divendres, 31 de gener de 2014

Mur de les lamentacions i bons desitjos

MIRYAM ANGOSTO I MARIA FERNANDEZ

El dia 30 de gener, es va celebrar el dia de la Pau. Els de 3r ESO, 1r i 2n de batxillerat van anar al pavelló del institut a veure la pel·lícula de Nelson Mandela les dues primeres hores.

Després de veure la pel·lícula la Dolors Guasch i la Isabel Canós col·laboradores de la activitat, per grups ens van fer baixar al mur per escriure un frase que tingués a veure amb la pel·lícula de Nelson Mandela o amb el dia de la pau. Aquest mural està enganxat a la paret que et trobes al pujar les escales de davant de consergeria.

Us animem que vingueu a veure’l i que llegiu les frases que hi ha.

Aquest és el mur de lamentacions i bons desitjos 

Esquiada jove

ABDEL BAGHOUZ

El Punt Jove de Palamós i l'Espai Jove de Calonge organitzen una esquiada jove per el dia 9 de febrer, a la Masella. Per fer la inscripció cal anar a l'Espai Jove de Calonge o al Punt Jove de Palamós, els menors de 18 anys han portar un full amb la autorització del pares i anar acompanyats amb un adult. El preu és de 40 euros que inclou el autobús, el forfait i l'assegurança. 
L'autobús passarà per diverses parades entre Calonge i Palamós.
Calonge: (pàrquing supermercat Pijoan 6.20h) 
Sant Antoni: (parada de bus Eurocamping 6.25h)
Palamós: (Plaça Catalunya Sarfa 6.30h)
Aquí veiem el cartell informatiu de l'esquiada.

dimecres, 29 de gener de 2014

Concurs de bolígrafs gastats

Abdel Baghouz 3r B

Aquest any també farem el concurs de bolígrafs gastats al IES Puig Cargol que consisteix en el procés següent:
A cada aula (ESO i Batxillerat) hi ha una capsa de cartró i també a la biblioteca , i els alumnes han d'anar posant-hi els bolígrafs gastats durant tot el curs, però està prohibit ficar-hi llapis. Després quan estigui plena, els encarregats portaran les capses a Terracycle (www.terracycle.com); aquesta empresa té el següent objectiu:

``Eliminar la idea de les escombraries creant programes a nivell nacional per la seva recollida i donar solució al problema de les deixalles que normalment no són reciclables´´.

Després l' institut que tingui més quantitat de bolígrafs guanyarà el premi que és de 500 euros. Llavors comprarem alguna cosa per l'institut amb els diners guanyats com per exemple: bancs, plantes, etc.

Detalls de les capses on es dipositen els bolígrafs

Per què el dia 30 de gener és el dia de la pau?

MOHAMED EL MAACH

El dia 30 de gener és el dia de la pau; però hi ha molta gent que es pregunta per què es el dia de la pau?,
Jo us ho explicaré.

El dia 30 és el dia de la pau perquè va ser el dia en què Mahatma Gandhi, un gran defensor de la pau, va morir.

Mahatma Gandhi va néixer a l'Índia britànica el 2 d’octubre del 1869. Ell va lluitar de forma pacífica a l’Índia. També va desaprovar els conflictes religiosos a l’Índia protegint els musulmans en el territori hindú. Va ser assassinat per Nathuram Godse el 30 de gener de 1948 a l’edat de 78 anys . Les seves cendres es van tirar al riu Ganges.

Mahatma Gandhi



Recordant a Nelson Mandela

PEDRO GANDARILLAS 3rC

Al llarg de la setmana del 27 al 31 de gener, hi haurà una exposició sobre l’escultura de Nelson Mandela al passadís de secretaria. Aquesta activitat s’ha fet per tot el centre per commemorar el dia de la pau, i l'han preparat els alumnes de 4rt que fan historia de l’art. Han fet servir fotocòpies i cartolines.

L’escultura està composta per 50 barres d’acer de entre 5 a 10 metres. Això va ser possible gràcies a Marco Cianfanelli i va ser  acabada el 4 d’agost del 2012 a Howik, Sud-àfrica per celebrar el 50e aniversari de l'empresonament.

        Dolors Guash penjant les fotos de l'exposició
      Fotos de les barres d'acer de l'escultura
                                                     Entrada de l'exposició
                                          Foto de l'escultura.
                                            Explicació sobre l'escultura
                                           explicació de l'escultura
Explicació sobre l'escultura

Llibre "Un estiu amb l’Anna"

NATHALY GOMES

Em dic Nathaly Gomes, vinc de Castellar del Vallès i fa tres setmanes que he arribat a l’institut i concretament al curs de 3r A.
Us vull recomanar un llibre que m’he llegit en l’altre institut, perquè aquí es llegeixen diferents llibres.

El llibre és : Un estiu amb l’Anna

És un llibre d’amor, però és un llibre molt trist.

Un estiu amb l’Anna

Autor: Núria Pradas i Andreu

Editorial: Cruïlla

Resum:

L’Oriol va a Sant Pol a passar les vacances. Coneix l’Anna en un bar, gracies a un amic seu. Es fan molt amics i després es fan novios, estan tot l’estiu junts, fins que l’Oriol se’n va a un campament unes setmanes.

