dimecres, 24 de febrer de 2016

Art a baix



DIANA DARRIBA I PAULA GARCÍA

Des de fa pocs dies hi ha exposades a la planta baixa, davant de secretaria, escultures creades pels alumnes de segon de l’any passat. 
La temàtica proposada era el cos humà, basant-se en l’escultura de fusta policromada Anna i dins la campanya "Veure i entendre". 
Les escultures que podeu veure estan fetes de diversos materials, com fang, sabó, guix, cera…

Ja van estar exposades al Castell de la Bisbal el curs passat, i ara les podem veure al centre.

Les escultures que podem veure són de la Diana Darriba, la Núria Bombardo, la Maria Fernández, en David Pérez, la Clara Agustí, l’Eloy Mena, en Donovan Castillo, en Raúl Diaz, l’Alba Comalat, la Júlia Pérez, l’Arlet Alemany, la Marina Dalmau, en Lukas Vullinghs, l’Alba Martínez, en Miquel Muñiz, la Paula García, l’Arnau Perpiñà, la Rebeca Kuijpers, l’Aaron Mirabet, Nico Urdininea i Héctor Valencia.
A la part dreta del blog podeu veure una galeria d'imatges



Noms sirians i Històries particulars


MARC GRASSOT MARIN I XAVIER GIRALT SERRALVO

Darrerament al replà de les escales de ll’institut han penjat un mural en homenatge als 10.000 nens refugiats. Els alumnes de 2n han buscat noms de nens sirians i els alumnes de 3r els han escrit amb color negre i color vermell perquè es diferencïn uns dels altres però tots siguin igual d’importants.

Les històries particulars són històries d’alumnes de 1r, 2n i 3r que expliquen les seves històries familiars on algú va haver de marxar d’un país per anar a un altre per una vida millor o la llibertat. Així ens adonem de que tots d’una manera o una altra som refugiats.

Els refugiats són com nosaltres però amb la desgràcia d’haver de marxar del seu país per culpa d’una guerra.

 
 






VK (vkontakte)

HELENA GARRIDO i ALINA HRYNKO

L’Alina, una alumna del nostre centre, ens ha ensenyat una nova xarxa social ucraïniana que es diu Vk. És un lloc de la xarxa social molt semblant a Facebook i a Instagram.
Originalment era només perquè els estudiants russos i ucranïans poguessin xatejar amb els amics, jugar a jocs, penjar fotos, escoltar música, poden fer regals als amics… Ara també hi és en altres idiomes.

Es poden buscar amics, jocs, pàgines d’interès, poden veure les notícies dels amics, saber les notícies d’interès en saber...

Aquesta aplicació a Ucraïna és més important que Facebook o altres aplicacions. A Ucraïna tenen l’aplicació per al mòbil, i els adolescents se la descarreguen per xatejar amb els amics.
En el perfil de les persones podem veure la seva informació personal.

Aquest és el logo de la xarxa social

"Teacher for a day" (Profe per un dia)


MARNIK POLLET i QUIM PONJOAN

Anirem a fer una classe d'anglès a  primer de l'ESO; la classe tindrà els següents continguts:

Parts del cos> temes:Teoria, representacions i exercicis a la pissarra"

Sentiments> "Teoria i exercicis a la pissarra."

No sabem exactament quan o on (en quina classe) farem la presentació als  estudiants, però vam fer una "agenda de la classe" per organitzar millor i l'ordre del dia de classes serà següent :

Quim: 15 min ( total)

Marnik: 20 min ( total)

Nicolai: 15 min (total)

Esperem ser capaços d'ensenyar alguna cosa, ens serà difícil, per descomptat, editarem o tornarem a penjar aquest text quan hagim fet la classe, amb els comentaris sobre la sessió.

