divendres, 30 de maig de 2014

Sigles, Acrònims i Abreviacions



Abdel Baghouz
David Caballero

A continuació, us mostrem el conjunt de sigles, acrònims i abreviacions que ens envolten en el centre.
Els sigles són les lletres inicials de paraules o noms importants ajuntades. 
Els acrònims són el mateix que els sigles, però es llegeix com una paraula i finalment les abreviacions són una paraula més curta per exemple BIO= Biologia

USE: Unitat de Suport Educatiu
ESO: Educació Secundària Obligatòria
PQPI: Programes de Qualificació Professional Inicial
PAU: Proves d'accés a la Universitat
BAT: Abreviació de Batxillerat
EAP: Equip de Assessorament Pedagògic
AMPA: Associació de Mares i Pares d'Alumnes
CFGS: Cicle Formatiu de Grau Superior
CFGM: Cicle Formatiu de Grau Mitjà
INS: Institut
CEIP: Centre Educatiu Infantil i Primària
CLIC: Coordinador lingüístic d'Integració i Cohesió Social
TR: Treball de Recerca
UEC: Unitat de Escolarització compartida
XTEC: Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya
CB: Competències Bàsiques
CRP: Centre de Recursos Pedagògics
GENCAT: Generalitat de Catalunya
BIO: Biologia
MATES: Matemàtiques
TECNO: Tecnologia
GEO: Geografia
VIP: Visual i Plàstica
BIBLIO: Biblioteca

Una altra oportunitat al PQPI


EDILSON GARCIA I ALEX MORENO

Els Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) tenen com a finalitat proporcionar-te una formació bàsica i professional que et permet, si no tens L’ESO, incorporar-te al món laboral o accedir als Cicles Formatius de Grau Mitjà.

Poden accedí-dir joves de 16 anys complerts i prioritàriament menors de 21 anys que no obtingut el Graduat ESO, tenen una durada d’un curs escolar.

Quan acabes pots incorporar-te al món laboral, fer un cicle formatiu de grau mitjà si has fet el mòdul que permet obtenir el graduat en ESO o si has superat una prova d’accés o un curs específic d’accés, fer la prova d’accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà, o bé realitzar el curs específic d’accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà.

Avui divendres 30 de maig hi ha una xerrada sobre els PQPI que es fan a Palamós i a Palafrugell per a les famílies i els alumnes del centre. Es realitza a les 12:45 a la sala polivalent, i el proper dimecres 3 de juny és farà una altre xerrada sobre la inserció laboral per part de membres del SOC (Servei d'Ocuparció de Catalunya)

dimecres, 28 de maig de 2014

Segrest de 129 nenes a Nigèria

PAULA HERNÁNDEZ MOLINA
Aquí a l’institut reivindiquem l’alliberament de les nenes que han sigut segrestades en una escola-residència al nord-est de Nigèria per un grup armat. Hem penjant la notícia retallada amb unes imatges i missatges que han fet alguns alumnes al mur de les lamentacions i bons desitjos que tenim a les escales del segon pis.
L’assalt es va produir el dimarts 12 , hores desprès de l’atemptat amb bomba que va produir 71 morts, 124 persones ferides i van provocar el pànic. Van calar foc a cases i edificis públics de Chibok abans de dirigir-se a l’escola i emportar-se totes les estudiants que van poder en un camió.
El líder d’aquesta banda, l’Abubakar Shekau, va confessar que va ser ell qui va segrestar les noies i, que aviat hi haurien més atacs.
També hi ha rumors de que les nenes pateixen abusos sexuals per part dels segrestadors, unes 15 violacions per dia a les més joves.
A hores d’ara s’han alliberat 121 nenes i, encara estan buscant les 8 nenes que falten.

Degradació del material escolar


MUSTAFA EL AMROUCHI
DANI MARTÍNEZ

Nosaltres, els alumnes de l'institut Puig Cargol reconeixem que no fem bon ús del material escolar i que no el tractem en condicions. Fa relativament poc que s'ha construït un nou edifici amb noves instal·lacions, que si seguim per aquest camí no trigarà molt en degradar-se com l'altre edifici.
Si us plau, tracteu bé les instal·lacions i el material del nostre estimat centre.


                                         
                                        Aquest és el resultat de la poca cura amb material escolar




Tu què fas pel medi ambient?


