divendres, 27 de març de 2015

Història de l'art a Girona


PERE AYATS
VICTOR PAJARES

El passat dissabte 14 de març, fora d'horari escolar, 13 alumnes de segon de batxillerat que fan història de l'art i les professores Pilar Juanola i Montse Carré, van anar a Girona. Varen visitar el Museu del Judaisme, el Museu d'Art i la Catedral. Els alumnes s'havien de preparar una exposició de cada part de la visita. Algunes parts de la visita que van exposar els alumnes, van ser: El Tapís de Creació o els Banys Àrabs. Va ser una jornada on van aprendre molt i va ser molt interessant



Tapís de la creació

El Claustre

L'interior de la Catedral de Girona

Uns alumnes explicant una part de la visita

Una foto de uns alumnes que van regalar unes flors a les professores.

L’accident aeri de Germanwings



MIRIAM RODRÍGUEZ GALERA

Se’m fa dur haver de parlar de tragèdies com aquesta... El terrible accident de Germanwings va deixar 150 morts, entre ells nois i noies alemanys de 3r d’ESO, que marxaven cap a Düsseldorf després de fer un intercanvi amb l’Institut Giola de Llinars del Vallés. Eren adolescents com nosaltres que tenien somnis, il·lusions i sobretot una vida per davant.

Des del nostre institut sentim empatia per les pèrdua dels joves alemanys, i amb aquest text volem mostrar les nostres condolències cap a totes les famílies de les víctimes de l’accident i els companys de l’institut Giola que els van acollir. 
 

Decoració innovadora per Sant Jordi!


ASHLEY LEON I MIRIAM ROMERO

Aquest any per Sant Jordi, hi ha una novetat: la decoració artística sobre la llegenda de Sant Jordi.
Hi ha un total de 17 participants que tenen una habilitat especial de dibuix o també una bona escriptura. I hi ha dos grups, els que escriuen i els que dibuixen. Cadascú ha de demostrar les seves qualitats en un full DIN A3 dibuixant la part de la llegenda que li pertoqui.
Es poden utilitzar llapis de colors, retoladors, aquarel·les, etc.
Deixaran temps als participants per fer-ho tranquil·lament a casa.
L'encarregada d'organitzar-ho és la Mònica Marull i la que ha tingut la idea ha estat la Núria Mònaco de 3rC.
La data de lliurament serà abans de setmana santa i serà publicada al mural de l'entrada, perquè els alumnes puguin gaudir dels dibuixos que han fet els seus companys.
Bona sort!
Aquí veiem els alumnes pendents de la Mónica Marull (professora de VIP)

Aquí veiem els alumnes escoltant els instruccions de la Mónica Marull (professora de VIP)

La rara és la malaltia, no jo

NATALIA ESPASADÍN HUETER

Com a afectada d’una (o dues) malalties minoritàries, sé en primera persona com és conviure amb aquest company perpetu.
Jo només sóc una de les 3 milions de persones a Espanya que conviuen amb una d’aquestes malalties, però els problemes als quals ens afrontem són els mateixos: incertesa, temor, ràbia, marginació i exclusió social. Ens posen noms com Kennedy, Wilson, Lobstein o Batten, però no com a cognoms, sinó com a etiquetes per tota la vida que decidiran el nostre destí.
Per aquest mateix motiu, com a afectada i voluntària de l’associació FEDER (Federación Española de Enfermedades Raras; www.enfermedades-raras.org), vull proposar la inclusió del programa ‘La rara és la malaltia, no jo’ com a activitat al nostre institut. Aquest projecte té com a objectiu principal apropar les malalties minoritàries a la societat i conscienciar sobre la seva existència.
Aquest projecte inclou una activitat que es desenvolupa a nivell escolar, sobretot orientat als alumnes de segon cicle d’ESO i batxillerat. Els diferents representants i voluntaris de l’associació acudeixen als centres escolars i fan una xerrada sobre el tema de la discapacitat i les malalties minoritàries. Aquesta xerrada està orientada a la conscienciació d’aquestes malalties ja entre els joves. Moltes persones afectades han passat per l’escola i l’institut, i les experiències no han estat positives en la majoria de casos. Per aquest mateix motiu, s’ha plantejat aquesta activitat per evitar molts problemes i millorar la qualitat de vida social d’aquestes persones.
La xerrada s’ha dissenyat de manera que resulti atractiva per als alumnes i sigui efectiva a través d’un efecte de ‘xoc’ que provoca en gran part dels oients. D’aquesta manera, es pot aprofundir més en les conseqüències que té patir una malaltia minoritària i fomentar l’empatia per als afectats. Només afegir que animo a tots els professors i alumnes a acceptar aquesta proposta per tal d’ajudar a tots els que lluitem dia a dia!
Federación Española de Enfermedades Raras