Sortida al cinema "Camí de l'escola"

LAILA BOUHMARA, ALBA MARTINEZ


El dilluns 1 de febrer per celebrar el dia de la Pau vàrem anar al cinema a Palamós.
Les primeres hores,  de 8:15h a 11:15h hi van anar els de 1r i 2n ESO  i a l’hora del pati de 11:15 a 14:15h  hi van anar els de 3r, 4rt ESO, 1r i 2n de Batxillerat. Era una activitat de la Pau i vam assistir 400 personas. 

La pel∙lícula tracta de 4 històries, on  a cada una surt un nen diferent i també de diferents països. La pel∙lícula ensenya que hi ha nens que tarden hores anant el camí cap a l’escola. I al final els nens surten amb bones notes.
I uns dies després els professors ens van passar un dossier de la pel∙lícula perquè el completéssim i n'extraguéssim alguna lliçó de vida. 

Imatge dels alumnes del primer torn al cinema


dimarts, 23 de febrer de 2016

Youtuber: Keptpack769


IVAN MORENO I HICHAM MALLOUK

Un company del nostre institut té un canal de youtube, en Joel Marquez. Té 75 seguidors i el vídeo amb més visites té 2531, va començar fa 1 any i de moment li va molt bé.

Aquí us deixem el vídeo del rap del seu canal: 

El renacido

ELOY MENA I DONOVAN CASTILLO



Títol original: The Renevant
Any: 2015
Duració: 156 min
País: Estats Units
Repartiment : ​
Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, ​Domhn​ all Gleeson, Will Poulter, Forrest
Goodluck,Paul Anderson, Kristoffer Joner, Joshua Burge, Duane Howard, Melaw
Nakehk'o,Fabrice Adde, Arthur RedCloud, Christopher Rosamond, ​
Robert Moloney, Lukas Haas, Brendan Fletcher, Tyson Wood, McCaleb Burnett.

Sinopsi
: Any 1823. En les profunditats de la Amèrica salvatge, l'explorador Hugh Glass participa al costat del seu fill mestís Hawk en una expedició de paranyers que recol∙lecta pells. Glass resulta greument ferit per l'atac d'un ós i és abandonat a la seva sort per un traïdor membre del seu equip, John Fitzgerald. Amb la força de voluntat com la seva única arma, Glass s'haurà d'enfrontar a un territori hostil, a un hivern brutal i a la guerra constant entre les tribus de nadius americans, en una recerca implacable per aconseguir venjar­se.

Opinió personal
Eloy Mena:
La pel∙lícula no ha sigut el que pensava que seria; hi havia algunes escenes que estaven molt ben realitzades com la de l’atac de l’ós cap a Hugh Glass i altres que no m’han agradat com les que surt tenint visions de la seva dona.

Donovan Castillo:
No m'ha semblat una molt bona pel∙lícula, encara que els gràfics i algunes escenes m'han agradat molt. Però la veritat és que no li he trobat gaire sentit, no m'ha semblat una història gaire emocionant, però tot i així, la pel∙lícula m'ha agradat.

Agermanament amb Fatick



EMILIO DEL RIEGO

El nostre institut està agermanat amb un altre institut, anomenat Khan Ndoffene Diouf, que es troba a una regió al sud-oest del Senegal, anomenada Fatick.

Un agermanament és l'agrupació entre dues escoles d’altres llocs del planeta per dur a terme projectes en comuns, crear vincles entres les dues comunitats educatives i aprofundir en la coneixença mútua.

L’agermanament ens aporta beneficis als alumnes, aprendre la cultura que tenen altres nens de la mateixa edat, al professorat i personal no docent de l’escola, la possibilitats de crear comunitats d’aprenentatge internacional o benefici a les famílies i la comunitat.

Aquest agermanament està associat amb l’assignatura de francès. En aquesta assignatura fem activitats, com intercanviar cartes amb els nenes d’allà.

Abans de Nadal va venir una noia del Senegal a explicar als nens de segon d’ESO com vivien allà, què feien i les característiques principals que tenia el país.

