen el pròxim.
A la meva classe, de cinc alumnes, quatre han patit les conseqüències. L'Aleix, s'en va fer un a la cella i el seu cos no va reaccionar bé i per això com a conseqüències s'ha d'operar perquè li va sortir un quist. La Marta, s'en va fer un al nas i pateix mal de caps i dolors al nas. L'Anna, ha de menjar papilles perquè no pot ingerir els aliments correctament, ja que el seu piercing a la llengua ho impedeix. Realment, és una cosa estètica agradable i una cosa saludable? O un risc a patir les conseqüències d'una cosa antinatural?

Javi Rodríguez

Punxadeta, i fet!

Ens hem fixat que molts alumnes de l'institut porten piercings per tot arreu.

Nosaltres estem a favor dels piercings perquè són uns bons complements i fan maco. Es poden posar de totes mides, de tots colors i on vulguis, tothom deixa anar la seva imaginació per la seva arracada. Els llocs més coneguts són el llavi, el nas, a la llengua, a l'orella, al melic, a la cella..

A molts no els agrada perquè diuen que no són higiènics o que és una bestiesa foradar-se el cos. Nosaltres no ho creiem, si es cuida i no se n'abusa poden arribar a quedar millor que no pas no tenir-ne cap. L'únic defecte que creiem que hi ha es que després et queda una petita cicatriu i no sol anar-se'n molt.

Ana Marzo i Cèlia Fornaguera

L'estil a les teves mans ♀




En el nostre institut hi ha diferents estils de vestir, tant en el nois com en les noies. Però nosaltres ens centrarem en l'estil propi de cada noia. Es poden veure moltes varietats d'estils, cada noia vesteix com vol, a la manera que li agrada i al gust de cada una. Hi ha moltes maneres de representar la forma de ser amb la forma de vestir. En el nostre institut, l'IES Puig Cargol, es poden visualitzar moltes modes, i totes diferents; unes amb marques, altres sense; unes formals, d'altres menys; però totes estiloses.

Hi ha moltes noies que es preocupen molt pel seu aspecte i el que pot pensar l'altra gent d'elles, per això, s'arreglen i cada vegada són més les noies que es maquillen des que arriben l'institut, des de “petites”. Normalment les noies ens basem ens uns referents de moda que quasi sempre s'extreuen revistes, tele, Internet, etc. Habitualment les noies duen pantalons llargs, i samarretes de màniga llarga, de tires i de tot tipus de camisetes, segons el temps.

El color representa també una manera de vestir i de variar la roba segons els seus colors. Exemple: fúcsia, taronja, blau, verd, lila, etc. A la gent li agrada més duu colors vius que colors foscos ho apagats. Peró tot pot ser hi ha noies que no li agraden anar vestides de colors vius, només amb colors negres. Una manera de vestir, amb colors foscos ( negres, grises...) es gòtica, no es l'única manera que hi ha de vestir amb colors foscos si no que hi ha mes estils que duen aquest colors. Normalment la roba de les noies es compren a les següents botigues:

-Bershka
-Stradivarius
-Pinkie
-Pull and bear
-Mango
-Oxid
-El Corte Inglés
-Blanco
Com aquestes botigues hi han moltes més, però aquestes són unes de les més freqüents per las joves..
Aquesta primavera es durà la roba i els complements mariners, les sandàlies romanes i ratlles a la roba. A l'estiu es portarà els vestits ens colors clars, els barrets de palla, les bandoleres, sabates de plataforma i les sandàlies amb taló Els biquinis de temporada seran de paraula d'honor, i de colors cridaners. I aquí acabem amb la moda del nostre institut, ja que cada persona té el seu propi estil, i la seva forma d'expressar el que sent.
Judith Morgal & Nekane Palomo



Dinem com romans




El divendres abans de Setmana Santa, els alumnes de primer de batxillerat de llatí van fer uns plats basats en receptes romanes molt antigues. Es van reunir al menjador de l'institut.
Aquesta activitat la van fer amb el professor Vicenç Reglà. Cadascú portava un plat confeccionat a partir d'una recepta romana. Aquests plats, lògicament, se'ls van menjar entre tots. A aquesta activitat, hi van assistir 13 alumnes. Hi havia molta varietat de menjars. Es va fer de les dues a les tres del migdia que justament era l'hora de dinar, i anava molt bé! Els plats que van cuinar formaven part del
receptari d'Apici, que era cuiner de l'emperador Tiberi, i són del segle I d.C.
Algunes receptes del dinar romà eren:
Moretum (formatge especiat)
Tyropatina (Pastís de formatge)
Oua (ous condimentats) Mellis et piper (mel amb pebre)
Anas elixa (ànec especiat)
Salsum sine salso (Patè)
Va ser una activitat interessant i divertida, ja que van provar menjars i gustos antics que mai havien provat.