Recomano aquesta novel·la a aquelles persones que els agradi llegir històries realistes que parlen de relacions amoroses, de família i d’amics.

dilluns, 27 de gener de 2014

El príncipe de la niebla

HAFSSA BAGHOUZ 2n ESO

EDITADO por: ALEX MORENO Y EDILSON GARCIA

Título: El Príncipe de la niebla

Autor: Carlos Ruiz Zafón

Editorial: Planeta

Colecciones: La trilogía de la niebla

Año de publicación: 2007

Número de páginas: 240

Género: Novela


El día en que Max cumple 13 años, su familia se traslada desde Londres a un pequeño pueblo en la playa huyendo de la guerra. Sin embargo, la casa en la que se muda está envuelta por el misterio, y desde que los Carver cruzan el umbral de su nueva vivienda empiezan a suceder cosas extrañas,… 

La novela ha ganado varios premios, entre ellos “El premio Edebé”, el premio CC II en 1994. 

Este libro me ha gustado mucho. (Aunque el final me parece muy triste). Me parece muy interesante cómo se desarrollan los personajes y cómo el autor mantiene la intriga hasta el final. 


divendres, 24 de gener de 2014

De tradició a una nova moda

Marcel Rueda Valverde, Guacimara Díaz
3rA

Molta gent d'aquest institut es fa dilatacions, i per tant hem cregut que seria importat que sapigueu més sobre aquesta moda.

Una dilatació es una expansió normalment del lòbul de la orella. Hi ha diferents mides. Es mesuren per mil·límetres, una expansió d'1 es una dilatació d'1 mil·límetre, una de 30 es una expansió de 30 mil·límetres o de 3 centímetres. També existeixen de diferents formes, com per exemple la “estàndard” és una rodona, després n'hi ha amb forma de cor, de triangle, de rombe, etc.

Es recomana fer-se-les a les botigues de pírcings o tattoos. Hi ha establiments on venen dilatadors,

que són aparells amb els que es fan les dilatacions. Per cada mm et cobren 10 euros.

Per això la gent prefereix fer-se-les ells mateixos, perquè és mes econòmic, però segons les nostres informacions a l'Art del Cos de Palamós està molt bé de preu.

Hi ha molts que no coneixen els riscos de fer-se una dilatació. La orella pot obrir-se si es fa massa ràpid o pot arribar a fer-se un tall. La dilatació només es tanca fins a la mida de 12, o sigui 12mm.

A la botiga les fan de 2mm en 2mm, perquè es recomanable fer-ho així, si passes de 6 a 12mm per exemple, l'orella pot infectar-se greument. Alguns alumnes d'aquest institut han passat per aquesta situació i no estan gaires satisfets.

Les dilatacions les porten des de heavys fins a hippies, això vol dir, que qualsevol por portar aquesta moda de l'actualitat.

Tot va sorgir d'unes tribus sudafricanes. Cada cop que adquirien més saviesa s'ampliaven la expansió fins que els mes savis es tallaven l'orella. Era com un símbol físic de un creixement espiritual dins de cada persona. En canvia ara es una qüestió d'estètica.
 Aquesta és una dilatació de 

Aquesta és una dilatació de 10mm.

Relaxació, massatges i diversió a l’aula d’idiomes


SILVER GÓMEZ LÓPEZ
El dia 20 de desembre, a l’aula d’idiomes, la Dolors Guash i la Monica Parejo es van encarregar de fer el taller de massatges.

La classe estava preparada exclusivament per aquest taller, amb música relaxant, tot a les fosques, encens, matalassos , ja que realitzaven la activitat estirats al terra. La finalitat d’aquest “muntatge” era que els alumnes es relaxessin i es tranquil·litzessin.

Els alumnes havien d’assistir a aquest taller amb roba còmode.

Un cop al taller, els alumnes s’agrupaven per parelles i realitzaven les tècniques de massatge que ensenyaven les professores. Aquest taller també estava fet perquè els alumnes practiquessin a casa les tècniques.

Primer van fer uns exercicis de respiració conscient i després van fer servir diferents tècniques com el clapping, que consisteix en picar a l’esquena de l’altre persona amb les mans col·locades de forma vertical. Estaven per parelles perquè primer una estona feia el massatge un company i després s’intercanviaven.

La pel·lícula de la Pau “INVICTUS”

IGNASI CASTRO
MOHAMED EL MAACH
3rA

El dia 30 de gener tot l'institut estarà pendent de la pel·lícula “INVICTUS” a la sala polivalent.
Aquesta pel·lícula es veurà perquè fa poc temps va morir Nelson Mandela que és un gran referent de la pau. Està basada en ell quan era jove, que el van empresonar per lluitar a favor dels drets dels negres. Quan va sortir de la preso va ser President de Sudàfrica i va unir a les persones negres amb les persones de pell blanca i ho va aconseguir jugant la copa del món de rugby.
                                                     Aquest és el cartell de la pel·lícla

Diumenge dia 26, benedicció d’animals a Calonge

MIRYAM ANGOSTO HUERTAS

El dia 26 de gener hi haurà la benedicció d’animals com cada any a Calonge. El grup de “Palamós Horses” de la hípica Can Rigau aniran a beneir els cavalls junt amb la hípica Unicorn de Calonge.

La benedicció es farà a la una del mig dia, s’hi esperen tots els animals del poble i dels pobles del costat : gossos, gats, conills... i tota mena de animals.

Les obres de l'escola La Sínia començaran aquest any

DAVID CABALLERO

El govern de la Generalitat de Catalunya van donar permís a la construcció de l'escola de La Sínia cap al 2006. Les obres però les començaran aquest estiu.

El terreny cedit per l’Ajuntament és una parcel·la de 7.500 metres quadrats situats a la zona de Sant Antoni Est, al carrer Mascarell, a escassament 200 metres d’on actualment hi ha els mòduls prefabricats de La Sínia i just al davant de la Llar d’Infants El Ginjoler. El nou edifici de La Sínia serà d’una línia d’educació infantil i primària, amb capacitat per a 225 alumnes i suposarà una inversió de gairebé 4 milions d’euros.

