dimecres, 16 de desembre de 2015

SORTIDA APROPA'T


ALUMNES 1r ESO

El dimecres 7 d'octubre els alumnes de primer d'ESO vam fer una sortida a el Collet anomenada «Apropa't»

L'objectiu d'aquesta sortida va ser que els alumnes nous de l'institut es puguessin conèixer millor amb els de les altres escoles. D'aquesta manera podríem estar a l'institut amb un ambient més bo o agradable.

Caldria dir que més tard van venir els alumnes de 4t d'ESO, que després d'algunes activitats ens van apadrinar. Ens vam sentir molt bé amb els alumnes de 4t d'ESO, i ens adonàrem que encara que siguin grans poden ser els nostres amics.

Aquesta sortida, a més de ser molt divertida ens va ajudar molt en la nostra «entrada» a l'insitut.
* A la dreta del blog podeu veure les imatges d'aquest dia.
 


Treballem per a tu: podem els arbres


CORAL D'ALFONSO I SHARON HERRERA

Avui dia 16/12/15, han vingut a l'institut en Víctor, en Manel i l'Adrià que són jardiners, a podar els arbres del pati. Hem decidit fer-los una entrevista sobre la seva feina:

1) Quan es preferible podar els arbres?
- Es poden a l'hivern perquè a la primavera creixin amb més força.

2) Quan es tarda a podar els arbres?
- Entre 20-30 minuts per arbre.

3) Quin tipus de arbre són?
- Els arbres que podem es diuen moreres i són de fulla caduca.

4) Què es fa amb les branques que es tallen?
- Es trituren i després es fa adob vegetal.

5) Serveixen per alguna cosa les fulles que es cauen de les moreres?
- Sí, serveixen per als cucs de seda.

6) Tenen fruits les moreres?
- Hi ha algunes que tenen fruits no comestibles (móres) i altres que no en tenen.

7) Quant fa que os dediqueu a aquesta professió?
- Víctor: 12 anys
- Manel: 14 anys
- Adrià: 3 setmanes

8) Per a qui treballeu?
- Treballem per l'ajuntament de Calonge.

9) Com es diu l'empresa?
- Treballem per a tu.







Delegats ambientals 2015-2016


MARC GRASSOT MARIN I XAVIER GIRALT SERRALVO
Finalment aquests són els delegats ambientals que s'han escollit en les classes de l'Institut Puig Cargol per al curs 2015-2016.

1r ESO: ho són tots els alumnes de primer d'ESO

2n A: Iara Barrios i Laia Casanovas
2n B: Sergi Morales i Sergi Abellí
2n C: Georgina Afetelor i Paula Castaño

3r A: Yeray Gómez i Aaron Mirabet
3r B: Héctor Valencia, Mohamed Boudouh o Ivan Moreno
3r C: Ainhoa Chaves i David Pérez
3r D: Rebeca Kuijpers, Xavier Giralt, Diana Darriba

(Marc Grassot, Walid El Makrini, Guillem Campmajó)

4t A: Aleix Campmajó i Carme López
4t B: Jose Magañas i Natalia Gandarrillas
4t C: Estel Garcia i Paula Lucea

1BAT A: Helena Herrera
1BAT B: Nahuel Peña i Simon Vullinghs

2BAT A: Laura Molina
2BAT B: Judit Martinez i Marina Culebras

Fem festa!!


CORAL D’ ALFONSO-MERINO

Ha hagut un canvi al calendari escolar. El dia 8 de gener del 2015 farem festa a l' Institut Puig Cargol.
S’ha substituït pel dia 13 de maig del 2016, que hi haurà classes.

"TARDA de TALENTS" a la sala Fontova de Calonge

LAILA BOUHMARA I ALBA MARTÍNEZ

Aquest diumenge dia 20, a les 18.00h a la Sala Fontova de Calonge faran "Tarda de talents" fet pels alumnes de 4t ESO del nostre institut.

L'entrada costa 3€ i es fa per recaptar diners per al viatge que faran el final de curs. 