JUDITH JOVÉ I ALBA VEGA
A l’entrada de l’institut, des del departament de VIP han fet un mural amb col·laboració dels alumnes del comitè ambiental, que  va anar a fer fotos a cada un dels professors amb imatges de com reciclaven, i llavors van penjar-les a l’entrada de l’INS. Tot el projecte va ser coordinat per la Sònia Quiles, encarregada de l'Escola Verda.
S’han utilitzat molts materials reciclats diferents com: paper de plata, retoladors i bolígrafs sense tinta, ampolles de plàstic, gots de plàstic, taps, cartró, diaris, i més coses. 
                          Aquí podem observar el mural penjat a l'entrada de l'INS

Acte final de 2n Batxillerat

NATHALY GOMES I ARIADNA FUENTES

El divendres 30 de maig a les 20 de la nit es farà l’acte final de Batxillerat a la sala polivalent de l’institut. Es farà aquest acte per celebrar el final d’etapa.

A la celebració, hi assistiran les famílies dels estudiants, també com a representació de l’Ajuntament vindrà l’alcalde i el representant de l’AMPA.

La presentació la faran dos alumnes de 2n Batxillerat que és en Moha i l’Abril.

En la celebració hi haurà un vídeo de 7-10 minuts, actuació musical amb tots els alumnes i es farà un lliurament de l’orla de la promoció 2012-14.

Per finalitzar la celebració els alumnes de 2n Batxillerat i els professors aniran a sopar a Platja d’Aro.

Què vam fer el dia de Sant Jordi?

MOHAMED EL MAACH I GILBERTH STIVEN

El dia 23 d’abril vam fer dos actes en honor al dia de Sant Jordi. El primer, va ser amb els alumnes de 4t ESO i els alumnes de 1r i 2n de batxillerat des de les 9:15 fins a les 11:15. Mohamed El Amrani i Abril Burrueco van ser els presentadors d’aquesta actuació.

El segon, va ser des de les 12:45 fins a les 14:45 amb els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO. Els presentadors van ser els mateixos del primer acte, però també amb l’alumna de 3r d’ESO Myriam Angosto.

En els dos actes hi va haver també públic, que van ser els alumnes de l’institut i alguns professors de guàrdia.

En els actes es van llegir els textos fets pels alumnes de l’institut, la directora Elsa Anton, i el famós poeta Joan Vinyoli. Es van veure els vídeos fets pels alumnes de 1r de Batxillerat del poeta Julio Cortázar, i també hi va haver les actuacions dels alumnes de conjunt instrumental de 2n d’ESO.

Els pares fan xerrades als alumnes de 1A


RAÚL GÓMEZ I MARIA FERNANDEZ
Els alumnes de 1r A, en les classes de llengua castellana, han estudiat el tema de les entrevistes i han demanat als pares dels alumnes de fer voluntàriament xerrades sobre qualsevol tema.
Així després que el pare acabi la xerrada, poden practicar i fer preguntes sobre el que han dit. Aquesta activitat la faran durant 3 setmanes o 1 mes. Ho fan 1 cop per setmana els divendres. Ho fan per implicar els pares en l’educació dels seus fills i que no sigui sempre un professor el que explica, perquè aprenguin i posin en pràctica el tema de entrevistes i també perquè tinguin bona actitud.

dilluns, 26 de maig de 2014

Es reuneixen els participants del concurs Protagonista Jove


Ariadna Fuentes Iglesias

El dijous dia 15 de maig de 2014, a l'hora del pati, ens vam reunir totes les persones que havíem llegit els llibres del projecte Protagonista Jove, per comentar-los amb la bibliotecària de l'institut l'Anna Fuentes. 
En general els llibres van agradar molt als lectors, encara que hi van haver alguns de més interessants que d'altres. Com per exemple el llibre “NOEL ET BUSCA” del escriptor Àngel Burgas, que va ser el que va tenir la puntuació més alta per part de tots els participants, perquè era una barreja d'acció i aventura a la vegada. Jo crec que és un llibre molt entretingut i molt ràpid de llegir, perquè hi ha bastants moments en els quals entres dins de la història i és molt emocionant. 

Un altre llibre que va  agradar molt va ser el de “ ULLS NEGRES” del escriptor William Harlan Richter, perquè l'argument era molt interessant, tot i que hi havia parts que no eren gaire creïbles.
El concurs del protagonista jove s'ha fet per aconseguir que el major nombre de alumnes d'edats entre els 13 – 14 anys i els 15 -16 anys, llegeixin més i agafin el gust per la lectura.
Aquesta és la portada d'un dels llibres

Xerrades pels alumnes de tercer

PAULA HERNANDEZ MOLINA I DANIEL MARTINEZ
La setmana abans de setmana santa i les passades setmanes van venir, un mosso d’esquadra David i, una noia que treballa en una associació de la salut, la Maria, a fer-nos unes xerrades als alumnes de tercer.

