dimarts, 14 de desembre de 2010

Talla amb els mals rollos!!!

Couple kiss, by Carlo, on FlickrCC
Taller que van fer els cursos de 3rESO.


Hem començat primer a posar-nos els noms perquè els monitors sabessin com ens diem. Vam començar a dir quins tipus de violència hi havia : violència sexual, violència psicològica, violència física, violència de gènere, violència verbal, etc. 

Hem estat parlant de les nostres opcions  davant de les diferents violències: podem ser passius, actius, passar de tot o ajudar...

Després vam fer un taller, en el que ens havíem de separar tots en 5 grups de 4. Cada grup tenia unes fitxes amb unes frases i les havíem de classificar per colors. Si la frase era bona, l'havíem de posar en el color verd; si era bo i una mica dolent, amb el taronja i si era molt dolent amb el color vermell. Per exemple: ''Que la parella et remeni el mòbil i la cartera'' aquest anava al vermell, ''Que la parella et digui que li agrada com vesteixes'' aquest anava al verd. Aquest joc l'anomenaven el SEMÀFOR. 

Després havíem de dir cada un del grup, quines violències havíem vist, entre quins personatges eren, com es sentia l'agressor, com es sentia l'agredit i com es sentia el que ho mirava. Vam acabar amb moltes conclusions diferents, opcions i diferents reaccions. 

També ens vam adonar que, sovint, fem mal o ofenem sense voler-ho fer. No sempre ens ofenem per diferència de sexe, també poden ser del mateix, diferents edats i diferents maneres de ser. Per això, el maltracte també pot ser donat per la diferència, o sigui, el psíquic, el físic, el sexe, l'edat, etc. 

Jo finalment, he arribat a la conclusió que ens hauríem de tractar com PERSONES. 

Cèlia Fornaguera
3rESO B 

dilluns, 13 de desembre de 2010

1x1: els ordinadors arriben al centre!!!

En Quim, el secretari del centre, ens ha rebut i ens ha donat l'explicació completa del 1x1: com ho farem per utilitzar els ordinadors a l'institut. Hem fet preguntes i parlat sobre el tema. Hem anat a 1rB, on ja estava muntada la pissarra digital.

Amb en Quim, en un moment de l'entrevista


La dificultat més gran de totes és que canvia el funcionament de treball tradicional a classe. Passem del llibre en paper al llibre digital. Ens adaptem a les novetats de classe, ens adaptem a les noves tecnologies.

Caldrà l'adaptació del professorat, que s'haurà de posar al dia del funcionament per adaptar-se del treball.

Per a l'escola també implica unes dificultats: s'ha fet la connexió de la Xarxa wifi, per que tots puguem gaudir de connexió a internet alhora. A les aules s'hi han posat endolls per carregar-los.

Els endolls que s'han instal·lat a totes les aules

Cal també l'adaptació de l'aula: el professor vindrà amb el mateix portàtil. El projector també es podrà connectar amb el portàtil i des d'allà escriure en la pantalla, per la pissarra digital.
La pissarra digital
El projector de la pissarra digital

I també ens ha explicat uns dubtes que tots tenim:

Els portàtils portaran els noms gravats amb làser.

Pel que fa al sistema operatiu, es podrà fer servir Windows i Linkat.

Farem servir llibres digitals que els trobarem penjats a la web, al moodle.

És aconsellable no carregar l'ordinador de descàrregues d'internet (programes..), ja que podria fallar a l'escola i els ordinadors serveixen per estudiar.

Ens el donaran amb un ratolí i amb un maletí, per emportar-nos-el.

El portàtil és responsabilitat nostre i el centre no se'n farà responsable.

Els alumnes de l'Ampa pagaran 80 euros i els que no, 150. S'haurà d'anar a buscar-lo a la botiga els dies assenyalats.
Un moment de l'entrevista amb els reporters de 3rC

Més endavant farem un altre escrit amb opinions sobre l'1x1 i sobre el funcionament de les classes amb els llibres digitals.

Yasmin Stoll, Daniel Morata, Joan Millan, Manel Segura
3rC

Relaxació a 1erA

Taller de relaxació de la Patrícia


El dijous passat, dia 25 de novembre, quan  fèiem teatre, va venir la Patrícia (la mare de l’Alessandro) a fer-nos una activitat de relaxació.
Primer, vàrem estirar-nos a terra i amb els ulls tancats vàrem fer vàries respiracions profundes. Després uns exercicis amb les cames flexionades per col·locar bé la nostra esquena.
A continuació, sentint una música de fons i estirats a terra amb els ulls tancats, ens va explicar una història que havíem d’imaginar.
Després ens va dir que ens posèssim en la postura que ens sentíssim còmodes.
Ens vàrem posar damunt d’unes pilotes molt grans per trobar el nostre equilibri, i la Patrícia  anava passant per fregar-nos la columna vertebral.
Per últim, ens vàrem seure en rotllana, ens va preguntar els nostres noms i com ens sentíem amb aquells exercicis.
Ens va agradar molt aquesta activitat. Vàrem donar-li les gràcies i li vàrem fer un aplaudiment.


Els alumnes de 1r A
Curs 2010-2011

diumenge, 12 de desembre de 2010

Un ren en un menjador?

 

És una habitació de color blanc. Sembla una sala d'estar, té sofàs, cadires , taules. Hi ha una americana damunt d'una butaca de color marró com el pèl del ren. I un llibre del mateix color sobre una taula i hi ha un got a terra.
Les parets de l'habitació són de vidre, per això els arbres que estan a fora de l´habitació es veuen des de dins.
Al davant de l´habitació hi ha un ren. És: alt, té les cames primes, amb una cara molt prima i uns ulls de color negre, i orelles petites, la panxa grossa. La pell del ren és de colors marronosos.
I té unes banyes grans que l'ajuden a defensar-se quan es baralla amb un altre animal

Aquesta imatge em sorprèn, perquè és molt estrany veure un animal en una habitació.
També el color blanc em produeix la sensació de fred del lloc on viu el ren. 
 
NASSIRA BAGHOUZ 3r A
TREBALL D´ AULA D´ACOLLIDA

divendres, 10 de desembre de 2010

dilluns, 6 de desembre de 2010

T'hi apuntes? Fem anar la llengua!

Trois couleurs: bleu, by Eddy Van 3000 on FlickrCC
PROGRAMA DE VOLUNTARIAT PER LA LLENGUA
A L' INSTITUT PUIG CARGOL


Aquest és un programa que posa en contacte alumnes voluntaris que tenen un bon domini de la llengua catalana amb altres alumnes aprenents que no tenen un bon domini de la llengua catalana.

Aquest programa farà una crida a tots els alumnes que ho desitgin perquè s' hi puguin inscriure.

Hi haurà tres fases: 

1.Una primera fase on els alumnes s' apuntaran a través dels seus tutors per realitzar l' activitat.

A continuació es farà un acte inaugural el gener on es presentaran les parelles lingüístiques.

2.Inici del programa.Durant 10 setmanes els alumnes es trobaran a l' Espai dels voluntaris els dilluns a l' hora del pati on podran parlar i compartir les seves opinions sobre temes del seu interès.

3.Acte de cloenda del programa obert als voluntaris de la població.