dimarts, 24 de març de 2015

Comportament incívic


VÍCTOR PAJARES i PERE AYATS

Darrerament els dies de pluja o mal temps els conserges de l'institut obrien el menjador per tal que els alumnes poguessin estar dins i no passar fred o que es mullessin. Però aquests últims dies que s'ha obert els alumnes no han tingut un comportament adequat perquè o tiren papers de plata, o tiren menjar o llaunes, i fins i tot s'ha trencat una taula i un vidre d'una porta. Aquest comportament ha obligat a prendre mesures dràstiques i s'ha decidit que es tanqui el menjador a l'hora d'esbarjo.
 Vista del menjador

Aficions del professorat: Julia Martínez


MIRIAM RODRÍGUEZ I ASHLEY LEÓN

Quina és la teva afició o hobby?
Els esports de risc, els que més practico són el barranquisme i l'espeleologia.


Quantes hores hi dediques?
Normalment un dia el cap de setmana.


Explica’ns en què consisteix.
El barranquisme és el descens de barrancs amb ajuda d’arnesos i de més material de seguretat. L'espeleologia, en canvi; és el descens de coves .

Quants anys fa que la tens?
3 anys

Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Sovint la gent ens veu a mi i al meu grup baixar algun barranc, però els intentem explicar que no tenim el material de seguretat suficient per tothom... També hi ha gent que ens demana fotos, o consells. En fi no hi ha un dia que ens deixin descendre tranquils!

Aficions del professorat: Joan Jaile


Laila Bouhmara, Alex Garcia


1 - Quina es la teva afició o hobby ?
M’agrada el surf

2 - Quantes hores hi dediques ?
Ara molt poques perquè aquí no hi ha bones onades, el practico quan vaig de vacances a Sant Sebastian

3 - Explica’ns en què consisteix..
Amb una taula agafo una onada i la baixo


4 - Quants anys fa que la tens ?
Fa uns 10 anys

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Una vegada baixant una onada de 3 metres vaig caure, vaig tocar el fons del mar i la taula es va partir per la meitat.




Els jocs de l’institut

JOSE A. MAGAÑAS
Us presentarem tots els jocs que juguem els alumnes de l’institut. Amb les dades, l’estratègia del joc i tota la informació que us podem explicar de cada joc. Clash of Clans (CoC)

Aquí tenim un joc multijugador en el qual l’usuari ha de construir una comunitat, entrenar les tropes i atacar a altres jugadors per aconseguir or i elixir, el qual utilitzarà per protegir-se d’altres atacs i entrenar i millorar les seves tropes. També tenim el mode individual on l’objectiu és atacar a comunitats de follets.

Per protegir-nos dels atacs a la nostra comunitat, podem construir diferents edificis: canyons, torres de mags, torres d’arqueres, morters, ballestes, bombes i conjunt d’explosius, trampes amb moll, torres tesla, coets de defensa, torres infernals i murs.

Per atacar podem fer servir diferents tropes segons al nivell que tinguem les casernes:

1r nivell: bàrbars, arqueres i follets.

2n nivell: gegants, trencamurs, globus i mags.

3r nivell: sanadora, dracs i P.E.K.K.A.S.

Elixir oscur: esbirros, montaporcs, valquirias, gòlems, bruixes i’’sabuesos de lava’’.

Herois: rei bàrbar i reina arquera.

Les tropes les agafem dels cuartels, i per atacar també podem fer servir unes pocions, les quals les traiem del calder de pocions, que millorant-lo fins al nivell màxim podem escollir fins a cinc pocions. També tenim el laboratori que serveix per millorar les tropes al nivell màxim i així poder atacar millor i amb més seguretat.
                                           Aquests són alguns dels personatges del joc.

dilluns, 23 de març de 2015

Aficions del professorat: Mar Baena

RICARD MADUEÑO i ALEX GARCIA


1 - Quina es la teva afició o hobby ?
Tocar la guitarra espanyola .