Reunio de delegats ambientals


HÉCTOR VALENCIA NORIEGA

El passat dilluns 14 de desembre a l'aula d'idiomes vam fer la trobada dels delegats mediambientals del centre INS Puig Cargol.

Les professores que porten el comitè de delegats mediambientals aquest any són la Mar Baena i la Marta Cané.
Vam parlar sobre la recollida dels taps de plàstic i els taps de suro; la recollida dels primers aniran destinats a la Mireia Gómez, en la seva lluita contra l'Ataxia de Friedreich, i els taps de suro els donarem a l'associació VIMAR.

També vam comentar la brutícia que hi ha al pati i vam buscar noves propostes i solucions, i pot ser hi haurà més papereres.
 

 Punt de recollida dels taps de suro 
i alguns contenidors del centre

dimarts, 15 de desembre de 2015

Decoració de nadal a l’institut


HELENA GARRIDO I LAURA GIL

Com cada any per nadal tenim l’institut ben decorat.

Els alumnes de 2n i la professora de visual i plàstica, la Mònica Marull, han fet les decoracions d’aquest any. També hi han participat els alumnes que fan francès amb les seves postals.

Han decorat l’entrada de l’institut amb un arbre de nadal fet amb postals i decoracions. I davant de secretaria han penjat flocs de neu fets amb culs d'ampolles de plàstic.

I us podem assegurar que ha quedat molt bonic. Esperem que us agradi molt!!


Dia internacional dels Drets Humans


MARTA PÉREZ I ALBA GARCIA

El passat 10 de desembre de 2015 es va celebrar el Dia dels Drets Humans.

Es commemora el dia en què, el 1948, l'Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar la Declaració Universal dels Drets Humans, consta de 30 articles.
 Es tracta d'un document de trenta articles en què se subratllen els drets humans considerats bàsics i que s'apliquen, sense excepció, a tots els éssers humans. Es tracta del més bàsic d'una sèrie de tractats que es van redactar l'any 1966 i que completen la Carta Internacional de Drets Humans, que després de ser sotmesa a votació el 1976 es convertí en llei internacional.
En aquesta ocasió el Dia està dedicat al llançament d'una campanya d'un any de durada per commemorar el 50 aniversari dels dos pactes internacionals de drets humans: el Pacte Internacional de Drets Econòmics, Socials i Culturals i el Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics, que van ser adoptats per l'Assemblea General el 16 desembre 1966.

Els articles 18 al 21 recullen els drets de pensament, de consciència, de religió i llibertat política:

-Tota persona té dret a la llibertat de pensament, de consciència i de religió; 
aquest dret inclou la llibertat de canviar de religió o de creença, així com la llibertat de manifestar la seva religió o la seva creença, individual i col·lectivament, tant en públic com en privat, per l'ensenyament, la predicació, el culte i l'observança.

Tot individu té dret a la llibertat d'opinió i d'expressió; 
aquest dret inclou el de no ser molestat a causa de les seves opinions, el d'investigar i rebre informacions i opinions, i el de difondre-les, sense limitació de fronteres, per qualsevol mitjà d'expressió.

Els articles 22 al 27 recullen drets econòmics socials i culturals:

-Tota persona té dret a l'educació. 
L'educació serà gratuïta, si més pel que fa a la instrucció elemental i fonamental. La instrucció elemental ha de ser obligatòria.

dimecres, 9 de desembre de 2015

Cómo escribir una redacción decente:


TEXT: Genís Bayó
Editores: Coral i Sharon
Primeramente, piensa en el tema. Debes escoger uno que dé juego,del que puedas obtener varias ideas y con el que puedas llegar a escribir el número de palabras requeridas , aunque precisas tener cuidado , ya que tampoco puedes sobrepasarlo por demasiado.

Ahora piensa en la forma en la que quieres redactar tu escrito. Expande tu mente la idea que has elegido, y empieza a relatar un primer prototipo de lo que será la redacción en tu interior.

