THE EXPERIENCE FROM SIMON IN NEW YORK CITY


Simon Vullinghs
Per Setmana Santa vaig anar a Nova York amb el meu pare i el meu germà. El dissabte 12 d’abril vam anar a Holanda i ens vam quedar a dormir a casa del meu oncle.
El dia següent ens vam despertar a les 6 del matí per agafar l’avió. El vol va durar 8 hores. A l’avió no vaig dormir gaire, sobretot, vaig mirar pel·lícules i vaig jugar a video jocs. Quan ja estàvem arribant al continent americà vaig deixar la pantalla per gaudir de les vistes (el més bonic de veure va ser Canadà). 
Quan vam arribar a l’aeroport, vam agafar el bus que ens va portar directe al nostre hotel. L’hotel era un Hilton. És molt bonic i elegant i a més a més estava a 5 minuts caminant del Central Park i del Times Square. 
El primer que vam fer va ser deixar les nostres maletes i caminar cap al Central Park.  És el parc més bonic, més gran i amb més esquirols que he vist. Tenia cascades, ponts, llacs,  grans zones de gespa, estàtues...
Quan ja es feia fosc vam anar cap al Times Square que era realment impressionant. És un carrer gegant amb pantalles super grans i totes HD. 
Aquell dia vam anar a dormir una mica aviat perquè era un dia amb 6 hores més del normal (pel canvi d’hores) i a més ens havíem aixecat a les 6 del matí.
El segon dia ens vam aixecar aviat pel canvi de temps i així podíem aprofitar el dia al màxim. 
Primer vam anar a l’Estació Central que era molt bonic i molt gran. Llavors vam caminar per la 5th avenue (és el carrer més popular de NY per les seves tendes roba i informàtica) fins que vam arribar a l’ Empire State. L’edifici era molt bonic i impressionant, tant per fora com per dins. Però el més impressionant eren les vistes. Si miraves al nord veies tots els gratacels, el Central Park, Times Square... I si miraves cap al sud veies la Torre de la Llibertat (nou edifici més alt d’Amèrica i 6é del món), Wall Street, China Town, el pont de Brooklyn, el Flatiron...
Després vam caminar cap al Flatiron, que com tot NY era molt bonic. A més a més estava en una plaça molt maca. Llavors vam agafar un taxi que ens va portar cap al City Hall (és un edifici gegant i antic). Des d’allà vam caminar cap al World Trade Center. Allà ara hi ha 2 fonts que substitueixen a les Torres Bessones i la nova Torre de la Llibertat (6é edifici més alt del món). Llavors vam anar a Wall Street que també era molt bonic i impressionant. Allà hi ha la Borsa, l’ajuntament i edificis molt alts. A continuació  vam agafar un vaixell que passava just pel costat de l’estàtua de la Llibertat i era gratuït. Des del vaixell les vistes eren molt boniques: es veia tot Manhattan, l’estàtua de la Llibertat i Brooklyn. Quan vam baixar del vaixell vam anar al pont de Brooklyn. És molt llarg amb vistes precioses que et porta a Brooklyn. Quan el vam travessar,  vam tornar pel pont de Manhattan, que també era molt bonic, tant les vistes com el pont.
Aleshores vam estar voltant per China Town i Litle Itally. Després vam agafar un taxi que ens va portar a l’hotel per descansar de tant caminar. A la tarda vam tornar a gaudir de les llums del Times Square.
El tercer dia vam caminar per tot el Central Park, que com ja us he dit és molt bonic i gegant. Després vam anar al museu de “History of Nature”. Molts haureu vist la peli “Noche en el museu”, doncs és  el museu que jo vaig visitar. Al museu vaig reconèixer moltes peces de la pel·lícula.  Llavors vam anar a veure l’ edifici de les Nacions Unides que estava a molt lluny del museu. Esta format per  3 edificis molt grans i bonics. A la nit vam anar a veure el musical de “The phantom of the opera” .
El quart i últim dia vam anar a la Llibreria Nacional. Aquest llibreria és molt famosa, històrica i surt en moltes pel·lis. Estava ple de llibres històrics molt antics. Llavors vam anar al Macy’s (és la tenda de roba més gran del món) per fer una mica de “shopping”.
Aleshores vam agafar el Metro i vam anar a l’areoport.
Nova York és la ciutat més maca que he vist mai. Hi viu gent de tot el món i tots els carrers són molt impressionants i preciosos amb els seus grata cels enormes antics o moderns.
Si voleu veure imatges visiteu el meu perfil al Facebook en tinc moltes:

https://www.facebook.com/simon.vullinghs

I RECOMEND ALL YOU TO GO TO NEW YORK

Aquí teniu algunes imatges:
Dalt del Empire State

 Torre de la Llibertat (edifici més alt de NY)


El meu pare i jo al Central Park

Comentaris