dilluns, 28 d’octubre de 2013

Bullying a les escoles i als instituts

PAULA HERNÁNDEZ MOLINA

El bullying o l’assetjament escolar és maltracte tant psicològic com físic entre companys o fins i tot amb els professors.
També hi ha per Internet, és a dir, “cyberbullying”. El qual es fa a través de xarxes socials com per exemple Facebook.
Quan un grup de persones es riu d’una altra, la ridiculitzen i la deixen sola parlem d’un d’aquests casos. I quan alguna persona pateix aquest tipus d’abús, se sent molt sola; se sent gairebé inútil i marginada per la societat. Això sol comportar depressió, ansietat, problemes alimentaris, d’autoestima, i fins i tot pot comportar autolesions o iniciar-se al consum de drogues.
Cada vegada hi ha més casos que, per desgràcia, acaben en suïcidi, com per exemple l’Amanda Todd, una noia de Canadà , a la qual van estar maltractant al seu institut i per totes les seves xarxes socials. Ella va enviar una foto dels seus pits a un home que no coneixia, el qual les va difondre per tot Internet. La pobra noia es va suïcidar desprès de penjar un vídeo a YouTube sobre la seva història.

Per desgràcia aquest casos són molt freqüents als instituts de tot el món, sobretot als Estats Units d’Amèrica. Allà hi ha un programa d’activitats perquè aquestes coses no passin; un dels exemples és un programa que fan a la MTV que es diu “If You Really Knew Me”, que vol dir, “Si em coneguessis de veritat”. Aquest programa està dissenyat per unir els estudiants. El dia de “El gran repte” tots els grups de classes socials es reuneixen per revelar alguna cosa personal desprès d'estar una setmana preparant-los amb petites proves per grups.
Es demostra amb coses com aquestes que les persones que fan aquest abús als altres companys solen tenir problemes a casa, per exemple, algú de la família amb problemes de salut, la seva mare pateix violència de gènere o alguns dels seus pares són alcohòlics o tenen problemes amb les drogues. Això fa que se sentin abandonats i facin que es comportin així, desfogant-se amb els altres.
Una bona manera d’evitar aquest tipus de problemes i abusos a les escoles o als instituts, seria fer com als EUA, amb aquest programa que s’han aconseguit tants bons resultats. I si algú ja ho pateix, el que ha de fer és avisar al seu pare, mare o tutor perquè les coses no empitjorin.

divendres, 25 d’octubre de 2013

L'activitat “Altres móns són possibles” arriba a l'institut Puig Cargol


GUACIMARA DÍAZ RAMA
El passat dimecres 16 d'octubre, al nostre institut, a la sala polivalent, de les 12:00 fins a les 15:00, el professor de filosofia,Francesc Fernàndez, va passar una pel·lícula als alumnes de 1r i 2n de batxillerat, titulada: “El tren de la vida” , dintre d'una iniciativa de la societat de filosofia Hispano- Xilena anomenada “Altres móns són possibles”. Pepe de Jiménez en va fer l'introducció i va guiar al debat posterior, en què es parlava de cinema i filosofia.
La sinopsi de la pel·lícula “El tren de la vida” és la següent:
Durant la Segona Guerra Mundial (1939-1945), i amb l'objectiu de fugir dels nazis i evitar l'extermini, un grup de jueus d'un poble d'Europa de l'Est organitza un comboi simulant que es tracta d'un tren de presoners. Alguns d'ells no tindran més remei que fer-se passar per soldats nazis.

Per altra banda, el dia 19 d'octubre a les 22:00 a la sala Fontova de Calonge, es va projectar la pel·lícula: “Slamdog molionaire” (l'activitat va ser gratuïta), també en relació a la iniciativa “Altres móns són possibles”.
A més, els alumnes de 4t de secundària i els de batxillerat de l'institut, varen fer una recollida d'aliments (arròs, llegums, pasta, llet, oli o llaunes de conserves) a l'entrada de la sala, que van ser recollits pel Banc d'Aliments Municipal. 

Crítica BLANCANIEVES



Zoë Busser 3rB        

Fitxa técnica:
Director: Tarsem Singh
Intérpretes: Lily Collins,Julia Roberts, Armie Ltammer,Sean Bean.
Producción:EE.UU y república Checa. 2012.
106 minutos.Comedia,fantasía.
Entretenida.