Seguidamente, piensa en cómo puedes hacer que tu relato sea más interesante: puedes hacer que tenga un final ambiguo, un giro en el guión, o incluso una trama secundaria, aunque siempre procurando no exceder por demasiado la extensión máxima del texto.

Cuando hayas completado los pasos anteriores, puedes escribir la composición. Una vez escrita, debes leerla dos o tres veces, para localizar posibles faltas ortográficas o términos inadecuados. Intenta evitar la repetición de palabras y procura mostrar tu nivel de vocabulario.

Dicho esto, debes intentar no cambiar las palabras que has escrito instintivamente por otras con el mismo significado, ya que, a causa de tu subconsciente habrás utilizado aquellos términos que creas que escojan mejor, lo cual define tu propio estilo.

Al terminar la redacción final, léela de nuevo para comprobar si estás satisfecho. Siempre es mejor que sea más larga de lo que se pide, a no ser que el profesor o la profesora haya estipulado lo contrario. Si has seguido bien todos los pasos, el revisor simplemente no podrá evitar terminar la lectura.

Pero aún no has terminado, falta el paso más importante: escoger el título. El título no puede decir nada sobre el relato, pero a la vez debe resumirlo. Es decir, el lector no debe ser capaz de deducir lo que está a punto de leer, pero debe poder relacionar el título con el resto del escrito una vez termine con él.

Anonymous


AARON MIRABET I IVAN PEINAZO

Anonymous és un terme utilitzat en dos sentits. Com un "meme (Un mem d'Internet és una idea, vídeo o pàgina sorgida i difosa a través de la xarxa, en forma d'enllaços, publicitat o correus electrònics, de manera que adquireix un caràcter viral)" o fenomen d'Internet, representa el concepte de molts usuaris de la comunitat en línia, o la comunitat en línia en si mateixa, actuant anònimament de forma coordinada, generalment cap a un objectiu vagament acordat. 
 
És també una etiqueta adoptada per grups de persones que no pertanyen a cap associació, però que s'uneixen a les protestes i altres accions sota el títol d'Anonymous, que es deriva del mateix mem.
Actualment Anonymous ha fet una amenaça cap a els terroristes islàmics. Encara que no està necessàriament lligat a una única entitat en línia, moltes webs estan fortament lligades amb Anonymous. Això inclou importants imageboards (Tauler d'imatges) com 4chan, Futaba Channel, els seus associats wikis, Encyclopedia Dramatica i una sèrie de fòrums.
 
 
 

L'últim dia abans de Nadal


VALENTINA VILLATORO I AÏDA RODRÍGUEZ

L'ultim dia abans de començar les vacances de nadal farem una sèrie d'activitats per fer el dia més entretingut. A l'hora del pati es farà una xocolatada i finalment l'entrega de notes entre altres.

Primera part

De les 8:15 a les 9:45 es farà el concurs de talents per els alumnes de 1r i 2n d'ESO i els tallers de 3r i 4t d'ESO

De les 9:45 a les 10:15 es farà la xocolatada al pati

Segona part

De les 10:15 a les 11:45 faran tallers 1r i 2n d'ESO ,els alumnes de 3r i 4t d'ESO concurs de talents

A les 11:45 a 12:45 tots farem l'amic invisible i els professors ens entregaran les notes.



Treball de Recerca: recta final!


AYMARA ELORRIAGA

El proper divendres 18 de desembre, els alumnes de 2n de batxillerat presentaran, a les 8:15, la memòria escrita del seu treball de recerca. Després de Nadal, el dimarts 19 de gener, faran les exposicions orals. Aquest treball és un 10% de la nota global de batxillerat.