EVA ÁLVAREZ & NATALIA ADROHER


Som artistes!


Arriba Sant Jordi, i com cada any, es regalen roses i llibres als estimats, i a l'institut fem les nostres poesies i proses de cada any. Hi ha gent que parla de Sant Jordi, hi hi ha gent que parla de l'amor, o de la moto, altres que toquen instruments de música... Aquest dia la gent fa moltes coses diferents. Aquest any, en Mimoun el Basli, ha fet la portada de la mostra literària. Com cada any, l'equip de coordinació de la mostra són alguns professors de llengües que han corregit i s'han coordinat per publicar els llibrets on hi ha els textos i el nom dels autors. Els professors encarregats van demanar 430 mostres literàries per a repartir entre tots. A part de la participació voluntària d'alumnes, també hi participen alguns professors. Aquest any, com a novetat, s'ha organitzat un concurs i els guanyadors van rebre un aparell MP3 i una rosa Els participants en la mostra literària van ser: en Xavi Roca (professor), Xènia Poyano (1rC), Cleiton Gomes (1rC), Lorena Gomes (2nB), Dàmaris Romero (1rC), Daniel Re (2nB), Jordi Gafas (2n BTX), Noèlia Pisonero (1rA), Tamara García (1rC). Laia Pallí (2nB), Daniel Hernández (4rtB), Laia Pellicer (2nB), Zaira Melero (1r BTX), Júlia Mir (4rtC), Carolina León (2nB), Alex García (1rB), Mia Sanmartí (1rB), Agostina Guadalupe (1rB), Jennifer Monge (1rA), Abril Burrueco (2nC), Ivette Marie (3rC), Silvia Romero (1rB), Mireia Ribot (2nC), Natalia Espasandin (1rC), Khadija Dahman (4rtC), Anabel Chaves (1rB), Ferran Castelló (1rC), Bárbara Poyano (1rB), Irene Riba(2nB), Míriam Luque (2nB), Marc Francès (2nB), Luna Gómez, Moisés Arenas (1rC), Aina Oriol (1rB) i Maiol Espuña (2nC).
Aquest any ha estat una de les millors mostres literàries de les que portem nosaltres al Puig Cargol.

EVA ÁLVAREZ & NATALIA ADROHER


dimarts, 4 de maig de 2010

Excursió al Museu de la Mediterrània


El 11 de març del 2010 vam anar a Torroella d' Montgrí al Museu de la Mediterrània. El primer que vam fer quan vam arribar, va ser esmorzar en un parc que estava dins del museu. Quan vàrem acabar ens van dividir en 2 grups de 24 o 25 persones. Ens van portar a dins on hi havia una sala molt gran amb cadires. Allà la Mercè ens va explicar l'hàbitat de les Illes Medes,els animals que hi habiten per exemple: el gavià, el sard, les dorades, la doblada, etc. ; també ens van informar de què s'alimenten,com es reprodueixen etc.


A més també ens van explicar el nom de les Illes que són: Meda gran,Meda mitjana i Meda petita. També ens van explicar què volia dir Mediterrani que vol dir “Mar envoltat de terres”. Després ens vam portar dins del Museu de la Mediterrània. Ens van mostrar un vídeo sense paraules, només amb imatges i música, que ens mostrava les diferents cultures de la mediterrània.

En una altra sala, ens van explicar les llengües del món i les diferents cultures d' Europa. En una altra, podíem escoltar les diferents músiques d'Europa .
A les 2:00 hores el bus ens va portar a l'Estartit. Les professores ens van deixar dinar i anar al poble a comprar fins les 3:00 hores.
Més tard, ens van portar en un vaixell per anar a veure les Illes Medes i veure els tipus d'ocells i de peixos que hi habiten. El vaixell tenia la part de baix de vidre per això podíem veure el fons marí i així vam poder veure els diferents tipus de peixos i algues. Després a coberta vam observar les Illes Medes.
A nosaltres ens va semblar molt divertida, ens va agradar molt.


Juanito Cost & Ayyoub Ferzouz