La primera va ser la d’en David, la qual tractava de les drogues. Ens va explicar quins tipus de drogues hi ha, com afecten al nostre organisme, i les conseqüències legals que comporten el consumir o traficar amb aquestes substàncies.
La segona tractava sobre l’alcohol. La Maria ens va explicar també quins tipus de drogues hi ha, per fer-nos recordar; també quines eren més fàcils i quines més difícils de deixar-les, i l’alcohol és una de les més difícils. 
Ens va recordar que el consum d’alcohol està prohibit per menors de 18 anys aquí a Espanya, ja que fins més o menys a aquesta edat encara el cos no ha acabat de créixer i podria provocar canvis, danys i malalties irreversibles al llarg dels anys. També les conseqüències legals que comporta no fer cas dels advertiments.
Per últim, la setmana passada, la Maria va tornar per la xerrada de sexualitat.
Vam fer una puja d’idees sobre el que nosaltres, els adolescents, entenem per sexualitat. Els temes que es van parlar van ser: els anticonceptius, la menstruació, els tipus de relacions sexuals i les malalties de transmissió sexual (MTS).
                                         
 

                       Aquest és el fulletó que ens van donar a la xerrada sobre sexualitat.

divendres, 23 de maig de 2014

La criptografia arriba a l'institut


SILVER GÓMEZ LÓPEZ

El dia 12 de maig és el dia de les matemàtiques, i el professor de matemàtiques de 3 d'ESO en Jordi Ferrer, va voler aprofitar-la per treballar un temari diferent, la criptografia.

La criptografia  és l'estudi dels criptosistemes, uns sistemes que ofereixen mitjans segurs de comunicació amb els quals l'emissor oculta o xifra el missatge abans de transmetre-ho perquè només un receptor autoritzat (o ningú) pugui desxifrar-ho. 

Per dur a terme l'activitat,  els alumnes es van agrupar per parelles o grups de tres. En Jordi va anar cedint enigmes i preguntes sobre la criptografia que els alumnes havien de solucionar. El dimecres 21 de maig van haver d'entregar un dossier complint amb requisits del professor de presentació amb les diferents enigmes resolts.

Personalment crec que va ser una activitat gens avorrida i molt interessant, requeria molta concentració, i va ser divertida ja que treballàvem de forma col·lectiva. Els membres del meu equip  ( i molts altres agrupaments) van haver de trobar-se una tarda per acabar el dossier. 

dimecres, 21 de maig de 2014

Setmana Europea de la prevenció de residus

Aquest és el cartell del dia European Clean Up Day

Gilberth Stiver S., Guacimara Díaz

Els alumnes del nostre institut van participar a la recollida de residus natural. Es va fer el passat divendres 9 de maig a les 12 i van acabar a les 14:30 al Menhir de Puig Ses Forques. Aquesta activitat forma part de l'escola verda de l'institut. 

Els alumnes que van participar són els delegats ambientals de 1r, de 2n, de 3r, de 4t d'ESO i de 2n de batxillerat. Hi va anar la Marta Garcia, Pau Grassot, Laura Coto i Anna Valls i els professors Sonia Quiles i Dolors Guasch. També hi van anar alguns alumnes de primària del Ceip Pere Rosselló i Ceip La Sinia. 
Van anar a la recollida dels residus del seu voltant. 

Va anar molt bé, es van recollir més residus del que s'havia previst.

Aquí veiem el punt de recollida 
 Aquí veiem tota la recollida de residus
 Aquí veiem els alumnes i professors 
 En aquesta imatge es veuen els residus que s'han recollit
 En aquesta imatge es veuen recollint residus
 En aquesta imatge es veuen recollint residus
 Aquí veien a les professores amb algunes alumnes
Aquí es veuen els contenidors de reciclatge

El Puig Cargol participa al Picalletres

ENANOS

El passat dimecres 7 de maig, en Roland Küijpers, Silver Gómez, Eva Cama, Zöe Busser i la Berta Marín, van participar a les eliminatòries per a la semifinal del Picalletres, un concurs de televisió en el qual participen els alumnes de 3r d'ESO  que tinguin com a llengua principal el català. Consisteix a lletrejar paraules en català en una màxim de 15 segons, el participant haurà de lletrejar correctament la paraula que li demani el presentador.
Hi ha cinc nivells de dificultat i finalment guanyarà l'institut que hagi obtingut més punts;es faran eliminatòries.
El concurs es va realitzar a Palamós al teatre La Gorga. Van anar acompanyats dels alumnes de Revista de 3r ESO i les professores Montse Carré i Eva Albertí.
Els alumnes que participaven juntament amb els del crèdit de revista, van sortir a les nou del institut, i van anar caminant fins al teatre la Gorga.
En arribar, els participants van entrar al teatre, on els van demanar el nom, i els  van explicar com funcionava el programa. Llavors es van dividir en dos grups, el grup A, compost per la Zöe, l'Eva i la Berta, i el grup B format per en Josep, en Roland i en Silver.
El primer grup en participar va ser el A, que va competir contra l'IES Palamós. El resultat va ser de 100-650.
Quan van finalitzar el primer grup, van tenir 30 min per esmorzar i per fer un petit volt per Palamós. 
Després de esmorzar van participar el grup B que no va poder guanyar l'IES la Bisbal per un total de 220-280.
Van arribar aproximadament cap a la una a l'institut.
Va ser una molt bona experiència i segur que l'any que ve, més i millor!
Els programa s'emetrà properament a la tv Costa Brava.