Concurs de Talents en el nostre centre

ZAKARIA ZAHAF

El dia 22 de desembre a la sala polivalent es farà el Concurs de Talents.
Es pot presentar qualsevol alumne que tingui alguna habilitat relacionada amb el ball, la música, l'expressió oral...
Les actuacions poden ser individuals o grupals però amb una durada de 3 a 5 minuts.
Es faran dos torns d'actuació, de 8:15 a 9:45 per als alumnes de 1r i 2n ESO i de 10:15 a 11:45 per als alumnes de 3r , 4t d'ESO i de batxillerat.
El jurat, que està format per 3 professors i 2 alumnes de segon de batxillerat, les valorarà i donaran un premi per categoria.
Per poder participar -hi cal enviar un vídeo amb una mostra de l'actuació mitjançant un whatsapp a un numero concret. A més, cal entregar als tutors la butlleta d'inscripció abans del 12 de desembre.


dimecres, 2 de desembre de 2015

Sal a correr

Text: PEDRO RUIZ, 2n BAT B
editors: GUILLEM CAMPMAJÓ I CLÀUDIA PEREZ

Te encuentras triste, no te sientes a gusto contigo mismo, o simplemente estás estresado por razones laborales o personales. Escúchame , no te quedes en el sofá haciendo el ganso, no te pongas a watsapear o discutir con tus seres queridos.No sigas pensando si podrás llegar al final de mes. Necesitas desconectar.Piensalo bien, la mejor manera es salir a correr.

Dirígete a la habitación coge unos pantalones cómodos y una camiseta deportiva o vieja, ponte unas zapatillas y avisa a la familia antes de irte: “Me voy a correr.” Si te preguntan por qué lo haces, insiste en decir que lo necesitas. No te lleves reloj, no te lleves nada. Cuanto más libre te sientas, mucho mejor. Aunque si lo prefieres, ponte unos auriculares y escucha música.

En cuanto salgas a la calle, estira las piernas y muévelas continuamente. Te sentirás con energía. Desplázate al sitio que más te plazca, aunque te recomiendo que vayas al paseo o corras por la arena de la playa sintiendo el frescor del mar, y seguro que lograrás que la mente no piense en nada. Estarás desconectado y sentirás confort, placer y afrontarás todos los problemas con más positividad. no es necesario que te exijas un ritmo de trote específico, simplemente goza del entorno.

Cuando hayas regresado a tu hogar, dile a tu familia lo bien que te has sentido. Después de una buena ducha, relájate y muy probablemente verás tus problemas de otro lado. La clave de la felicidad la encontrarás comiendo, así que convierte esta actividad en un hábito. Tu salud mental y física lo agradecerá.

PEDRO RUÍZ CLAVERIA, 2o BAT B

¿Los perros son el mejor amigo del hombre?


JOEL MARQUEZ CORDOBA

La gente considera que un perro/a es la mejor compañía, y lo es.

Yo estoy de acuerdo con esas personas aunque hay que admitir que da pereza cuando hay que sacarlo/a pasear.

Pero yo prefiero no decir nada ya que hay gente a la que le gusta pasear a sus mascotas.

Mucha gente quiere mucho a sus mascotas, por lo general suele traer emociones sentimentales.

La familia es lo primero pero cuando hay una mascota por medio nosotros haríamos lo que fuera por él o  ella o el dependiendo del sexo, si es masculino o femenino.

La primera vez que vi a mi mascota, estaba con 2 días después de nacer, en una caja con su hermana peluda.
En ese mometo decidí quedármela para cuidarla y darle amor.

Esta era mi opinión personal. Aquí os dejo una foto.


Càncer de l'embotit


WALID EL MAKRINI I HAROUN XARLES

Les carns processades, com ara el bacó, els embotits i les salsitxes, poden provoquen càncer, segons acaba de donar a conèixer l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

En el seu informe sobres els riscos potencials de la carn, l'Agència Internacional de Recerca en Càncer (IARC, per les sigles en anglès), dependent de l'OMS, diu que consumir 50 grams de carn processada al dia incrementa en un 18% el risc de desenvolupar un càncer colorectal.

La nostra opinió es que hauríem de menjar carn però vigilant molt el consum. Però tampoc deixar-ne de menjar.

