dimarts, 28 de febrer de 2017

Paddington, la pel·lícula

CAMI BRATIANU I LAURA GUILLEM

Paddington és el protagonista d’una série de 23 llibres escrits per Michael Bond i publicats entre el 1989 i el 2014; en el mateix any és va estrenar una pel·lícula, i és del que parlarem aquí:

Nom: Paddinton
Gènere: Comèdia infantil
Data de sortida: 28 de novembre del 2014
Durada: 95 minuts ( 1 hora i 35 minuts)
Guionista: Michael Bond
Direcció: Paul King
Producció: David Heyman
Actors: Ben Whishaw - Nicole Kidman - Sally Hawkins - Hugh Bonneville - Julie Walters - 
Jim Broadbent - Peter Capaldi 

Seqüela: Aquest 2017 sortirà Paddington II 

Sinopsi: Paddington és un jove ós que viu a Perú amb la seva tieta Lucy - amb una gran passió per totes les coses angleses decideix anar a Londres en busca d’una llar, però, un cop a Londres s’adona que la vida a la ciutat no és tan senzilla, fins que coneix a la amable família Brawn, els quals li ofereixen un refugi temporal.
En Paddington els causa molts problemes, però al final viuran moltes aventures junts fent que la família estigui més unida que mai.

Opinió personal: Sé que Paddington és en teoria una pel·lícula destinada al públic més jove, però quan la vaig veure vaig sentir un gran sentiment de calidesa ja que la pel·lícula és tan bonica com divertida, i per aquesta raó crec que realment qualsevol persona la pot gaudir.


Els alumnes de 2n de batxillerat van presentar les seves experiències sobre el treball de recerca

ADRIÀ CASTELLÓ I POL COROMINOLA


Els alumnes de 2n de batxillerat van presentar el 23 de febrer després del pati als de 1r els seus treballs de recerca per ajudar-los a fer un millor treball. 
A la classe de 1r A hi van anar la Zoe Büsser, que va presentar el seu treball d’anàlisi d’aigües i la Marta Estragués, el seu treball de robòtica. Després de les presentacions els de 1r van fer preguntes i elles els van donar diferents consells com a resposta.       

La decisión de Anne

Fitxa tècnica:

Títol Original: My Sister's Keeper
Director: Nick Cassavetes
Productors: Curmudgeon Films, Gran Via Productions, Mark Johnson Productions
Guionistes: Nick Cassavetes, Jeremy Leven
Actors: Abigail Breslin, Alec Baldwin, Cameron Diaz, Joan Cusack, Jason Patric, Sofia Vassilieva, Evan Ellingson
País: Estats Units
Duració: 106 min.
Any: 2009

Sinopsis:
"La decisión de Anne" és una pel·lícula de les que se’t queden clavades en el cor. Una família descobreix que la seva filla de 4 anys té leucèmia, i per mantenir-la viva necessitarien bastants transplants. L’única manera d’aconseguir-ho, ja que cap dels pares és competible per donar tot el que ella necessita, és fer una altra filla competible a través d’unes modificacions genètiques, i així apareix l’Anne. Al cap dels anys decideix que ja no vol seguir donant-li òrgans a la seva germana, ja que només li queda un ronyó, i ella també vol seguir vivint la seva vida normal i corrent com una nena de la seva edat. Encara que aquesta raó no és la definitiva del perquè l’Anne vol deixar de fer això. És una pel·lícula perfecte per reflexionar sobre la vida i tot el que passa en aquest món i nosaltres no ho sabem.

Opinió personal:
És una pel·lícula que et marca molt. Bastant realista, ensenya la part bonica del càncer, sense deixar de banda la part dolenta. Sincerament jo he après a valorar qualsevol cosa que tinc al voltant, ja que mai saps en quin moment es pot esfumar. Crec que no sabem valorar les coses que tenim, i en aquesta pel·lícula es veu perfectament com la noia que pateix leucèmia gaudeix de cada moment de la seva vida. Una pel·lícula totalment recomanable.


El millor fanmade de DBz

MARTINA POU I CARLA PAREDES

Fa uns quants anys, Hollywood va intentar fer un live action de Dragon Ball. Va ser un fracàs, els actors no quadraven amb els personatges, i d’asiàtics en tenien poc. Fins i tot persones corrents els superaven amb la disfressa.
Fa uns dies un fan d’aquesta sèrie (Esteven I. Adúriz) va superar a Hollywood també fent un live action, però molt més curt (tan sols era un tràiler de la pel·lícula). I més ben fet, amb millors efectes i millor disfressa.




dijous, 23 de febrer de 2017

El carnaval arriba al Puig Cargol

LAIA CASANOVAS I DANIELA LEAL

Avui dia 23 de febrer ha arribat el carnaval.
Dies abans es va escampar el rumor que avui podríem venir amb pijama o disfresses de carnaval.

Ha estat un èxit, molta gent s’ha disfressat: hi ha gent amb pijames, altres amb disfresses de carnaval, altres amb complements com orelles o perruques. 
I també algunes profes s'han animat!!!

Mireu!!



Taller de fotos III

Hem estat treballant com fer una bona fotografia a partir dels consells de Steve McCurry.

Aquest és el resultat de 3r A.

Els autors i autores de les fotos són: Iara Barrios, Sara Carrión, Laia Casanovas, Paolo Girardhi, Daniela Leal, Toni Navarro, Fàtima Nouihal, Keila Posu


make a wish




i les nostres reaccions són...

Creiem que és molt bon vídeo ja que està molt ben fet i la finalitat és positiva.
El nen es sent molt malament amb el seu físic, fins a tal punt d’arribar a voler morir. Això per culpa del seu pare, que l’exhibeix en un circ.
Finalment el nen, encara que es veu clarament que està cansat que la gent el vegi com un monstre, acaba demanant més fusta, ja que és el que li agrada i el que fa més bé.
Això ens demostra que encara que sentim que tenim molts defectes, hem de saber que ningú és perfecte. Ens hem de centrar en el que ens agrada i el que se’ns dona bé, i no pas en el que creiem que és el pitjor de nosaltres, o en el que pensi la gent.
NEREA CARRASCO I SARA CARRIÓN

Soluciones al cambio climático II


Kiri: el árbol de la vida




DIANA DARRIBA y LAURA GIL

Ya son muchos los que se preocupan por el cambio climático. Las emisiones de CO2 incrementan cada vez más, y esto provoca el famoso efecto invernadero, un hecho que inquieta la humanidad que se basa en retener los gases nocivos dentro de la atmósfera y aumentan la temperatura, además de elevar el índice de partículas de CO2 en el aire que respiramos.