Aquí veiem el presentador explicant les normes del concurs

En aquesta imatge veiem el Puig Cargol a l'esquerra i l'IES Palamós a la dreta

Aquí veiem l'equip "B" del Puig Cargol

Aquí veiem el grup "A" del Puig Cargol

QÜESTIONARI SKYPE


 MIRYAM ANGOSTO I BERTA MARIN

Avui dia 21 de maig els alumnes de 1r A han fer vídeotrucada amb filla de l'Elsa Anton, la Irene Matès Anton, que en aquest moments està vivint a  Bath, Anglaterra. 
Aquest projecte pertany a la assignatura de ciències socials i naturals, ja que el seu objectiu és reforçar els coneixements que tenen els alumnes sobre les ciències socials i naturals, a través de gent que viu en altres països. 
Amb aquest mètode poden conèixer les cultures d'altres països, les seves costums i actituds.

En aquesta imatge veiem projectada la imatge de la Irene en la sessió d'Skype

Visitem la II edició del Saló de la Formació, l'Ocupació i l'Empresa

Pau Bertran i Simon Vullinghs 

El dia 8 i 9 de maig, es van veure molts busos a l'aparcament de l'institut era perquè es va celebrar el saló de la formació, l'ocupació i l'empresa, aquí, al pavelló de st. Antoni. 

Hi van participar els alumnes de 4t d'ESO i de 2n Batxillerat acompanyats de l'Ana Fuentes i en Francesc Fernández i l'Irene Planas. 

L’objectiu del Saló era dinamitzar i donar una sortida adequada a les necessitats de cobertura de llocs de treball; aprofundir en el reciclatge i adaptació professional, i agilitzar i optimitzar el contacte entre empresariat, persones candidates i institucions.

dilluns, 19 de maig de 2014

L’art del judo

PEDRO GANDARILLAS 3rC

El judo és un esport japonès. Molt complicat. Comences amb un cinturó blanc fins a arribar al negre que és un nivell molt alt.

Encara que no ho sembli s’ha de fer servir la força del contrincant per aconseguir abatir-lo. El mateix dia que arribes et deixen clar que mai es puja al tatami amb inseguretat o de mal humor.

El dia que arribes és molt complicat perquè els teus companys et diuen moltes coses i et fas un embolic. Però, acabes sent amic de tothom.

A la primera classe t’ensenyen com caure per no fer-te mal, i també tècniques de defensa personal que et podrien ajudar en una situació de risc.

Jo sóc alumne de l’escola de judo de Palamós , en definitiva jo crec que tothom hauria de fer-ne perquè és un esport que t’ajuda físicament i mentalment.

Projecte Comenius: Viatge cap a Itàlia.

Berta Marín i Edilson Garcia 

Els alumnes de l’institut que participen al projecte del Comenius, viatjaran del 31 de maig fins al 6 de juny a Gallipoli, Itàlia. 
El cost total del viatge serà de 100€. 
Els alumnes de 3r que viatjaran a Itàlia són en Roland Kuijpers, Marc Fontanella, Clara Pagès, Leire Aranda, Aleix Campmajó, Ferran Aranda. Els alumnes viuran a casa de les famílies dels alumnes que van acollir. 
Esperem que gaudeixin i es diverteixin en el viatge.

divendres, 16 de maig de 2014

La relació amb la meva mare.


Considero que la relació entre mare i fill és molt important, encara que cadascú té la seva relació amb els pares.
Jo suposo que perquè pràcticament sempre he viscut amb la mare, tinc molt bona relació amb ella. Sempre ens ho expliquem majoritàriament tot. Tenim molta confiança, i, encara que per alguns sigui molt estrany, és com la meva millor amiga, a més sempre estem rient.
No ens oblidem que és la meva mare, i que com a tal, quan m'ha de renyar, ho fa.
Aquí veiem diferents imatges 
amb la meva mare des que era petita.

Nova recaptació de taps de plàstic per a l'Eric

BERTA MARÍN I EDILSON GARCIA 

A la llarga del curs l'institut ha estat participant a la campanya de recaptació de taps de plàstic per als implants coclears de l'Eric Garriga, un nen de 7 anys de Vidreres, que pateix sordesa. 
El nostre centre amb l'ajuda de tots, n'hem pogut recaptar 12kg. En Ramon Blay, el nostre conserge, la setmana passada va portar-li la segona bossa a la campanya i va aprofitar per fer-se unes fotos amb l'Eric. 
Esperem que l'Eric i la seva campanya aconsegueixi el seu objectiu i des d'aquí li desitgem molta sort!