La font d'aquesta informació es del diari ARA del dia 26/10/2015 (http://www.ara.cat/)


NEW YORK CHEESECAKE


ANNA FRANCÈS I MARINA ORIOL, 4rt ESO

Acontinuació us explicarem com es fa aquest deliciós pastís.

INGREDIENTS:

- 200 g de Galetes tipus ''Maria''
- 100 g de Mantega
- 30 g de Farina
- Extracte de vainilla al gust
- 200 ml de Nata agra
- Una pela de llimona ratllada
- Suc de mitja llimona
- 900 g de formatge fresc
- 330 g de sucre
-100 ml de llet
- Melmelada de fruits del bosc al gust
- 4 ous
- Un pessic de sal

IMPORTANT!!

- Cal ser pacient amb el temps que requereix el nostre postre.
- Engeguem el forn a 175 ºC, abans de començar la preparació del nostre pastís.
- Recomanem treballar amb tots els ingredients a temperatura ambient, ja que és més fàcil manipular-los.
- Utilitzem un motlle i bol grossos.

ELABORACIÓ:

Per a la base:

1. Triturem les galetes Maria
2. Desfem la mantega i la barregem amb les galetes triturades
3. Amb la barreja de les galetes triturades i la mantega fosa, forrem el fons del motlle.
Un cop acabat ho reservem a la nevera

Per al farcit:

1. Barregem els 900g de crema de formatge amb els 330g de sucre, la pell de llimona ratllada i el suc de mitja llimona.
2. Després afegim a la massa els ous d’un en un, la crema agra, la farina, l’extracte de vainilla i la llet.
3. A continuació aboquem la massa al motlle.
4. Finalment posem el pastís al forn, ja escalfat 175ºC, durant una hora. Passat aquest temps, apaguem el forn i deixem el pastís reposar dins durant tres més.

Abans de servir-lo:

Sobre el farcit hi aboquem la melmelada de fruits del bosc, al gust.

ESPEREM QUE GAUDIU D'AQUESTA RECEPTA I POGUEU FER-LA EN MOLTES OCASIONS ESPECIALS!!


dimarts, 1 de desembre de 2015

Preferències dels alumnes de 3r ESO: Internet o televisió?

LUKAS VULLINGHS, NICO URDININEA

En aquesta enquesta, volem saber si finalment l’audiència d’internet, entre els joves del centre, ha superat a la de la televisió.

Per saber-ho hem formulat dues preguntes

1- Que utilitzes més, la tele o l’internet?

2- Quantes hores al dia li dediques a cadascuna?

Hem preguntat a 30 persones de 3r ESO i hem vist que la majoria d’alumnes utilitzen més l’Internet amb un número total de 24 vots, superant a la televisió, amb 6 vots.
La mitjana d’hores al dia que els enquestats utilitzen l’internet són 3 hores al día
La mitjana d’hores al dia que els enquestats utilitzen la televisió són 1,8 hores al dia.
Nosaltres, els autors, utilitzem mes l’internet que la televisió:
Lukas: Internet 1 a 2 hores. Tele, 1 hora. Nico: Internet, 3 hores. Tele, 1 a 2 hores.

1
Internet
1 hora
1 hores
2
Internet
2 o 3 hores
4 hores
3
Internet
2 hores
5 o 6 hores
4
Internet
½ hora
2 hores
5
Televisió
4 o 5 hores
2 o 3 hores
6
Internet
1 hora
4 o 5 hores
7
Internet
1 hora
3 o 4 hores
8
Internet
4 hores
5 hores
9
Televisió
2 hores
1 o 2 hores
10
Televisió
1 hora
½ hora
11
Internet
2 hores
3 hores
12
Internet
2 hores
3 hores
13
Internet
2 hores
1 hora
14
Internet
1 hora
2 hores
15
Internet
½ hora
1 hora
16
Internet
3 hores
5 hores
17
Televisió
2 hores
1 o 2 hores
18
Internet
1 hora
2 o 3 hores
19
Internet
2 hores
6 hores
20
Internet
½ hora
3 hores
 