Les obres estaran acabades per d'aquí un any així que s'hi farà classe durant el curs 2015-2016.

dimecres, 22 de gener de 2014

Vestits per la igualtat

EDILSON GARCÍA
ALEX MORENO

El dia 30 de gener, dia mundial de la Pau. A l’institut ens proposen que cadascú vingui vestit de blanc i negre, com un acte simbòlic contra les diferencies racials. L’activitat rep el nom de “Vestits per la igualtat” i és una de les que es fan per celebrar el dia de la pau. Està dedicat a Nelson Mandela.


Pessebre vivent de Castell D’aro

LAURA FERNANDEZ
El pessebre vivent de Castell d’Aro és el més antic de Catalunya, es fa des de 1959.
El recorregut passa pel casc antic de poble i el Barri de la Coma. Hi havia aproximadament 800 persones allà.
La gent que hi participava era per guanyar diners per les colònies. L’entrada per adults valia 5 euros i els nens 3 però si portaven el carnet SÚPER 3 tres els SORTIA gratuïtament.

El pessebre el feien els dies 22, 25, 26 i 29 de desembre de 2013 i 1 al 6 de gener de 2014.

Aquest pessebre que fan cada any et fa retrocedir en el temps.

Al principi de tot el recorregut tres dones en una paradeta et donaven en un got sopa, a partir d’allà comença el pessebre. Hi havien cosidors, llenyataires, pastorets, pescadors, els tres reis amb cavalls, l’estable amb Maria, Josep i Jesús..

El que feia més gracia era un gos que estava sobre un tronc quiet i vestit, era el centre d’atenció, tothom li feia una foto.

Aquest pessebre és molt maco encara que s’ha de caminar un bon tros, però recomano que hi aneu l’any vinent, val la pena.
Aquí podem veure un detall del pessebre.


Cantem, toquem i entre tots fem una nadala!

ALEX GUIJARRO
MUSTAFA EL AMROUCHI

El 20 desembre va ser l’últim dia del 1r trimestre. Per aquest motiu es van organitzar uns tallers i en un d’ells, 10 alumnes de tots els cursos van interpretar una nadala.
Els professors que el van organitzar van ser l’Anna Fuentes i el Jaume Mas. La nadala es deia SANTA NIT. Per tal d’interpretar-la disposaven de 5 instruments. La melodia la van fer el violí i la flauta travessera, que eren dels propis alumnes i els altres eren xilòfons, metal·lòfons i carillons.
Després d’assajar durant una hora, van interpretar la nadala i en van enregistrar un vídeo.


Crítica de “El curioso incidente del perro a medianoche”

PAULA LUCEA
2n c
Título: El curioso incidente del perro a medianoche.
Autor/a: Mark haddon.
Editorial: letras de bolsillo.
Colección: Narrativa.
Año de publicación: 2003.
Número de páginas: 264
Género: detectives.

Esta obra trata de un perro que aparece muerto en el jardín de su dueña a medianoche, Christopher, su vecino, al verlo estirado en la hierba decide ir a saludarlo y descubre que está muerto, entonces, decide descubrir quién es el asesino.

El curioso incidente del perro a medianoche se convirtió en un éxito sin precedentes en todo los países donde publicó, los derechos se vendieron para 43 idiomas, superando los dos millones de ejemplares. Asimismo, obtuvo diecisiete premios, entre ellos el premio Whitbread.

Esta obra, ya como en un capítulo te explica la historia del perro y luego en el siguiente capítulo cambia totalmente de tema y te explica una anécdota de su vida personal me liaba un poco, pero ya podía entenderlo. La historia es un poquito de intriga, porque primero te hace creer que ha matado el perro una persona y luego otra, además me ha gustado mucho, porque las historias de detectives son unas de mis obras favoritos.

Este libro me ha gustado mucho, porque es muy interesante y fácil de leer, ya que solo tardé unos tres días en leérmelo.
Aquesta és la portada del llibre

Què farem el dia de la pau?

NATHALY GOMES I ARIADNA FUENTES

El dia 30 de gener es celebrarà el dia de la pau, al nostre institut.

Aquest dia el alumnes i professors faran diverses activitats per tot l’institut, per tal de que la gent es pugui conscienciar de la pau.

Les activitats que es faran són aquestes:

- Petita exposició de l’escultura de Mandela
- Decoració del suro de hall
- Presentació a les pantalles de la vida de Mandela
- Treball sobre l’Apartheid a les aules
- Concurs de cartells amb frases de Mandela
- Vestits per la igualtat
- Mural “Llàgrimes per l’Apartheid”
- Mur de lamentacions i bons desitjos
- Visionat de la pel·lícula “Invictus”

Aquestes activitats es faran per commemorar el dia de la pau i per fer un homenatge a la mort de Mandela.

Esperem que tothom hi col·labori una mica...

En aquesta fotografia veiem  Nelson Mandela 

dimarts, 21 de gener de 2014

El único recuerdo de mi padre

ARNAU CAMPOS

25/12/01

Cuando me desperté, vi el sol como cada mañana. Llevo viviendo en el hospital más de 65 años. Cuando tenía 16 años me detectaban una enfermedad y mis padres me abandonaron aquí, en el hospital de San Pablo, Madrid. Hace ya casi 28 años que mi hermano menor Juan dejó de visitarme. Me gustaría saber cómo se encuentra, y si está vivo o muerto. La semana pasada se cumplieron 16 años de la muerte de mis padres.

