dilluns, 31 de març de 2014

Delegacions Comenius: Polònia

Josep Rodríguez i Pau Bertran.

La setmana passada, amb el projecte Comenius van venir cinc alumnes i tres professores de Polònia. Aquesta delegació venia de Nowa Slupia, al sud de Polònia.
Les cinc noies es deien Nikola(14), Ola(15), Claudia(15), Patricia(15) i Ala(15).
El nom de les tres professores era: Roxana (professora d’anglès), Straika i Eva.
La delegació polonesa

Delegació Comenius: Turquia

Josep Rodríguez, Pau Bertran i Simon Vullinghs

Els alumnes de la delegació turca dels Comenius vénen de la ciutat d'Istambul.
Han vingut 2 alumnes i 4 professors. Els alumnes es diuen: Furkan Doğan (17 anys) i Fatma Varli (16 anys).
I els professors es diuen: Mustafa Bayram, Yusuf Gotuk (equip directiu)
Nalan Soyly, Cahit Kordes (professors d'anglès)

Delegació turca amb la coordinadora del bloc

divendres, 28 de març de 2014

MIC 14

IGNASI CASTRO 
MOHAMED EL MAACH 

El MIC ( Mediterranian Internacional Cup) és un mundial de futbol per a joves promeses que compte amb la participació d'equips de tot el món en 4 diferents categories. 

A: Juvenil: nois nascuts el 1995 
B: Cadet : nois nascuts el 1998 
C: Infantil: nois nascuts el 2000 
D: Aleví: nois nascuts el 2002 
E: Aleví: nois nascuts el 2002 

Aquests són els horaris del torneig: 
15 d'abril de 2014 (dimarts) 
Arribada dels equips participants. 

16 d'abril de 2014 (dimecres) 
Matí: Cerimònia de benvinguda a les 10h; a continuació, partit inagural entre un equip de primer nivell contra FE PALAMÓS de la categoria juvenil. 
Tarda: Inici de la competició. Fase de classificació. 

17 d'abril de 2014 (dijous) 
Fase de classificació. 

18 d'abril de 2014 (divendres) 
Fase final/ fase de classificació. 

19 d'abril de 2014 (dissabte) 
Quarts de final i semifinals categorias A,B,C. 
Tarda:fase final i consolació categorias D i E. 

20 d'abril de 2014 (diumenge) 
Matí: Final fase final i consolació categories A,B i C. 
Tarda: Tornada dels equips participants. 

Les finals es retransmetran per televisió: ESPORT 3. 

Camps de futbol on juguen els equips del mic: 
A: Cassà de la selva, Lloret de mar, Sta. Coloma de Farners, Tossa de mar. 
B: Llagostera, Hostalric, Sils, Sant Feliu de Guixols, Vidreres. 
C: Begur, Calonge, Castell-Platja d'aro, La Bisbal d' Empordà, Mont ràs, Palafrugell, Sta Cristina d'aro, St Antoni de Calonge. 
D: Begur, L'Escala, L'Estartit, Torroella de Montgrí. 
E: Palamós 

Encara no han sortit els grups de classificació.
Aquest és el logo

We know what we eat

ALEX MORENO I EDILSON GARCIA 

L’institut Ies Puig Cargol s’ha comunicat amb alumnes d’altres països perquè visitin al nostre institut i presentin un projecte dels seus aliments habituals. I per donar-los la benvinguda tenim una nova decoració a l’entrada de l’Institut. 

La confecció del mural ha estat coordinat per la professora Monica Marull. Els dibuixos els han fet els alumnes de 3rB, al primer trimestre. 

Al mural surt en gran “We know what we eat “ que vol dir “Sabem el que mengem”, que és el lema de la trobada dels alumnes del Comenius. 

Al sostre hi ha penjat figures que s’han fet a mà amb material reciclat. Hi ha peixos, fruita, verdures i més aliments. 
Aquest és el mural per donar la benvinguda 
als alumnes del Comenius

 Aquí es veu un bolet, un pop i més peixos.
Hi ha peixos, blat de moro, raïm,bolets i
molts mes aliments del Mediterrani

Déjà vu

MIRYAM ANGOSTO 

Me hallaba en un jardín lleno de flores de todo tipo: rosas, amapolas, dientes de león, claveles, girasoles… 

De repente, me encontré con una amiga que hacía mucho tiempo que no veía. Estaba al final del jardín. Vino corriendo hacia mí, pero a medida que se acercaba tenía la sensación de que no avanzaba y era porque entre nosotras había como un espacio en el tiempo. Era muy extraño, cerré los ojos y cuando los abrí vi que estaba encima de mi caballo galopando por un hermoso prado de al lado de la hípica. 

Me desperté: era mi padre que me estaba llamando. Tenía que ir a la hípica. 
Cuando llegué fui a buscar a mi caballo, lo cepillé y le puse la montura y el bocado. Salí a pasear con él un ratito y cuando volvimos me paré en un prado que había al lado de la hípica; me puse a galopar con él. En un momento dado me di cuenta de que ese momento ya lo había vivido. Me acordé que la noche anterior lo había soñado y que tuve un déjà vu.

dimecres, 26 de març de 2014

We show our blog to the Turkish comenius teacher


LAURA FERNANDEZ,   PAULA HERNANDEZ
Avui dia 26 de març quan hem arribat de la visita al mas Molla, hem començat la classe de "Revista"i ha vingut a la biblioteca la professora d'anglès Nalan Soyly d'Estambul. Li hem estat explicant en què es basa l’assignatura de revista, el blog i de la manera com ens organitzem els tres grups de tercer. També li hem comentat que pot compartir les entrades en el seu Facebook i així ho ha fet.

Aquesta és la foto que ens hem fet amb la Nalan Soyly del moment.

dilluns, 24 de març de 2014

Welcome Comenius people!!

alumnes i professors del centre i del projecte Comenius al voltant del mural de fang

dissabte, 22 de març de 2014

The new teacher

MIRYAM ANGOSTO HUERTAS I DAVID CABALLERO

La nova professora d’anglès, l’Ester Dorca Vila, és la substituta de la Eva Rocas, que ha agafat la baixa per maternitat. Es quedarà fins a final de curs; va arribar el dimarts 18 de març.
L’Ester vivia a Sant Joan de les Abadesses, un poble al costat de Camprodon. Però com que li quedava molt lluny l’institut, ara viu en un pis d’aquí de Sant Antoni. Diu que està molt contenta perquè ara arriba l’estiu i l’institut està arran de platja quasi.
Té 29 anys, li agrada fer exercici: com anar a córrer, anar amb bicicleta, esquiar... Té una germana bessona. 
Li agraden molt les llengües, va estudiar Traducció i Interpretació d’anglès i francès.
A l’Ester li agrada molt aquest institut, el troba molt modern, el pati molt gran, i molt bones instal·lacions comparat amb altres instituts on ha estat.
La primera impressió dels alumnes va ser bona, perquè és simpàtica i explica molt bé. 
Benvinguda Ester !!!
L'Ester

Cap a la uni!

Michel Alcaide Zanahoria
Gilberth Stiver Panda

Els alumnes de segon de Batxillerat, han fet la preinscripció de les PAU durant el període 19 de febrer al 3 de març.
Són les proves per accedir a la Universitat. 
Les PAU (Proves d’Accés a la Universitat) tenen com a objectiu valorar la maduresa acadèmica, els coneixements i les competències adquirides en el batxillerat. Les proves es poden fer en la convocatòria de juny o en la de setembre.
La de juny són els dies 11, 12 i 13 i les de setembre els dies 8, 9 i 10 cada dia es fan dos o tres exàmens. Tenen lloc al llarg de tres dies consecutius en els quals, de forma simultània i descentralitzada, uns 30.000 estudiants s'examinen de les cinc matèries corresponents a la fase general, a cada matèria tenen com màxim 1 hora i mitja.

divendres, 21 de març de 2014

Els delegats i l’equip directiu es troben a la biblioteca

SILVER GÓMEZ

El passat dilluns 17 de març, els delegats dels cursos d’ESO i Batxillerat es van trobar a la biblioteca amb l’equip directiu per aclarir el tema de les vagues.