21
Internet
2 hores
2 o 3 hores
22
Internet
2 o 3 hores
5 hores
23
Internet
1 hora
2 hores
24
Televisió
3 hores
2 hores
25
Internet
½ hora
1 hora
26
Internet
2 hores
4 hores
27
Internet
4 hores
7 o 8 hores
28
Televisió
3 hores
2 hores
29
Internet
1 hora
3 o 4 hores
30
Internet
Cap
1 hora
 

Conclusió:

Avui en dia, l’Internet s’utilitza més entre els joves que la tele perquè els joves (inclosos nosaltres, els autors), trobem que hi ha més fonts d’oci i d’entreteniment que als canals de la televisió.



 

Looks dels nois de tercer d’ESO


YASMINA CAYUELA SERRALVO HÉCTOR VALENCIA NORIEGA

Aquest any, com podeu veure, els alumnes de tercer porten uns looks molt espectaculars.
Els nois acostumen a portar el cabell curt però amb el serrell una mica més llarg.
Com podeu veure alguns nois porten els cabell una mica més llarg i altres excepcions.
Cada dues setmanes es tallen el cabell perquè els creix molt ràpid.
Alguns pentinats són més agressius que uns altres i altres són més habituals.




Emissió Picalletres 2015/2016


LAURA GIL I HELENA GARRIDO

A continuació us donem les dates de les emissions dels programes del Picalletres 2015/2016:

Els programes un cop emesos es penjaran a; http://tvcostabrava.xiptv.cat/picalletres

PGM 1 - Dilluns 16 de novembre
INSTITUT SANT ELM (A) - INSTITUT RIDAURA (A)

PGM 2 - Dilluns 23 de novembre
COL·LEGI COR DE MARIA (A) - INSTITUT SANT ELM (B)

PGM 3 - Dilluns 30 de novembre
INSTITUT RIDAURA (B) - INSTITUT MONTGRÍ (A)

PGM 4 - Dilluns 7 de desembre
INSTITUT MONTGRÍ (B) - COL·LEGI COR DE MARIA (B)

PGM 5 - Dilluns 14 de desembre
INSTITUT MONTGRÍ (C) - INSTITUT RIDAURA (C)

PGM 6 – Dilluns 21 de desembre
INSTITUT SANT FELIU DE GUÍXOLS (A) – INSTITUT FREDERIC MARTÍ CARRERAS (A)

PGM 7 – Dilluns 28 de desembre
INSTITUT BAIX EMPORDÀ (A) - INSTITUT SANT FELIU DE GUÍXOLS (B)

PGM 8 – Dilluns 4 de gener
INSTITUT FREDERIC MARTÍ CARRERAS (B) - INSTITUT LA BISBAL (A)

PGM 9 – Dilluns 11 de gener
INSTITUT PUIG CARGOL (A) - INSTITUT BAIX EMPORDÀ (B)

PGM 10 – Dilluns 18 de gener
INSTITUT LA BISBAL (B) - INSTITUT PUIG CARGOL (B)

PGM 11 - 1a SEMIFINAL – Dilluns 25 de gener

PGM 12 - 2a SEMIFINAL – Dilluns 1 de febrer

PGM 13 - FINAL – Dilluns 8 de febrer

Macarrons amb tomàquet


Hicham El Abdellaaoui

Ingredients:

Un bric de 1 litre sencer de tomàquet fregit.
1 llauna de tonyina
2 grapats de sal
¾ de litre d’aigua
750 grams de macarrons.

Persones: 3

Procediment:


Agafem una olla, hi posem aigua i la deixem bullir uns 2 minuts.
Després posem els macarrons a l’olla i deixem uns 5-8 minuts, mentres el deixem bullir, li posem dos grapats de sal.
Remanem els macarrons amb la cullerot.
Aboquem els macarrons a l’escorridora, els remanem una mica, els torneu a posar a la olla, li posem el tomàquet, la tonyina, barregem els macarrons i ho posem en un plat.
Per acabar li pots posar formatge( jo no n'hi poso perquè a mi no m’agrada).