En estas épocas mágicas del año todos pacientes del hospital incluso yo, estamos muy contentos, porque cada año, han venido los pequeños de Master Chef para cocinarnos la comida de Navidad. Era impresionante cómo cocinaban. Cuando era pequeño, jugaba en la federación madrileña de tenis mesa. También, iba al parque a jugar a fútbol con mis amigos. Algún día, me gustaría volver a jugar como lo hacía antes.

Dedico la mayoría de mi tiempo libre a jugar a ajedrez o al parchís con mi compañero de cuarto Pepe.

Perdón, por no haberme presentado aún, me llamo... Aparte de tener cáncer y muchos otras cosas, creo que también tengo Alzheimer, pero no me acuerdo muy bien.

Para mí y para Pepe cada día que pasa se nos hace interminable. Se acerca el fin del año y seguramente será igual de aburrido como siempre. Cada año los de secretaría, beben y beben hasta que se emborrachan y la política tiene que intervenir. Podríamos decir que es un hospital de “ viejos locos y borrachos ”. Para el día de reyes me gustaría desear la muerte. Ya estoy harto de hacer cada día lo mismo y encima en mis condiciones.

31/12/01 FIN DE AÑO

Los días pasaron, y al fin llegó al fin de año, fue tal como lo había previsto: aburrido y loco como cada año. Lo único diferente fue que los de la limpieza quemaron un contenedor y tuvieron que venir los bomberos, aparte de la policía clara. Por cierto, no me comía las 12 uvas desde hace décadas. Esta noche recordé que, hace 65 años en casa de esa amiga quien no recuerdo el nombre me lo pasé en grande en su habitación.

6/1/01 DIA DE REYES

Finalmente el día de reyes, llegó. No os podéis creer lo que me regaló mi compañero de habitación. Efectivamente, me regaló un balón de fútbol, pero al lado había una nota que ponía: al final del pasillo de la sexta planta, al lado del habitación 116 te he dejado otro regalo.

No me lo podía creer! Era una mesa de tenis mesa!

Ese día fue el mejor de toda mi vida en el hospital. Le di las gracias a Pepe y volví a mi habitación porque me dolía el pecho.

Hola, soy Pepe el compañero de habitación de Juan, escribo en su diario porque ayer murió de un ataque al corazón mientras descansaba en su cuarto.

- Hija mía estas fueron las navidades de tu abuelo.

- Papa, ¿ Llegastes a conocer a tu padre?

- No nunca, pero me habría gustado verle aunque hubiera sido una vez. Parecía un gran hombre.

divendres, 17 de gener de 2014

Entrevista a l'Ignasi Castro

Michel Alcaide Vera

Hem entrevistat a l'Ignasi, creiem que està en un equip de futbol molt bo com és el Gironés Sabat.
Va fer molts de mèrits l'any passat per estar en aquest equip.
Ell va començar a jugar a futbol quan tenia 7 anys, sempre ha estat en el Palamós, fins en aquest moment que està fixat per el Gironés.
Comencem amb les preguntes:

1. Com vas decidir jugar a futbol? Vas ser tu o et van apuntar els teus pares?
Vaig ser jo, per que m'agradava jugar a futbol a l'escola.
2. El Palamós t'ha recolzat en la sortida del club o et va costar sortir del club?
M'han recolzat i molt.
3. Eres tan importat amb el Palamós que amb el Sabat?
No, són diferents clubs el Gironés es molt bo, no dic que el Palamós sigui dolent però que el Gironés són jugadors elegits i el Palamós no.
No sóc tan important però em sento important, per que estic jugant amb jugadors molt bons
4. Com t'han rebut els companys de l'equip?
M'han rebut molt bé, són molt bones persones.

5. Hi ha algú en el teu equip que destaqui molt més que els demés?
No, com he dit abans tots són molt bons
6. Que sols menjar abans del partit? I si és pel matí?
Pasta i carn.
Fruita.
7. He vist que a la lliga no aneu com ús agradaria anar i han fet fora a l'entrenador, penses que ha sigut culpa del entrenador o dels jugadors? Creus que ara amb el entrenador nou ho fareu millor que amb l'altre? Per què?
Dels jugadors i del entrenador.
Si, per que li posa actitud, a sobre la setmana passada vam empatar contra els primers en el seu debut.
8. Particularment, quants gols portes a la lliga i assistències?
Porto 1 gol i 2 assistències
9. Et creus titular ara mateix en el equip o a partits jugues de inici o de suplent?
Hi ha partits que jugo de inici i altres que no.
10. Un jugador que no comença d'inici o sigui que es reserva, juga la segona part, juga poc o directament no juga?
Normalment juga la segona part. Si no ho fa és per que s'ha fet mal jugan.
11. Si les coses van malament, en el teu cap està la possibilitat de tornar al Palamós?
Sempre està la possibilitat però haig de ser positiu i pensar que ho faré bé i qui sap si algun altre equip em fixarà.

Et desitgem molta sort amb el Gironés!


Els alumnes de 2n d’ESO fan robòtica

DAVID MONGE
GILBERT SÁNCHEZ

Els alumnes de 2n d’ESO estan treballant robòtica a l'assignatura de tecnologia amb Josep Almar. El curs de robòtica dura tot l’any. De moment encara no es fan concursos. Aquesta assignatura es treballa al taller; utilitzen els materials Lego Wedo i el programa informàtic Scratch. 

·Qué és el Lego Wedo? 

És una eina extremadament fàcil i divertida per començar la robòtica. 
Hi ha 12 models Lego Wedo amb sensors simples i un motor que es connecta als ordinadors. Lego Wedo es pot programar de forma senzilla amb Scratch , el software educatiu lliure i desenvolupat per el MIT (Institut Tecnològic de Massachusetts) per narracions digitals ampliades.