El tema més tractat a la reunió va ser el protocol que s’ha de seguir quan hi ha convocatòria de vaga. Generalment els van dir que a les vagues, el document de sol·licitud s’ha de presentar 72 hores abans. També els van donar als delegats de cada classe (excepte 1r i 2n d’ESO) l’imprès de sol·licitud que han de fotocopiar en cada ocasió de vaga. A l’imprès hi apareix la següent informació: -motiu de la vaga -firmes dels alumnes que estan d’acord amb la vaga: -el dia de la vaga

L’equip docent va remarcar que les vagues NO S’HAN DE FER PER PERDRE CLASSE, s’han de fer pels motius que justifiquem al paper. Per altra banda ,els van comentar que els alumnes que tinguin dret a fer vaga però no hagin presentat el paper, els comptaria com a falta d’assistència, igualment que els alumnes de 1r i 2n d’ESO que en fessin.

El segon punt que van tractar era si alguna classe tenia algun problema en relació amb l’institut, però cap dels delegats va comentar res.

La reunió va durar aproximadament mitja hora.

Biblioteca a l'hora del pati

Ariadna Fuentes
Nathaly Gomes

El dimecres 23 d'abril és el dia de Sant Jordi, i per celebrar-ho les biblioteques de Calonge i Sant Antoni es faran càrrec de préstec de novel·les juvenils. Aquest esdeveniment tindrà lloc a l'institut a l'hora del pati davant la biblioteca, i es farà d'11:15 a 11:45.
Qui vulgui un llibre i no tingui el carnet de la biblioteca, podrà agafar llibres només portant el DNI.

Us animem que agafeu una novel·la per llegir!!!!

Aquest és el cartell de promoció

Els alumnes de l’institut es preparen pel Robolot


Berta Marín i Abdel Baghouz

Un grup d’alumnes de 1er de batxillerat: Jordi Rodríguez i Maik Garcia, i de 4rt d’ESO: l’ Alex Lucea, Marc Soriano, Laura Molina, Zoel Esteve, Pedro Ruiz, Mohamed El Makrini, participen en un projecte de creació de robots per participar al Robolot. Es tracta d’un concurs de robots, que es celebrarà el 26 i 27 d’abril a Olot.
Aquest projecte de creació el realitzen al taller de recerca de l’institut i les peces per la construcció estan impreses en una impressora 3D. Venen cada dimarts a la tarda de 16:00 a 17:15. 
El Robolot va aparèixer durant el curs 2001/2002 com una iniciativa d’un grup de professors del departament d’electrònica i tecnologia, amb col·laboració dels alumnes de CFGS (Cicle Formatiu de Grau Superior) de Sistemes de Regulació i Control Automàtic, CFGM (Cicle Formatiu de Grau Mitjà)  de Manteniment Electromecànic i Batxillerat Tecnològic de l’IES SEP La Garrotxa, i any rere any, s’ha anat estenent a moltes escoles de secundària interessades en l’experiència.
L’objectiu d’aquest concurs és el de despertar l’esperit de recerca tecnològica entre els més joves.

48 hores després!

QUIM ESTEVE  (secretari de l'institut)
Avui, passades 48 hores del desastre necessitava comprovar amb els meus propis ulls el que va passar diumenge! 
Estimo la natura i com a bon biker, tampoc m'he pogut estar de veure de ben a prop els racons i l'entorn que gaudeixo. 
Això és el que m'he trobat... 
I la pudor de cremat encara no me la puc treure del nas... 

Només em queda pensar que en poc temps la natura i la vegetació mediterrània rebroti de les cendres!

dimecres, 19 de març de 2014

CARTELLS PELS NOSTRES SUROS


Paula Hernández i Dani Pajares
En Quim Esteve, secretari de l’institut, va demanar fer uns cartells petits per col·locar-los als suros per que tinguem una referència de què hi ha a cada un d’ells.
Els cartells que hi ha són els següents:
A la planta baixa i a l’entrada:
Departament de Llengües , Aula d’acollida, Informació i propostes externes
Associació Esportiva Puig Cargol, Biblioteca, Informàtica 1r ESO
El Rastre del Cargol, Mediació, Escola verda
A la segona planta:
Departament de Ciències, Informació 2n d’ESO, Departament de matemàtiques i economia
Coordinació informàtica, Departament de Tecnologia, A la tercera planta, Departament d’Expressió
Departament d’Humanitats, 

VISITA DE L’ESCRIPTOR JOSEP MORRERES AL NOSTRE INSTITUT


MARINA GUERRA
Josep Maria Morreres visitarà el nostre institut el dia 23 d’abril i farà dues sessions de 45 minuts adreçades als alumnes de segons d’ESO, que han llegit el seu fantàstic llibre Temps era temps. Aquesta lectura tracta sobre petites històries i llegendes fascinants.  L’autor  vindrà a l’institut per així comentar les impressions que han tingut els alumnes en fer la lectura.
Josep Maria Morreres és escriptor i professor de literatura. Va néixer a Barcelona l’any 1952.Ha escrit textos de diferents gèneres. També ha guanyat  diversos premis literaris.
imatge de l'autor

Jornada de portes obertes al nostre institut

NATHALY GOMES

El dia 4 de març va ser la Jornada de portes obertes pels nens de 6è de primària. Van venir acompanyats pels seus professors i van conèixer les instal·lacions de l’institut.

Van estar-hi les 3 primeres hores abans del pati. Els alumnes procedien d’aquestes tres escoles: Pere Rosselló, La Mercè i La Sínia.

A les pantalles de l’institut va aparèixer informació sobre el centre i també els van oferir un petit esmorzar.
D’aquesta manera van veure com és l’institut, i així tenien més informació per la preinscripció.

dilluns, 17 de març de 2014

Adéu al nostre puig... Se'ns crema Calonge

REDACTORS 3r C

Fotos realitzades per alumnes de l'institut Puig Cargol
MIRYAM ANGOSTO

El passat diumenge 16 de març, es va produir un incendi aprop del institut puig cargol. Primer va començar a Vall-llobrega i després es va anar estenent cap a Calonge. Va afectar a una gran part de les Gavarres.
Van venir un quants hidroavions de França a tirar aigua on hi havia el foc.
Unes 400 hectàrees es van cremar.
Molta gent de Calonge i Vall-llobrega va ser desallotjada per riscos a no poder respirar pel fum i per seguretat. A les 4 l’hípica Unicorn va evacuar tots els cavalls, a altres hípiques, i a un camp. Van deixar les cabres perquè no les podrien agafar, van agafar alguns conills i gallines.
La majoria dels alumnes es van espantar molt, tenien intriga de saber com anava l’incendi, si estava controlat o no.
Dilluns encara estaven apagant el foc. A la tarda ja va acabar tota aquell malson.

divendres, 14 de març de 2014

Els antivirus humans

Michel Alcaide 
Cristina Moya

Durant la setmana del 17 al 21 de març, a les hores de tutoria, el departament d'informàtica a l'institut revisarà que els netbooks que no tinguin cap virus i que tinguin el material necessari escolar.
Els alumnes estem molt agraïts perquè molts tenim problemes amb els nostres ordinadors, ens hagués agradat que es dugués a terme bastant abans.

Alumnes de l'institut fan el cartell de la festa major de Calonge i Sant Antoni

SILVER GÓMEZ LÓPEZ

Els alumnes de 3r d'ESO dissenyaran el cartell de la festa major de Calonge.