Aquí veiem els taps recollits

Aquí veiem en Ramon amb l'Eric


Aquest és el punt de recollida de taps de l'institut

                                             
Aquí veiem a en Ramon abraçant a l'Eric

dimecres, 14 de maig de 2014

Què va passar amb els vídeos de Cortázar?

Josep Rodríguez

Durant la diada de Sant Jordi es van dur a terme diferents activitats. Una de les activitats que més ens va agradar als reporters del bloc, va ser el passi dels vídeos de Cortázar per part dels alumnes de 1r de Batxillerat.
Només es van poder veure dues de les set històries que s’havien de representar. Això va ser per culpa de la mala organització de la diada. Encara que a gairebé tots els alumnes del centre els van agradar les dues que es van representar.
A continuació us mostrem les històries que es van representar i les que s’havien de representar.
El primer vídeo va ser representat per Tamara García, Loubna Baoucli i Laia Torres i tractava sobre la història de Cortázar anomenada “Perdida y recuperación del pelo”.

El segon vídeo va ser representat per Ismael el Aomoni i Nabil Jadour i tractava sobre la història de Cortázar anomenada “Aplastamiento de gotas”.

El tercer vídeo que havia de ser representat per Feiza Cherafil i Aina Ribot, tractava sobre la història de Cortázar anomenada “Acefalia”.

El quart vídeo que havia de ser representat per Agustina Sola i Sílvia Romena, tractava sobre la història de Cortázar anomenada “Terapias”.

El cinquè vídeo que havia de ser representat per Agustina Sola i Sílvia Romena, tractava sobre la història de Cortázar anomenada “El diario a diario”.

El sisè vídeo que havia de ser representat per Walid Aabqulama i Àlex García, tractava sobre la història de Cortázar anomenada “Vietato Introdurre Biciclette”

El setè i, últim vídeo que s’havia d’haver representat per Alba Sánchez Fortuny i Fátima Hajjout. Tractava sobre la història de Cortázar anomenada “Tía en dificultades”

La nostra preferida, de les poques que vam poder veure, va ser la primera història anomenada “Pérdida y recuperación del pelo”.

El programa “Divendres” de TV3 ens visita

JUDITH JOVÉ
El passat dilluns, dimarts i dijous, dies 5, 6 i 8 de maig, va venir el programa “Divendres” de TV3 a enregistrar la platja de Sant Antoni. Van venir a veure com eren els nostres costums, com parlàvem, quins eren els menjars típics d’aquí , i van entrevistar a un nadador.
Dimecres dia 7 de maig, van visitar el poble de Calonge, on van ensenyar també moltes coses de roba, menjars típics, l’església, el castell que hi ha al mig del poble etc. A més, van fer una petita òpera on hi havia una noia soprano i un home que cantava tenor.
Va ser molt divertit perquè a la mitja part veies com canviaven les posicions de les càmeres per poder enregistrar millor. I quan van acabar, podies anar a fer-te fotos amb el presentador o amb qualsevol persona de l’equip que hi hagués.
En aquesta foto podem veure com els càmeres
van enregistrant el presentador, comentant el programa en directe.

dilluns, 12 de maig de 2014

Greguerías

MARCEL RUEDA, GUACIMARA DÍAZ

Los alumnos de 3º hemos estudiado qué son las greguerías, obra de Ramon Gómez de la Serna.
Una greguería es una metáfora con un punto humorístico, así que aquí tenéis varias escritas por nosotros:

El sol en el espacio es como una bombilla en el bosque. Alvaro Moreno
El cuerpo es la cascara del alma. César Armas
La “U” es una cuerda para saltar. Cristina Díaz
La mente es como una puerta abierta. Nerea Lladó
La “Q” es un huevo con una pata fuera. Mariam Aboud
Un mejor amigo es como una línea paralela, ves el principio pero no el final. Guacimara Díaz
El kiwi es como unas piernas sin depilar. Laila Nouihal
Los  ríos son las venas de la tierra. Edilson Garcia
El amor es como el mar, ves el principio pero no el final. Alex Moreno
Las estrellas son mapas para los mortales. Daniel Martinez
Las nubes son ese algodón de azúcar que nadie podrá comer. Cristina Moya
El amor es una rosa repleta de espinas. Nathaly Gomes
La “i” es una vela encendida. David Caballero
La palabra es la clave del mundo. Naoual Issmaili
El “2” es el cisne de los números. Musta el Amrouchi
El típex es la goma de los bolis. Raúl Gómez
El amor es la llave del corazón. Gilberth Stiver
El arco iris es la escalera al paraíso y la caída al infierno. David Monge
La “s” es la cobra del alfabeto. David Caballero
Los mejores amigos son como las esperanzas, nunca se pierden. Guacimara Díaz
La sangre es la hemorragia de la rosa. Roland Kuijpers
La mochila es la casa de mis libros. Jonathan Arenas
EL Internet es la suma de todos los libros. Anna Álvarez
El cráneo es el casco de las personas. Marta Estragués
La cabeza es la biblioteca de nuestros pensamientos. Clara Pagès
El cojín es el armario de nuestros pensamientos. Blanca Gallego
Las águilas son los perros de caza del cielo. Eva Cama
La semilla es el feto de la vegetación. Carla Masferrer
Las sillas son el reposapiés de nuestras posaderas. Adrià Berruezo
El trasero es el tubo de escape del hombre. Tobias Hulleman
Las farolas son las linternas de las calles. Marcos Gómez
Las lágrimas son las gotas de lluvia del ser humano. Wassim Belgazi
Los arboles son las sombrillas de la naturaleza. Pau Bertran
Las nubes son las alfombras de los ángeles. Guillem Serrat
Una gota de es un tsunami para la hormiga. Francesca Howson
El diccionario es la biblioteca de las palabras. Michel Alcaide
El estuche es la casa de los lápices. Marc Fontanella
La música son las palabras de los instrumentos. Guillem Pujol
El mar nos insulta con la fuerza de sus olas. Silver Gómez
El sol es el fuego que calienta nuestros rostros. Ferran Aranda
Las uñas son las garras de la vida. Josep Rodríguez

Els alumnes de l’INS Puig Cargol participen al Concurs Robolot

PEDRO RUIZ

Els alumnes de l’INS Puig Cargol van participar el dia 27 d’abril en un concurs de robòtica, consistia en robots seguidors de línia. També hi havia diferents modalitats i diferents robots que participaven al concurs, com robots LEGO o també de Mini-Sumo. Aquest esdeveniment va tenir lloc a la Sala Torín d’Olot, capital de la comarca de la Garrotxa. 
Els grups participants van ser 3, un de Batxillerat i dos de quart d’ESO. En primer lloc, de Batxillerat, ens van representar en Jordi Rodríguez, en Jan Esteve, l’Elisenda Ventura i en Maik Garcia. Pel que fa a l’ESO, ens van representar dos grups, el primer el de la Laura Molina, en Marc Soriano i l’Àlex Lucea. El segon grup estava composat pel Zoel Esteve, en Mohamed el Makrini i en Pedro Ruíz. Van assistir a l’acte els professors que van fer possible el projecte, en Josep Almar, en Josep Maria Planes i també la Margarita Bassacoma. També els van donar suport la directora Elsa Antón i en Jordi Ferrer. 

Els alumnes van arribar cap a les 9h a la Sala Torín, on van acabar d’arreglar els petits problemes tècnics a partir del programa que havien fet amb el LinAxePad. 
Els concursos van començar a les 10h. 
En primer lloc, els participants de l’ESO van quedar eliminats a primera ronda, però el grup de la Laura, en Marc i l’Àlex va passar a la repesca, classificació que els va portar a la final dels repescats, mentre que el grup d’en Zoel, en Mohamed i en Pedro van quedar segons a la fase classificatòria de la repesca i no van accedir-hi ja que tan sols passaven els primers. 
Pel que fa als alumnes de Batxillerat, van passar les rondes amb èxit, això els va portar a la final. A les finals, el grup de la Laura, en Marc i l’Àlex van quedar tercers. Els de Batxillerat també van quedar tercers. Com a premi per aquests excels resultats, van ser premiats amb una tablet. 
Per acabar, els alumnes van dir que s’enduien una gran experiència i que volen repetir per a millorar, si és possible, els resultats obtinguts. La feina realitzada va comportar els seus fruits després de 3 mesos de preparació.

dimecres, 7 de maig de 2014

Els alumnes de l'institut fan cartells de diferents escriptors


Pau Bertran i Alex Guijarro 3rC

El dia de Sant Jordi es van penjar els cartells dels autors que van fer els alumnes de primer  segon,tercer i quart als vidres de la sala polivalent de l'institut.
Els cartells es van fer per  recordar-los a tots per diferents motius.

Els autors dels quals es van fer els cartells són els següents: William Shakespear, Manuel de Pedrolo, Miguel de Cervantes Saavedra, Joan Vinyoli i Pladegall, Julio Cortazar, Josep Maria Morreras, Carlos Ruiz Zafón. Es van escollir perquè alguns són els autors de les lectures obligatòries; per altre banda el 23 d'abril va ser l'aniversari de Miguel de Cervantes i de William Shakespear i també es celebrava el naixement i la mort de Juan Vinyoli i Julio Cortazar.