Crítica de la pel·lícula "Carrie"


MARINA GUERRA

Director: KImberley Peirce 
Actors: Chloë Grace Moretz, Julianne Moore, Gabriella Wilde 
Duració:100 minuts 
Any: 2013

Sipnosi: Aquesta pel·lícula està basada en el llibre de Stephen King, i explica l’historia d’una noia que té a una mare que la maltracta i les seves companyes es burlen d’ella perquè un dia a les dutxes de l’escola, li va venir el període. Carrie té un poder , que és la telequinesis (moure i aixecar objectes) i al final, els utilitza per venjar-se de tots els que l’envolten. 

A mi la pel·lícula m’ha semblat bastant bona i bastant realista. Carrie no és que sigui una pel·lícula de por, si no que més aviat és una pel·lícula plena de sorpreses inesperades, com per exemple que la mare la vol matar, o que al final la Carrie es torna boja i comença a cremar-ho tot i a venjar-se de tothom. Els aspectes que menys m’han agradat han sigut que les noies es riguessin d’ella i li fessin tota mena de males jugades. 

També m’ha agradat molt el moment en el que el noi ( xicot de una de les que es burlaven d’ella) l’invita al ball de graduació i ballen, però el que no em va agradar gens es que per gastar-li una broma bastant pesada a la Carrie, li van llançar una galleda de sang de porc a sobre, cosa que fa que la Carrie es torni dolenta i faci tot tipus de maldats. 

Jo recomanaria la pel·lícula perquè penso que està bastant bé, ja que et deixa amb intriga de vegades i és molt emocionant.

dimecres, 15 de gener de 2014

Taller de Tennis taula

DAVID MONGE 
GILBERTH STIVER 

El dia 20 de desembre a les 10:15 els alumnes del nostre institut van fer els tallers com a cada any. 
En el taller de Tennis taula els encarregats de dirigir-lo eren el professor Ferran Marjanedas i els alumnes de 2n de batxillerat Pau Fonalleras i Daniel Re. 
En la competició es van separar 4 grups. 
Els 4 grups s’organitzaven segons diferents nivells de dificultat: el grup A eren els millors; el grup B eren els mitjans ,i el grup C eren els principiants, per últim el nivell màster era el dels professors. 
Els guanyadors van ser: en el nivell A, l’Adrián Diaz; en nivell B, el Antonio Alvarado; en nivell C, el Dorian Alvarado; i en el nivell màster,va guanyar en Pau Fonalleras.

Mi navidad con 80 años

Cada día pasa más lento. En este asilo la soledad es tu única compañía. No tengo familia: todos han muerto o ni saben que existo. Triste, pero cierto. Solo soy un abuelo lleno de tatuajes deformados por el paso del tiempo. Las enfermeras me tienen miedo solo porque soy diferente. Entré aquí porque me sacaron de la casa donde estaba de okupa. 

Ahora, me dispongo a explicaros cómo he pasado las navidades. Básicamente las he pasado solo. Todos mis compañeros de poker no estaban, porque se los habían llevado las familias durante los 7 días de permiso. Solo estábamos Ramón, Marta y yo. ¿Quiénes son Ramón y Marta? Os preguntaréis. Ramón es un hombre que mató a su mujer con 27 años, después de eso, pasó por la cárcel y por un psiquiátrico. Después llegó aquí, en teoría recuperado. Pero no dice lo mismo María, la cocinera, porque él casi le saca un ojo con el cuchillo de goma. Marta, una chica huérfana. Consiguió buscarse la vida hasta que se jubiló. Con una pensión de 300 euros. Ella pagaba un piso de 275, así que robaba para comer, hasta que le pillaron. Y la metieron aquí. 

El día de Navidad, María preparó pollo, olvidándose de que soy vegano. No me quiso preparar nada diferente. Así que noche buena sin cenar. 

En fin de año cenamos verdura y unas uvas peladas. Aquella noche solo había una chica de guardia. Nos hicimos los dormidos y en cuanto se fue, rompimos un cristal. Ramón le hizo un puente a un coche y nos fuimos a la playa. Fue indescriptible, notando la fina arena entre los dedos. ¡Me sentí libre! 

Volvimos a la residencia y nos metimos en la cama. Sobre lo del cristal, los del asilo pensaron que habían sido unos gamberros.
MARCEL RUEDA

La injustícia dels deures de les vacances

Simon Vullinghs 3rC 

A totes les vacances la majoria de professors posen molts de deures per fer. La meva pregunta és: 
De què serveixen les vacances si igualment hem de fer deures i treballar? 
En molts països com per exemple Holanda, Suïssa o Alemanya es prohibeix posar deures durant les vacances; fins i tot a alguns col·legis de Barcelona, posen deures però com si fos un dia normal.. 
Jo, personalment, trobo bastant injust que facin treballar els alumnes durant les vacances perquè nosaltres també necessitem descansar, igual que la gent gran o els professors. M'agradaria que els professors ens entenguessin. Ells també volen estar amb la família, també volen descansar igual que els alumnes. 
Una cosa són els deures d'estiu que són per la gent que no va treballar durant el curs però, tots els alumnes que sí que han treballat durant el curs es mereixen unes vacances. 
Que posin deures per els caps de setmana també ho trobo injust perquè només són dos dies. 
Espero que els professors que llegeixin aquest text i posen molta feina a les vacances s'ho repensin després de llegir-lo.

Postals de Nadal

JUDITH JOVÉ I ALBA VEGA

El dia 20 de desembre, a les 12:15h del matí vam fer diferents tallers a cadascuna de les aules de l’institut. Hi havia 18 tallers, i cadascú podia triar el que volia.

