Les experiències de l'Ànnia

Ànnia N


A què et dediques ara mateix? Comenta’ns si estudies o treballes
La meva intenció era estudiar però com que no era de les més aplicades de la classe, no vaig treure prou nota per entrar a la carrera que volia i ara mateix estic treballant d’au pair. Consisteix en fer de cangur i a canvi, la família per la qual treballes t’ofereix menjar i allotjament a més a més d’un petit sou a final de setmana.
On vius?
A Londres.
Tens el graduat en ESO ?
No amb unes grans notes però si, el tinc.
 Has vist el nou edifici de l’institut?
Si, de fet vaig ser dels cursos que el va estrenar.
Trobes a faltar els estudis ?  
Sorprenentment crec que haig de contestar que si, una miqueta. A vegades penso en els anys passats i no sé ben bé perquè però sento que m’agradaria tornar-hi. Però a 2n de Batxillerat no, si us plau.
És fàcil trobar feina amb graduat? I sense ?
Tal i com estan anant les coses, ara mateix és difícil de qualsevol manera, però si que és cert que com més coneixements i qualificacions tinguis, més punts guanyes.
Les coses que et van ensenyar a l’institut t’han servit per la vida ?
Hi ha coses que si i n’hi ha que no tant. De totes maneres, crec que hi ha coses que aprens a l’institut que, encara que no són purament acadèmiques, també et serveixen per la vida com pot ser el respecte per tot tipus de persones o cultures, per exemple.
A quin any vas acabar els estudis de l’institut?
L’any 2013 vaig acabar 2n de Batxillerat.
Quin record en tens ? 
N’hi ha de bons i de no tant bons, però trio quedar-me amb els bons que són els grans amics que vaig fer i el record d’alguns professors que, encara que a vegades em treien de polleguera, sé que tot ho feien pel meu bé.
 Canviaries alguna cosa del passat?
M’agradaria haver agafat més l’hàbit d’estudiar i organitzar-me la feina i potser també m’hauria agradat no ser tan rebel en algunes ocasions.
 Vas seguir estudiant? 
Com ja he dit no vaig poder, però espero fer-ho aquest Setembre.
 Quin era la teva relació amb els professors? 
Amb alguns molt bona i amb d’altres no tant. A vegades no portava els deures, no estava del tot atenta a classe i vulguis o no, als professors això és el que menys els agrada.
 Com era l’institut quan tu hi anaves? 
Suposo que semblant al d’ara ja que només ha passat un curs. Quan hi anava jo recordo que no m’agradava gens com estava decorat, encara que m’agradava molt la forma que tenia (no em pregunteu per què). Això si, recordo hores de classe a l’hivern molt dures, quina fred que hi feia!
 Feies esport a l’hora del pati?
No, acostumava a anar a fora a veure si les màquines del pavelló estaven obertes.
 Com era la teva relació amb els companys? 
Molt bona, em portava pràcticament amb tothom. Em considero una noia molt sociable així que no tenia problema.
 Vas repetir algun curs?
Per sort no!
 T’agradava estudiar?
No m’agrada ni la pregunta... Crec que no hi deu haver gaire gent a la que realment li agradi estudiar. És el que s’ha de fer i el que toca i n’hi ha que s’ho agafen amb més humor que d’altres. Jo era dels altres.
 Tenies bones notes ?
No, d’alguna assignatura potser si, però la majoria de les notes que treia estaven per sota de les meves possibilitats (ja sabeu, allò que posen els professors a les avaluacions)
 Quin és el pitjor record?
Els exàmens de mates, sense cap dubte. Em sembla que encara tinc malsons somiant amb els exàmens d’en Jordi Ferrer!
 Quin és el millor record tens?
En general tots els records que tinc de l’escola són bons. Però si n’he de triar un, és el bon ambient que hi havia a la meva classe. Ens portàvem tots bé, o almenys era la sensació que tenia i anava a classe a gust. Cada canvi de classe era un fart de riure, compartíem opinions, experiències (i a vegades apunts) i això m’agradava molt.
Tens algun projecte? 
De moment acabar aquesta experiència que estic vivint a Londres, a l’estiu treballar a la gelateria que vaig obrir l’estiu passat i després d’això, poder estudiar el que m’agrada i dedicar-m’hi al 100%.
Com t’imagines d’aquí deu anys ?
Doncs m’agradaria pensar que podré estar treballant del que m’agrada, recorrent món amb una vida més o menys estable i essent feliç sobretot.

Comentaris