Aquí veiem els cartells a la sala polivalent

Viatge a Berlín


JÚLIA ÁLVAREZ
Berlín vendría a ser una mezcla entre Amsterdam y Londres. 
Amsterdam por el conjunto de bicicletas que abundaban en la ciudad: estas tenían sus propios carriles y tenían prioridad sobre los coches y los viandantes. Estos últimos tampoco lo tenían muy fácil, los semáforos si se encontraban en la antigua parte comunista eran representados por el appelman, pequeña figurita de hombre en la República Democrática Alemana; que estos al permitir el paso, no tardaban más de siete segundos en ponerse en rojo. Otros indicadores para saber si se estaba en la parte comunista eran los trenes de alta velocidad amarillos, más conocidos como S-Bahn, que no guardaban mucha diferencia con los U-Bahn, que eran subterráneos. 
Otra pista eran los edificios no demasiado altos, cuadrados y de colores grisáceos. Aunque no eran deslumbrantes por fuera, una vez dentro tenían un pequeño patio interior, actualmente un núcleo de diversión. No eran menos los pubs abiertos a mayores de edad que tenían hora de abertura pero no hora final, tristemente no hablo por experiencia propia.
El conjunto de tiendas lujosas y el tipo de arquitectura nos podía hacer recordar a Londres.
Debido a los deshechos de la segunda guerra mundial, Berlin está prácticamente reconstruida y sigue actualmente reconstruyéndose. No obstante, posee monumentos representativos: Berliner Dom, la catedral más conocida; Neue Zynagoge, sinagoga que no usada es constantemente vigilada por la “polizei”. Creo que los alemanes están orgullosos con la vigilancia de estos, por lo menos en tiendas de souvenirs no duden en encontrarse con los uniformes. Brandemburg tour, era por donde cabalgaban los antiguos reyes y también fue un punto representativo de la caída del muro de Berlín en 1989. Parte del muro fue reservado y hoy en día podemos visitarlo y observar los grafitis hechos por diferentes artistas como Bansky.
En cuanto a la comida, puede parecer que al llegar allí, restaurantes tradicionales te ofrezcan la mayor variedad de salchichas, pero no es así, abundan los kebabs, los sitios de comida rápida y los Starbucks. No ocurre lo mismo en las pastelerías locales, en las cuales puedes degustar los famosos bretzels y pasteles de zanahoria.
El modo de comunicación deberíamos decir que nos hemos agarrado al inglés con fuerza aunque no siempre ha dado buen resultado y esta palabra que al volver rondaba en nuestras cabezas: DANK! 