El taller al qual vaig anar va ser al de postals de Nadal, es va fer a l’aula de 3B. El taller es feia manualment. Cadascú feia la seva postal amb diferents papers de colors i diferents mides i es podien fer diferents formes mitjançant les tisores.

El taller va ser molt divertit perquè abans de començar a fer les postals, una professora que hi havia ens va ensenyar diferents models per fer una postal de Nadal i també ens va ensenyar les que havia fet ella a casa. Tothom podia fer la postal que volgués.

                                          Aquí veiem dues nenes de segon fent postals de nadal
La Carla i la Leire fent postals 
                                          La Clara i l'Encarna decorant les seves postals

Dissenya el teu propi embolcall!

MARINA GUERRA VALLE

Aquest taller es va organitzar el dia 20 de desembre de 2013 al matí.
El propòsit d’aquest taller es dissenyar embolcalls per entrepans amb tela, per tal d’estalviar el paper de plata. L’organitzaven la Mònica Marull i la Sònia Quiles, i hi varen participar 4 persones.
Per fer l’embolcall, utilitzaven trossos robes, i per enganxar-lo feien servir silicona. Per dissenyar el ‘’Bock and roll’’ feien servir retoladors. Es podia fer un dibuix lliure, o fer servir plantilles..

dimarts, 14 de gener de 2014

Cuinar és imaginar

MOHAMED EL MACHI i IGNASI CASTRO

Aquest taller es va fer el divendres 20 de desembre a les 12:00.

Consistia en fer canapès de diferents tipus, individualment. Els canapès eren els següents i amb ells, us oferim la recepta.

fotos: Patrícia Nadal

Canapè barqueta: Una llesca de motlle, sense crosta; escampeu una capa fina de maionesa, al mig poseu-hi la meitat d’un ou dur amb la part plana davall, feu-hi dos talls esbiaixats sense acabar de tallar-lo del tot; dins d’aquests talls s’hi col·loquen 2 rodanxes de salami. 

Canapè estival: Una llesca de pa anglès o de motlle, sense crosta; escampeu-hi una capa fina de maionesa, poseu-hi a sobre un triangle de pernil dolç; als dos costats, formant piràmide , col·loqueu-hi dues puntes d’espàrrec, i al capdamunt mitja oliva. 

Canapè rosette: Unteu el pa amb mantega mantega (el pa sense crosta), a sobre poseu-hi una rodanxa de salami, tallada fina, a la part de baix col·loqueu-hi un cogombre petit tallat en forma de ventall. 

Canapè hawai: En una llesca de pa (com sempre sense crosta) untada amb mantega, en un angle, s’hi col·loca un rotlle de pernil dolç i, al costat, mitja tallada de pinya. 

Canapè sobrassada: Es barreja amb mantega. 

Canapè pernil dolç: Es talla a trossos ben petits i es barreja amb mantega. 

Canapè tonyina: Ben esmicolada es barreja amb mantega; s’hi afegeixen unes gotes de suc de llimona. 

Broquetes de fruita: Pela les mandarines i separa-les en grills, renta el raïm sota l’aigua de l’aixeta i eixuga’l pela els kiwis i talla’ls a grills. Pela els plàtans i talla’ls a rodanxes. Munta les broquetes alternant les diferents fruites. 

Mini-Pinchitos: Un tros de pa muntat amb mantega, un dau de pernil dolç i un gra de raïm a sobre. 

Mini-Pinchitos: Un tros de pa untat amb mantega, un tros de salsitxa de Frankfurt i mig cogombre amb vinagre.
Les professores que van organitzar aquest taller van ser la Pilar Juanola, la Marta Vallejo i dues persones de batxillerat.
Els nois que van participar van tenir molt interès, es van divertir molt;  gràcies això van aconseguir fer casi tots els canapès. 

Guardar! Diners! Banc!

Els alumnes de l’institut juguen al Password 

JOSEP RODRÍGUEZ i PAU BERTRAN

Un dels tallers de Nadal que els alumnes podien fer era el de Password. El taller es va dur a terme a la classe de 3r C l’últim dia abans de les festes. L’objectiu del taller era divertir els alumnes amb el gran món de les paraules. La majoria dels participants eren de tercer.

El joc es feia en parelles. Un alumne havia de llegir una paraula que estava escrita en un paper I  havia d’aconseguir que l’altrE alumne l'endevinés dient paraules que tenien relació amb aquest mot.

Durant les primeres tres rondes, tots els participants pensàvem que guanyarien els alumnes de tercer, Pau Bertran i Simon Vullinghs;  encara que a la quarta ronda els alumnes de primer, Miquel Muñiz i Rebeca Kuijpers van acabar guanyant. Els vencedors van rebre uns fantàstics bufs de color taronja.

Anècdota del taller:

Durant la cinquena ronda el alumnes Josep Rodríguez i Michel Alcaide la van liar parda. En Michel havia de fer que en Josep digués la paraula banc. Primer perquè l’endevinés va dir carrer i en Josep va dir basura!! A la següent en Michel va dir sentar-se i en Josep va dir vagabund!! Llavors es va acabar el temps i tota la classe va començar a riure.
Una parella jugant amb el marcador de la classificació com a fons

Les professores Marta Serrat i Montse Carré, encarregades del taller

El públic seguia atentament cada torn

Aprenem a fer papiroflèxia

DANI PAJARES
MUSTAFA EL AMROUCHI

El dia 20 de desembre es van fer uns tallers amb motius nadalencs. Un de ells va ser el de papiroflèxia fet per la tutora de 2n C Pepi Fuentes.