Imatges del dia de la xerrada que va ser molt interessant

JPO a la UdG



MIKAEL SERRANO i MAXX TER MEULEN

El dia 19 de febrer els de segon de Batxillerat van anar de visita a la Jornada de Portes Obertes a la Universitat de Girona. Van veure el campus Barri Vell, Girona Centre i el campus Montilivi.


Als campus hi ha diferents facultats: en el de Barri Vell hi ha les facultats d’Educació i Psicologia,, la facultat de Lletres i la de Turisme. En el campus Girona Centre hi ha només una facultat, la de medicina i la d'infermeria. I al campus Montilivi hi ha les facultats de la escola Politècnica Superior, la facultat de Ciències, la facultat de Dret i la facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.






CAMPUS BARRI VELL
(FACULTAT DE LLETRES)

LLENGUA I LITERATURA CATALANES
LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLES
HISTÒRIA
FILOSOFÍA
Geografía ordenació del Territori i Gestió del Medi Ambient
HISTÒRIA DE L´ART
COMUNICACIÓ CULTURAL




CAMPUS MONTILIVI
(ESCOLA POLITÈCNICA SUPERIOR)

ÀMBIT D´ARQUITECTURA I EDIFICACIÓ
ÀMBIT INDUSTRIAL
ÀMBIT INFORMÀTIC
ÀMBIT AGROALIMENTARI



CAMPUS MONTILIVI

BIOLOGIA
CIÈNCIES AMBIENTALS
QUÍMICA
BIOTECNOLOGIA



CAMPUS GIRONA CENTRE
(FACULTAT D’INFERMERIA)
CAMPUS GIRONA CENTRA
(FACULTAT DE MEDICINA)

INFERMERIA
MEDICINA

Aprenem jugant!

HICHAM EL ABDELLAOUI
DANIEL PETCANA


Aquesta web www.internetsegura.cat ens ofereix jocs per evitar els riscos que poden haver-­hi en les xarxes socials . Són els següents:


http://www.internetsegura.cat/images/jocs/jocs_segurs.html

*Aquest joc explica que  la xarxa passen coses que poden posar en risc la teva seguretat. Et posen 5 situacions habituals perquè les resolguis.

http://www.internetsegura.cat/images/jocs/primers­passos.html
 
*Què hem de tenir en compte quan entrem a la xarxa:

 http://www.internetsegura.cat/images/jocs/joc_prevencio_assetjament.html

* Has de vigilar on entres perquè algú et pot fer ciberassatjament. Et donen 5 riscos, i has d'escollir què seria el millor per actuar.

http://www.internetsegura.cat/images/jocs/joc_mobil_segur.html

*Hem de saber com utilizar el m​òbil d’una forma segura

http://bsf2.gencat.cat/infancia/

*Surten uns dibuixos on hi ha escrits uns drets i un text en el qual els explica.

dimecres, 17 de febrer de 2016

Joy


AÏDA RODRÍGUEZ

Títol: Joy
Any: 2015
País: EE.UU
Director: David O. Russell
Gènere: Drama, comèdia i biografía

Repartiment:
Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Bradley Cooper, Isabella Rossellini, Diane Ladd, Édgar Ramírez.

Sinopsi:
Biopic basat en la història real de de Joy Mangano, una mare soltera amb tres fills que vivia bastants penúries. Fins que un dia va inventar el conegut pal de fregar màgic. Mangano va començar a vendre-la per la telebotiga i va començar a llaurar poc a poc una carrera com a empresària, que la coronaria com una de les dones més reeixides d'Estats Units.

Opinió personal:
La història pot ser entretinguda en alguns moments, però a mi no m'ha agradat gens aquesta pel·lícula. Esperava una altra cosa. No m'ha agradat l'actuació de varis actors però cadascú té els seus gustos.

dimarts, 16 de febrer de 2016

Batalla de galls


Yasmina Cayuela i Héctor Valencia

Hi ha molts nois a l'institut que fan batalles a l’hora del pati i entre els amics i entre ells es voten. També a lEspai Jove fan competicions de rap i vénen nois de tota Catalunya.