2 - Quantes hores l’hi dediques ?
Unes 3 hores setmanals.

3 - Explica’ns en què consisteix.
Quan hi anava tocava la guitarra amb una noia que m’ensenyava l inici.

4 - Quants anys fa que la tens ?
Fa uns 5 o 6 anys.

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Sempre que toco la guitarra ve la meva nena i la vol tocar, i llavors l’haig de deixar. La gira i la toca com si fos un tambor.

Aficions: Pilar Arnau


1 - Quina es la teva afició o hobby ?
Caminar, fer excursions per la muntanya, seguint rutes.

2 - Quantes hores l’hi dediques ?
2 hores setmanals.

3 - Explica’ns en què consisteix.
A fer excursions a llacs, o a les muntanyes dels Pirineus, les Gavarres…

4 - Quants anys fa que la tens ?
15 anys

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
A vegades estas per la muntanya i veus fauna diferent a la que es veu normalment com isards o marmotes.

Aficions del professorat: Meritxell Estanyol


RICARDO MADUEÑO i ALEX GARCIA


1 - Quina es la teva afició o hobby ?
M’agradava ballar el bollywood.

2 - Quantes hores hi dediques ?
Abans li dedicava dUESs hores setmanals, però ara sóc mare i no tinc tant de temps.

3 - Explica’ns en què consisteix.
És una variant de dansa oriental, danses com estil musical indi.

4 - Quants anys fa que la tens ?
Uns 3 anys o més.

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Una vegada vaig anar a dinar a un restaurant a Barcelona de menjar indi, i a mig menjar vaig haver de sortir a ballar sense preparar-m'ho ni res.

divendres, 20 de març de 2015

La ment contra el cronòmetre: entrevista a l’Adrià Arbat


MIRIAM RODRÍGUEZ GALERA


Tots sabem que els cubs de Rubik són difícils, però la dificultat augmenta considerablement si els teus dits corren a contrarrellotge. La joguina més venuda del món encara dóna per parlar! A Espanya es fan competicions de speedcubing (modalitat en què els concursants competeixen per fer el cub tan ràpid com sigui possible) com la Montgrós Open 2015, Murcia 2015 i la Getafe Open 2015 que es celebren a partir del 28 de febrer.

L’Adrià Arbat de 1r de Batxillerat competeix en alguns aquests concursos, i a continuació ens explicarà una mica més sobre ell i aquestes curioses competicions:

-Quan vas començar a sentir-te atret per aquest món?
Quan tenia 7 anys i ara que en tinc 16 segueixo volent millorar.

-Quin va ser el teu primer cub?
El normal, el Rubik’s.

-Quan vas prendre la decisió de competir en aquesta modalitat?
Fa relativament poc, només 2 mesos.

-T’entrenes d’alguna manera?
Sí, cada cop que intento resoldre'n un, activo el cronòmetre per completar-lo tan ràpid com pugui, també memoritzo les fórmules dels algoritmes del cub.

-T’agradaria ser professional?
Sí, de fet estic intentant acabar un cub en 10 segons com a marca personal. Després m’agradaria continuar intentant-ho en més competicions.
 
 

Primer concurs d'instagram Sant Jordi 2015


VICTOR PAJARES
PERE AYATS

Aquest any per Sant Jordi es convoca un concurs de penjar fotografies a l'instagram. Els temes són '' Tot comença en un mateix'' i ''El món al revés''. Els dies de termini són el 20 de març i l'últim dia per enviar les fotos es el 17 d'abril. Per poder penjar aquestes fotografies s'ha de posar l'etiqueta #santjordipuigcargol2015 i només es poden penjar un màxim de 2 fotos per usuari. Els premis es liuraran el dia de Sant Jordi a la sala polivalent del nostre institut.
 