Els cartells seran votats a la pàgina de facebook de l'Espai Jove de Calonge i St Antoni, i el que tingui més vots, serà el guanyador i l'exposat.

L'Albert (encarregat de l'espai jove de Calonge) és qui ha de publicar el cartell, i aquest any ha encarregat la feina a alumnes de l'institut.
Criteris i mitjans per realitzar-lo:
-Els alumnes durant una setmana a les hores de VIP (visual i plàstica), es dedicaran a dibuixar el cartell, o bé, a fer-lo amb ordinador.
-El tema pot ser lliure.
-Un cop fet, li entregaran al professor, perquè supervisi que està bé, i l'enviarà a la pàgina de facebook.
-Quan ja estigui a la pàgina, serà votat.
Al cartell hi ha d'aparèixer la següent informació:

-El nom “barraques”, els dies que es faran barraques i el lloc.
Una petita anècdota: una jove de Calonge, que està estudiant art a Olot, li va demanar a l'Albert, que si podia dur la feina de fer el cartell a l'escola d'art d'Olot, i l'Albert li va dir que no, que el cartell és per al poble i es fa al poble.

Adéu capità!!!!

MOHAMED EL MAACH I IGNASI CASTRO

El capità del Barça Carles Puyol anuncia clarament la seva sortida a final de temporada del Barça en els mitjans de comunicació. Tota la gent del món ha mostrat ajuda cap al jugador. Carles Puyol ha sigut tot un mite pel Barça, per el seu interès de superar-se a si mateix. 

Per culpa dels problemes físics que ha tingut, li han impedit mostrar la seva millor forma. 

Tots els diaris van esclatar quan van saber que Puyol marxaria. Puyol se’n va del Barça guanyant de moment 21 trofeus: 3 Champions league, 2 mundial de clubs, 6 lligues, 2 copes del Rei, 2 supercopes d’Europa, 6 supercopes d’Espanya.


Pulseras de gomitas


EDILSON GARCIA Y DAVID CABALLERO
Las nuevas pulseras de gomitas son una novedad  ya que hoy en día las llevan la mayoría de adolescentes y niños.
Las gomitas se venden en bolsitas que normal mente se compran en algunos bazares. Dentro también se encuentran los plásticos que se utilizan como cierre de las pulseras y un tipo de pinzas. Cada una vale 80 céntimos .
Puedes hacer diferentes tipos de pulseras: de tres gomitas, de cuatro, de cinco etc. Se pueden hacer con los dedos, con un tipo de pinzas, lápiz, maquinas etc.
Además hay gente que hace formas en lugar de pulseras como: flores , tortugas etc.
Fijaros en la gente que llevan las pulseras.


Estas pulseras están hechas de tres en tres

Aqui hay pulseras de todo tipo de colores

Asi es cómo se comienzan a hacer

 Este es el material que se necesita para hacer las pulseras

Aquí vemos la pulsera a mitad del proceso



III Fòrum de Treballs de Recerca del Baix Empordà

Abdel Baghouz
Raúl Gómez

El III Fòrum de treballs de recerca del Baix Empordà  tindrà  lloc el dia 3 d'abril a les 18h al teatre municipal de Sant Feliu de Guíxols. El treball de recerca  és una activitat obligatòria de 2n de batxillerat i representa el 10%  de la nota final.

L'acte  consistirà  en sortir davant dels assistents a exposar el  treball  de recerca en 8 minuts com a màxim. 
  A l'entrada hi haurà una exposició  amb uns plafons sobre cada treball. Del nostre centre hi participa la Mireia Ribot, que presentarà el seu estudi sobre les masies de Calonge.
Hi participen els següents instituts: 
INS Puig Cargol, de Calonge
INS Ridaura, de Castell-Platja d'Aro
INS Sant Elm, de Sant Feliu de Guíxols
INS La Bisbal, de La Bisbal de Empordà 
INS Montgrí, de Torroella de Montgrí
INS Baix Empordà, de Palafrugell 
INS Frederic Martí Carreras, de Palafrugell
INS Vedruna, de Palamós 
INS Palamós, de Palamós

Temàtica dels treballs que presenta cada institut: 
*Sant Elm: Les estratègies empresarials. Camí cap a l'eixit ( Ingrid Duch )
* Palamós: Democràcia directa ( Jordi Comas ) 
* Ridaura: Aprenentatge i memòria segons l'edat ( Natasha Bailey-lents Grau )
* La Bisbal: Caixa forta ( invent duna caixa forta amb control remot ) ( Adrià Orellana )
* Frederic Martí: La dramateràpia ( Marta Niell )
* Baix Empordà: Les altes capacitats ( Clara Vall )
* IES Puig Cargol: Les masies de Calonge ( Mireia Ribot )

dimecres, 12 de març de 2014

El senglars, futbol americà a Vall d’Aro

PEDRO GANDARILLAS
3rC
Fa vuit anys a Santa Cristina hi havia un petit equip de futbol flag, que és com el futbol americà però amb unes cintes penjant de la cintura. El joc consisteix en estirar les cintes i si les treus compta com si haguessis placat algú. Tenen bàsicament les mateixes regles que el futbol americà. Aquest equip era bastant conegut arreu d’Espanya, però, els nens mentre creixien volien “tenir mes contacte” així que van intentar fer l’equip. Després de uns anys de “prova” van començar a reclutar més persones per fer l’equip de futbol americà.
Dels vuit anys que porten a la Federació Catalana han guanyat 4 lligues, 3 copes i aquesta temporada van primers i decidits a guanyar.

Diferències entre el futbol americà i el rugbi

PEDRO GANDARILLAS
DANIEL MARTINEZ RUIZ
Molta gent confon el futbol americà amb el rugbi que són dos esports diferents. En aquesta graella us mostrarem les diferències:
Elements Futbol americà Rugbi
La pilota Té una malla que ajuda a que giri sobre els seu propi eix
És més arrodonida,
més gran i no té malla
Proteccions És obligatori portar casc cuirassa pantalons amb proteccions, bucal i cuquillera . Solen ser opcionals és porten camisetes interiors amb proteccions i un casc .
Camp És de 100 iardes amb divisions cada 5 iardes a cada extrem hi ha el “field goal” té forma de U quadrada Té 100 metres de llarg amb divisions de 10 a 20 metres depenent la zona del camp.
Jugadors
Hi ha 11 jugant al camp
I il·limitats a la banqueta
15 jugadors al camp i a la banqueta il·limitats
Com es juga? Las divisions de deu iardes se han de passar en 4 intents tan fent pas com corren sinó poden fer un punt (xutar per que tinguin menys camp per ells) o intentar-ho si no o aconsegueixes els hi dones la pilota És més simple és arribar a l’altre costat si veus que la perds passar-la endarrere per que ho intenti un altre
Temps de joc Es juguen 2 hores sense contar els temps morts. Juguen al llarg de 80 minuts de joc.
Faltes Les bàsiques són: el “face masck”: agafar de la mascara, holding: agarrar, “pase interfirer”: interposar-té entre el pas de la pilota i el receptor, sortida falsa: sortir abans del moviment de la pilota.
Les més bàsiques i endavant són :
No es deixa cap a endavant, després de placar és deixa anar la pilota.
Roba Una samarreta per la cuirassa, mitjons alts guants i botes de tacs de plàstic Samarreta pantalons i botes amb tacs d’alumini.
Països on es juga Amèrica, Xina, Bèlgica, Alemanya, Mèxic I Canada. França, Gran Bretanya ,Australià, Escòcia, Perú I Argentina
Puntuació Cada touchdown (punt) val 6 punts després xutes al “field goal” si passa és un altre punt però si intentes un “pase” o carrera val dos punts 5 punts per “try” , 2 per després de “try”, 3 punts per “try” i tres punts per 1 patada de “bote pronto”


Llibre La última campanada







Ariadna Fuentes Iglesias

Hola em dic Ariadna Fuentes Iglesias i sóc de la classe de 3rA. I el llibre que m'he llegit s'anomena La última campanada.
En Alfredo Gómez Cerdà es l'autor d'aquest llibre, que va publicar l'any 2000, i va tenir bastant èxit entre els lectors joves, perquè ell és molt bon escriptor de literatura infantil i juvenil.

