divendres, 29 de novembre de 2013

Els alumnes de 4t d'ESO d'art visiten el museu Carmen Thyssen


MOHAMED EL MAACH i IGNASI CASTRO 

Els alumnes de 4rt d'ESO d'Història d'Art van anar a veure el dia 18 d'octubre el Museu de la Carmen Thyssen i el monestir de St. Feliu perquè estan estudiant la història de la pintura. 

El museu està dividit en tres pisos de diferents estils de quadres. En el primer pis es troben els quadres de la “Segmentació de la llum”, en el segon pis es troben els quadres de “Transcendències realistes” i en el tercer pis es troben els quadres amb el tema “Transfiguració del color”. 

Els pintors que més destacaven eren Alfred Thompson Bicher, el seu quadre es titula “Dia ennuvolat”, Albert André amb el quadre “Dones cosint” i Robert Delaunay amb el quadre que es titula “La Portuguesa”. Els alumnes també van aprofitar per veure les parts del monestir de Sant Feliu de Guíxols: una part era romànica i l'altra, gòtica. 

Els alumnes de 4rt d'ESO ens van comunicar que els hagués agradat més que algú del museu els expliqués les obres més detalladament. 

Agaïm la col·laboració de Julia Álvarez i Rebeca Valencia de 4rt d'ESO 

Aquest és l'enllaç: http://www.espaicarmenthyssen.com/

Aquest és el cartell de l'exposició 

Els alumnes que fan història de l'art de 4t d'ESO visiten el Pont Eiffel


GILBERTH STIVER SÁNCHEZ I SILVER GOMÉZ 

Els alumnes de 4t d'ESO que fan Història de l'Art van fer una visita el dia el 26 d'octubre al Pont Eiffel a Palamós. Hi van anar amb la professora Dolors Guasch. Aquesta visita l'han fet ja que està relacionada amb el temari de la assignatura. 
El pont està prop del camp de futbol de Palamós. Té una alçada de 1,80 metres i l'amplada és de 5,20 m. 
Eiffel (Alexandre Gustave Eiffel) va ser un important enginyer civil i arquitecte francès, una de les seves obres més importants és la Torre Eiffel de Paris. 
Alessandre Gustave Eiffel va néixer el 15 de desembre de 1832 i va morir als 91 anys el 27 de desembre de 1923. 
El Pont Eiffel de Palamós està pavimentat amb aglomerat asfàtic. Els extrems es recolzen en blocs de formigó. La pintura és de color gris. 
Les ciutats que tenen obres Eiffel estan considerades amb un valor actiu turístic, concretament a Catalunya tenim Girona i Palamós.


Aquí veiem el Pont Eiffel de Palamós. 

dimecres, 27 de novembre de 2013

L'IES Puig Cargol exposarà el projecte al II FÒRUM DE LA XESC

PAULA HERNÁNDEZ MOLINA & SIMON VULLINGHS

El nostre institut té el títol d'Escola Verda des del 2007. El Comitè ambiental és un conjunt de persones que s'ocupen d'obtenir idees per millorar el medi ambient dels instituts de Catalunya.

Per això, tres delegats ambientals del nostre institut, acompanyats de dos professors, aniran a la Casa de la Cultura de Girona, on es celebra el II Fòrum de la XESC (xarxa de escoles per a la sostenibilitat de Catalunya), a exposar el projecte de reciclatge de bolígrafs, típex, retoladors, etc, el pròxim 28 de novembre.

Allà, a les 9:30h, es a presentarà cada institut, donaran a benvinguda i es començaran les exposicions de cada projecte per institut.

Després d'esmorzar, es plantarà un arbre al costat del riu Ter per institut, i finalment, es farà una cloenda institucional i presentació dels resultats per part de representants del professorat i de l’alumnat.

Els alumnes de 4rt d’ESO fan vela

JUDITH JOVÉ I ALBA VEGA

Els alumnes de 4t estan fent vela durant aquest primer trimestre de curs. Van al club de vela de Sant Antoni caminant, a iniciar-se en la navegació del patí català, què és una embarcació de vela tipus catamarà. 

Fan aquesta activitat a l’assignatura d’Educació Física perquè no han tractat cap esport nàutic i els ha semblat que seria bo per als alumnes. Es farà a les dues hores d’educació física de cada grup. 

Els professors encarregats són en Lluís Feliu i els professors de vela d’allà. La roba que porten a l’hora de fer vela és un banyador, una samarreta i un armilla salvavides; quan faci fred portaran un impermeable.