Jornada de portes obertes


RAUL RODRIGUEZ I LORENA VILLARROYA




El dimarts 3 de març, van venir a visitar-nos tres escoles de Calonge/Sant Antoni de Calonge, que varen ser:
- Pere Rosselló
- La Sínia
- La Mercè
Les escoles varen visitar les diferents aules, la sala polivalent, les diferents instal·lacions del centre, etc. tot i que no varen visitar l'edifici oest (l'edifici nou). Els van donar un petit piscolabis a les 11:30 h.

El motiu de la jornada de portes obertes és perquè del dia 10 al 17 de març de 2015 es fan les preinscripcions per a secundària. Es pot enviar la sol·licitud per Internet fins a les 24 hores del dia 16 de març de 2015.

EX ALUMNES VISITEN EL CENTRE

 
  MARIA MARTÍN I TANIA ALMENDROS

Aquí veiem la directora amb els exalumnes del centre
Aquets són els alumnes de batxillerat escoltant l'experiència
El passat dijous 12 de març, sis ex alumnes: Lídia Pérez, Mireia Gràcia, Oriol Abellí, Samira El Abdallaoui, Fàtima Bouhmara i Laia Esteve, van fer una xerrada a l'hora de tutoria als actuals alumnes de primer i segon de batxillerat per motivar-los a seguir amb els estudis.
Van explicar la seva experiència com a estudiants al centre i què van fer en acabar el batxillerat. Alguns van anar directament a la universitat, d'altres van preferir fer un cicle formatiu de grau superior i en acabar estudiar. Encara que tots fessin el batxiller aquí, van anar a diferent llocs ha estudiar com Barcelona, Salt, Girona,Vic i els mòduls de grau superior a Sant Feliu.
Van definir-ho com 'una experiència positiva de creixement personal'. També se'ns ha informat que a 4t es farà una xerrada sobre el batxillerat per a informar i fer una petita presentació als alumnes sobre els estudis que es faran a cada centre. És una de les activitats que serveix per animar els alumnes que segueixin amb els seus estudis.

dimarts, 17 de març de 2015

Aficions del professorat: Mònica Parejo

Ricardo Madueño i Alex Garcia

1 - Quina és la teva afició o hobby ?
La pintura acrílica.

2 - Quantes hores li dediques ?
A l’estiu li dedico més temps, però ara, setmanalment 1 hora.

3 - Explica’ns en què consisteix.
Sobre tot el que m’agrada és la pintura abstracta: compro les teles
i la pintura i pinto a casa sobre el que sento en el moment.

4 - Quants anys fa que la tens ?
7 anys.

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Me'n recordo que fa 4 anys enrere, pintava per a una galeria d’art i hi havia un client que estava molt interessat en una pintura, però el volia penjar al revés. Després de moltes discussions, vaig canviar la signatura, i al cap d’una setmana no es va presentar per comprar-lo.

Aquest és un dels quadres de la Mònica
 En podem veure més al seu blog: monica-art.blogspot.com.es

Aficions del professorat: Lluís Feliu

RICHARD MADUEÑO I ALEX GARCIA


1 - Quina es la teva afició o hobby ?
Anar amb bicicleta.

2 - Quantes hores li dediques ?
5 hores setmanals

3 - Explica’ns en què consisteix.
Faig rutes per les Gavarres amb un grup de 10-12 persones.

4 - Quants anys fa que la tens ?
Des que tenia 27 anys.

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Un dia ens vam perdre i vam arribar a les 6 de la tarda al cotxe de miracle.

Xerrada sobre la seguritat a les xarxes


Cristina Moya, Laila Bouhmara

La Unitat de Mossos d'Esquadra convoca una xerrada sobre el perill a les xarxes, el dia 25 de març a les 20h al nostre institut, per tal d'ajudar als pares a conèixer-los, i així inculcar als seus fills fer un bon ús de la xarxa.
Estan convidats tots els pares i alumnes a venir a informar-se a la xerrada.

Paraules emmetzinades


MARC PÉREZ
Títol: Paraules Emmetzinades
Any: 2011
Editorial: Edebé
Autor: Maite Carranza
Número de Pàg: 256
Llengua Original: Català

Resum: Barbarà Molina és una noia de 15 anys desapareguda. Un enigma que després de 4 anys sense resoldre's és veu sacsejat per noves claus. Una història de mentides, secrets, enganys i falses aparences.