El títol és: La última Campanada
Autor: Alfredo Gómez Cerdà
Editorial: Bruño
Resum: 

El llibre tracta sobre un noi adolescent que vol deixar els estudis perquè creu que no serveixen per res i també per que està fart d'escoltar les esbroncades dels seus pares cada vegada que porta males notes a casa. Li diu als seus pares que deixarà d'estudiar.

Resulta que un dia mentre feia un tomb per la ciutat amb la seva parella, es va posar a ballar el ritme de la pel·lícula “Cantando bajo la lluvia” i sense que ell se n'adonés, un senyor vell els estava mirant. En aquell moment es va apropar per parlar amb ell, i una de les coses que li va dir el senyor va ser que treballava en una rellotgeria de la ciutat que estava allà mateix, i ell no va respondre però es va quedar pensant en això.

Al dia següent es va presentar a la rellotgeria d'aquest senyor per demanar-li si podia treballar allà i ell va respondre que estaria encantat de tenir una persona jove ajudant-lo.

Es un llibre molt realista i fàcil de llegir.
Jo recomano aquest llibre a persones de la nostre edat i a persones una mica més grans que nosaltres perquè algunes parts son una mica complicades d'entendre. 
La part que m'ha agradat més, a mi, personalment ha sigut quan el senyor l'ajuda a poder retornar en els estudis. Li explica que encara que li agradi molt treballar a la rellotgeria, ha de seguir amb els seus estudis, per tenir una vida millor quan sigui més gran, perquè treballant de rellotger no tindrà gaire bon futur.

Esports a Sant Antoni i a Calonge

MIRYAM ANGOSTO 

Els adolescents de Sant Antoni i de Calonge, practiquen alguns esports com: el bàsquet, futbol, hípica, patinatge, funky, hand ball, atletisme... 

A la nostra edat és bo que fem esport per tenir una bona condició física, i tenir bona salut. 

Apart pel nostre creixement per estar sans, i tenir els ossos i les defenses fortes. 

Alguns alumnes de l’institut practiquen les seves aficions al skate parc, uns van amb bicicletes BMX i uns altres en monopatí o un skate. 

Molts practiquen futbol al camp que hi ha a Calonge. Moltes noies fan bàsquet, patinatge, rítmica... en el pavelló municipal de Calonge que està davant del camp de futbol. 

D’altres van al gimnàs, i uns altres practiquen esport a l’aire lliure. 

A mi m’agrada més fer esport a l’aire lliure com ara: anar a córrer, amb bici... 

Us animo que practiqueu esport, ja sigui a casa, a l’aire lliure o en un gimnàs.

dissabte, 8 de març de 2014

Les experiències de la Laia

Laia Ramos

A què et dediques ara mateix? Comenta’ns si estudies o treballes
Doncs ara mateix estic a meitat de 4t de Medicina, una carrera molt sacrificada però que també em dona moltes satisfaccions. Durant el curs no treballo, perquè no tindria temps per portar-ho tot, però durant l’estiu sempre faig alguna cosa que els calers, durant la resta de l’any van molt bé jajaja.

On vius?
Com que estudio a Girona, ja porto quatre anys vivint-hi, compartint pis. Els primers anys només m’hi estava entre setmana i els caps de setmana fugia cap a casa, però aquest últim any només pujo a Calonge un cop al mes, més o menys.

Tens el graduat en ESO ?
Sí! Si no, m’hagués estat difícil entrar a la carrera jajaja.

Has vist el nou edifici de l’institut?
L’he vist des de fora, però diria que no hi he arribat a entrar.

Trobes a faltar els estudis ?  
Si us referiu al Puig Cargol, al principi el vaig trobar moltíssim a faltar, tant als companys com als professors, però poc a poc em vaig anar acostumant a la nova vida.
Si us referiu als estudis en general, com que estic en plena carrera, no els trobo gens a faltar. De fet, més d’un cop el que tens és ganes d’engegar-los, però després te n’adones que estàs vivint la millor etapa de la teva vida, amb els estudis inclosos, i ho tornes a veure tot clar.

És fàcil trobar feina amb graduat? I sense ?
Doncs encara no ho sé. En el meu cas, un cop acabi Medicina, si passo l’examen MIR, tindré 5 anys de feina assegurada, així que després, quan em toqui buscar-ne, espero que sigui més fàcil del que sembla actualment.

Les coses que et van ensenyar a l’institut t’han servit per la vida ?
Si parlem de les coses com ara equacions, anàlisi de frases o cinètica; sincerament, no m’han servit massa. D’altres com l’anglès, la biologia o la química, sí. Més que res perquè és el que els estudis que ara estic cursant em demanen.
Però no tot es basa en aprendre història, saber fer integrals o saber reconèixer el simbolisme de Mirall Trencat. Sinó que el que realment he après a l’institut és a treballar en equip, a ser respectuosa i a ser constant i responsable; valors, que a vegades, són més útils que tot el coneixement del món.

A quin any vas acabar els estudis de l’institut?
Els vaig acabar el 2010.

Quin record en tens ? 
Des del moment que vaig trobar molt a faltar tot el que implicava l’institut, un cop hi vaig acabar la meva etapa, crec que és una senyal de que en tinc molt bon record. Hi vaig conèixer persones que són molt importants per mi i que espero tenir sempre al meu costat; i hi vaig viure molts moments que mai oblidaré, i que de fet, sovint recordo.

Canviaries alguna cosa del passat?
Més d’un cop m’he fet aquesta pregunta, i la majoria de cops la responia amb un sí rotund. Ara mateix, pensant-la detingudament, la meva resposta seria ‘no’. Si hagués canviat qualsevol situació o moment, potser ara no estaria on sóc ni seria qui sóc. Un canvi sempre pot conduir a quelcom millor, però també a pitjor; i com que actualment sóc feliç, no voldria perdre-ho per res del món.

Vas seguir estudiant? 
Sí, porto 4 anys fent Medicina i encara me’n queden 2 per acabar la carrera.

Quin era la teva relació amb els professors?
Recordo tenir molt bona relació amb tots. Òbviament, tenia els meus preferits, i aquells que em treien de polleguera, com suposo que us passa a tots vosaltres, però en general m’agradaven. 

Com era l’institut quan tu hi anaves? 
Els primers anys que hi vaig estar, el Puig Cargol encara era l’edifici vell i trist on havien estudiat els meus pares. No recordo si va ser a segon o tercer d’ESO, vam estrenar el nou edifici i el seu pati amb cistelles de bàsquet, no només porteries de futbol. Això va ser el que em va fer més il·lusió! Va ser un canvi radical i que jo, personalment, vaig agrair. 

Feies esport a l’hora del pati? 
Sí, i tant! He jugat a bàsquet des de ben petita, i des del moment que van posar cistelles al pati, les vaig aprofitar tant com vaig poder. A més, vaig ser de les primeres que va fer el curs de dinamitzadora a Tarragona, juntament amb altres companyes. Un curs que se’ns va oferir fer des del departament d’educació física. Un cop el vam tenir fet, ens en vam encarregar de muntar lliguetes de diferents esports a l’hora del pati. Va ser una iniciativa que va tenir prou èxit, i que ens va mantenir ocupades la resta del curs.