Preparación en la hípica de Palamós para el concurso de doma clásica

MIRYAM ANGOSTO 

Me estoy preparando para el concurso de doma Clásica en la hípica Can Rigau, (Palamós Horses). Entrenamos 5 horas semanales con mis compañeras de hípica: Gisela, Judith, Laura y Robin, nos entrena nuestro monitor Tony. Nuestro objetivo es ganar el concurso y evaluar nuestro nivel de asiento y posición. Entrenamos practicando ejercicios en la pista, y viendo los errores que hacemos cada una de nosotras. 

La doma clásica es una disciplina olímpica que forma parte de la equitación. 
Fue fundada en 1921 como un deporte internacional. Es una disciplina que tiene por desarrollo, las actividades del caballo mediante un entrenamiento diario, tiene que ser equilibrado para que el jinete consiga realizar los ejercicios que quiere hacer con el caballo. El caballo cuando está entrenado se vuelve elástico, ágil y flexible a la hora de hacer los ejercicios. 

Los ejercicios básicos que estamos practicando son los siguientes: 
Cara al muro: Consiste en que el caballo saque la grupa hacia la pista, y mantenga la cara incurvada hacia la mano que está yendo. 
Espalda dentro: Se puede hacer la de 4 pistas y la normal, consiste en incurvar la cara del caballo hacia afuera junto con su espalda. 
Para hacer estos ejercicios tienes que estar concentrado, tienes que tener buen asiento, buenas manos y estar flexible. 
Espero que esta información os haya interesado, porque para muchos es un mundo desconocido.

divendres, 22 de novembre de 2013

La tramuntana causa desperfectes als pavellons

DAVID CABALLERO, MARINA GUERRA, RAÚL GÓMEZ
Aquí veiem els desperfectes del pavelló firal 

El dilluns 11 de novembre, del pavelló esportiu i del pavelló firal de San Antoni de Calonge, va caure un tros de sostre a causa de la forta tramuntana, i en el palau firal va caure quatre planxes de colors.
L'ajuntament va decidir que, a causa de les destrosses, no hi hauria classes a l'institut Puig Cargol el dimarts dia 12 de novembre, perquè tornaria a bufar tramuntana. Aquesta mesura es va prendre per seguretat, per si queien més fragments de metall no fessin mal a ningú.
Quan es van reprendre les classes, tothom va entrar i sortit per la porta lateral, perquè la zona de la porta principal era molt perillosa , per si queia una altra planxa o qualsevol objecte de metall, ja que està molt aprop del pavelló
A més,la policia local va posar cintes de seguretat pels voltants, per evitar el pas per aquella zona.
Aquí veiem la proximitat del palau firal amb el pati de l'institut

Molts alumnes de l’institut Puig Cargol s’afegeixen a la convocatòria de la vaga contra la llei WERT.


MIRYAM ANGOSTO & PAULA HERNANDEZ
Ahir dimecres 20 de novembre del 2013, el 70% dels alumnes de 3r, 4t i batxillerat del IES Puig Cargol es van afegir a la convocatòria de la vaga.
Aquesta es va convocar contra la llei que ahir s’havia d'aprovar en el ple del Senat sobre la Millora de la Qualitat Educativa, més coneguda com la llei WERT.
Alguns dels aspectes més polèmics són els següents:
  • Augment de les taxes i el dret de beques.
  • Retallades
Més concretament els percentatges d'alumnes que han faltat són els següents:
ESO
  • 3r: el 79%.
  • 4t: el 83%
BATXILLERAT
  • 1r de batxillerat: el 60%
  • 2n de batxillerat: el 33%

dimecres, 20 de novembre de 2013

Demanda de personal per a la piscina mancomunada


BERTA MARÍN

La piscina mancomunada de Palamós, Calonge i Vall-llobrega avança cada cop més i està arribant el final del termini que està previst que sigui a finals d’any. Per aquest motiu s’està preparant la selecció del personal. Per l’any que ve es preveu que el personal entri en servei.

La piscina està situada a la zona de Balitrà Est, dins del terme municipal de Calonge i a tocar de Palamós. Està ubicada a prop de l’Estadi de Futbol i el passeig de Palamós.

Seleccionaran el personal a partir d’uns perfils determinats: coordinador tècnic, tècnics aquàtics, tècnics en activitats dirigides, entrenadors personal, recepcionistes i comercial. L’edat aproximada és d’entre 25 i 40 anys.

La selecció del coordinador tècnic es farà el 10 de novembre i la resta de personal es farà a partir de l’1 de desembre.