''Es importante saber cuándo uno ha sido vencido'', la frase de avertencia que la reina Clementina le dice a Blancanieves al principio de la película.
Blancanieves, o ''Mirror ,mirror'', basada en el cuento de los hermanos Grimm, demuestra que tales reatos son diseñados para grandes y pequeños. Aunque la historia está explicada como un cuento de hadas, amarga al principio y dulce al final,típico de una película Disney, exagerada, tanto sus personajes como el vestuario, aprendes anécdotas que te pueden servir al largo de tu vida.
En esta versión le dan la vuelta a la tortilla: Blancanieves salva al príncipe;ella no es una chica indefensa que necesita la protección de un caballero, y así se refleja que los tiempos han cambiado y ahora las mujeres saben valorarse por sí mismas.
Ha sido una buena elección por parte del director cambiar los papeles respecto a lo que está sucediendo poco a poco en la actualidad.
Es una película instructiva porque enseña que la apariencia engaña,tanto los enanos ( pequeños e inofensivos) como Blancanieves(joven y dulce) utilizan su aspecto como arma de doble filo.Hay que afirmar que en la vida siempre nos guiamos por la cobertura de las personas y les marcamos nuestra propia etiqueta, aunque eso nos puede llevar a sorpresas incluso desagradables.
Hay que decir que la decoración me ha parecido artificial aunque bella, el maquillaje de los personajes no era lo bastante adequado, pero los efectos especiales estaban muy bien,verdaderamente eran muy reales.
En ''Blancanieves'' no se destaca tanto el tema sino más bien la manera de expresar la narración, sus lecciones morales y la capacidad de atraer a todos los públicos.
Es fantasiosa y exagerada,pero a la vez divertida y entretenida.

Concurs de bolígrafs gastats


Abdel Baghouz 3r B

Aquest any des de l'IES Puig Cargol també participarem al concurs de bolígrafs gastats, que consisteix en el procés següent:

A cada aula (d'ESO i de Batxillerat) hi ha una capsa de cartró i també a la biblioteca , i els alumnes han d'anar posant-hi els bolígrafs gastats durant tot el curs, però està prohibit ficar-hi llapis. Després quan estigui plena, els encarregats portaran les capses a Terracycle (www.terracycle.com); aquesta empresa té el següent objectiu:

``Eliminar les escombraries creant programes a nivell nacional per la seva recollida i donar solució al problema de les deixalles que normalment no són reciclables´´.

Després l' institut que tingui més quantitat de bolígrafs guanyarà el premi que és de 500 euros. Llavors, si guanyem, comprarem alguna cosa per l'institut com per exemple: bancs, plantes, etc.


             Aquí veiem la capsa amb les indicacions 
del  que s'hi pot ficar i el que no.


dimarts, 22 d’octubre de 2013

Recollida de taps per l’Eric

BERTA MARÍN
A l’institut ens hem apuntat a una campanya per ajudar l’Eric Garriga, un nen de 7 anys de Vidreres. Al hall del centre, tenim una caixa on s’hi dipositen els taps de plàstic.
L’Eric pateix sordera, així que necessita canviar-se els implants coclears, que portava des que va néixer, per culpa d’una meningitis. El cost dels implants és de 20.000 euros, per aquest motiu, la família va començar aquesta campanya de recollida de taps a principis de maig d’aquest any.
En les dues primeres setmanes de funcionament, la família va aconseguir una tona de taps, que equival a 150 euros .
Ja porten 9 tones de taps, que equivalen a 1350€, ja només els falten 141 tones per aconseguir l’objectiu. A part, a Vidreres també es fan actes de solidaritat per ajudar-lo i, a més,  compten amb l’ajuda dels membres de Joventuts Identitàries de Catalunya a Girona.
La família ha posat en funcionament la pàgina web següent: www.enricgarrigablanco.besaba.com
Núm. De contacte : 628319615
E-mail : ericgb@outlook.com
Esperem que aquesta campanya sigui un èxit i l’Èric aconsegueixi els seus implants.
Detall del punt de recollida dels taps al nostre institut


dilluns, 21 d’octubre de 2013

Els nous netbooks de 1r ESO

MOHAMED EL MAACH

Aquest mes d’octubre, en el nostre institut, van fer comprar als nois de 1r ESO un netbook de bon rendiment. El preu era 290 euros però una part de l’import el va pagar l’AMPA.
L’institut els va fer comprar aquest portàtil perquè el necessitaran per fer alguns treballs i seguir algunes classes.
Els nois de primer van anar a comprar el portàtil Lenovo Thinkpad Edge E325 amb els seus pares a Palamós, a la botiga After Tecnology.