La batalla de galls és una competició un contra un per veure qui tira més rimes despectives a l’altre i qui respon més coses de les que l’han dit, però a vegades és fa freestyle que es la manera que té cadascú d’expressar els sentiments.

El Hip-Hop és un moviment que comporta el rap, el ball, la música, el skate, el graffiti… i dins de tot aixó hi han les batalles de galls.

Molta gent es pregunta com ho valoren els jutges i com es fan les rimes.
Les batalles es puntua en punchline que són les rimes directes agressives en el flow, que és la manera de rapejar sobre la base cadascú.
Les metriques són les maneres d’enllaçar les rimes com ABAB, ABB ABB, ABC ABC, etc.
El més important del rap és seguir la base i fer que rimin les paraules perquè si no, no té sentit.


Imatges de la batalla de galls de l'Espai Jove a Calonge.

L'aplicació de MediaKids


HICHAM MALLOUK

MediaKids és una aplicació per a mòbils per protegir els menors de continguts multimèdia perillosos o inadequats.

Es tracta d’una aplicació per a dispositius mòbils que concentra totes les possibilitats de queixa, denúncia, i opinió sobre qualsevol contingut multimèdia present al món digital que pugui ser inadequat, lesiu o fins i tot il·legal per al menor.

MediaKids ha estat dissenyada tenint en compte l’edat i els hàbits de consum multimèdia dels infants i els joves, i és molt fàcil d’utilitzar, ja que, a través d’un seguit de pantalles, es mostren diversos qüestionaris que permeten a l’usuari determinar el tipus de contingut reportar (programa, anunci publicitari, pel·lícula o videojoc) i el canal o plataforma des d’on s’ha vist (televisió, ràdio, Internet), per tal de facilitar el procés de categorització de la queixa o denuncia. A més, l’usuari també pot incorporar imatges que aporten més informació a la descripció dels fets, així com expressar la seva opinió, afegir algun comentari i fer suggeriments.


Què és la Identitat Digital?


DONOVAN CASTILLO I ELOY MENA VALENZUELA


Tots tenim identitat digital. És el rastre que cada usuari d'Internet deixa a la xarxa com a resultat de la seva interrelació amb altres usuaris o amb la generació de continguts. És a dir, estem parlant d'una conseqüència de la comunicació 2.0.

Quan posem el nostre nom al Google o altres cercadors, podem veure que obtenim informació sobre nosaltres que en algun moment hem publicat.

La​ identitat digital la construïm a partir de la nostra activitat quan aportem textos, imatges i vídeos al món web. La nostra identitat digital es relaciona llavors amb la dels altres, i és vista per tots d'una forma subjectiva que definirà la nostra reputació digital.
Aquestes identitats digitals poden coincidir o no amb la identitat de la persona en la vida real.


dimecres, 10 de febrer de 2016

Els alumnes de Revista assisteixen a una xerrada sobre periodisme


AIDA RODRÍGUEZ
VALENTINA VILLATORO

El dia 4 de febrer va venir un periodista de Girona: en Quim Fernández dins l'activitat "La premsa a les escoles" que és organitzada pel Col·ŀegi de Periodistes de Girona i Educaixa. 
Va venir a fer una xerrada d'una hora als alumnes que fan Revista, de 3r d'ESO, sobre diferents aspectes.