Les persones que estiguin interessades en participar en el procés de selecció de personal s’hauran d’adreçar a l’empresa Esport i Salut Gavarres, i poden fer-ho a través del mail: gavarres@mesgavarres.com



divendres, 15 de novembre de 2013

Entrevista a Guacimara Díaz sobre la seva afició a l'skate CRISTINA MOYA


1.Quant de temps dediques normalment?(al dia, setmana...)
-Al dia hi dedico entre quatre i sis hores.
2.A quines pistes de skate has anat?
-A algunes que són a Canàries, a Palafrugell, Palamós, Platja d'Aro, Begur i Calonge (a l'únic skatepark que hi ha, al costat de l'escola Pere Rosselló).
3.Quan et vas interessar en tot el relacionat en l'skate?
-Fa aproximadament 6 anys, vaig veure que era un esport entretingut i amb molt d'èxit.
4.Quan vas tenir el primer?
-El primer el vaig tenir aproximadament als 8 anys.
5.Tens pensat seguir endavant amb aquesta afició?
-Sí, perquè des de petita m'ha entusiasmat i penso que podria treure molt beneficis.
6.Quan caus, ho deixes o segueixes amb el teu objectiu?
-Normalment segueixo, però si és una lesió greu, paro. Sempre tinc en ment, que per aprendre s'ha de caure.
7.Es necessita només pràctica o també teoria?
- Pràctica.
8.Competeixes amb més gent aficionada?
-Sí, normalment.
9.Et fixes en algú com a exemple a seguir?
-En principi no, però a vegades si algú m'aconsella, intento seguir els consells per millorar allò que no em surt.
10.Has tingut més d'un skate?
-Sí, entre 3 i 5.
11.Has de portar algun tipus de protecció?
-Sí, depèn del que tinguis pensat fer, però sempre es recomana portar el casc.
12.Què portes de protecció?
-En principi, casc i genolleres.
13.Què és per tu el que s'ha de tenir més en compte?
-Tot en general. Intento no fer-me mal realitzant algun truc.
14.Et poses objectius?
-Sí, normalment, per anar guanyant poc a poc més confiança en mi mateixa.
15.Quant trigues normalment en complir-ho?
-Depèn si el treballo més o menys dia a dia.
16.L'afició amb l'skate va associada a algun tipus de estil de roba?
-Sí, la majoria van amb pantalons ajustats, samarreta gran, normalment roba de marca.



En aquesta foto veiem la Guaci realitzant un "Flip"


Noves mesures per l'estalvi d'electricitat

ABDEL BAGHOUZ 
Durant aquest mes de novembre començarem a fer realitat la idea que teníem pensada des de l'any passat: els alumnes d'Escola Verda posarem etiquetes als interruptors. 
El disseny d'aquestes etiquetes prové del concurs de pictogrames que van fer els delegats ambientals de l'any anterior. Aquest concurs, consistia que els delegats de cada classe havien de fer uns pictogrames per as interruptors. Després els dibuixos més votats serien els que s'enganxarien als interruptors. 
El guanyador d'aquest concurs va ser en Marc Piferrer de 1r. 
L'objectiu d'aquesta iniciativa és estalviar electricitat, perquè quan volem encendre un llum si no sabem quin interruptor és, i ens equivoquem gastem molta més energia.. Encendre un llum i apagar-lo a la vegada gasta molta més quantitat d'electricitat, que si s'està una estona encès. Per tant, amb aquestes etiquetes s'evitaran els errors i serà molt més còmode per tothom. 


En aquestes imatges 
veiem els interruptors amb les etiquetes posades.

divendres, 8 de novembre de 2013

Una forma de vida diferent

Vegetarianisme i veganisme 

"Com podeu menjar qualsevol cosa que hagi tingut ulls?".

(John Harvey Kellog)

Sóc en Marcel Rueda Valverde i us vull explicar la meva experiència essent vegà. Fa 6 mesos que ho sóc, considero que és una gran experiència, i també et sents millor per dins. M'agradaria que sabéssiu més sobre aquesta manera de viure. 

Què és ser vegetarià?

-Ser vegetarià és una forma de vida totalment diferent. El sol fet de no alimentar-se de carn ni de peix et limita a ingerir un grup limitat de productes. Ser vegetarià es pot considerar una dieta o forma de vida; si es considera dieta, és perquè és una alimentació més saludable per al propi cos, si es considera forma de vida és perquè és vol evitar el sofriment animal. Essent vegetarià pots consumir derivats dels animals: ous, llet, mel, llana, seda, etc.

Què és ser vegà?

