La meva aventura a la neu

SALEM TCHOUIKO ALEKSANDR

He estat 4 dies gaudint d’una experiència increïble a la neu, els dies 9, 10, 11 y 12 de gener. He anat amb els meus companys de classe de 3r l’ESO en bus fins a Puigcerdà. Quan vaig arribar vaig anar directament a esquiar. Estava molt emocionat i espantat.

Em van presentar al meu monitor que es deia Dani que ja venia amb la meva cadira d’esquí preparada i adaptada. Aquesta cadira és semblant a un trineu però es monoplaça i el monitor es posava darrera meu i em desplaçava per les pistes fent zig-zag.

L’esquí adaptat va sorgir com a teràpia rehabilitadora per a les persones que van resultar lesionades durant la Segona Guerra Mundial.

Avui dia practicar esquí adaptat és possible gràcies al fet que hi ha estacions d'esquí preparades per rebre persones amb tot tipus de dificultats de moviment, com és el meu cas. Les pistes on he esquiat són: els Angles, Font-Romeu i la Masella.

El monitor Dani i jo

Sense pensar-ho molt em vaig seure a la cadira d’esquí i vaig començar a baixar pistes. Vaig començar per la blava i la verda els primers dies i vaig acabar baixant per la vermella i la negra, l’últim dia. Baixar per la pista negra va ser la experiència més al·lucinant de la meva vida. El cor m’anava a 100 per hora, i la respiració súper accelerada, el cos tens i només pensava en acabar la classe. Quan vaig acabar la pista negra, no em creia que l'havia fet. La sensació de velocitat va ser impressionant. Ara ho recordo tot i penso que estic molt feliç de la meva experiència a la neu i que tardaré temps en oblidar-lo.

Comentaris