El taller semblava força entretingut i divertit.
Cada alumne tenia un paper i seguia les instruccions de la professora per aconseguir fer la figura.
fotos: Patrícia Nadal

dilluns, 13 de gener de 2014

Millorant el vocabulari amb l'Scrabbel

ARIADNA FUENTES IGLESIAS

El joc de l'Scrabbel es va fer a l'aula de 2nB del nostre institut, entre les 11:45h fins a les 13:45h.
A l'aula en total érem 6 alumnes, un noi de 2n de Batxillerat, també hi havia una noia apuntada, que era de 2n de Batxillerat, però no va venir, tres nois de 1r de Batxillerat i jo.
En arribar a l'aula ens vam seure a la taula tots junts i vam desplegar el tauler del joc. Tot seguit, les dues professores que hi havia, que eren la Raquel Pujol i la Dolors Martin, ens van donar una bossa petita on hi havia les fitxes que s'havien de repartir.
Quan tothom tenia les seves fitxes vam començar a jugar, mentre jugava l'alumne de 2n de Batxillerat, com que tenia més experiència en el joc, ens ajudava a fer jugades interessants i vam aprendre a jugar millor i les professores també.
Al principi del joc ens costava bastant fer paraules, però he de dir que quan el joc ja anava finalitzant quedaven més pocs racons on posar paraules, per això no se sabia qui guanyaria. Però tots ens ajudàvem durant el joc per intentar que tothom tingués les mateixes oportunitats.
Al final un dels nois de 1r de Batxillerat va quedar primer perquè va fer 150 punts aproximadament.
El joc va durar dos hores però el temps va passar molt ràpid, perquè va ser molt divertit!!


Aquí veiem a la gent pensant i intentant buscar paraules. Va costar molt!!!


Aquí veiem als alumnes formant paraules amb la supervisió de les professores 

Endolcim junts l'institut

ALEX MORENO

ABDEL BAGHOUZ

El 20 de desembre del 2013, l'últim dia de classe abans de les vacances de nadal, al nostre institut, el cap d'estudis, Joan Borràs i la professora de llengua catalana Anna Fuentes, cap a les dotze del matí van organitzar una xocolatada al menjador del centre.

Es van servir 300 gots de xocolata desfeta. L'institut va subvencionar els següents ingredients : 36 litres de llet i 7 quilograms de xocolata amb pols.

Ens va agradar a tots alumnes i professors i hi havia molt bon ambient entre tots; per cert,la xocolata calenta estava molt bona i el més curiós de la xocolatada era veure en Joan Borràs i l'Anna Fuentes amb davantals.
En Joan i l'Anna,els creadors de la xocolata

La Cristina Llombart, la Dolors Martín,
 l'Elsa Anton i la Patrícia Nadal

Aprendre a fer malabars

DAVID CABALLERO, RAUL GOMEZ, MARIA FERNANDEZ

El divendres 20 de desembre al nostre institut es van fer uns tallers i us parlarem d’un: el de malabars.
El van organitzar l’alumne Pedro Gandarillas de tercer d’ESO i en Jordi Gasch professor de visual i plàstica. Va haver-hi uns set participants.
Per fer les boles de malabars, van agafar globus i els van farcir de terra de plantar;cada persona va acabar tenint tres pilotes.
Els va costar molt farcir-los però ho van aconseguir.
Després van començar a fer malabars amb dues pilotes, i quan ho van fer, van fer-ho amb les tres. I així es com va anar el taller de malabars, els participants es van poder emportar les pilotes a casa.
Aquí veiem els participants agafant terra

En aquesta foto veiem participants fent una bola
I en aquesta foto,un participant 
ens mostra una pilota ja acabada

Les blanques i negres s'enfronten a l'institut

Afició pels escacs

Va ser un èxit!


MICHEL ALCAIDE VERA 3r A

El 20 de desembre de 2013 a la biblioteca de l'institut, un dels tallers que es van oferir va ser “El taller d'escacs”. 

Hi havia molta gent i feien partides entre tots. Alguns no sabien jugar i a mesura que anaven practicant, van acabar movent totes les peces. 

En aquest taller van participar alguns alumnes de 2n, de 4t i de 1r de bat. Els professors encarregats van ser en Jordi Ferrer (professor de matemàtiques) i en Francesc Fernàndez (professor de filosofia), el taller va ser un èxit. 

En Jordi i en Francesc són uns grans amants dels escacs i volien compartir la seva afició amb els alumnes. 

Jugaven partides fins al final i sense rellotge. Els emparellaments eren voluntaris.

Tant nois com noies 

En Francesec contra alumnes


divendres, 10 de gener de 2014

BUSQUEM LES ESTRELLES

MIRYAM ANGOSTO I MARIA FERNANDEZ 

El dia 20 de desembre van fer uns tallers, a les classes de 1r van fer el Taller de Constel·lacions, els professors encarregats d’aquest taller van ser l’Oriol Sánchez i l’Albert Bach. 

Van explicar com podem identificar les constel·lacions i quina connexió tenien amb els signes del zodíac. L’objectiu va ser aprendre més sobre les constel·lacions. Nosaltres, creiem que està força bé aquest taller per alguns alumnes que els interessa tot el tema de l’astrologia i coses així de l’espai, és molt interessant. El professor Oriol dibuixava a la pissarra les constel·lacions perquè sabéssim com eren. 

Hi va haver com uns 10 o 11 alumnes aproximada ment, va haver-hi molt bon ambient en aquest taller.
º
Aquí veiem el professor Oriol dibuixant les constel·lacions

El nostre institut participa al II Fòrum de la XESC

(XESC: Xarxa d'Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya)

LAURA MOLINA ROBLES

El nostre institut presenta la campanya de recollida d’estris d’escriptura al II Fòrum d’Escoles Verdes celebrat a Girona.