-Ser vegà NO és el mateix que vegetarià" la diferència és que essent vegà no consumeixes cap derivat animal. El fet de ser vegà et limita a quasi tot aliment quotidià, com unes patates fregides (suor de llet), una magdalena (ou), un simple cacaolat (llet), una ensaimada (greix de porc), un pà de motlle (ou), i moltíssims més productes. Normalment, ser vegà no es fa per dieta, perquè has de renunciar a MOLTS ALIMENTS i es molt difícil aconseguir-ho.

El sofriment animal

Molta gent quan parles sobre el sofriment animal, comenta que "els enciams també sofreixen quan els tallen", aquesta frase té una simple i lògica resposta. Una planta NO TÉ SISTEMA NERVIÓS, així doncs no pot tenir sentiments, emocions i sobretot no pot experimentar dolor. A diferència d'un animal, que. SI TÉ SISTEMA NERVIÓS, SI TÉ QUE SENTIMENTS I EMOCIONS, i sobretot SI POT EXPERIMENTAR DOLOR I POR.

L'èsser humà està fet per menjar carn?

"Es pot deduir que la carn no és l'aliment natural de l'home quan els seus sentits vista i olfacte, la repel·leixen, a no ser que el seu paladar hagi quedat espatllat per les espècies, la sal i el sucre".

(Sri Yukteswar)

Els carnívors tenen grans dents llargues, afilades, punxagudes i urpes, es tot els que els cal per alimentar-se. La mandíbula d'un carnívor es desplaça nomès en vertical per poder mossegar la carn. La mandíbula humana és mou lateralment, per triturar, com la de tots ls hervívors.

La falta de nutrició...

Hi ha molta gent amb por a ser vegetariana o vegana perquè pensen que els hi faltaran nutrients, i no es així. L'unic nutrient que te la carn que no porten les verdures es la vitamina B12, però només necessitem un 0,04mg al dia, i aixó amb un got de llet de soja, ja ho tens. Així que no et falta cap nutrient, és més sa.

Si voleu saber més coses sobre aquest tema, recomano que veieu aquesta pel·lícula: Earthlings.

Entrevista a Sílver Gòmez


MICHEL ALCAIDE I DAVID MONGE
Hem entrevistat en Silver Gómez de 3r d’ESO que és Campió de Catalunya (2013) en Motocròs, 4rt d’Espanya de (2013), campió de Girona (2012), 2n de Catalunya (2011) i 4t de Espanya (2011).
Pensem que el seu esport és de risc i per això l’hem entrevistat.
1.De petit t’agradaven les motos?
- No, m’agradava molt el futbol.
2.A quina edat vas agafar la primera moto?
-Als 6 anys
3.Quan van començar a practicar aquest tipus d’esport?
-Entre els 8 i 9 anys
4.Per què vas iniciar aquesta trajectòria?
-Perquè un dia vaig veure una poket (una moto petita) i vaig anar a un circuit i em va agradar.
5.Quina marca és la de la teva moto? I quin model és? Quant fa que la tens?
-Suzuki, Suzuki 85, 4 anys o així, anem canviant cada 6.
6.Quant temps poden durar?
Una moto pot durar tota la vida.
7.Quin número portes?
-El 29
8.Abans de agafar la moto, en què penses?
-En no posar-me nerviós.
9.Tens manager o representant?
-Si, és el meu pare, perquè el meu pare es mecànic i m’ajuda a administrar-ho tot.
10.En qui t’inspires per arribar a ser professional? Per què?
-Ryan Dungy, Perquè m’agrada molt la seva manera de conduir , és molt fi
11.Somies en ser el campió del món?
-M’agradaria molt.
12. A quins circuits corres? I quin t’agrada més?
- Em moc per tot Espanya. El circuit que més m'agrada és Corbere les cabanes.
13. Quines categories hi ha en motocròs?
Mx 50 6-7 2t
Mx 69 10-12 (a l’estranger fins als 13) 2t
Mx 85 13-14 2t
Mx 125 15-16 2t
Mx SOTS 18 si la moto et poden donar un permis per córrer en aqusta categoria als 14 anys/ dels 15 als 18 2t i 4t (125, 250)
Mx 2 de 18 cap a dalt 2t i 4t (250 )
Mx3
Mx4 veterans (250 i 450) 2t
Mx5
Mx Elite És la categoria màxima
Fins aquí l'entrevista a en Sílver Gòmez li desitgem molta sort a la seva carrera esportiva.

dimecres, 6 de novembre de 2013

Aquest any fem lectura diària

ALEX GUIJARRO
MUSTAFA EL AMROUCHI

Els alumnes de segon, tercer i quart d'ESO en aquest curs 2013-2014, fem lectura els dilluns, dimarts, dijous i divendres. Són 20 minuts de lectura, cada dia, i normalment són al principi o al final de la classe.
Els alumnes poden triar el llibre i l’ idioma en què està escrit. Després de cada lectura, s’ha d’omplir una fitxa de seguiment.
L’objectiu d’aquesta lectura és millorar la comprensió lectora dels alumnes.
Alguns dels llibres que es poden llegir són els següents:
Tots som parents de Daniel Closa.
Naves negres ante Troya de Alan Lee.
Les muntanyes de foc de Miquel Rayo.
Hi ha llibres de totes les matèries.
Els professors encarregats són els membres de l’equip Impuls per la Lectura: Rosa Masallé, Anna Fuentes, Montse Carré i Joan Borràs.