Continguts de la xerrada:

- Anàlisi de les portades
- Tendències polítiques del diaris
- Manipulació de la informació
- Codi deontològic (codi ètic del periodista)
- Consells per redactar bé les notícies.
- Importància de la llengua, redacció per explicar uns fets
- Diferents tipus de periodisme

Trobem que la xerrada va ser molt positiva i en general va agradar molt. 
Ens va donar consells per redactar una bona notícia.
En Quim Fernández 
el dia de la xerrada al nostre institut

dimarts, 9 de febrer de 2016

CONCURS DE TALENTS


CHAYMA GATTAR

Com tots sabeu, el dia 22 de desembre en el Concurs de Talents van fer 2 torns:

Primer torn: de les 8.15 - 9.45 1r i 2n d'ESO
Segon torn: de les 10.15 - 11.45 3r i 4t d'ESO, 1r i 2n de batxillerat

Els participants i guanyadors van ser:

La professora Malen Blavia i els alumnes de 1 r ESO van cantar 2 cançons només en el 1 r torn.
GUANYADORS els raperos: en Wasim Belgazhi, en Carlos Pérez, l'Héctor Valencia i en Marcos Gómez van cantar rap en 1r i 2n torns.

La Ashley Leon, Miquel Muñiz i l'Alba Atencia van actuar en els 1r i 2n torns i van quedar SEGONS. 
El Raul Rodríguez i David Pérez van ballar en el 1r i 2n torns i van quedar TERCERS. 
Juan de la Borbolla va fer un monòleg en 1r i 2n torns.
La Ashley Leon va cantar en els 1r i 2n torns.
La Cristina Moya i Míriam van cantar en els 1r i 2n torns.
La Júlia Arbat amb el cub Rubik i també el seu germà Adrià també amb el cub en els 1r i 2n torns.
La Janina, Yaita, Aida i Guillem J. van cantar i ballar en els 1r i 2n torns.
Els premis van ser entrades pel cinema.

I ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ

Dia de la Internet segura

Avui se celebra "El Dia de la Internet Segura"a més de 100 països de tot el món. Ja fa una desena d'anys que es dedica un dia a aquest tema i enguany el lema és el següent:

IMPLICA'T EN UNA INTERNET MÉS SEGURA

per mes informació http://internetsegura.cat/


dimarts, 2 de febrer de 2016

La Natàlia, un any abans a la universitat

DIANA DARRIBA

La Natàlia Espasandín, una alumna de segon de batxillerat, va cada dimarts a la Universitat de Girona a fer workshops de medicina, una mena de tallers pràctics on es plantegen casos mèdics, corresponents al primer curs del grau de medicina. Això és degut que la Natàlia, com que té altes capacitats i una vocació cap a la medicina ha obtingut un permís especial per anar a la universitat per cursar determinats continguts d’estudis universitaris. Aquests coneixements no els pot rebre a l’institut i a la universitat sí.
No va haver de passar cap prova, parlar amb el rector va ser suficient perquè l’admetessin, ja que es va quedar fascinat amb el seu talent, el bon expedient acadèmic i els seus alts coneixements en genètica que va poder demostrar l’any passat en les proves MIR, les que han de passar els llicenciats en medicina un cop han acabat la carrera i volen encaminar­se cap a una especialitat. 
També la ha afavorit el seu treball de recerca titulat ​The brittle and the unbreakable: an approach to mutations in collagen type I genes, ​sobre una malaltia minoritària, que  va resultar premiat amb el tercer lloc dels X Premis de Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona en l’àmbit de Ciències de la Salut i de la Vida i el primer premi dels XII Premis Argó de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’àmbit de Biociències i Ciències de la Salut i qualificat per l’institut amb una nota de 10.
És l’única estudiant de Catalunya que va a la universitat fent segon de batxillerat
adaptant­-se en una nova llei del Departament d’Ensenyament.
Tant professors de l’institut com de la universitat afirmen que compagina perfectament els estudis als dos centres d’ensenyament.
L’any que ve, li agradaria poder cursar primer de medicina a la mateixa universitat i un cop acabada la carrera vol dedicar­se en l’àmbit de la investigació en relació amb la genètica.

Aquí teniu els enllaços de les notícies aparegudes a la prensa sobre la Natàlia.