Les experiències de l'Oriol Abellí


A què et dediques ara mateix? Comenta’ns si estudies o treballes 
Ara mateix estic acabant el graduat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Estic en l'etapa de pràctiques i em trobo en un institut de Figueres fent de professor d'educació física. Al mateix temps, treballo les nits de dimecres, dijous, divendres i dissabte a dos discoteques diferents.

On vius? 
Entre setmana a Girona, caps de setmana a Sant Antoni de Calonge.

Tens el graduat en ESO ? 
Va anar molt just, però si.

Has vist el nou edifici de l’institut?
Si. 

Trobes a faltar els estudis ?
Encara no he acabat, per tant de moment no, no els trobo a faltar.

És fàcil trobar feina amb graduat? I sense ?
Amb graduat no sé exactament com aniran les coses, però en quant a buscar feina sense tenir una especialització en concret, crec que avui en dia tiren més els contactes que tens que no pas la formació.

Les coses que et van ensenyar a l’institut t’han servit per la vida ?
Si, moltes d'elles si. I ho reconec, jo molts cops era el primer en dir la típica frase de “però si això no ens serveix per res”, fins que arriba un dia en que si, ho necessites, i agraeixes haver estat atent al que es deia en aquell moment a classe.

A quin any vas acabar els estudis de l’institut?
Als 17 vaig acabar 2n de batx.

Quin record en tens ?
Tots són records molt bonics. És una etapa on coneixes molta gent, tens els teus amics durant casi 6 anys al costat dia rere dia i després d'un dia per l'altre tothom es separa per seguir amb els seus estudis en llocs diferents. Al final amb la majoria acabes tenint un contacte molt pobre, i molts cops per xarxes socials.

Canviaries alguna cosa del passat?
En quant a com era amb els amics suposo que no. Com a estudiant, si mai inventen una màquina del temps tornaré al meu jo de 16 anys i tindré una xerrada agressiva amb ell. Jo era bastant desastre com a estudiant, la ESO la vaig treure de miracle. A Batx vaig tenir la sort d'ajuntar-me amb un nano que em feia estudiar, i poc a poc vaig anar canviant el xip. Segurament canviaria la manera en com m'organitzava la feina (si es que ho feia) i les hores que invertia en estudiar els exàmens.

Vas seguir estudiant?
Vaig seguir estudiant i ho seguiré fent un cop acabi aquest grau.

Quin era la teva relació amb els professors?
Fora la classe era en general molt i molt bona. Em considero un noi obert i mai vaig tenir cap problema amb professors (repeteixo, fora l'aula.) Dins la classe el tema era diferent, i ara miro enrere i els entenc. Però tots i cada un d'ells va mirar sempre per el meu bé, així que estic molt content amb ells. Tinc molts bons records d'alguns d'ells, sobretot de la Montse Llagostera, que era una guerra constant i ara la trobo molt a faltar. En Joan Borras, Francesc, Montse Carré (deu ni do també l'amor que ens teniem) Xavi Roca... són molts noms.

Com era l’institut quan tu hi anaves?
Quan vaig entrar a la ESO semblava un camp de concentració. Brut, sense cuidar, tot queia a trossos. Més endavant es va anar reformant tot fins al punt on està ara. Creieu-me que teniu molta sort els que estudieu en aquest institut, no tots els centres tenen la sort de tenir un poliesportiu, un camp de futbol, una platja i una muntanya al costat.

Feies esport a l’hora del pati?
Esport nacional d'acabar els deures que no havies fet la nit anterior? Si, medalla d'or.

Com era la teva relació amb els companys?
Molt i molt bona, mai vaig tenir cap problema amb ningú.

Vas repetir algun curs? 
No, mai vaig repetir cap curs.

T’agradava estudiar?
Mai m'ha agradat aquesta pregunta. No trobo que agradar sigui la paraula correcte. Jo utilitzaria la paraula “interessar”. Segons el teu interès en estudiar un tema o un altre hi dedicaràs més hores o hi dedicaràs les justes per aprovar. Jo per exemple tenia 0 interès en les mates, es un tema que avui en dia encara no m'atrau. Sóc incapaç d'estudiar mates més de 20 minuts sense pensar en tallar-me un dit. En canvi si em poses un examen de Fisiologia, em puc estar tota la tarda tancat a la biblio com si res, perquè és una assignatura que m'interessa i no em fa res invertit el meu temps en ella.

Tenies bones notes ?
A la ESO no, era bastant pèssim. A gimnàstica era el rei, això si. A Batx vaig millorar les notes, però tampoc eren per tirar coets, entre el 6 i el 7. Ara al grau estudio realment el que m'agrada i sóc un noi més madur i responsable, així que no em queixo de les notes que tinc ara mateix.

Quin és el pitjor record?
Acabar 2n de batx i dir adéu a tants amics. I no tenir feta la feina de la Montse Carré, em sap greu ho havia de confessar.

Quin és el millor record tens?
Molts, moltíssims. Realment he tingut molta sort d'estudiar on he estudiat i amb els companys i professors que he estudiat. Aprofiteu ara que hi sou a temps encara.

Tens algun projecte?
La veritat és que si, jo i 2 companys de carrera tenim un projecte (tampoc és gran cosa) en ment. Per alguna cosa hem de començar, no?

Com t’imagines d’aquí deu anys ?
Tal com està el tema actualment, crec que no m'ho vull ni imaginar. Però espero que en la millor situació possible dintre de lo possible.

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Expressa la teva opinió sobre el que acabes de llegir