Com era la teva relació amb els companys? 
Bona! Em feia amb tothom. Tenia la meva colla, d’on encara en mantinc alguns bons amics. Tot i així, l’època de l’institut la recordo una època difícil, plena d’alts i baixos pel que fa a la relació amb alguns d’ells. Que si ara t’empipaves amb un, i l’endemà amb l’altre, el típic de l’”edat del pavo”. No obstant, tinc molt bons records amb molts dels companys de classe i d’altres cursos; guanyen, amb força, als malentesos que hi pogués haver.

Vas repetir algun curs? 
No, cap.

T’agradava estudiar?
Hi havia moments de tot. Algunes assignatures realment les disfrutava i feien que anés a classe amb ganes; d’altres, les odiava molt profundament. 
Un cop t’encares cap a la branca que més t’interessa i t’agrada (primer triant el batxillerat i després, mòdul o carrera) és quan comences a passar-t’ho bé estudiant.

Tenies bones notes ?
Sí, vaig treballar força per treure-les.

Quin és el pitjor record? 
No és ben bé un record, sinó una època. Principis de primer d’ESO. 
Sempre havia estat una persona a la que li costaven els canvis, i el fet de deixar Primària i començar la ESO, amb professors nous (que intimidaven i no deixaven de repetir com de difícil era aquella nova etapa que acabàvem de començar) i amb companys totalment desconeguts, se’m va fer un món. Tota la meva colla de primària va anar a la mateixa classe, excepte jo, per tant, em sentia sola. Ara, només puc donar les gràcies perquè em passés això, va ser el que va fer que em comencés a espavilar i que conegués gent que valia molt la pena.

Quin és el millor record tens? 
El millor? Uff, difícil triar-ne un. Possiblement sigui algun dels que tinc del viatge de final de curs a Praga i Salzburg, com per exemple, la nit que vam anar a la discoteca i els professors es van ‘picar’ amb alguns alumnes, per veure qui ballava millor. O la tarda que ens van deixar voltar sols per Salzburg, que es va posar a nevar! Tot i que vam haver d’acabar demanant als profes que ens portessin a l’alberg, perquè feia molta fred.

Tens algun projecte? 
Bàsicament, acabar la carrera, fer l’examen MIR, i acabar treballant en alguna especialitat que realment disfruti.

Com t’imagines d’aquí deu anys ?
Amb 31 anys, m’imagino treballant, a poder ser de cirurgiana. M’agradaria continuar vivint a Girona, però tampoc m’importaria haver d’anar a algun altre lloc, o inclús fora del país. Segurament em plantejaria començar a assentar el cap i tenir família; tot i que ara mateix ho veig molt lluny! 

divendres, 7 de març de 2014

Venta de coca d’ametlles a l’hora del pati

David Monge

Els alumnes de 3er d’ESO han començat a vendre coca per poder pagar el viatge de final d’etapa de 4rt. La coca es vendrà cada dilluns i dimecres a l’hora del pati per grups de 3 o 4 alumnes que aniran recorrent el pati de punta a punta per poder aconseguir clients. 
La coca es de sucre i ametlles, està boníssima i per tan sols 1 euro podràs aconseguir-ne una ració.

Donem la benvinguda al projecte Comenius

Josep Rodríguez

El projecte Comenius consisteix a fer un seguit d’intercanvis d’alumnes amb altres escoles de la UE. Els instituts es troben a Turquia, França, Polònia i Itàlia. 

Els pròxims dies del 23 al 28 de març rebrem a 19 alumnes d’aquests països i els seus professors. 

Els estudiants Comenius s'estaran a casa d'alguns dels alumnes de 3r, 4t i 1r de Batxillerat, mentre que els professors s'estaran a l'hotel Nauta de Palamós. És per aquest motiu que el organitzadors del centre demanen la col·laboració de les persones que viuen per la zona de Palamós per tal de facilitar-los el transport a l'institut. 

En els diferents dies es faran visites al institut, al Museu de la Pesca, passejos pel passeig marítim, caminades pel camí de ronda i tastets de menjars populars entre d’altres. 

El dilluns i el dijous es faran un dinar i un sopar respectivament. Podrà anar-hi qui vulgui. 
El divendres els alumnes s’aniran cap al seu país d’origen. 

Esperem que siguin unes gran i divertides jornades.

Les experiències de la Graciela

A què et dediques ara mateix? Comenta’ns si estudies o treballes
Estudio comptabilitat i finances a la UdG
On vius?
A Cassà de la Selva
Tens el graduat en ESO?
Si
Has vist el nou edifici de l’institut?
No
Trobes a faltar els estudis ?
No
És fàcil trobar feina amb graduat? I sense ?
Avui dia no es fàcil amb i sense
Les coses que et van ensenyar a l’institut t’han servit per la vida ?
Crec que sí
A quin any vas acabar els estudis de l’institut?
Al 2010
Quin record en tens ?
Per mi la millor època
Canviaries alguna cosa del passat?
No
Vas seguir estudiant?
Si
 Quin era la teva relació amb els professors?
Amb alguns molt bona i amb altres simple relació de professor-alumne
 Com era l’institut quan tu hi anaves?
Suposo que igual que ara més o menys
Feies esport a l’hora del pati?
No
Com era la teva relació amb els companys?
Bona
Vas repetir algun curs?
No
T’agradava estudiar?
Si
Tenies bones notes ?
Normals
Quin és el pitjor record?
No en tinc
Quin és el millor record tens?
Els viatges del curs
Tens algun projecte?
No
Com t’imagines d’aquí deu anys ?
Treballant fora d’Espanya.

dimecres, 5 de març de 2014

Espaguetis a la Simon


Simon Vullinghs & Pau Bertran

Nom: Espaguetis a la Simon

Ingredients:  1 quilo d’espaguetis, 3 tomàquets, 2 cebes, 150ml de salsa de tomàquet, 1 paquet de daus de  bacó, 1 paquet de  formatge rallat, mig litre de aigua, 150 ml de crema de llet, oli, sal, pebre i una mini cullerada sucre.

Temps: 15 minuts
Estris: Espàtula, cassola, paella, ganivet.
Persones: 4

Nivell de dificultat: Ferran Adrià.

Procediments:  Poseu aigua a la cassola i bulliu l’aigua. Mentre, talleu el tomàquet, la ceba i el pernil. Primer poseu el pernil i la ceba a la paella. Si l’aigua ja està bullint poseu-hi els espaguetis amb oli i sal. A la paella, hi poseu la ceba i el pernil; després de 5 min. aproximadament poseu el tomàquet. Quan els tomàquets ja estan fets poseu salsa de tomàquet, la crema de llet  i una mini cullerada de sucre ( és el toc especial) a la paella. Quan els espaguetis ja estan fets traieu l’aigua de la cassola i poseu la salsa amb formatge rallat.
Ocasions : Dinar normal
Ja podeu gaudir dels espaguetis a la Simon!

Combine-PTJ selecció Espanyola


Daniel Martínez Ruiz 3rC

El dia 1 i 2 de març s’ha realitzat al camp municipal de Montigalà (Badalona ) el combine PTJ organitzat per la Federació Espanyola de Futbol Americà (FEFA).

El combine serveix perquè el cos tècnic de l'equip nacional pugui tenir un millor control sobre tots els possibles jugadors que en un futur proper puguin formar part de la selecció espanyola en les diferents categories, com júnior, cadet, femenina i algunes seccions de futbol flag.

Dissabte al matí es va fer el combine que consisteix en unes proves físiques per mesurar la força, velocitat i agilitat dels jugadors.
A la tarda del dissabte i el matí del diumenge es va fer el PTJ ( Programa de Tecnificació per Jugadors ) Consisteix en uns entrenaments especialitzats depenent de la posició dels jugadors.