Los árboles son los pulmones de nuestro planeta, inspiran dióxido de carbono y expiran oxígeno, por este motivo, es muy importante que cuidemos nuestro entorno.

Entonces, ¿cuál es nuestra solución? La comunidad científica se ha asombrado al descubrir que existe un árbol que absorbe 10 veces más CO2 que todas las otras especies de árboles. El kiri es nuestra salvación. Llamado también árbol emperatriz, el árbol de origen chino cuyo nombre científico es Paulownia tormentosa no solo absorbe más cantidad de dióxido de carbono que los otros árboles, sino que emite más oxígeno, resiste mejor en inciendos, es el árbol que crece más rápido (10 veces más que un roble), posee unas grandes hojas que se pueden utilizar como abono para plantas o forraje para ganado, tiene la capcidad de regenerar suelos erosionados y crece en tierras infértiles, se puede regar con agua contaminada, cuando tiene dos años ya no es necesario regarlo y rebrota de un corte, con lo que no es necesario tener que volver a comprar este árbol.

dimecres, 22 de febrer de 2017

Taller de fotos II

Hem estat treballant com fer una bona fotografia a partir dels consells de Steve McCurry.

Aquest és el resultat de 3r B.

Els autors i autores de les fotos són: Lamia Bouznakari, Jonathan Carballo, Xevi Ferrés, Laura Fornós, Carla Gou, Júlia Leal, Duna Mielgo, Sergi Morales, Luna Nieto, Verónica Pino, Marta Soriano, Raja Souitou, Carla Villalobos. 

Properament us anirem ensenyant el resultat de les altres classes.


Are you lost in the world like me?



les nostres reaccions són...

*El nostre pensament sobre el vídeo és que estem molt enganxats a les xarxes  socials i no estem pel que hem de estar. Tenim com una mena d’addicció a tot allò que estigui dins d'aquesta pantalla. 
Cada cop hi ha més gent que se'n compra i els fa servir. 
Mentre estem pendents del que passa al mòbil no ens adonem del que està passant al nostre voltant. Hi ha molta gent que per culpa d'estar distret en mig del carrer pel mòbil ha tingut molts accidents. Sincerament la nostra opinó és que el vídeo està molt ben fet i  que ara mateix és tot cada vegada més tecnològic i realment no estem connectats amb el que ens envolta de veritat.
XEVI FARRÉS I JULIA LEAL 

*El vídeo “Are you lost in the world like me?” és un vídeo on és veu tot el que està passant per arreu del món.
A nosaltres ens ha impactat molt, ja que és la realitat que està havent-hi avui en dia, amb els mòbils… en general tota l'electrònica.
L' escena que més ens ha agradat ha sigut el moment en que estan tots amb el mòbil i el nen petit en mig de la gent, i el nen veu que tothom el trepitja, que ningú està per ell. I tot això es degut al gran problema que està havent-hi amb els mòbils i la gent que cada vegada està més enganxada.
Cada vegada, la gent més petita, d’entre 7 i 8 anys ja tenen mòbils i estan connectats en les xarxes socials, això a la llarga genera molts problemes. 
També cada vegada més, els pares prefereixen estar amb el mòbil i a les xarxes socials, que no pas estar jugant amb els seus propis fills… En general és una vergonya de país i la gent hauria de pensar i canviar la seva manera de veure el que està passant.
En general aquest vídeo està en contra de els mòbils, ja que pot provocar accidents, que la gent no parli tant.

MARTA SORIANO I LAURA FORNÓS

*La meva sensació després de veure el vídeo és que nosaltres estem molt enganxats al mòbil i no prestem atenció al voltant . I en el vídeo ho representen molt bé quan un grup de gent es dirigeix cap a un precipici.
SERGIO MORALES

*Ens ha impactat molt el vídeo ja que realment això està passant ara mateix. Cada vegada més la gent penja la seva vida privada a Internet i això pot tenir conseqüències, les quals es veuen molt ben reflectides en el vídeo.
Pot ser també que sigui una mica exagerat, però si seguim així a la llarga els telèfons mòbils i la impressió que volem donar en les xarxes socials ens pot evadir de la realitat.

SARA CARRIÓN i WASSIM EL MAACH

dimarts, 21 de febrer de 2017

Soluciones al cambio climático IV

Paneles solares que transforman el calor y la lluvia en electricidad


Investigadores del Instituto Tecnológico de Massachusetts ( MIT ) trabajan en un tipo de panel termofotovoltaico que transforma en electricidad tanto la luz visible como también la energía del sol que llega al panel en forma de calor;  en las longitudes de onda de la luz infrarroja y de las microondas que los paneles fotovoltaicos no aprovechan. Sin embargo, según informan los investigadores a través de MIT News, los paneles termofotovoltaicos, o térmicos y fotovoltaicos, tienen el potencial de proporcionar a igual superficie el doble de electricidad que los paneles convencionales, aquellos que son sólo fotovoltaicos. Para aprovechar el calor, los investigadores del MIT utilizan cristales fotónicos de tamaño nanométrico a modo de filtro previo superpuesto al panel solar. El método pasa por capturar toda la energía y el calor que llega desde el sol hasta el panel y transformarla en luz visible haciéndola pasar primero por los cristales fotónicos.

YAILÍN CASTILLO
DANI PETCANA, 4t ESO

Soluciones al cambio climático III

La Plantalámpara


La noticia que hemos escogido tiene, como tema principal, la plantalàmpara. Este invento tiene la capacidada de proveer a una lámpara LED de 300 lumens (lo cual es equivalente a una bombilla de 50 watts) durante un tiempo considerablemente largo aprovechando el proceso de fotosíntesis de la planta. Este aparato “carga” durante el día y produce energía gracias a los residuos que descomponen y se convierten en electrones.



MARNIK POLLET
ARNAU PERPINYÀ, 4t ESO

Taller fotos (I)

Hem estat treballant com fer una bona fotografia a partir dels consells de Steve McCurry.

Aquest és el resultat de 3r C.  Els autors i les autores són: Anna Maria Garcia Medina, Georgiana Afetelor, Cami Bratianv, Adrià Castelló, Pol Corominola, Ana Gonzalez, Laura Guillem, Marina Illa, Carla Paredes, Martina Pou, Alex Rojas, Iona Serra, Nahuel Ter Meulen.

Properament us anirem ensenyant el resultat de les altres classes.

Noves professions del futur!

RAJAE SOUITOU

El temps avança, la societat creix, es creen noves tecnologies,...
El futur és ple de sorpreses inesperades, però quines noves feines ens proposarà?....