Aquest netbook té les següents característiques:
- La seva bateria aguanta 8,3 hores.
- Excel·lents capacitats de conferència de veu i de vídeo per internet.
- Representació de vídeo potent i real.
- Equipat amb la nova tecnologia visió PRO de ADM.
- Pesa menys de 1,74 kg
- 13,3 polzades

Aquí teniu més informació del netbook:

Aquí podem veure un dels nous netbooks

divendres, 18 d’octubre de 2013

L'Institut Puig Cargol ajuda al dia de la pobresa

Ignasi Castro 3rA

El dia 17 d'octubre és el dia internacional de la pobresa i en col·laboració amb l'Associació Calonge-Sant Antoni Solidari que gestiona el Centre de Distribució d' Aliments, a l'institut hem organitzat una campanya per la recollida d'aliments.
Els dies de recollida seran els següents:

15 d'octubre: llegums, oli, arròs i pasta
16 d'octubre: llet, galetes i cacau
17 d'octubre: tomata, conserves de peix i fruita
18 d'octubre: menjar infantil e higiene personal
Aquí podem veure el punt de la recollida d'aliments
al nostre institut

Aquest any tenim 12 professors nous

David Caballero  i Marina Guerra 3r

Aquest curs 2013-2014 ens hem trobat que tenim nous professors a l'Institut Puig Cargol.

ISABEL CANÓS : És una de les noves professores. Fa Ciutadania i Cultura Clàssica.
MARTA SERRAT: És la professora de Català i la substituta d'en Josep Llorenç, el tutor de 3r B.
ORIOL SÁNCHEZ: És el professor de Francès.
MARGARITA BASSACOMA: És la professora de Tecnologia.
NEUS COMAS: És la professora de Socials i Història
JOSEP LLORENÇ: És el professor de Llengua i està de baixa.
JOSEP MARCÓ: És el professor de Matemàtiques.
PATRICIA NADAL: És la professora de Diversitat.
IRENE PLANES: És la professora de Matemàtiques.
JORDI GASCH: És el professor de VIP.
MARIA TERESA GONZÁLEZ: És la professora de Matemàtiques.
EVA ALBERTÍ: És la professora de Castellà.

VAGA GENERAL D’ESTUDIANTS AL NOSTRE INSTITUT


Maria Fernandez i Raúl Gómez.
S’ha convocat una vaga d’alumnes els dies 22, 23 de Oct. I el dia 24 de Oct. vaga general.
Els dies 22 i 23 és només d’estudiants i el 24 es general i estatal (hi participen els estudiants, els pares i els professors).
Els motius pels quals es convoca la vaga són:
·Anar contra la llei Wert (LOMCE)
·Fora el decret de beques i l’increment de taxes.
·No a les retallades del govern de CIU.
En el nostre institut el divendres 11 d'octubre vam fer una reunió per parlar de la vaga. Hi van assistir els delegats de cada classe.
Els alumnes de primer i segon d’ESO no tenen dret a fer vaga, però els de tercer només poden fer amb autorització dels pares. Encara no sabem exactament quants alumnes secundaran la vaga. L’últim dia per portar les autoritzacions es divendres 18 de octubre. 
Els alumnes de tercer d'ESO faran vaga els tres dies. Els alumnes de segon de batxillerat només faran vaga un dia, ja que tenen exàmens.

dimecres, 16 d’octubre de 2013

L'institut torna a participar al premi protagonista jove

Pau Bertran i Simon Vullinghs 3rC

El nostre institut torna a participar al Premi Protagonista Jove. Enguany és celebra la 18ª edició del premi, organitzat pel Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil. Consisteix a llegir quatre novetats editorials de literatura juvenil, organitzades en dues categories, la de 13-14 anys i la de 15-16 anys. Un cop llegides les quatre obres, els alumnes fan de jurat i puntuen els llibres de l'1 al 4. Aquest concurs dura tot el curs i es a nivell català. Hi participaran 43 alumnes en total: 25 de primer d'ESO, 6 de segon d'ESO, 4 de tercer d'ESO i 7 de quart d'ESO.

L’objectiu és aconseguir que el major nombre possible de joves llegeixin els llibres seleccionats; es constitueixin com a Jurat dins de cada centre o biblioteca, i els presentin i defensin davant dels seus companys i, entre tots, anomenin el que consideren millor.
El termini per emetre les votacions dels Jurats serà el dia 15 de maig del 2014.
Aquest és l'enllaç per consultar la sinopsis dels llibres:

lsabel Vilà, la primera sindicalista catalana, que era calongina, protagonista del musical “IsaVel”


El passat dia 4 d’octubre es va poder veure al Teatre el Jardí de Figueres “IsaVel”, el musical dedicat a la sindicalista calongina Isabel Vilà.

Josep Rodríguez-Local- 16/10/13

Isabel Vilà i Pujol(Calonge, 1843 – Sabadell, 1886) va ser una dona republicana i lluitadora pels drets dels treballadors, considerada la primera sindicalista catalana. Va entrar a la història catalana gràcies a l’escrit que va fer el Diputat Caimó al Foc de la Bisbal(1869), i per aquesta causa també Carles Rahola la va enlairar a la categoria d’heroïna. Va tenir presència en la implantació de l’Associació Internacional de Treballadors (AIT) al Baix Empordà, i va crear la Federació Local de l’Associació Internacional de Treballadors de Llagostera.