Crítica: El llibre està molt bé, fa que tinguis ganes de llegir més, especialment perquè tens la intriga d'esbrinar qui és el segrestador. També és molt complert perquè  descriu cada personatge i explica la història des del seu punts de vista.

dilluns, 16 de març de 2015

Aficions del professorat: Jordi Olivé



1 - Quina és la teva afició o hobby ?
Abans de venir aquí m’agradava llegir.

2 - Quantes hores li dediques ?
2 hores diàries.

3 - Explica’ns en què consisteix.
Jo llegia llibres clàssics com els de Dante, Sòfocles, Shakespeare o Emily Dickinson.

4 - Quants anys fa que la tens ?
Des de que vaig entrar a la universitat.

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Acostumo a llegir llibres en català, i no m’agraden en castellà si no són originals castellans. L’Ulisses de James Joyce en català i en castellà, i vaig aprendre la importància de la traducció.
Llegir l’obra El príncep de Maquivel amb les anotacions fetes per en Napoleó.

Premis literaris Puig Cargol, I edició SANT JORDI 2015

CRISTINA MOYA, LAILA BOUMARA

El dia 23 d'abril, com que és el dia de la cultura, a la sala polivalent, hi haurà un acte per celebrar-ho en el qual es donaran els premis del concurs literari.
El concurs tracta de fer un escrit en llengua catalana o castellana, en vers o prosa; hi ha tres categories. A la primera hi participen els alumnes de primer i segon d'ESO, a la segona els de tercer i quart d'ESO, i a la tercera els de primer i segon de batxillerat.
La data límit per a la presentació dels textos és el dia 10 d'abril de 2015.
El lliurament del text és de forma anònima, els alumnes hauran de dipositar un sobre tancat amb el pseudònim escrit a fora i la categoria en la qual participen. Dins el sobre hi haurà el text amb un altre sobre petit on hi haurà el nom vertader.
Hi ha dos temes, 'El món al revés', i 'Tot comença en un mateix'.
S'ha de presentar en un DIN-A4, escrit per una sola cara i amb l'interlineat d'1'5, el cos de lletra ha de ser Arial o Times New Roman 12. Amb una extensió màxima de 1.000 paraules i hi ha de constar un títol original, i a baix a la dreta la categoria i el pseudònim.
És farà entrega de sis premis, dos per nivells segons sigui en vers o en prosa, s'efectuaran el 23 d'abril, dia de Sant Jordi en l'acte que s'organitzarà al centre.

dimarts, 10 de març de 2015

Més Pau i menys Violència


TÀNIA ALMENDROS I ESTHER VILLAÉCIJA

El divendres 30 de gener, es va celebrar el dia mundial de la NO-VIOLÈNCIA i la Pau.
Es va centrar en la llibertat d’ expressió, com a conseqüència del que va passar a França. El 7 de gener dos terroristes islàmics van assassinar 12 persones entre ells Charb, Cabu, Wolinski i Tignous, dibuixants de la revista Charlie Hebdo, a més de dos agents de policia i 4 van quedar greument ferides. L’atac va ser a causa de la publicació d’unes vinyetes on es representava a Mahoma a la revista Charlie Hebdo.
Vam celebrar el dia de la Pau al centre perquè és un dia per recordar que sempre hi ha causes per les quals lluitar. Encara que vam fer horari normal, a la vidriera que hi ha davant de secretaria es van enganxar unes vinyetes de la Mafalda amb drets humans. A més a més els professors de socials van dedicar una hora de la seva classe per parlar sobre la llibertat d’expressió.
Els alumnes de 2n d’ESO a l’aula de Visual i Plàstica van fer un mural que es pot veure a la porta de l’entrada amb una frase: ‘Un nen un professor un llibre i una goma poden canviar el mon‘ acompanyada d’una pintura representant a la Malala Yousafzai (la guanyadora del Premi Nobel de la Pau), una noia que va lluitar pels seus drets com a dona que vol estudiar assumint el risc que els talibants armats podien matar-la.
Aquest és el mural del vestíbul sobre la Malala

La nostra esquiada!


MARC PÉREZ
JOSÉ A. MAGAÑAS

A continuació, us explicarem les nostres aventures, tan apassionants que vam passar a la neu!

