Premis literaris: 1r premi 3a cat. narrativa


Dona´m la mà: Solidaritat

Natàlia Garcia "DOGGUIE"

Editor: Maxx Ter Meulen

Era un dia plujós, fantàstic per raonar i divagar sobre el meu futur, i aleshores vaig veure com l´únic objectiu que desitjava llavors, era aconseguir totes les metes que m´havia anat proposant durant la meva etapa educativa.

Primer de tot desitjaria aprovar el batxillerat i la selectivitat, ja que això seria decisiu pel meu futur. Seguidament, aniria a la universitat a estudiar el que realment m´agrada de veritat, on maduraria personalment.

Després, quan acabés la carrera, tindria la meva pròpia feina, i gràcies a això, podria comprar-me un pis per viure sola i ser per fi independent.

Una vegada vaig acabar de fer aquest raonament vaig veure que si tot això sortís dempeus, seria molt feliç. Però aleshores va ser quan em vaig adonar que realment no era aquests tipus de felicitat la que buscava, ja que simplement era egoisme.

Aixi que em vaig tornar a endinsar en els meus pensaments i divagar sobre la nostra realitat. Realment vaig poder acceptar que no totes les persones som iguals, i com a tals, no a totes les persones ens fan felices les mateixes coses. Però si que tenim entre tots una cosa en comú que ens fa feliç, i això s´anomena amor.

Potser ara pensareu: «amor?», doncs sí. L´amor dóna felicitat a les persones, encara que felicitat i tristor sempre van acompanyats de la mà. Com a tal, la felicitat és un dels millors sentiments qui hi pot haver en aquesta vida, per això podem arribar a la conclusió que la felicitat és la recompensa de l´amor. Però el que ens passa molt sovint és que nosaltres acceptem l´amor que creiem merèixer, encara que realment ens podem merèixer més del que obtenim. I aquí la meva pregunta: «Com ho podem fer per merèixer més del que obtenim?» I seguidament, la resposta és: amb solidaritat.

Per mi la solidaritat és una paraula difícil de pronunciar, però que té un rerefons molt important. Ja que si realment tots intentéssim ser una mica més solidaris, encara que fos una tercera part més del que som, aconseguiríem el que realment ens mereixem. Perquè ser solidari comporta una comprensió sobre els problemes dels altres, no tan sols l´amistat amb els nostres amics, sinó també entre les persones. La tolerància i justícia, hem d´aprendre a respectar les formes d´una altra persona, tant la seva forma física com psicològica. Per què no ho fem amb els altres?Perquè sincerament és la millor forma de relacionar-se i conèixer a la gent tal i com són realment, no pel que aparenten ser.

I no us passa quan ajudes a algú o quan fas alguna cosa bé, que tens aquella sensació d'alegria, de felicitat, al saber que no ets egoista? Doncs, gràcies a tot això, gràcies aquest benestar que hem d'intentar, i que si poc a poc, tots aquests significats de la paraula solidaritat es portessin a terme durant el transcurs del dies, aconseguiríem finalment, el que a partir d´avui en dia ha de ser el nostre únic objectiu en la vida, la felicitat. Però per això, hem de canviar la forma de veure les coses, i així les coses canviarian, ja que nosaltres podem crear la nostra pròpia felicitat.

Comentaris