Recepta de Beijinho


NATHALY GOMES
Nom: Beijinho
Ingredients per fer 50 peces:
2 llaunes de llet condensada
2 cullerades (sopares) de mantega
300g de coco fresc ratllat
Clau Índia
Temps: 20 minuts
Dificultat: Mitjana
Procediment:
En una cassola, barregem la llet condensada amb les cullerades de mantega, el coco, ho posem al foc i no deixar de remenar durant 15 minuts.
Retireu-ho del foc i deixeu-ho refredar.
Quan ja estigui fred en fem boletes les passem pel coco ratllat i les decorem amb els claus Índia.
Aquestes boletes són molt bones i molt dolces, es poden menjar quan vulguis.


Panellets fets a mà

JUDITH JOVÉ 

Un dia a la tarda, la mare i jo vam decidir fer panellets, ja que no havíem fet mai.
Primer vam comprar tots els ingredients per fer la base : 250g d'ametlla crua mòlta , 200g de sucre, 150g de patates, la pell de ½ de llimona, margarina, farina i ous.
Quan vam estar a casa preparades per fer els panellets, vam començar.
Vam preparar el puré amb les patates calentes, i llavors ho vam deixar refredar, vam afegir sucre, l'ametlla mòlta i la pell de la llimona ratllada. En acabat, el vam remoure tot i llavors va estar llista per fer les formes dels panellets amb les mans.
Vam fer diferents classes de panellets: de pinyons, que els ingredients són 70g de pinyons i 1 ou. Panellets de coco, que porta 60 g de coco ratllat i el rovell de l'ou. I finalment vam fer panellets d'ametlla els ingredients són 80g de granet d'ametlla i la clara de l' ou.
Un cop fets tots els passos els vam posar al forn, uns 8-10 minuts amb una temperatura de 225-250 graus i després ja ens els podem menjar. 

Els panellets, normalment es fan per Setmana Santa, però cadascú els pot fer quan vol.

Les experiències de l'Alba

A què et dediques ara mateix? Comenta’ns si estudies o treballes 

Estudio Animació Sociocultural i Turística. També treballo fent un extraescolar de teatre infantil a Palamós i sóc voluntària a l’Agrupament Escolta Palamosí des de fa 4 anys.

On vius? 
A Calonge, vaig i vinc de Girona cada dia i comparteixo despeses de gasolina amb dues noies més.

Tens el graduat en ESO ?
Si.

Has vist el nou edifici de l’institut?
Si, és fantàstic.

Trobes a faltar els estudis ?
No, ja que segueixo estudiant.

És fàcil trobar feina amb graduat? I sense ? 
Ara mateix és difícil trobar feina amb graduat o sense.

Les coses que et van ensenyar a l’institut t’han servit per la vida ? 
Algunes si, tot i que trobo que s’hauria de treballar molt més les HHSS (habilitats socials) i tot el tema de la comunicació i les emocions a dins l’institut, és quelcom que seria molt útil per la vida.

A quin any vas acabar els estudis de l’institut? 
No, quan vaig acabar segon de batxillerat va ser fa 3 anys, al 2010-2011.

Quin record en tens ? 
Bons records en general, l’esquiada a tercer d’ESO, el viatge a Londres, el viatge a Madrid a segon de batxillerat...

Canviaries alguna cosa del passat?
Potser canviaria la meva actitud davant la matèria de Química, que tant se’m va creuar en el seu moment i vaig aconseguir aprovar-la amb molt (MOOOOOOLT) d’esforç.

Vas seguir estudiant?
Si.

Quin era la teva relació amb els professors?
En general era bona, tot va ser normal fins que una nit els vaig trobar de festa per Platja d’Aro.

Com era l’institut quan tu hi anaves?
Va ser durant l’època de canvi, de barracons (el menjador, els laboratoris... eren tot barracons) a Institut d’obra.

Feies esport a l’hora del pati?
No, jo repartia les pilotes de futbol o bàsquet i apuntava els resultats.

Com era la teva relació amb els companys?
Molt bona.

Vas repetir algun curs?
No.

T’agradava estudiar? 
Gens.

Tenies bones notes ?
Fins a tercer – quart d’ESO si, després quan vaig començar a fer química, física... van baixar notablement.

Quin és el pitjor record?
Una setmana que s’havia d’entregar part important del Treball de Recerca que encara no havia acabat i m’amagava de la meva tutora per tot l’institut per no trobar-me-la.

Quin és el millor record tens? 
Al viatge de segon de batxillerat a Madrid, ens van obligar a anar a dormir a la 1h. I... Va ser una gran nit.

Tens algun projecte?
Si, però de moment no es pot dur a terme.

Com t’imagines d’aquí deu anys ?
D’aquí deu anys... Espero estar, com a mínim, igual de bé que ara mateix. Potser treballant fora, potser treballant aquí... Tot i així el que més desitjo és haver-me independitzat del tot i ser jo la que pugui ajudar als meus pares i no al revés.

Un monòlit per a la guerra

Josep Rodríguez

Des del passat diumenge dia 16 de febrer, s’ha col·locat un monòlit a l’entrada del poble de Calonge. El monòlit ha estat col·locat el dia del 75è aniversari de la fi de la guerra Civil. Està dedicat a tota la gent de Calonge i Sant Antoni que va morir durant la guerra. A part d’aquest acte, també es van dur a terme una conferència sobre un balanç general de la guerra Civil, una presentació de noves troballes i una exposició de fotografies i documents de la Guerra Civil relacionats amb el municipi.


El dubstep

David Monge 3rA
Sóc un alumne de l’institut i m’agrada molt aquest estil de música . S’ha posat molt de moda en aquest últims mesos. La gent el coneix gràcies a Flaix Fm la millor radio de Catalunya.

Què és el Dubstep? 
El Dubstep és un gènere de música dance electrònica, originari de Londres (Regne Unit)

Quan és va començar a utilitzar? El terme dubstep com a referència a un gènere musical començà a ser utilitzat al voltant de 2002, quan les tendències d'estil emprades per crear aquestes mescles començaren a estar ben diferenciades del 2-step garage i del grime.

En què esta basat? El dubstep està basat en ritmes sincopats, i sovint incorpora notes tocades amb shuffle o en treset. El temps sol mantenir sempre en un rang d'entre 130 i 148 bpm.10 El ritme del dubstep no sol seguir normalment els patrons four-to-the-floor habituals en altres estils de música electrònica de ball com el techno o el house, sinó que sol basar-se en una estructura formada per cops de bombo en el primer i tercer temps del compàs (una característica heretada del 2 step) i loops de percussió basats en compassos diferents al 4/4.
Artistes reconeguts:  Skrillex, Doctor P, Koven, Pegboard Nerds,
Aquí teniu un exemple:


Un carnaval de conte


ZOE BUSSER, 3r ESO

Aquest carnaval 2014 els carrers gironins han estat envaïts per uns dels personatges més famosos creats pels germans Grimm, la Caputxeta Vermella i el Llop.
Més de 130 caputxetes han saltat i ballat pels pobles del Baix Empordà els dies festius 28 de febrer i 1, 2 de març. Vam veure caputxetes i llops amistats per primer cop el divendres a St. Feliu de Guíxols (van sortir del seu bosc de fantasia a les 21:00h de la nit) i així van fer-ho també dissabte a Platja d’Aro , i divendres a St. Antoni de Calonge i Sta. Cristina d’Aro.
Ens van regalar riures dolços i música d'allò més ferotge i canyera, entre les quals Timber de Pitbull, on ens van ensenyar els seus dots per al ball.
En fi, la seva última parada serà el 9 de març a Calonge, el poble misteriós d’on diuen haver aparegut. A més a més es fan dir el Pijus de Calonge, no té ni cap ni peus...
Després de tanta festa, crec que els llops acabaran tips, perquè s’han portat molt bé de moment, però no us en refieu. El llenyataire no ha donat senyals de vida així que aneu amb compte que no us enxampi un llop famolenc i us cruspeixi! Ja sabeu que per Carnaval tot s'hi val!
Aquí us deixem la retransmissió de la rua a Platja d’Aro 01/03/2014 minut 01:17:36 :

Transmissió Rua Platja d'Aro

Gràcies per llegir-nos, pagesos i pageses, cavallers i nobles, que tinguin un bon dia.