Primer dia:
Vam sortir a les 6 del matí, amb els professors Jaume Mas, Chus Valdés i Jordi Ribera. El viatge va durar 3 hores. Només arribar a l’hotel, l’Esquirol, (Llívia) vam deixar les maletes. Després vam anar amb bus a camp base, (lloguer de material) a buscar el material i seguidament a Font Romeu on ens vam presentar amb els nostres monitors, vam fer 5 grups per nivells. Ells, ens van ensenyar el més bàsic: les parts dels esquís, els pals, com s’utilitzaven…

Ja esquiàvem en cunya! Va ser molt divertit perquè va caure molta gent.
En tornar a l'hotel vam dutxar-nos i vam anar a sopar. Ens van donar una estona per jugar o anar a altres habitacions i parlar, per últim, la Chus va curar als companys que s’havien fet mal, i vam anar a dormir.

Segon dia:

Ens vam aixecar a les 8:00, ens vam vestir, i vam baixar a esmorzar. En acabar, vam pujar al bus i ens vam dirigir a les Angles. Per poder esquiar a aquestes pistes vam haver d’agafar l’arrastre o el ‘’telehuevo’’. Vam esquiar de les 10:15 a les 13:15 i vam anar a menjar a un restaurant de les pistes. Ens van deixar una estoneta per jugar o descansar, fins les 14:00 que vam tornant a esquiar fins les 16:00.

Vam posar-nos les bambes i ens vam dirigir amb el bus a la piscina municipal de Puigcerdà, (on vam estar mitja hora, i ens ho vam passar molt bé). En acabar, ens vam dirigir a l'hotel ens vam arreglar i ens van deixar fer un volt per el poble. Vam anar a sopar i en acabar vam anar a jugar per l’hotel fins les 23:00 i vam anar a dormir.

Tercer dia:
Ens vam aixecar i ens vam posar la roba d’ esqui i vam anar a esmorzar. Ens vam dirigir a la Masella amb el nostre bus. Vam baixar del bus i ens vam posar el material d’esquí. Vam esquiar de les 10:00 a la 13:00 i vam anar a dinar, després vam esquiar de les 14:00 a les 16:00. Ens van deixar fins les 18:00 per jugar amb la neu, menjar, etc.

A les 18:15 vam fer un torn de nit fins les 20:00, va estar molt bé. També, com que era de nit no calia portar ulleres. En acabar vam agafar el bus, vam anar a l’hotel, vam sopar i ens vam arreglar per anar a la discoteca, situada a Puigcerdà, on ja hi havia un altre institut. (Quan va marxar l’altre institut, els nostres professors van ballar amb nosaltres) A les 00:00 vam marxar, vam arribar a l’hotel, i com ja era tard vam anar a dormir.

Quart dia:
Com era l’últim dia vam fer la maleta, i ens vam posar la roba d’esquí, vam anar a esmorzar i en acabar, vam deixar les maletes en una habitació, i en acabar d’esquiar les agafaríem per pujar al bus. Quan vam fer tot això i ens vam dirigir a Font Romeu, en arribar ja vam anar-nos a fer pistes verdes. Vam esquiar tot el matí i a les 14:00, vam anar a menjar. Ens van deixar jugar fins les 15:00 i seguidament, vam anar a fer les últimes baixades del viatge, els nostres monitors ens van ficar per una pista de salts, on va caure la majoria. A les 16:00 vam anar a camp base a deixar el material.

En acabar vam anar a l'hotel a agafar les maletes i tornar a l'institut, (encara que no volíem tornar) on ens esperaven els nostres pares.





Aficions del professorat: Elsa Anton

Ricardo Madueño i Àlex Garcia

1 - Quina es la teva afició o hobby ?
Jo canto en una coral.

2 - Quantes hores li dediques ?
4 hores setmanals.

3 - Explica’ns en què consisteix.
Formo part d’una coral de Palamós, amb una directora que ens ensenya diferents cançons, el 12 d’abril farem un concert a França i al octubre a Itàlia.

4 - Quants anys fa que la tens ?
Uns 7 anys.

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.