Era coneguda com “Isabel cinc hores” per la seva reivindicació de la jornada de cinc hores per als menors de 13 anys. La seva participació en la campanya “Fora quintes!”, la sol·licitud d’una biblioteca per als obrers a Llagostera, la seva lluita per assolir la jornada de cinc hores per als infants que treballaven a les fàbriques... la van fer una dona modèlica i increïblement moderna en el seu temps.

El 1874, amb el cop d’estat del General Pavia i la il·legalització de la Internacional, va exiliar-se a Carcassona, on va poder formar-se com a mestra. Allà hi passà uns anys fins que el 1880 va tornar a Catalunya per dedicar-se a l’ensenyament fundant un col·legi a Barcelona i , més tard va ser directora d’una escola de nenes de la “Institución Libre de Enseñanza” a Sabadell, on va morir el 1886.

El seu musical s’ha fet a Figueres i també es farà a les ciutats de Girona i Barcelona. Isabel
Vilà serà representada per l’actriu Iris Vilà.




Isabel Vilà (Iris Vilà) i Pere Caimó (Carlos Gramaje),
als assajos Foto: SALVADOR SABATER
 

S'elabora un mural amb les mirades dels nous alumnes de primer d'ESO

Marina Guerra 3rB
Al suro de l’entrada de l’Institut Puig Cargol, s’ha penjat un mural elaborat pels alumnes de 1r d’ESO i per la professora de visual i plàstica, la Mònica Marull.
Aquest mural es va confeccionar durant les primeres setmanes del curs 2013-2014.
És una manera de donar la benvinguda als nous alumnes de primer , i també es tracta d’un joc per endevinar de qui són les mirades i també per conèixer millor els alumnes.

Aquí podem veure diferents imatges del mural, 
situat a l'entrada de l'institut

dilluns, 14 d’octubre de 2013

An English teacher comes to our high school

Freek Loves & Pedro Gandarillas

Last Tuesday, the 8th of October, 2nd of batxillerat was invited to the school’s “sala polivalent”, where an English teacher from England talked to us about her country. The teacher, Haley, had prepared a very entertaining power point with many questions and different prizes to win, if you answered a question correctly. Haley had also prepared a little interactive story where one of the students helped her explain some of the habits that the people who live in England have, like driving on the left side of the road. At the end we all applauded and we returned to our classrooms.

L’ÚS DE LES ARMES

Simon Vullinghs 3rC

El 16 de setembre un exmilitar de Texas (Estats Units) va matar a 12 persones a Washington. Segons les estadístiques els Estats Units és el 3r país amb més atemptats del món desprès de Afganistan i Irak. Però això passa perquè als Estats Units es permeten les armes.

La pregunta és: "Les armes han de ser legals?"

Hi ha molta gent que protesta per la legalització de les armes però, en canvi, moltes persones es senten més segures quan en tenen una.

James Madison va ser un dels primers polítics a reconèixer que l'exèrcit pot amenaçar la llibertat de la nació. La fi d'aquest dret és garantir al ciutadà la seva defensa en cas que l'Estat s'extralimiti. A més va assenyalar com els estats europeus restringien l'accés a les armes pels civils, precisament per assegurar el seu poder.

Hi ha registres d'armes i dels seus llocs de venda, criteris de selecció dels seus compradors (edat, salut mental, experiència en armes i antecedents penals) i alguna restricció a certs tipus. Però potser haurien de prohibir-los a tota la població, excepte a l’exèrcit per evitar menys víctimes.

dilluns, 7 d’octubre de 2013

Cadena humana a Calonge

JUDITH JOVÉ DALMAU

L’onze de setembre, a la tarda, a la plaça d’armes del Castell de Calonge, va fer-se un petit homenatge o representació a la Independència de Catalunya en el qual podien participar-hi tots els habitants del poble que volguessin.

Quan ja vam ser força gent vam fer com una gran rotllana agafant-nos tots de les mans, en representació a la cadena humana. Ens vam fer fotografies, i algunes persones de la colla gegantera van tocar l’himne nacional de Catalunya. El van interpretar amb gralles i tambors.

Després els organitzadors ens van donar pa sucat amb tomata i amb oli, amb una rodella de catalana; també hi havia aigua per beure i algun porró.  

En acabat, la gent podia anar-se’n quan volgués.


Aquí podem observar tota la gent que va assistir a la cadena humana que es va fer el passat 11 de setembre al Castell de Calonge.