El passat 28 de novembre un grup de delegades ambientals format per la Diana Darriba, la Mar Artigas i jo, la Laura Molina, acompanyades per les professores Mònica Marull i la Sonia Quiles, ens vam desplaçar fins a la Casa de Cultura de Girona. Allà s’hi va celebrar el II Fòrum d’Escoles Verdes de la província de Girona. Hi havia un total de 14 instituts d'educació secundària i 1 centre de Cicles Formatius.

El primer que vàrem fer va ser acreditar-nos, dir-nos a quin dels 4 grups pertanyíem i informar-nos del programa. Tot seguit la directora de la Casa de Cultura, Natàlia Molero; el subdirector general d’Informació i Educació Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Planes; un representant de l’àrea de medi ambient de l’ajuntament de Girona, i la Núria Corona, professora de l’INS Baix Empordà de Palafrugell, ens van donar la benvinguda i van agrair-nos la nostra assistència.

A continuació ens varen dividir en grups de treball: cada centre va presentar una de les tasques que desenvolupava al seu institut. Nosaltres vàrem presentar la campanya d’estris d’escriptura. En el nostre grup hi havia: 2 instituts de Girona, un d’Olot, un de Palafrugell i una escola de La Bisbal.

Després vam esmorzar i ens van convidar a un refrigeri.

Tot seguit i conjuntament vàrem proposar mètodes per a fer que els projectes arribessin a més gent, hi col·laboressin més persones i aconseguissin més resposta per part dels alumnes, dels familiars, dels Ajuntaments, de les associacions i dels comerços.

imatges de la jornada

Els organitzadors del Fòrum havien programat per aquella tarda una plantada d’arbres a la riba del riu Ter, però com que al nostre centre fem jornada intensiva no hi vàrem assistir.

Malgrat això, va ser una bona experiència on vàrem agafar idees pel que potser seran propers projectes des del Departament d’Escola Verda del nostre institut.

Aprofito per recordar-vos que la campanya continua i que de moment tenim 25€, que segurament es destinaran a un dels projectes solidaris. I que també està en marxa la campanya de recollida de tòners i tintes d’impressora, on el benefici que s’aconsegueixi es destinarà a l’ institut per comprar alguna de les coses que s’havien proposat (bancs, fonts...).

dimarts, 7 de gener de 2014

Els alumnes de 4t d'ESO visiten el Museu del Cinema de Girona

ARIADNA FUENTES IGLESIAS

El dia 12 de desembre els alumnes de 4t d'ESO de l'institut Puig Cargol han fet una visita guiada al Museu del Cinema de Girona. Els professors que els han acompanyat han estat l'Anna Fuentes i la Mònica Marull.

A part de visitar el museu, han fet dos tallers: el taller d'animació i el taller de cinema mut, que han estat proposats des del departament d'expressió (concretament des de VIP).

En el taller de cinema mut s'intentava realitzar una producció fílmica que estigués basada en Charles Chaplin i per fer això van enregistrar un petit gag de cinema mut on tots els alumnes s'encarregaven del rodatge.

El que s'intentava aprendre amb aquest taller era:
- Conèixer els elements bàsics d'una producció cinematogràfica.
- Familiaritzar els alumnes amb el cinema mut,en blanc i negre i amb l'actuació pantomímica,
- I despertar el interès per el cineasta més popular, anomenat Charles Chaplin.
Entre d'altres.

I en el taller d'animació s'intentava conèixer les diferents maneres de moure un dibuix fix, també com va sorgir la idea d'animar les imatges, com va evolucionar l'animació fins hores d'ara, entre d'altres. Tractava que al final els alumnes poguessin fer la seva pròpia animació, amb una tècnica anomenada stop – motion.

I el que s'intentava aprendre era:
- Expressar amb originalitat, imaginació i fantasia mitjançant imatges fixes o mòbils.
- Realitzar i analitzar les diferents tècniques d'animació.
- I adquirir interès per la realització d'activitats gràfico-plàstiques.
Entre d'altres.


fotos: Anna Fuentes

Els objectes d'aquest museu formen part de la col·lecció d'objectes de cinema i precinema de Tomàs Mallol, que va ser adquirida l'any 1994. El museu fou inaugurat el dia 8 d'abril de 1998.
Aquest museu ha rebut bastants premis, però els més importants han sigut: l'any 2006 el Premi Nacional de atrimoni Cultural.( que li va donar la Generalitat de Catalunya) i l'any 2010 el Premi Marta Mata.( que li va entregar l'Associació de Mestres Rosa Sensat).

En memoria de Nelson Mandela

IGNASI CASTRO
MOHAMED EL MAACH
3rA

Nelson Mandela fue presidente de la República de Sudáfrica de 1994 a 1999. Estuvo en la cárcel 27 años cumpliendo cadena perpetua.
Mandela fue liberado el 11 de febrero del año 1990.
Madiba luchó contra el apartheid: un sistema racial que hubo en Sudáfrica y Namibia entre los negros y los blancos.
Su última aparición fue el 11 de julio del 2010 en la final del mundial en Johannesburgo. Su muerte fue el pasado 05 de diciembre de 2013.

Las mejores frases que dijo Nelson Mandela:

“Después de escalar una montaña muy alta, descubrimos que hay muchas otras montañas por escalar”.

"La educación es el arma más poderosa que puedes usar para cambiar el mundo”.

“La mayor gloria no es nunca caer, sino levantarse siempre”.

“Nadie nace odiando a otra persona por el color de su piel, o su origen, o su religión”.

“Todo parece imposible hasta que se hace”.

Siempre con nosotros NELSON MANDELA.