Aquí podem veure alguns llibres del pla de lectura

Venda de números per l'esquiada


SIMON VULLINGHS &  PAU BERTRAN 

Els alumnes de tercer d'ESO venen números de loteria per guanyar diners per poder pagar-se part de l'import de l'esquiada.
Durant el mes d'octubre els alumnes havien de pagar 80 euros, llavors la Chus Valdés (l'organitzadora de l'esquiada) els va donar un talonari amb 100 números. Cada un d'ells té un valor de 2 euros. Si els venen tots guanyaran 200 euros. Després els donarà un altre talonari amb 50 números més. O sigui, que en total, poden guanyar 300 euros i l'esquiada val 329 euros.
Amb un número es pot guanyar un cap de setmana per a 2 persones a París, un equip d'esquí complet o l'import en metàl·lic de l'equip .
El número guanyador de la Loteria Nacional del 5 d'abril del 2014 serà el mateix que el de la loteria de l'esquiada.
Un dels números del talonari ''Pro setmana blanca''

Els alumnes de 1r i 2n d'ESO fan un homenatge a Malala


ARIADNA FUENTES I JOSEP RODRÍGUEZ
La professora Dolors Guasch ha coordinat els alumnes de 1r i 2n d'ESO per fer els cartells amb frases de la Malala Yousafzai. La frase de 1r és:

“To make me strong I just need one thing: Education”.
La frase de 2n és:
“UN NEN, UN MESTRE, UN LLIBRE I UN LLAPIS POT CANVIAR EL MÓN. L'EDUCACIÓ ÉS L'ÚNICA SOLUCIÓ. MALALA

Els cartells estaran exposats durant 2 mesos i és una activitat de l'àrea de religió.
Aquests cartells estan penjats als vidres del passadís del primer pis. Parlen d'aquesta noia anomenada Malala Yousafzai , que va néixer l'any 1997 a Pakistan i té 16 anys. Ella va escriure un blog on lluitava pel dret de l'educació de les noies, però els pakistanesos no els va agradar, per això un dia que ella sortia de l'institut, un grup de pakistanesos la van agafar i li van disparar un tret al cap. Però per sort va sobreviure i malgrat tot va seguir explicant el que ella opinava sobre aquest dret. Fins que en l'any 2013 va guanyar el premi Sàkharov en el Parlament Europeu (que està a Luxemburg), i també va ser candidata a rebre el premi Nobel de la Pau, que el van lliurar el divendres a Oslo, però al final li van donar a l'Organització de la Prohibició de Armes Química (OPAQ). Però ella no es rendeix i segueix lluitant pel dret a l'educació de les noies.



Aqui veiem els cartells que van fer els nois i noies de 2n d'ESO



dilluns, 4 de novembre de 2013

Primer projecte Comenius del Puig Cargol

JUDITH JOVÉ I ALBA VEGA 
El projecte Comenius consisteix en treballar un tema específic en col·laboració amb diferents instituts d’arreu d’Europa. La persona encarregada és la professora d’anglès Silvia Busquets. Ella mateixa va anar a visitar la ciutat de Rennes (França) i els encarregats del projecte d'allà. 

Aquest projecte té la finalitat de desenvolupar projectes educatius per alumnat i professorat, per la seva millora, la seva practica, nous mètodes, i materials didàctics de l’educació. 

El nom d’aquest projecte en el nostre institut és We know what we eat i pretén promoure hàbits alimentaris saludables. Estarà subvencionat per la Unió Europea i hi participaran els alumnes de 3r, 4t d’ESO i primer de Batxillerat. 

També hi participen les ciutats de Rennes (França), Gallipoli (itàlia) i Nowaslupia ( Polònia) . Aquest projecte té una durada de 2 anys durant els quals els alumnes aniran a Polònia, a França i a Itàlia. 

Al mes de gener vindran al INS Puig Cargol els professors dels diferents instituts.
Ciutat de Rennes (França)
 Mont Sant Michel (França)