La majoria de noves professions que assenyalen tenen a veure amb aplicacions de les noves tecnologies a la vida quotidiana:

*Equilibrador de microbis: gestió de les malalties, i un professional haurà de mantenir equilibrats els microbis del nostre cos a través de la investigació del genoma. 

*Reparador d’impressores 3D: tècnic especialista en les noves impressions en tres dimensions que ja comencen a aparèixer al mercat. 

*Gestor de mort digital: especialista en eliminar el nostre rastre a la xarxa després de la mort. 

*Optimitzadors en el tràfic de drons. 

*Minimitzadors de l'impacte del medi ambient. 

*Dissenyadors de viatges sense conductor. 

*Científics d'ADN. 

*Gastrònoms moleculars. 

*Psicòlegs i terapeutes de plantes. 

*Dissenyadors de sistema d'energia en l'espai. 

*Terapeutes d'augment de la memòria. 

Aquí us deixo els links de les pàgines WEB: 

http://www.viaempresa.cat/ca/notices/2013/09/les-deu-professions-del-futur-2424.php

dijous, 16 de febrer de 2017

Els projectes de 4t, al CosmoCaixa

WASSIM EL MAACH I TONI SANCHEZ

Demà dia 17 de febrer els alumnes de 4t d' ESO aniran al Cosmocaixa a presentar els seus projectes de Robòtica,fets al taller de tecnologia amb el professor Josep Almar; creats amb la impressora 3D i el programa Arduino. Dins el programa "Impulsem la robòtica" 
Els grups d’alumnes han creat semàfors, llanternes, daus, els quals funcionen electrònicament. Cada grup ha fet un vídeo on expliquen el seu projecte. 
Els acompanyaran les tutores la Sara de Haro, Meritxell Estanyol, el seu professor de tecnologia el Josep Almar i la directora Elsa Anton.

Jornada de portes obertes de l’Universitat de Girona

SARA CARRIÓN I DANIELA LEAL



El 17 de febrer la Universitat de Girona obrirà les seves portes i hi assistiran els alumnes de 2n de batxillerat de l’IES Puig Cargol, amb les professores Montse Carré i Marta Vallejo.
Hi aniran amb autobús i sortiràn del centre a les 8:00h.
Aquesta sortida es fa perquè els estudiants puguin rebre informació sobre els graus universitaris que es poden estudiar en aquesta universitat.
Els estudiants que visitin l’UdG disposaran d’una línia d’autobusos gratuïta que comunicarà els tres campus universitaris: Barri Vell, Centre i Montilivi.

Les xerrades que es realitzaran seran dels diferents graus que s’estudien a les diferents facultats:

Escola de Doctorat

Escola Politècnica Superior
Facultat de Ciències 
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
Facultat de Dret
Facultat de Lletres
Facultat de Medicina
Facultat de Turisme 
Facultat d'Educació i Psicologia
Facultat d'Infermeria


Davant de la Facultat de Ciències es trobarà la fira “Ho tens a l’UdG” on es podrà trobar informació sobre els diferents serveis, associacions, instituts i càtedres de l’universitat, o sobre allotjament universitari.
Informació treta de: http://www.udg.edu/jpo/Presentaci%C3%B3/tabid/53/language/ca-ES/Default.aspx

Ravenfield

PAOLO GHIRARDI

Ravenfield és un joc d’un jugador (offline), dissenyat per ser fàcil de jugar i gratificant per a tots els nivells d'habilitat. És un joc d’acció militar en primera persona.

Característiques principals:
· Fàcil de recollir, caos d'un sol jugador.
· Lluitar com infanteria, o en vehicles terrestres, aeronaus o embarcacions.
· El nombre de combatents només està limitat pel que l'ordinador pot manejar.
· Els soldats danyats deixen anar sang, indicant on han tingut lloc les batalles.
· Emet ordres als teus companys IA (robots)
· Mode de campanya 
· Suport de mapa personalitzat 
· Crea les teves pròpies armes i vehicles.
· Integració de Steam Workshop

*Aquestes característiques estan en desenvolupament i estaran disponibles en una proper etapa.*


Mode Campanya


La manera de campanya enfronta dos equips entre si, en una guerra que abasta diversos mapes. A més de combatre de manera individuals al terreny, també es poden controlar els moviments de l'exèrcit des de sala de control.
La campaña pot ser amb nivells personalitzats.


Mapa de ruta


Ravenfield s'està desenvolupant com un joc d'accés simple, amb actualitzacions de contingut importants programades per ser llançades cada 4-6 setmanes. A més, les actualitzacions menors es poden distribuir a través d'una branca beta.

Alguns continguts, com armes noves, vehicles i mapes seran llançats regularment, altres característiques clau s'afegiran properament més o menys en el següent ordre:
-Suport de mapes personalitzats

·Integració de Steam Workshop
·Mode de campanya
·Suport de vehicle personalitzat
·Suport d'armes personalitzat

Requisits previs del sistema
Ravenfield s'executa en el motor de joc Unity, que s'executa en el sistema operatiu:
Windows XP SP2 +, Mac OS X 10.8+, Ubuntu 12.04+, SteamOS +
Targeta gràfica: DX9 + compatible.

Pots provar la demo gratuïta per veure com s'executa en el teu ordinador.


Classcraft

LAIA CASANOVAS I KEYLA PALACIOS

L’Eva Rocas, la tutora de 3r A, ens ha proposat fer un joc, el ClassCraft, que tracta de fer les coses correctes a classe d'anglès i així guanyar punts al joc. 
Hem fet 4 grups de 5 persones. Els grups hi ha diferents personatges: Mage (mag), Healer (sanador), Warrior (guerrer).
Quan tenim molts punts acumulats podem comprar poders per tenir privilegis a classe (depenent de què val més punts o menys, després de comprar-los s'ha d'avisar a la professora)
Aquest joc també et resten punts si no fas el que has de fer, o també et baixen si compres poders.
Si ens quedem sense punts ens pot salvar un membre del nostre grup que en aquest cas seria el Healer o el Warrior.
L'objectiu d'aquest joc és que el nostre comportament a classe millori.



Counter Strike Global Offensive (CS:GO)

JEREMY ORTIZ Y TONI NAVARRO

CS:GO fue desarrollado por VALVE y lanzado el 21 de agosto de 2012. Es un FPS (First Person Shooter), hay dos equipos (cada equipo tiene 5 jugadores), el equipo de CT(Antiterroristas) y el equipo de T(Terroristas).