Divina comèdia de Dante Alighieri

Tamara García i Àlex García- 1 Batx A 

TÍTOL: Divina Comèdia- Infern 
AUTOR/A: Dante Alighieri 
VERSIÓ: Joan F. Mira 
EDITORIAL: La butxaca 
ANY DE PUBLICACIÓ: 2000 
NÚMERO DE PÀGINES: 431 
IDIOMA: Català- Itàlia 


La Divina Comèdia escrita en el segle XIV per Dante Alieghieri, és una de les obres més rellevants de la literatura italiana i universal,escrita en dialecte toscà, matriu de l'italià actual. 
És un poema medieval que descriu l'estructura de l'altre món segons la concepció de l'època. Està dividida en tres parts: Infern, Purgatori i Paradís. Cada part consta de 33 cants (el 3 és un nombre clau per al Cristianisme perquè simbolitza la Santíssima Trinitat), escrits en tercets encadenats d'hendecasíl·labs , i un cant inaugural que fa d'introducció i completa el nombre cent. 

L'obra narra el pelegrinatge de l'autor pels tres mons després de perdre's en un bosc. Durant el seu viatge a través de l'infern i el purgatori, el poeta Virgili és el guia del Dant. Tot i que en el tercer llibre el poeta viatja acompanyat de Beatriu, una jove que Dant havia estimat quan era jove. 

En la primera part es narra el descens de l'autor a l'Infern i es descriuen els nou cercles en els quals els condemnats són sotmesos a càstigs, segons els pecats comesos en la vida (cada càstig s'ajusta a la naturalesa de la seva falta i es repeteix eternament). 


El gran viatge de Dant comença als 35 anys, un dia de finals de març o primers d'abril, on es va despertar enmig d'un bosc espès i sense llum, en la selva del pecat i de l'error. Ell intenta escapar però tres bèsties feroces li barren el camí del coneixement i de la virtut. I llavors, quan ja reculava es troba Virgili, el qual el guiarà a través de l'infern i del purgatori. Abans de fer el viatge Enees i Sant Pau, li fan veure que el viatge serà un gran privilegi i que anirà amb la més alta protecció. 

Comença amb la trobada de les portes de l'infern, fetes de pedres amb uns versos lapidaris. Al “preinfern”, lloc destinat als que no han estat mereixedors ni de l'infamia ni d'honor, i per no seguir cap partit es veuen condemnats eternament a córrer darrere una bandera perquè els persegueixen unes mosques i vespes, ja que no en van ser dignats a fer el bé o el mal, com per exemple el Papa Celestí V. 

A continuació arriben a la ribera de l'Aqueront, el qual creuaran gracies al barquer Caront, transportador d'ànimes pecadores a l'altre costat del riu. 

Desprès de atrevessar el riu, es troben amb als llimbs, on hi ha totes aquelles persones que no han estat batejades, a causa de que van néixer abans de Jesucrist i, per tant, de càstig se'ls condemna a no estar amb Déu al cel. 

En el segon cercle es troben Minos, el jutge infernal que diu a quin nivell han d'estar les ànimes pecadores,, embolicant la cua tantes vegades com cercles hagin de baixar. En aquest moment veiem com Minios intenta impedir que entri Dant, tot i que Virgili aconsegueix que entri, recordant que ell no ho escull, sinó Déu. Quan entren es troben una gran ventada, que provoca que xoquin uns contra els altres. En aquest cercle podem trobar els luxuriosos o apassionat, excessius, com Cleòpatra, Paris, Dido...i sobretot s'hi destaquen Francesca i Paolo. 

A la arribada del tercer cercle es troben Cèrber (mostra tres goles i el ventre inflat,) el qual sempre té molta gana. Després que Virgili li llenci un grapat de sorra a la boca, ja que sinó no poden entrar a causa que els mosseguen. Es troben tots els condemnat que han pecat per la gola i ara han d'empassar-se pluja negra i fang produït per la terra. 

En el quart cercle es troben Plutó, el qual intenta que no pugui entrar Dant. Finalment ho aconsegueix, ja que Virgili torna a recordar els designis superiors. Es troben amb els pròdigs i avars, els quan acumulaven molts diners o bé els gastaven desordenadament. Com a càstig han d'arrossegar enormes pesos amb el pit. 

A partir d'aquí, el cinquè cercle es produeix un agreujament de les penes, ja que els pecats no són només per falta de contenció com els primers. Apareixen els iracunds a la ciutat de Dite, on es colpegen constantment i sospiren sota l'aigua, i els envejosos i els superbs, els quals tenen un càstig semblant als iracunds. Dant i Virgili creuen la llacuna Estígia gràcies al barquer Flègias. Virgili, en veure la resistència dels dimonis i el fet que li tanquin la porta a la cara, el fan dubtar, i això provoca que tingui una certa por, i Dant pensa que té temor i Virgili li diu que no, ja que coneix el camí. Apareixen tres fúries les quals invoquen a la Medusa perquè els petrifiqui, i en aquell moment apareix un àngel enviat per Déu per obrir la porta, San Miquel. 

Una vegada arribats a la ciutat de Dite, contemplen el sisè cercle, on hi ha un recite d'extensió immensa de tombes mig obertes, plenes de flames que les fan semblar de ferro roent, d'on s'escapen els gemecs de totes les sectes herètiques i dels seus seguidors, i també els epicuris. 

Pel que hem llegit aquestes dues o tres setmanes, concretament els deu primers cants de l'Infern, podem extreure diverses conclusions. La veritat és que al principi el llibre es feia pesat i avorrit, ja que es comença a desenvolupar el descens del Dant i costa molt situar-te en la història, però si tens algun full o esquema on hi ha especificat, tots els cercles i esglaons de l'Infern, la veritat és que és menys difícil situar-te i poder entra en la història. 
Tot i que al començament es fa avorrit, mentre va transcorrent la història, segons els personatges i els fets que trobem a cada cercle de l'Infern, trobem la història una mica més interessant. 

Realment, s'ha d'estar ben atent a la lectura perquè hi ha una gran intensitat en els versos de Dant i en qualsevol moment et pots perdre petits detalls que poden ser importants. Segons la nostra opinió, al principi el llibre ens sembla pesat i avorrit, però amb el transcurs dels cants vas entrant en la història ja que és qüestió de temps i paciència i sobten moltes coses com la història de Francesca i Paolo, els càstigs als que són
comesos els condemnats, els personatges que es troben a les portes de cada cercle, els rius que apareixen ...

Les experiències d'en Javi

Javi R
A què et dediques ara mateix? Comenta’ns si estudies o treballes.
Estudio i treballo
On vius?
A Barcelona.
Tens el graduat en ESO ?

Has vist el nou edifici de l’institut?

Trobes a faltar els estudis ?
Trobo a faltar estar en un grup reduït i fer matèries de diferents àmbits.

És fàcil trobar feina amb graduat? I sense ? 
És difícil trobar feina amb i sense graduat. Però hi ha més possibilitats trobar-ne una amb graduat que sense.

Les coses que et van ensenyar a l’institut t’han servit per la vida ?
Si. Estudio Dret i l’expressió tant oral com escrita és molt important. Fer l’humanístic em va ajudar molt.