Ahir jo feia la presentació del concert i em van donar un micròfon que cada vegada que el posava en funcionament feia un soroll molt estrident.

dilluns, 9 de març de 2015

Programa d’innovació: ROBOLOT 2015

IVAN MORENO I JULIO URDININEA

Aquest curs 2014-15 tornarem a participar en el concurs de robòtica “Robolot”, on aniran a Olot uns quants alumnes de 4rt d’ESO i de1r de BATX.
Cada dimarts a la tarda practiquen amb els robots fins el diumenge 19 d’abril, que és el dia que se celebraran els concursos.
Hi ha diferents modalitats, però nosaltres participarem en aquestes:
-Seguidors de línia (es tracta de crear un robot des de zero i aconseguir que segueixi un circuit dibuixat amb una línia)
-Mapping (es tracta de fer una animació que es mogui i projectar-la en una paret amb relleu)
En aquest concurs aniran alumnes de tota Espanya.
De la mateixa manera que el curs passat, els alumnes que participin en el concurs de rastrejadors de línia, treballaran en dos grups, un de 4t ESO i un de 1r BAXT, compostos cadascun per quatre alumnes.
Els grups s’hauran de comprar: una placa imagina, un sensor òptic, un joc de motors, unes rodes, la impressió del xassís, … És a dir, la despesa és d'uns 20€ per alumne que participi.

Què es necessita per als seguidors de línia:
Programes:
-Sketchup, Netfabb, Cura (per la impressió del xassís)
-Scratch 2.0, Picaxe (per programar el robot)
Material:
-Placa imagina
-2 motors o servomotors
-Carcassa i mecanització
-Piles i porta piles
-Material divers

Què es necessita per al mapping:
Programes:
-Gimp
-Dissenyador d'escenaris
-Editor de vídeo

Esperem que els nostres companys tinguin molt sort!

Com ens comuniquem els adolescents

CRISTINA MOYA I MARIA MARTÍN

La manera com ens comuniquem els adolescents és a través de les xarxes socials. Una de les primeres aplicacions per tal de comunicar-nos (per xat i per webcam) va ser “Skype” al 2003, l'aplicació Facebook al 2007 va ser el ''bombazo'' i va revolucionar les xarxes, deixant una mica enrere Skype. Aquesta xarxa funciona amb el propòsit de poder publicar en el mur fotos, vídeos o estats sobre el que fa la persona i informar als amics que es té agregats. A més, es pot mantenir una conversa (o més d'una) per xat o per webcam.
Avui dia, tot i que encara hi ha gent que utilitza Facebook, s'utilitza molt més WhatsApp, la qual està dissenyada principalment per fer-se servir amb el mòbil. És molt més simple i còmoda, es pot interactuar per xat, enviar fotos, vídeos, àudios, i a més es pot fer un grup i mantenir una conversa col·lectiva.
De WhatsApp també destaca la quantitat d' emoticones que té, gràcies a això s'ha popularitzat.
Cada cop apareixen nous, i a dia d'avui, Apple modernitza els emoticones de WhatsApp per reflectir la diversitat racial de la humanitat, a més d'afegir-hi 300 emojis nous. I no només això, els gegants de l'informàtica i d'Internet com Apple, Google, Microsoft i IBM utilitzen les regles del 'Consorcio Unicode' (organització no governamental que té com a finalitat proporcionar el mitjà per a permetre emmagatzemar qualsevol text que es desitgi). Això permet, per exemple, la coherència quan un usuari envia un emoji des d'un iPhone a un altre usuari amb una tableta amb Android, la icona segueix essent llegible de la mateixa manera pels dos dispositius.


Aficions del professorat: Francesc Fernández

Ricardo Madueño i Àlex Garcia


1 - Quina es la teva afició o hobby ?
Els escacs.

2 - Quantes hores l’hi dediques ?
L’hi dedico 17 o 18 hores setmanals.

3 - Explica’ns en què consisteix.
Una lluita entre dues ments que fan servir les peces com a excusa: es tracta de veure qui té les millors idees; qui les té, guanya.

4 - Quants anys fa que la tens ?
Des dels 18 anys.

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Els jugadors d’escacs són estranys, la gent juga amb molta psicologia. En una partida el rival tota la partida tenia un tic, que crec que feia expressament per despistar-me i poder guanyar-me, i ho va aconseguir.

divendres, 6 de març de 2015

Aficions del professorat: Jaume Mas

Ricardo Madueño i Alex Garcia



1 - Quina es la teva afició o hobby ?
La música.


