Entrevista a Clara Esteve, dissenyadora de moda


PAULA GARCÍA I DIANA DARRIBA

Moments d'edicions anteriors del CBFW


Avui hem tingut la sort d’entrevistar la Clara Esteve, una de les dissenyadores de moda en auge i directora artística i de passarel·la del “Costa Brava Fashion Weekend”, que recentment també ha obert el seu propi estudi de disseny.

P: D’on i quan va néixer la teva passió per la moda?
R: Quan era molt petita, quan tenia uns set o vuit anys, i em passava el dia dibuixant vestits, maniquís, nines… i a partir de llavors vaig començar a dir que volia estudiar disseny. I vaig començara fer vestits, per a les nines, amb retalls de roba i les vestia.

P: Com i entre qui va sorgir la idea d’organitzar un esdeveniment com el Costa Brava Fashion Weekend?
R: Els comerciants de Calonge van proposar-me de col·laborar en l’esdeveniment “Calonge et posa guapa”, ja que sabien que era dissenyadora. Allà vaig conéixer altra gent, i vam decidir professionalitzar la idea, i dos anys més tard va aparéixer el Costa Brava Fashion Weekend.

P: Ens podries explicar en què consisteix el CBFW?
R: És una plataforma que té una missió: donar suport als talents emergents i ser una galeria de noves tendències. El focus principal són la moda i les passarel·les, potenciant així les marques emergents que no tenen cabuda en circuits oficials, que estan començant i encara no han viscut tota aquesta part de les desfilades, i d’aquesta manera és com ser el seu primer pont, la seva primera experiència. I arrel d’aquí la nostra idea és que a base d’aquesta experiència puguin arribar a les passarel·les oficials.

P: Entre quines persones organitzeu el CBFW?
R: Som un equip petit, de 5-6 persones, i uns quants col·laboradors, és a dir, en total som unes 10 persones. L’organitzem dividint-lo en 5 àrees: la de moda, la de passarel·la i market, la musical, la gastronòmica i la d’art. Hi ha un responsable de cada àrea i a més hi ha una organització general i una direcció que coordinen els voluntaris.

P: Amb poques paraules, com definires l’essència del CBFW?
R: A nosaltres ens agrada molt parlar de somnis, de somniadors… Ho definiria com el nostre lema: “Dream big”, somiar molt gran en tots els àmbits! Ser el somni dels dissenyadors emergents que vénen aquí.

P: Enguany, hi ha alguna novetat que ens puguis avançar respecte edicions passades?
R: Aquest any la novetat és que hi ha un premi per al millor dissenyador en passarel·la, aquest premi serà escollit per un jurat especialitzat que no forma part dels membres de l’organització ni del projecte, un jurat extern. És un premi valorat en 3000 € al dissenyador revelació, per poder realitzar els projectes dels talents emergents. L’altra novetat és que les entrades tindran un preu simbòlic de 2 €, per poder-lo finançar i tenir més qualitat en l’esdeveniment. 
 
P: El CBFW és un bon lloc on els dissenyadors de moda es donen a conèixer. Què creus que ho fa possible?
R: Doncs sobretot la il·lusió que tots hi posen, una campanya molt bona de comunicació, la campanya d’imatge… Per a donar-se a conèixer dintre d’un àmbit menys local.

P: Com animaries als lectors del nostre blog a assistir al Collet durant les dates del CBFW?
R: Els recomanaria que passessin per la pàgina web, que vegin les novetats que tenim, que entrin a les xarxes socials i veure els posts que publiquem… Crec que aquesta és una bona forma.

P: Ens podries explicar com ha estat la teva carrera professional?
R: Vaig marxar a Barcelona a estudiar disseny de moda i quan portava tres anys vaig tenir l’oportunitat d’entrar a fer pràctiques a TCN, una empresa bastant referent dins de Catalunya sobretot en l’àmbit de la roba de bany i de l’íntim. Hi he treballat 14 anys en continu aprenentatge, on he conegut el món de les passarel·les de moda, fins l’any passat, que tenia moltes inquietuts, ganes de fer nous projectes, i vaig sortir de l’empresa per crear el meu propi estudi, on estic fent una petita cartera de clients i els ofereixo serveis de disseny.

P: Fa poc has obert el teu propi estudi de disseny a Calonge. Quins aspectes positius hi trobes respecte a treballar per grans marques?
R: La satisfacció personal, perquè quan treballes per tu mateix el reconeixement, les alegries, les penes… són per a un mateix. L’altre aspecte positiu és canviar de registre, tot i que la moda sempre esta en continu desenvolupament, treballar per a diversos clients fa possible la creació de diferents estils, i sobretot arribar a crear la teva pròpia marca.

L'estudi de la Clara a Calonge


P: Com definiries la teva feina?
R: L’estudi és un somni fet realitat, sempre he pensat en arribar a tenir la meva pròpia marca. Ho definiria com tot el que he estat fent en la meva trajectòria ho ofereixo a clients per a fer col·leccions, lookbooks, passarel·les...

P: Què els diries a aquella gent que es vulgui dedicar en el món de la moda?
R: Que surtin corrents! És broma! És un món molt espectacular, que et dóna moltes alegries, però també és un món molt dur, exigent, on has de dedicar-li moltes hores, on ningú et regala res mai… És un món que vol moltíssima dedicació i esforç, molt treballador. Els animaria que estudiessin moda perquè aquí sempre hi ha hagut la tradició del tèxtil, i tot i que darrerament ha marxat cap a Àsia, ara s’està tornant a fabricar aquí.

P: Què és per a tu el concepte moda i el concepte tendència?
R: Una cosa està de moda quan un gran conjunt de la societat s’hi tira de caps, però pot enfocar-se en molts altres conceptes més. La tendència en canvi, seria tots els factors que fan que un estil estigui de moda, són dos conceptes complementaris. 
 

Comentaris