Hay distintos mapas: Dust, Dust 2, Cobblestone, Cache, etc. 
En cada mapa hay dos puntos, el punto de A y el punto de B.
Consiste en que el equipo de Terroristas tiene que ir a plantar una bomba a uno de los puntos y tienen que defenderla, para que los Antiterrosristas no los eliminen y consigan desactivarla. Las partidas pueden durar de 30 minutos a 1 hora; hay 30 rondas y gana el equipo que llegue antes a 16 rondas.

dimecres, 15 de febrer de 2017

Concurs Literal St.Jordi (bases)

JONATHAN CARBALLO

Ja s’ha obert el concurs de premis literaris de Sant Jordi de l'institut.

El departament de Llengua convoca la III edició dels Premis Literaris Puig Cargol per tal de donar difusió i reconeixement als textos literals de més qualitat pels alumnes del nostre institut.

Es podrà participar en llengua catalana, castellana o anglesa

Les obres podran ser poètiques o narratives
Hi haurà 6 premis, 2 per nivell segons siguin en vers o en prosa i un premi més per al text en anglès. 

TEMES: 

Es quan dormo que hi veig clar
Fem el mateix camí sota els mateixos cels

-Les persones que vulguin participar necessitaran seguir aquest format:
 -El text s’ha de presentar en DIN-A4, escrit per una sola cara i amb interlineat d’1’5. el cos de lletra ha de ser Arial o Times New Roman 12.

-Extensió màxima: 1000 paraules.

-Hi ha de constar in TÍTOL original, i a baix a la dreta la CATEGORIA i el PSEUDÒNIM.


LLIURAMENT: Es participarà de forma ÀNONIMA, és a dir, els alumnes hauran de disposar un sobre tancat amb el pseudònim escrit a fora i la categoria en la qual participa. Dins del sobre hi haurà el text, juntament amb un altre sobre petit on hi haurà un paper on constarà el pseudònim i el nom real de l’alumne/a i el curs.

Aquest sobre es dipositarà a la bústia del vestíbul del edifici.


DATA LÍMIT: 20 de març 2017

Els textos guanyadors es publicaran a El Rastre del Cargol, tant en la seva versió digital com en la versió en paper a final de curs.

Resultat d'imatges de musa escritura
Imatge de Calíope, musa de l'eloqüència i la poesia èpica

Les tecnologies i l’amor


ADRIÀ CASTELLÓ I POL COROMINOLA

Moltes aplicacions i pàgines webs han fet esdeveniments especials pel dia de Sant Valentí.

Google ha fet un doodle sobre un pangolí que ha d’arribar a l’altre a punta d’Àsia per aparallar-se amb una femella de la seva espècie. Tu controles al protagonista i completes diferents nivells rodant agafant regals per l’altre pangolí.

El joc League of Legends crea aspectes de campió de Sant Valentí des de el 2014, també han creat durant aquests anys totems i icones.

Un altre joc, Overwatch, Ha posat contingut nou especial per Al dia, durant un temps limitat podràs aconseguir frases pels personatges.

Snapchat ha posat nous filtres que només hi seran per Sant Valentí.

El Messenger de Facebook ha posat un botó que si el cliques fa com el snapchat, té diferents filtres especials per Sant Valentí.



Concurs Colònico de Sant Jordi

DUNA MIELGO I CARLA GOU

El C.E.C (Centres d’Estudis Calongins) “Colònico” ens ha informat que convoca el 36è concurs de poesia per celebrar la diada de Sant Jordi.
En aquest concurs hi podran participar tots els alumnes de les escoles públiques del municipi: Pere Rosselló de Calonge, Llevantí de Mar, la Sínia de Sant Antoni, i nosaltres, els alumnes de l’IES Puig Cargol. 
S’atorgarà un premi per nivell i classe al millor poema escrit en llengua catalana o castellana. Cada alumne podrà concursar amb només un poema.
El termini de presentació de textos serà el dia 15 de març de 2017.

Per poder-hi participar, haureu d’enviar el poema en el apartat de correus 49 de la següent manera: 
El full haurà d’anar signat amb un pseudònim, i dins un sobre, caldrà posar el nom real de l’autor, el nivell en el que estudia i el títol del poema.
El lliurament de premis es farà els dies següents: 
El dia 20 d’abril, les escoles Llevantí de Mar i la Sínia, a El Collet de Sant Antoni; i el 21 d’abril, l’Escola Pere Rosselló, al mateix centre a Calonge.




Presentació de les Parelles Lingüístiques

MARTA SORIANO I LAURA FORNÓS

Un  dels grups que es trobaran a l'hora de l'esbarjo



El dia 8 de febrer del 2017 s’ha presentat l’activitat de les Parelles Lingüístiques, dins les activitats programades pel Voluntariat per la Llengua. Els assistents han sigut la LIC que ve al centre, la Marta Silvestre, que ha propostat a l’Anna Lamana i a l’Anna Fuentes que organitzin l’activitat de Parelles lingüístiques. També hi havia la directora del centre, l’Elsa Anton, que va fer un discurs per motivar als alumes.
L'activitat consisteix a formar parelles d'alumnes (un alumne d'Aula d'Acollida i un d'aula ordinària) per tal que facin conversa en llengua catalana durant la mitja hora d'un dels patis de la setmana. Com que es va demanar als tutors que busquessin voluntaris i n'han sortit molts, finalment, es faran grups de conversa (1 alumne d'AA i 3 d'aula ordinària). D'aquesta manera, si algun alumne no pot assistir per algun motiu a l'activitat en alguna de les sessions, hi haurà dos alumnes més que la podran portar a terme.
Funcionarà de la manera següent:

Començara el dia 16 de febrer i acabarà el dia 27 d’abril. 

Demà dia 16 de febrer comença l’activitat de parelles lingüístiques a les hores del pati a l’espai de l’hort del centre amb la vigilància de l’Isabel Canora i la Patrícia Nadal i supervisió de l’activitat l’Anna Lamana.
En cas que plogui, els alumnes es reuniran a la biblioteca.
Assistents: alumnes d’AA i alumnes voluntaris.
Objectiu: generar converses en la llengua català entre els alumnes d’AA i els alumnes voluntaris amb ajut i pauta a l’hora de buscar temes, si cal, al principi, i amb la intenció de generar un vincle que porti a tenir converses més espontànies entre els alumnes participants.

L'acte de la colenda de l’activitat es farà el dia 4 de maig a les 9.15h a la Sala Polivalent.