THE EXPERIENCE FROM SIMON IN NEW YORK CITY


Simon Vullinghs
Per Setmana Santa vaig anar a Nova York amb el meu pare i el meu germà. El dissabte 12 d’abril vam anar a Holanda i ens vam quedar a dormir a casa del meu oncle.
El dia següent ens vam despertar a les 6 del matí per agafar l’avió. El vol va durar 8 hores. A l’avió no vaig dormir gaire, sobretot, vaig mirar pel·lícules i vaig jugar a video jocs. Quan ja estàvem arribant al continent americà vaig deixar la pantalla per gaudir de les vistes (el més bonic de veure va ser Canadà). 
Quan vam arribar a l’aeroport, vam agafar el bus que ens va portar directe al nostre hotel. L’hotel era un Hilton. És molt bonic i elegant i a més a més estava a 5 minuts caminant del Central Park i del Times Square. 
El primer que vam fer va ser deixar les nostres maletes i caminar cap al Central Park.  És el parc més bonic, més gran i amb més esquirols que he vist. Tenia cascades, ponts, llacs,  grans zones de gespa, estàtues...
Quan ja es feia fosc vam anar cap al Times Square que era realment impressionant. És un carrer gegant amb pantalles super grans i totes HD. 
Aquell dia vam anar a dormir una mica aviat perquè era un dia amb 6 hores més del normal (pel canvi d’hores) i a més ens havíem aixecat a les 6 del matí.
El segon dia ens vam aixecar aviat pel canvi de temps i així podíem aprofitar el dia al màxim. 
Primer vam anar a l’Estació Central que era molt bonic i molt gran. Llavors vam caminar per la 5th avenue (és el carrer més popular de NY per les seves tendes roba i informàtica) fins que vam arribar a l’ Empire State. L’edifici era molt bonic i impressionant, tant per fora com per dins. Però el més impressionant eren les vistes. Si miraves al nord veies tots els gratacels, el Central Park, Times Square... I si miraves cap al sud veies la Torre de la Llibertat (nou edifici més alt d’Amèrica i 6é del món), Wall Street, China Town, el pont de Brooklyn, el Flatiron...
Després vam caminar cap al Flatiron, que com tot NY era molt bonic. A més a més estava en una plaça molt maca. Llavors vam agafar un taxi que ens va portar cap al City Hall (és un edifici gegant i antic). Des d’allà vam caminar cap al World Trade Center. Allà ara hi ha 2 fonts que substitueixen a les Torres Bessones i la nova Torre de la Llibertat (6é edifici més alt del món). Llavors vam anar a Wall Street que també era molt bonic i impressionant. Allà hi ha la Borsa, l’ajuntament i edificis molt alts. A continuació  vam agafar un vaixell que passava just pel costat de l’estàtua de la Llibertat i era gratuït. Des del vaixell les vistes eren molt boniques: es veia tot Manhattan, l’estàtua de la Llibertat i Brooklyn. Quan vam baixar del vaixell vam anar al pont de Brooklyn. És molt llarg amb vistes precioses que et porta a Brooklyn. Quan el vam travessar,  vam tornar pel pont de Manhattan, que també era molt bonic, tant les vistes com el pont.
Aleshores vam estar voltant per China Town i Litle Itally. Després vam agafar un taxi que ens va portar a l’hotel per descansar de tant caminar. A la tarda vam tornar a gaudir de les llums del Times Square.
El tercer dia vam caminar per tot el Central Park, que com ja us he dit és molt bonic i gegant. Després vam anar al museu de “History of Nature”. Molts haureu vist la peli “Noche en el museu”, doncs és  el museu que jo vaig visitar. Al museu vaig reconèixer moltes peces de la pel·lícula.  Llavors vam anar a veure l’ edifici de les Nacions Unides que estava a molt lluny del museu. Esta format per  3 edificis molt grans i bonics. A la nit vam anar a veure el musical de “The phantom of the opera” .
El quart i últim dia vam anar a la Llibreria Nacional. Aquest llibreria és molt famosa, històrica i surt en moltes pel·lis. Estava ple de llibres històrics molt antics. Llavors vam anar al Macy’s (és la tenda de roba més gran del món) per fer una mica de “shopping”.
Aleshores vam agafar el Metro i vam anar a l’areoport.
Nova York és la ciutat més maca que he vist mai. Hi viu gent de tot el món i tots els carrers són molt impressionants i preciosos amb els seus grata cels enormes antics o moderns.
Si voleu veure imatges visiteu el meu perfil al Facebook en tinc moltes:

https://www.facebook.com/simon.vullinghs

I RECOMEND ALL YOU TO GO TO NEW YORK

Aquí teniu algunes imatges:
Dalt del Empire State

 Torre de la Llibertat (edifici més alt de NY)


El meu pare i jo al Central Park

dilluns, 5 de maig de 2014

Últim dia dels nostres amics d’intercanvi

LAURA FERNANDEZ

Els alumnes que van acollir els del projecte Comenius van anar conjuntament amb els alumnes acollidors a l’última sortida a Barcelona.

Els alumnes van fer una ruta per Barcelona passant per els llocs mes emblemàtics passant per l’estàtua de Colom a prop del port de Barcelona , el mercat de la Boqueria, la Plaça Catalunya, van entrar al centre comercial Maremagnum i finalment van anar al museu de xocolata.

En el museu van fer piruletes de xocolata. Era molt fàcil. Van seguir aquests passos: Agafaven un pal i amb una màniga pastissera i un motllo feien la piruleta amb xocolata. Amb diferents gustos podien fer formes i decorar-les com volguessin.

Abans de que tornessin a Sant Antoni van tenir una mica de temps lliure per anar i passar per els lloc que volguessin.
Aquí es veu l'estàtua de Colom

                                                 Aquí es veu el centre comercial Maremagmun


                                                    Aquí es veu la porta del museu de xocolata

                                         
                                     

Comenius de botigues!


PAULA HERNANDEZ MOLINA
Els noies i noies del projecte Comenius juntament amb els alumnes del nostre institut que els havien acollit, vam anar a Platja D’Aro per donar-los la benvinguda i ensenyar-los tot el que hi havia per allà.
Vam quedar a la zona dels O’Cine i no va ser fins una estona més tard que vam baixa per anar cap al centre, ja que plovia i estàvem esperant que parés. 
Passejàvem pels carrers i entràvem a les botigues i fins i tot algú va comprar algun regal o record, com l’Alessia que va comprar-li una samarreta per al seu millor amic pel seu aniversari.
Quan ja ho vam veure quasi tot, teníem molta gana i vam anar a sopar tots junts al McDonald’s. Ens ho vam passar d’allò més bé.