2 - Quantes hores li dediques ?
Dues hores diàries

3 - Explica’ns en què consisteix.
Preparo feina pels alumnes, toco el piano, la flauta…

4 - Quants anys fa que la tens ?
Uns 10-15 anys.

5 - Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat alguna vegada.
Quan estudiava, havia de donar una bossa de flautes a uns amics i me les vaig deixar a casa, la bossa estava buida.

Els de 1r d'ESO surten d'excursió a Serinyà

VÍCTOR PAJARES i PERE AYATS
El passat 2 de març els alumnes de 1r d'ESO varen anar a visitar les coves de Serinyà acompanyats pels professors Oriol Sànchez i la Mar Baena. Va ser guiada per monitors i varen fer diferents activitat pròpies de la prehistòria i van visitar diverses coves que estan fa molts de anys.
Aquí podeu veure algunes fotos d' aquesta excursió:






Restauració gratuïta

ANASS ARRAHMOUNI

L'institut Puig Cargol fa un esforç considerable per tal de potenciar les noves tecnologies, ja que considerem que és un tema important de futur i forma part del projecte educatiu de centre.
Des del centre, amb la intenció de tenir els ordinadors personals dels alumnes amb bones condicions i amb programari actualitzat, es dóna la possibilitat d'actualitzar els Netbooks de la Linkat 4 actual (basada en la distribució Suse de Linux), a la nova Linkat basada en la distribució d'Ubuntu 14.04. Aquesta actualització és important per tal d'assegurar el poder treballar correctament les assignatures de 4t d'ESO i, també, unificar el funcionament informàtic a totes les aules.
Gràcies a la col·laboració dels professors d'informàtica (Xavier Saguer i en Josep Almar), oferim l'opció d'actualització del programari als alumnes de 3r d'ESO de forma gratuïta. En el cas que no s'utilitzi aquesta opció, us podeu adreçar a un servei tècnic extern per tal que la realitzi i assumir-ne el cost.


¡Pantalones y punto!


RAUL RODRIGUEZ I LORENA VILLARROYA
En l'institut cada alumne va vestit d'una forma diferent i en aquest article parlarem dels tipus de pantalons i els noms que tenen per poder identificar-los:

Shorts: Són els pantalons més curts que hi ha.
Bermudes: Són curts i amples que arriben pels genolls.
Pantalons Pesquers: Són els pantalons que arriben més en vall dels genolls (poden ser amples o estrets).
Pantalons de gaucho: Són amples i arriben fins la part inferior de la cama.
Pantalons rectes: Pantalons en els quals el tall és recte de dalt fins abaix.
Pantalons pitillo o skinny:
              Leggins: Són unes malles de cotó i ajustats.
              Jeggins: Són texans, elàstics i ajustats.
Pantalons bombatxo: Són amples i ajustats del tormell. Poden ser texans, de seda o de cotó.
Pantalons acampanat: Són texans, ajustats de la cuixa i a partir del genoll són amples.
Pantalons de muntar: Són pantalons amples de la cuixa i ajustats a partir del genoll, solen portar butxaques als costats.
Els més habituals l'institut són els skinny, shorts i pesquers.






dimarts, 3 de març de 2015

Recollida d'estris d'escriure



MIRIAM ROMERO I ASHLEY LEÓN
Cada any l'institut fa una recollida d'estris d'escriure com per exemple: bolis,retoladors, tippex etc. Aquesta recollida es fa encàrrec l'empresa Terracycle. Aquesta empresa es dedica a eliminar residus, i aprofitar el plàstic d'objectes. Segueixen els següents passos:

-Es seleccionen els residus: bolis, retoladors, tippex, etc.
-Es fa la recollida i els enviaments. 
-I finalment fabriquen objectes amb el plàstic aconseguit, com per exemple: gots, bosses de plàstic, fundes de mòbils, etc.

L'institut enviarà els estris i de moment ha acumulat 5660 punts que representen 56,60€.

Necessitem la vostra col·laboració, per poder tenir més punts!!!

Una de les capses
on es dipositen els estris a l'institut