Art sinistre

VERÓNICA PINO
L’art sinistre és un estil d’art que ens pertorba i ens angoixa, ens provoca una sensació d’incomoditat, fins i tot de por i dolor.
L’art sinistre sería una exageració de l’art gòtic modern, un art més explicit.
Aquest art existeix des de fa molts anys. Les primeres obres van ser al segle XV, algun exemple es el quadre de ‘’L’últim judici’’ de Stefan Lochner.
A mi el pintor que m’agrada és Zdzisław Beksiński. Va ser un pintor, escultor, arquitecte i fotògraf Polonès.

Pełzająca śmierć de Zdzisław Beksiński

Cuento realista III

Mis amistades 
Autora: Xènia Cara
editora: Sharon Mendoza

Estaba en mi habitación, pequeña pero iluminada por una gran ventana sobre mi cama azul. Cuatro paredes blancas para dar la sensación de más espacio y a los pies de mi cama una pequeña mesa para hacer los deberes.Yo estaba en mi cama azul, muy ocupada mirando las redes sociales, cuando mi madre de repente me llamó con un grito desde la pequeña cocina blanca, para decirme que me habían llamado mis amigas para salir un rato. No entendía cómo quería que saliera, una calurosa tarde de verano, con el trabajo que tenía con mirar todas las fotos que la gente colgaba en las redes sociales, así que le dije a mi madre que tenía cosas más importantes que hacer. La verdad es que pensaba que no me hacía falta salir con mis amigas si ya tenía 500 amigos en Instagram y Facebook.
Sabía que al día siguiente empezaría el curso, pero no estaba nerviosa porque ya sabía que desde las redes sociales todos me conocían.
Miré al cielo estrellado, tumbada en mi cama; ya era de noche. Empecé a cerrar mis pequeños ojos verdes, hasta que me dormí. 
Me desperté al escuchar un fuerte sonido que provenía de mi móvil, era mi alarma. Tenía que prepararme para empezar el curso que me esperaba. 
Me puse una camiseta blanca como la nieve con unos shorts azules como el mar, y unas sandalias blancas. cogí mi mochila y empecé a caminar para coger el bus que me llevaría al instituto.

Al llegar al instituto, fui a buscar a mis amigas pero al saludarlas ninguna me devolvió el saludo. No entendía el porqué, les había dado ”me gusta” en todas las fotos qu colgaban, ¿qué más querían? 
Fui a saludar a gente que seguía en Instagram pero parecía que no supieran quién soy, ¿Es que no se fijaron en mis fotos? 
¿Acaso hice algo mal?


Proper Consell de Delegats

XEVI FARRÉS I JULIA LEAL

El proper 3 de març a les 9:15 a l’ aula de 2n ESOB es reunirà el Consell de Delegats. 
Hi assistiran els delegats i sotsdelegats de totes las classes des de 1r d’ESO fins a 2n BATX, i es reuniran amb membres de l’equip directiu per parlar sobre diferents temes.


dimarts, 14 de febrer de 2017

El dia de l’amor

CAMI BRATIANU

San Valentí, el dia de l’amor, on encara que no tinguis parella pots sentir els sentiments de la gent flotant per l’aire.
Molta gent dirà que ara el dia de San Valentí és més un motiu comercial que romàntic, i que si vols demostrar el teu amor per una persona realment pots fer-ho qualsevol dia de l’any, però encara que això sigui veritat crec que no podria haver-hi res millor que un dia per a celebrar l’amor que sentim arreu de tot el món.

Amb el que no estic d’acord és amb el fet que la gent pensi que per a celebrar San Valentí es necessiti una parella, San Valentí existeix per celebrar el que es sent per a tothom, ja siguin amics, familiars, o fins hi tot mascotes.

El sentiment d’amor no és una cosa que s’hagi d’etiquetar com només una cosa que pots sentir per una parella. 
És un sentiment de calor i felicitat que una persona pot sentir inclòs per un objecte o un menjar, oi que més d’una vegada heu sentit a alguna noia dir que esta enamorada de la xocolata?

Així que us desitjo a tothom un feliç San Valentí en el que podeu demostrar tot el que sentiu per tothom. <3 br="">

foto: Marina Illa

Competències bàsiques a 4t ESO

ANA GONZÀLEZ DURÀN

Avui i demà dia 14 i 15 de febrer, els alumnes de 4t ESO de tot Catalunya, fan les competències bàsiques. En el nostre institut també es fan. Les competències consten d’una part teòrica i una escrita. Els donaran un dossier on han de respondre en un full a part si la resposta és A, B, C o D, en el cas de la part teòrica.
Els resultats els els comunicaran en els mesos de maig o juny.

L’horari que fan és el següent:
De 9-10h fan la de Mates.
De 10-11h fan la de Llengua Castellana.
De 11.30-12.30h fan la de Llengua Catalana.

I demà dia 15:

De 9-10.15h fan la d’Anglès.
De 10.15-11.30h fan la Cientificotecnològica.

Imatge d'un dels quadernets de les proves

Soluciones cambio climático I

INVENTOS ECOLÓGICOS PARA AHORRAR ELECTRICIDAD Y DINERO



Derrochar electricidad significa en demasiadas ocasiones dañar el medio ambiente.
Es por eso que potenciar ideas innovadoras, sostenibles y respetuosas con el medio ambiente que busquen ayudar al consumidor a ahorrar luz es básico para el desarrollo de las sociedades modernas. Gracias a la creatividad de diversos inventores y emprendedores, hay alternativas a las fuentes tradicionales. Entre ellas existen las lámparas con agua y sal, luces LED con energía solar, mochilas solares, luces a pedales y bicicletas con paneles solares.

Referencia: La Vanguardia
Donovan Castillo Torres
Eloy Mena Valenzuela
4ºC

Cuentos de ciencia ficción II

LAS MUTANTES
Autora: Haiat el Maach

Un día el padre de Julia, llamado Roberto, que era el mejor científico, estaba en su laboratorio, inventando un producto químico desconocido. Por la noche se fue a su casa dejando su creación a medias. Lo que no sabía era sabía era que lo había dejado mal colocado y la sustancia se cayó encima de unas hormigas que andaban por el suelo. La mañana siguiente Roberto se encontró con el laboratorio destrozado y unos monstruos muy raros. Roberto examinó a los monstruos y encontró que eran una especie de mutantes que podían destruir cualquier cosa con solo tocarlo. Roberto le pidió a su hija, Julia que los vigilara, mientras él iría a buscar ayuda de científicos expertos de otras ciudades.