A quin any vas acabar els estudis de l’institut?
L’any 2013

Quin record en tens ?
Positiu, més familiar.

Canviaries alguna cosa del passat?
Si, hauria d’haver fet francès, ja que les llengües són molt importants.

Vas seguir estudiant?
Sí.

Quin era la teva relació amb els professors?
Molt bona. Durant l’ESO vaig tenir una bona relació amb pocs professors. Però al arribar el batxillerat, vaig tenir molt bona relació amb tots.

Com era l’institut quan tu hi anaves? L’institut, quan vaig arribar a l’ESO era molt diferent respecte quan vaig finalitzar el batxillerat. Quan vaig iniciar els estudis secundaris, hi havia alumnes amb un comportament molt incorrecte. Ara considero que hi ha més bon ambient.

Feies esport a l’hora del pati?
No.

Com era la teva relació amb els companys? Durant l’ESO quasi bé no em vaig relacionar amb altre gent que no fos la del meu grup d’amics. Però, a tercer de l’ESO, que va ser quan la majoria d’ells van repetir, vaig començar a relacionar-me més amb la resta de companys de la classe, i molts d’ells s’han convertit en bons amics.

Vas repetir algun curs?
 No.

T’agradava estudiar?
Excepte les matemàtiques i la filosofia, si.

Tenies bones notes ? 
Correctes

Quin és el pitjor record? El que pitjor record és quan vaig iniciar el batxillerat, vaig haver de renunciar a molt temps amb els meus amics, i això em va fer perdre una mica el contacte amb ells, però a l’hora, a tenir una relació més sòlida amb els companys/es de classe.

Quin és el millor record que tens? El millor record que tinc és potser el viatge a Praga o una excursió a Sant Pere de Rodes amb els companys d’història de l’art.

Tens algun projecte? Si. Finalitzar la carrera, reforçar l’anglès i aprendre alemany. També tinc en ment un viatge a Pequín.
Com t’imagines d’aquí deu anys ?
Espero haver trobat una feina estable, a Barcelona, d’advocat, que és al que em vull dedicar.

Les experiències de la Maria


Maria F.
A què et dediques ara mateix? Comenta’ns si estudies o treballes
Estic estudiant a la universitat.
On vius?
Madrid
 Tens el graduat en ESO ?

Has vist el nou edifici de l’institut?

Trobes a faltar els estudis ?
Segueixo estudiant
 Les coses que et van ensenyar a l’institut t’han servit per la vida ?
 Algunes sí, d’altres no
A quin any vas acabar els estudis de l’institut?
2013
Quin record en tens ? 
Un molt bo
Canviaries alguna cosa del passat?
 No
Vas seguir estudiant?

Quin era la teva relació amb els professors?
Amb la majoria  tenia una bona relació
Com era l’institut quan tu hi anaves?
Era un lloc amb bon ambient
Feies esport a l’hora del pati?
No
Com era la teva relació amb els companys? 
Bona amb la majoria
Vas repetir algun curs?
No
T’agradava estudiar?

Tenies bones notes ?

Quin és el pitjor record? 
Quan s’acostava la selectivitat
 Quin és el millor record tens?
Passar temps amb els companys a classe
Tens algun projecte?
No
Com t’imagines d’aquí deu anys ? 
Espero que treballant en alguna ONG.

Les experiències de l'Ànnia

Ànnia N


A què et dediques ara mateix? Comenta’ns si estudies o treballes
La meva intenció era estudiar però com que no era de les més aplicades de la classe, no vaig treure prou nota per entrar a la carrera que volia i ara mateix estic treballant d’au pair. Consisteix en fer de cangur i a canvi, la família per la qual treballes t’ofereix menjar i allotjament a més a més d’un petit sou a final de setmana.
On vius?
A Londres.
Tens el graduat en ESO ?
No amb unes grans notes però si, el tinc.
 Has vist el nou edifici de l’institut?
Si, de fet vaig ser dels cursos que el va estrenar.
Trobes a faltar els estudis ?  
Sorprenentment crec que haig de contestar que si, una miqueta. A vegades penso en els anys passats i no sé ben bé perquè però sento que m’agradaria tornar-hi. Però a 2n de Batxillerat no, si us plau.
És fàcil trobar feina amb graduat? I sense ?
Tal i com estan anant les coses, ara mateix és difícil de qualsevol manera, però si que és cert que com més coneixements i qualificacions tinguis, més punts guanyes.
Les coses que et van ensenyar a l’institut t’han servit per la vida ?
Hi ha coses que si i n’hi ha que no tant. De totes maneres, crec que hi ha coses que aprens a l’institut que, encara que no són purament acadèmiques, també et serveixen per la vida com pot ser el respecte per tot tipus de persones o cultures, per exemple.
A quin any vas acabar els estudis de l’institut?
L’any 2013 vaig acabar 2n de Batxillerat.
Quin record en tens ? 
N’hi ha de bons i de no tant bons, però trio quedar-me amb els bons que són els grans amics que vaig fer i el record d’alguns professors que, encara que a vegades em treien de polleguera, sé que tot ho feien pel meu bé.
 Canviaries alguna cosa del passat?
M’agradaria haver agafat més l’hàbit d’estudiar i organitzar-me la feina i potser també m’hauria agradat no ser tan rebel en algunes ocasions.
 Vas seguir estudiant? 
Com ja he dit no vaig poder, però espero fer-ho aquest Setembre.
 Quin era la teva relació amb els professors? 
Amb alguns molt bona i amb d’altres no tant. A vegades no portava els deures, no estava del tot atenta a classe i vulguis o no, als professors això és el que menys els agrada.
 Com era l’institut quan tu hi anaves? 
Suposo que semblant al d’ara ja que només ha passat un curs. Quan hi anava jo recordo que no m’agradava gens com estava decorat, encara que m’agradava molt la forma que tenia (no em pregunteu per què). Això si, recordo hores de classe a l’hivern molt dures, quina fred que hi feia!
 Feies esport a l’hora del pati?
No, acostumava a anar a fora a veure si les màquines del pavelló estaven obertes.
 Com era la teva relació amb els companys? 
Molt bona, em portava pràcticament amb tothom. Em considero una noia molt sociable així que no tenia problema.
 Vas repetir algun curs?
Per sort no!
 T’agradava estudiar?
No m’agrada ni la pregunta... Crec que no hi deu haver gaire gent a la que realment li agradi estudiar. És el que s’ha de fer i el que toca i n’hi ha que s’ho agafen amb més humor que d’altres. Jo era dels altres.
 Tenies bones notes ?
No, d’alguna assignatura potser si, però la majoria de les notes que treia estaven per sota de les meves possibilitats (ja sabeu, allò que posen els professors a les avaluacions)
 Quin és el pitjor record?
Els exàmens de mates, sense cap dubte. Em sembla que encara tinc malsons somiant amb els exàmens d’en Jordi Ferrer!
 Quin és el millor record tens?
En general tots els records que tinc de l’escola són bons. Però si n’he de triar un, és el bon ambient que hi havia a la meva classe. Ens portàvem tots bé, o almenys era la sensació que tenia i anava a classe a gust. Cada canvi de classe era un fart de riure, compartíem opinions, experiències (i a vegades apunts) i això m’agradava molt.
Tens algun projecte? 
De moment acabar aquesta experiència que estic vivint a Londres, a l’estiu treballar a la gelateria que vaig obrir l’estiu passat i després d’això, poder estudiar el que m’agrada i dedicar-m’hi al 100%.
Com t’imagines d’aquí deu anys ?
Doncs m’agradaria pensar que podré estar treballant del que m’agrada, recorrent món amb una vida més o menys estable i essent feliç sobretot.