Julia obedeció a su padre y los vigiló. Después de 3 horas su padre aún no había vuelto, y tenía mucha hambre, así que salió un momento para ir a picar algo. Cuando Julia volvió los mutantes habían desaparecido, y se puso nerviosa hasta que llegó a una situación de pánico exagerado. Julia decidió tranquilizarse y llamó a su padre para contarle lo que le había pasado. 
Su padre por suerte tenía la cura para volver a esas hormigas a su normalidad. Roberto y Julia encontraron a esos mutantes por las calles de la ciudad, Roberto les echó la sustancia y volvieron a su normalidad. 


Tot l’any sols i la gent es preocupa per Sant Valentí

NAHUEL TER MEULEN I ALEX ROJAS SANVISENS 

Últimament les xarxes socials estan plenes de “memes” i textos explicant la solitud en la qual es troben alguns pel fet de no tenir parella (ja que ha arribat Sant Valentí).
La situació fa gracia perquè la gent té els 365 dies de l’any per trobar parella i es comencen a preocupar uns dies abans de Sant Valentí.
En conclusió, la gent està molt sola quan s’en recorda i no tant sola quan no hi pensa.

foto: Iona i Marina

Cuentos de ciencia ficción I

EL PASTELERO JUPITEÑO

 Editores: Iona Serra I Anna Maria Garcia Medina
Autor: JORDI CASADEMONT, 4tC
Sergio era un joven de 15 años que vivía en un pequeño pueblo cerca de la capital, llamado Villamorza. Era delgado y bajito para su edad.

Un día iba de camino a su casa, después de una larga jornada en el instituto. Siempre pasaba por el parque porque le gustaba ver las flores, que cada día eran más bonitas i más grandes. Entre los matorrales le pareció ver una puerta de madera, así que decidió ir a ver qué era. Había un traje de astronauta en el suelo. Decidió ponérselo y entrar en la puerta de madera, pensando que no le llevaría a ningún sitio.
Al cabo de un rato se encontraba en un planta diferente al suyo; el cielo era rojo, las montañas eran rocosas y sin vegetación, y el suelo era rugoso, todo de tierra. A lo lejos vio unas pequeñas cabañas de madera y en fila, con un cartel en la puerta que ponía el nombre de un oficio. Cada puerta tenía un oficio diferente. Sergio, asustado, decidió volver a su casa, así que abrió la puerta y se fue. Dejó el traje donde lo había encontrado y se fue a hacer los deberes. 

Una vez en su casa abrió su mochila para coger sus libros cuando de repente sali’o un pequeño ser redondo y azul. En primer momento, se asustó pero al cabo de unos minutos se tranquilizó. Era un jupiteño, ser que vivía en Júpiter. Ahora lo tendía todo, ¡Sergio había estado en Júpiter! Esa puerta lo había transportado a un lugar desconocido donde vivían unos seres nunca antes vistos.

El pequeño le explicó a Sergio que la puerta que habían encontrado estaba allí porque él era pastelero y venía cada primer martes de mes a buscar cerezas para sus pastelitos. Sergio sintió curiosidad por conocer el sabor de sus pastelitos, así que le pidió que le hiciera alguno para probarlos.

El jupiteño pastelero se los hizo con mucho gusto, y Sergio se los comió todos: le encontraron.

Le pidió al pequeño ser azul que se quedara en su casa, que lo cuidaría como si fuera su mascota, pero el jupiteño le explico le explicó que en su planeta era el único pastelero, y que debía volver para atender a su familia.

Sergio lo entendió y lo acompañó a la puerta. Una vez en el parque, el ser azul entró por la puerta y desapareció.

Gracias al ser jupiteño, Sergio descubrió su profesión que más le gustaba. De mayor abrió su propia pastelería y tuvo mucho éxito. 


dilluns, 13 de febrer de 2017

Excursión a la Casa Màgica

El martes 23 de enero, los alumnos del Aula Oberta pasamos un día fuera del centro. Fuimos de excursión a la Casa Mágica del mago Xevi en Santa Cristina de Aro. La Casa Màgica es un museo dedicado a la magia y al ilusionismo. Es el museo de magia más grande del mundo. 
Cuando llegamos fuimos a un jardín de la casa del mago para acabar de desayunar y nos dirigimos a la casa. Es una casa muy grande. Fue comprada el 1998 pero la construcción es del 1850. El mago Xevi nos hizo de guía. Primero nos enseñó la parte donde había un violín enorme, pesaba más de 200 kg. En la casa hay muchas habitaciones. Cada una tiene su nombre y diferentes temáticas. Las escaleras están decoradas con cabezas de porcelana. La cocina es muy grande. Tiene plantas aromáticas y animales en potes. La mayoría de los materiales están comprados en sitios, países o ciudades diferentes. La sala de la magia negra me ha gustado mucho porque había el muñeco de hacer budú. También se tiene que destacar la colección de autómatas. Hay muchos y muy antiguos. A mi me ha gustado mucho visitar la Casa Mágica porque hay cosas que me hacían gracia. Al finalizar la visita fuimos a la sala del teatro donde el Mago Xevi nos hizo dos trucos y nos presentó su libro mágico. Yo, en realidad, me lo he pasado muy bien con mis amigos y amigas. Nos acompañaron las profesoras Elsa y Patricia. 

Text elaborat a partir de les redaccions de Yassin Aabaslama, Asmae Adairak, Joan Carbonell, Martí Ceperuelo, Lucas Noldin, Nerea Luna i Pol Villaverde.

Imatge de l'entrada de la Casa Màgica

diumenge, 12 de febrer de 2017

Dos ponis, prop de l'institut

MARINA ILLA
El passat dijous 9 de febrer es va fer vaga, però alguns alumnes van assistir a classe. Aquests alumnes van poder veure a dos adorables ponis de l’Hípica Unicorn de Calonge que sortien d’excursió i que es van aturar al centre a l’hora del pati. Està clar que no venien pas sols, les alumnes de 3r d’ESO i de1r de batxillerat, respectivament, Julia Hulleman i Noelia Navarro els acompanyaven, i ens van informar que els ponis es deien Zape, el de color negre, i Olaf, el de color blanc cru.

Imatge de la Noèlia i la Julia i els ponis


dijous, 9 de febrer de 2017

Impacte de la vaga del 9 de febrer

ANA GONZÀLEZ DURÀN

Aquest 9 de febrer s’ha fet vaga contra la LOMCE. Dels alumnes que poden fer vaga, que és a partir de 3r, n'ha faltat el 89%. Això vol dir que hi ha molts alumnes mostrant el seu rebuig i segurament donarà resultat.

Imatge d'avui en un laboratori de l'institut

Cuentos realistas II

UNA TARDE ÚNICA

Per ALBA COMALAT, 4rt C
Me llamo Eva y ayer quedé con mi amiga María para pasar el rato, hablar y ponernos al día, y fue la quedada más divertida de mi vida.
Estuve hablando toda la tarde. Le conté todo lo que había hecho durante el verano, cómo estaba mi familia,mi perrita,etc.
Creo que le dolía la garganta a María ya que solo recibía monosílabos de su parte mientras ponía caras raras mientras miraba la pantalla de su móvil.
Ella también estuvo hablando todo el rato, sí y mucho, además parecía que hablaba de algo muy pero que muy interesante y gracioso. Claro que, lo sabría mejor sí me lo hubiera contado a mí, solo  se y se reía con su móvil.
Mientras estábamos juntas me llegó una notificación al móvil, ¡Me acababa de mandar una foto graciosa por “Instagram”! En vez de enseñármela ella misma, me la mandó por “Instagram” teniéndome a su lado.
La única cosa que hicimos juntas fue hacernos unas cuantas “selfies” que ella colgó enseguida a “Snapchat” y “Instagram” para que todo el mundo viera que habíamos quedado y lo bien que nos lo estábamos pasando. En la descripción de la foto puso: “Gran tarde de sábado con esta gran amiga.” Irónico ya que lo único que hicimos juntas fue hacernos fotos, el resto de la tarde fue hablar con una pared.
Cuando nos marchamos sentí que esa sería la última vez que quedaríamos...


Pòsters sobre els problemes medioambientals

VERÓNICA PINO

Els alumnes de 3r d’ESO hem fet, en grups de 3 o 4, uns pòsters a un parell de classes de socials. Aquests tracten els problemes medioambientals als diferents continents del món: Oceania, Àfrica, Europa, Àsia, Amèrica i Antàrtida. 


Els hem fets amb cartolines din A3 de diferents colors. Hem enganxat fotografies, dibuixos,... per il·lustrar els problemes. Als pòsters parlem sobre el canvi climàtic, animals en perill d’extinció, contaminació,  entre d’altres problemes. Una vegada fets, els vàrem explicar davant de la classe i vam anar a penjar-los al passadís de 3r.


dimecres, 8 de febrer de 2017

La lliga juvenil: Palamós

JONATHAN CARBALLO i ROBERT PEREZ

El cap de setmana passat, el dia 4, el Palamós es va enfrontar al Cassà, U.D. “B”. Va guanyar el Palamós 7-0. 
El partit va ser molt molt fàcil, ja que va dominar el Palamós tota l'estona. El Cassà no va tenir cap ocasió de gol. 
En el partit va haver-hi un hat-trick, de Lander Paez Escribano. De cares al públic va ser un partit emocionant perquè no sempre es veuen set gols en un partit. 
El Palamós està en segona posició davant del Begur, a dos punts. 
Encara queda temporada per poder guanyar la lliga.

Objectes que ja no utilitzem I

CARLA GOU I DUNA MIELGO

En aquesta entrada parlarem dels objectes que ja hem deixat enrere. Els avenços de la tecnologia fan que tard o d’hora alguns aparells es vagin oblidant i es deixin de fer servir. 

Us deixem alguns exemples:

RADIOCASSET: és un equip portàtil d’àudio estèreo capaç de reproduir música de estacions de ràdio o gravada i amb una relativa potència de so. Funcionava amb una cinta que si es trencava molta gent l’enganxava amb cinta adhesiva. Per rebobinar posaven un bolígraf en un forat de la cinta i es feien voltes.



CÀMERA AMB RODET: és una càmera que té un màxim de fotos per fer, has de canviar el rodet per poder fer-ne més. Si volies veure les fotos, s’havia de portar el rodet en un lloc on els revelen.



TOCADISCS: És un sistema de reproducció de so que té la mateixa utilitat que les ràdios d’avui en dia. És de mida gran i de disseny molt elegant. Actualment s’han tornat a posar de moda. Els CD’s (per dir-ho així) que s’han de col·locar dins el tocadiscs es diuen discs. Els discs són de forma rodona, de mida gran  i de vinil.




MÀQUINA D’ESCRIURE: És un aparell que serveix per escriure d’una manera més ràpida i formal. Un dels principals problemes és la correcció, ja que si t’equivoques no pots tornar enrere i esborrar.

DELLAFUENTE


VERÓNICA PINO
Dellafuente ( o El Chino) es un joven de 25 años llamado Pablo, artista granadino.
Ha conseguido bastante éxito en poco tiempo, debido a que su música es diferente, personal y creativa, a pesar de todo, no muy conocido. 
Le gusta mezclar rap, reggaeton y flamenco. En sus canciones emplea ‘’autotune’’ y ‘’quejíos’’ (requiebros, quejidos).
Las canciones de Dellafuente, a veces, se inclinan más por el género reggaetonero, pero él no sigue el estereotipo del reggaeton, ‘’musica machista y consumismo extremo’’, es por eso que las escuchan bastantes chicas. Sus canciones tienen toques más sensibles y románticos, como por ejemplo las canciones ‘’Consentía’’ o ‘’Diamantes’’.
También tiene canciones que se decantan más por el flamenco, como la de ‘’La vida es’’, estas canciones reflejan un sentimiento característico. 
Dellafuente tiene su propia página donde vende merchandising, discos y entradas. Hasta el momento ha sacado 3 discos y 2 recopilaciones. Su merchandising se llama ‘’Dellafuente F.C.’’, como si de un equipo de fútbol se tratara.

La siguiente canción es la que tiene más visitas en YouTube:

Dones artistes: Artemisia Gentileschi

SERGI MORALES

Avui us parlarem de la pintora Artemisia Gemtileschi va néixer a Roma, 8 juliol 1593 i va morir a Nàpols, cap a 1654.
Va ser una pintora Italiana i el seu pare era en Orazio Gentileschi, pintor.
La seva mare va morir quan l’Artemisa Gentileschi tenia dotze anys. Va ser la primera primera dona admesa a la Accademia del Disegno .El seu pare li va inculcar el valor del art .
Va ser autora de més de 40 quadres;  el seu primer quadre va ser amb divuit anys. 

Judit i la seva donzella
Autorretrat
Aquestes són les obres més importants van ser: "L’autorretrat com al·legoria de la pintura", "El naixement de sant Joan Baptista" , "Judith i la seva donzella".

Font de la informació :
Wikipedia

Rebeldes de Susan E. Hinton

SARA CARRIÓN I KEYLA PALACIOS

Este año, una de las lecturas obligatorias de tercero fue Rebeldes, de Susan E. Hinton.


En general, este libro nos gustó a toda la clase y disfrutamos leyéndolo.

Rebeldes trata de la historia de Ponyboy, un chico de 14 años que vive con sus hermanos (ya que sus padres murieron), en un ámbito callejero. 
En la ciudad hay diferentes bandas y Ponyboy, sus hermanos y amigos pertenecen a los Greasers, que son rivales de los Socs.
La historia narra las aventuras de Pony, a su corta edad, contra sus rivales. Al mismo tiempo conoce el amor y pasa por terribles momentos que marcarán un cambio en su vida.

Creemos que es muy buen libro. Está muy bien explicado, es entretenido e incita a no parar de leer. Posiblemente es uno de los mejores libros de lectura obligatoria que nos han propuesto y todos lo leyeron. Nos gustó porque es realista y lo dice todo tal cómo es. Es una situación que podría pasar en la vida real. 
Es muy emotivo, y puedes tanto reír como llorar con él.
En resumen: un muy buen libro.

Esquiada organitzada per l'Espai Jove

FATIMA NOUIHAL I NEREA CARRASCO

El dia 12 de febrer l'Espai Jove organitza una esquiada a l'estació de Masella, el cost seria de 40 euros, el preu inclou el bus, el forfait i la assegurança. Les places són limitades. 
Per apuntar-t'hi has de passar per l'Espai jove i omplir la inscripció.
El dia 3 de febrer es l'últim dia per apuntar-s'hi!!!



Before the flood: SOLUCIONS

CAMI BRATIANU LAURA GUILLEM

El passat 30 de gener el nostre institut va celebrar el dia de la Pau anant al cinema de Palamós per a mirar un documental sobre el canvi climàtic, “Before the flood” ( abans de l’enfonsament ). Al llarg del documental vàrem poder veure diferents problemes i realitats sobre aquest tema que la gent normalment no vol afrontar. Malgrat tot, ens van donar també possibles solucions. 

Les solucions o reptes que es mostren al final del documental són:

* El repte que en el 2050 només s’utilitzi energia renovable. Acabar amb la contaminació que les centrals nuclears, la crema de carbó i el petroli generen. 

* Que els governs tinguin més ambició per fer alguna cosa respecte al canvi climàtic. 

* Restaurar les reserves forestals, (replantar el arbres), i la conservació forestal. 

* Assegurar-se que tots els llocs s’adaptin als canvis climàtics. 

* Protegir les zones marítimes. 

* Utilitzar més transports nets. 

* Que hi hagi més residències urbanes ecològiques. 

* Posar preu a l'ús del Carboni 

* Construir les Gigafactories, les quals es dedicaran a emmagatzemar l’energia solar en bateries que es vendran a un preu assolible per a tothom, i així aprofitarem millor l’energia solar. 

* Ensenyar a les següents generacions les conseqüències del canvi climàtic perquè la historia no es repeteixi.

dimarts, 7 de febrer de 2017

Cuentos realistas I

DE COMPRAS

Per DIANA DARRIBA, 4rt C 

Me dirigí a esa tienda bien iluminada, con tres maniquíes que adoptaban posiciones singulares. Eran curiosos, tres cuerpos de mujeres de piel grisácea en un escaparate, sin ojos, sin expresión. Una hundía su mano en su estrecha cintura, la otra llevaba su mano a la cabeza y el último maniquí tenía las dos manos en la cadera.

Entré y me fijé en los vestidos que tenía a mano derecha, negros con un estampado floral de colores cálidos de cintura para abajo. Pensé que me quedaría genial una de esas prendas porque destacaría esas flores rojizas sobre mis piernas blancas. Blancas y largas. Largas como un calamar.

Delante del espejo, ligeramente inclinado hacia mí y con unas luces que daban la grata impresión de estar más flaca miré cómo me quedaba e l vestido. Bastante más corto que la chica del vestidor al lado mío. A ella le quedaba justo por encima de las rodillas, mientras que a mí me quedaba por debajo del pompis. Si me agachaba lograrían ver mis nalgas. Decidí dejarlo y seguir escogiendo ropa. Esta vez elegí una camisa de la talla más grande que había, la L, unos vaqueros de la 44 de tonalidad clara y otro vestido de color burdeos.

Una vez en el probador vi que ahora, el problema no sólo estaba en el largo del vestido, también en la anchura. Me quedaba extremadamente amplio a excepción de la parte del busto, que me oprinía demasiado. ¿Entonces algún vestido que me vaya bien? Era el turno del pantalón. Levanté el pie derecho y lo introduje dentro de la pernera. Repetí la acción con la pierna izquierda. Subí los vaqueros por mis muslos hasta que llegaron a las caderas. Me abroché el botón y subí la cremallera, pero me quedaban demasiado holgados y por encima de los tobillos. Y no sólo eso, me quedaban grandes. Le pedí a la dependienta de pelo moreno rizado y poasdo simpático si me podía traer una 42. El resultado cambió un poco: me abrochaban perfectamente, sin apretarme demasiado ni irme anchos, pero me quedaban igual de cortos. Creo que el problema del tallaje es que a medida que aumenta la ropa es más ancha, pero no más larga, y eso suponía un problema para una persona como yo, demasiado alta, con piernas largas y un exhuberante torso. Oí como pedía una XS alguien de algun probador cercano al mio y me indigné. Si había XXS, ¿por qué la talla más grande tenía que ser una L? 

Quizá la camisa que me quedaba por probar me daba una alegría… Me abroché uno a uno de los botones cosidos a esta tela de algodón de color lima. Cuando me abroché el último al cuello, la dependienta corrió la cortina de mi probador y me sorprendió de tal modo que inspire demasiado aire y el botón de mi pecho salió disparado hacia su ojo. 

Exposició artística de 2n ESO


GEORGIANA AFETELOR I MARINA ILLA

La professora de VIP dels alumnes de 2n, Mònica Marull, va proposar-los una activitat a partir del vídeo "Inspirations" de Cristóbal Vila. Amb la intenció de crear una activitat competencial i interdisciplinar. 

La proposta que va fer als seus alumnes consta de dues parts: 

*La primera, escollir una obra o qualsevol element del vídeo que els hi hagi encuriosit i fer una petita recerca per a després fer una presentació powerpoint. 

*La segona part consisteix en crear una obra plàstica a partir de l’obra escollida, i ubicar-lo en un espai real de Calonge i Sant Antoni. 

A continuació podeu veure imatges de les obres: